Zo verdacht is het niet dat ik hier en daar mijn licht opsteek. Waar ik woon, doet er niet toe, maar ik wil graag goed voorbereid zijn, voor ik een reis boek, en dat lukt me niet als ik via internet de sites met elkaar vergelijk. Gelukkig is er een groot aantal reisbureau's bij mij in de buurt, die vaak net even iets anders te bieden hebben dan hun concurrent.
Waar je gelokt wordt met lage prijzen, moet je altijd gaan zoeken naar een addertje onder het gras. Kan iemand mij verklaren, waarom ik voor een reis naar bijvoorbeeld Kos bij de ene touroperator 72 euro luchthavenbelasting betaal, en bij de ander 48? Zelfde luchthaven, zelfde vertrekdag.
Ik heb het denk ik ontdekt hoe dat zit: de maatschappij die die 72 euro rekent, vraagt 299 euro voor de accommodatie, terwijl je bij een andere maatschappij 319 betaalt. En daarom ben je goedkoper uit bij de maatschappij die 319 rekent. Scheelt weliswaar slechts 4 euro, maar het psychologische effect van die 299 euro heeft zijn werk gedaan. waarom ik bij de een voor een week 40 euro 1 persoonskamer-toeslag moet betalen, en bij de ander 69, dat is me ook niet helemaal duidelijk. Maakt het verschil nog groter.
Ik heb geen enkel belang bij welke maatschappij dan ook, wil me alleen goed voorbereid op vakantie begeven. En daarvoor biedt internet mij nog steeds te weinig informatie.
Ik heb graag korting, zal die ook willen krijgen waar dat mogelijk is. Maar correcte en volledige informatie vooraf, is me eigenlijk ook best wat waard.