LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mr1:

Zo verdacht is het niet dat ik hier en daar mijn licht opsteek. Waar ik woon, doet er niet toe, maar ik wil graag goed voorbereid zijn, voor ik een reis boek, en dat lukt me niet als ik via internet de sites met elkaar vergelijk. Gelukkig is er een groot aantal reisbureau's bij mij in de buurt, die vaak net even iets anders te bieden hebben dan hun concurrent.

Waar je gelokt wordt met lage prijzen, moet je altijd gaan zoeken naar een addertje onder het gras. Kan iemand mij verklaren, waarom ik voor een reis naar bijvoorbeeld Kos bij de ene touroperator 72 euro luchthavenbelasting betaal, en bij de ander 48? Zelfde luchthaven, zelfde vertrekdag. :?: :?:

Ik heb het denk ik ontdekt hoe dat zit: de maatschappij die die 72 euro rekent, vraagt 299 euro voor de accommodatie, terwijl je bij een andere maatschappij 319 betaalt. En daarom ben je goedkoper uit bij de maatschappij die 319 rekent. Scheelt weliswaar slechts 4 euro, maar het psychologische effect van die 299 euro heeft zijn werk gedaan. waarom ik bij de een voor een week 40 euro 1 persoonskamer-toeslag moet betalen, en bij de ander 69, dat is me ook niet helemaal duidelijk. Maakt het verschil nog groter.

Ik heb geen enkel belang bij welke maatschappij dan ook, wil me alleen goed voorbereid op vakantie begeven. En daarvoor biedt internet mij nog steeds te weinig informatie.

Ik heb graag korting, zal die ook willen krijgen waar dat mogelijk is. Maar correcte en volledige informatie vooraf, is me eigenlijk ook best wat waard.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk dat een reisorganisatie dat zelf mag bedenken, welke prijzen ze zullen berekenen voor al die toeslagen.

Het lijkt mij sterk, dat ik voor hetzelfde reis, dit jaar ineens € 90 toeslag moet betalen en dat ik voor diezelfde reis bij de zelfde touroperator, vorig jaar nog € 49 betaalde.

En inderdaad juist op het internet, kun je dat goed vergelijken dat je bij de een meer betaald als bij de ander voor dezelfde reis. Rara, hoe kan dat?

O ja, en die vakantiekaart die hoef ik al helemaal niet! Neppers, met u heeft mee gedaan aan een enquete en daarom bellen wij u nu. Echt niet!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@petra Oud,

Inclusief de 3 berichten die NA jouw bericht kwamen, zit ik nu op 19. Dus toen je dit schreef, waren het er 16.

Noem jij de namen maar eens, waaronder jij denkt, dat ik post. De sitebeheerders van dit forum kunnen bevestigen dat ik slechts onder deze ene naam post. Maar ik nodig je graag uit het tegendeel te bewijzen, want dat is niet zo. Sinds ik als bodejosm43 hier zit heb ik alleen onder deze naam gepost. Ik heb overigens een gruwelijke hekel aan klonen.

Ik heb geen reisbureau, ik ben nergens jaloers op. Ik reis alleen graag. En wil daar een redelijke prijs, maar niet onnodig teveel, voor betalen.

Waar ik niet van houd, net als zoveel mensen hier, is dat mensen bedonderd worden, waar ze bij staan. Dat geldt voor MLM, dat geldt voor reizen, dat geldt wat mij betreft voor alle andere produkten. Ik betaal voor ieder produkt waar ik belangstelling voor heb, graag een eerlijke prijs. Dat hoeft niet altijd de laagste te zijn, als ik er maar een goed gevoel bij heb. Mensen lokken met lage prijzen, ja dat kan ik ook.

Nog een voorbeeldje? Transavia heeft 50.000 tickets ingekocht, voor 1 euro per stoel. De bestemming die ik op het oog heb, Berlijn, is vanaf Amsterdam te bereiken. Nu komt het: ze rekenen per richting 43 euro toeslag (belasting, etc). Daarbij komt nog twee keer een enkele reis vanaf mijn woonplaats naar Amsterdam (en retour, dus), waardoor de totaalprijs voor mij neerkomt op 170 euro. Zo kan ik ook klanten lokken. Wanneer ik bijvoorbeeld met easyjet zou vliegen, dan ben ik in totaal 46 euro kwijt. INclusief belastingen, transactie en administratiekosten.

Waarom besteedt een programma als Radar een (deel van haar) uitzending aan Vakantiekaart? Omdat het zo'n eerlijke organisatie is?

Dacht het toch niet.

Ik heb een heel andere baan dan jij denkt, en kan mijn tijd gelukkig zelf indelen. Maar ik zit niet in de reisbranche.

mariek
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mariek »

Ik ben telefonisch benadert en zou voor 2,95 mee kunnen doen en lid zijn voor een jaar en waardebonnen ontvangen.
na de bonnen te hebben ontvangen kreeg ik de kaart en hebben ze 99,95 van mijn rekening afgehaald. Het blijkt dat ik hem binnen een maand had moeten opzeggen na de eerste brief en van het bedrag heb ik al helemaal niets gehoord en gelezen!! Ik ben nu in contact met hen via de mail (telefoon nemen ze nooit op) of ik het geld terug kan krijgen en de kaart mag inleveren vanwege niet duidelijk vermelden van de voorwaarden!! ben benieuwd!!

RNB
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2006 01:00

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door RNB »

Ben telefonisch benaderd door 'vakantikaart'.
Aanbod hield in:
kaart op proef voor 1 maand tegen 2,95 administratiekosten. Opzegtermijn binnen 3 weken. Levenslang voor 60 euri de kaart behouden, plus een dinerjaarkaart, plus 4 kortingsbonnen à 15 euri elk. Kaart is niet overdraagbaar. Ik laat hem wel komen, kan hem altijd nog opzeggen binnen de gestelde termijn. Hoop dat het bedrijf het ook levenslang volhoud en niet binnen 5 jaar op de bahama's zit.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

Ole, weer iemand de klos. Er valt niets op te zeggen ,eerst betalen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Wubo »

van de week werd ik gebeld door de vakantiekaart.
en kreeg deze aangeboden, gratis.
moest dan nog wel verzendkosten betalen.

Dus vroeg de jongedame of ik ergens aan vast zat, en toen kwam de aap uit de mouw.
Toen MOEST ze het wel zeggen.

Moest na de kennismakingsperiode 10 € per maand betalen...leeeeeeeuuuuke kaart hoor :lol:
NOT!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

ik denk dat jij in de war bent met een andere kaart wubo, ik heb de kaart nu al langer dan een jaar, eenmalig 50 euro gekost en al 400 + 4x12,50 waardebonnen opgelevert....en nog nooit abonnementskosten betaald. Staat ook niet op hun website en ook niet in de papieren die ik heb gehad!

Sophie1311
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sophie1311 »

ik kreeg net een mailtje dat ik mee had gedaan met een onderzoek en daarmee een vakantiekaart twv 99,95 heb gewonnen... en dat hij ook gratis blijft.

Wat moet ik hier nu mee? Zit hier een addertje onder het gras?

mvg Sophie

heintje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2006 11:12

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door heintje1 »

Laat ik ook zo.n melding gehad hebben,wie nog meer?"..." Onlangs deed u mee aan een actie op mediavoorkeur.nl. Dat heeft u
meteen een gratis Vakantiekaart opgeleverd. Normaal kost de
Vakantiekaart EUR 99,95, maar voor u is en blijft de kaart
dus helemaal gratis". ,Ik wacht maar af ,kaart zou per post bezorgd worden.

milanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2006 15:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door milanda »

Ook ik ben op 12 juli 06 telefonisch benaderd door een medewerkster van vakanitiekaart met de mededeling dat ik de kaart had gewonnen. Ik heb voor € 2,95 de kaart op proef genomen. (ik kan er dus nog vanaf) De medewerkster vertelde mij dat een deel van het gesprek werd opgenomen. Ik werd overigens keurig te woord gestaan. Ik heb de kaart een week op proef, daarna € 60,- die ik in bonnen terugkrijg. Ik lees veel reacties op deze pagina's maar eigenlijk weinig van mensen die daadwerkelijk reizen hebben geboekt met de kaart. Het lijkt mij op zich geen slecht concept. 5% korting boven op de kortingen zoals vroegboekkortingen etc. Mijn vraag is dus. Zijn er mensen die daadwerkelijk hebben geboekt via de kaart en werkt dat goed???? Wanneer het echt zou werken heb je die € 60,- er zo uit lijkt mij. Omdat het me te mooi leek ben op dit forum gaan kijken naar reacties

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Het is gewoon bud om kort te zijn.
Het is volgens mij dezelfde organisatie die ooit eens een kaart heeft uitgebracht waar je goedkoop electrische apparatuur kon kopen wasmachines beeld en geluids apparatuur.
Moest je ook eerst naar de winkel om te gaan kijken het type nummer opschrijven en dan doorgeven aan de kaart maatschapij.
Zie je je eigen al staan bij micro electro of its haha mijneer de verkoper wat is het type nummer van dit apparaat???
Waarom wilt u dat weten dan ?nou ik heb een kaaart waarbij ik hem misschien wel goedkoper krijg.
Was ook voor 99 gulden toen.
Het is gewoon oplichterij die zooi en die waardebonnen waar zijn die te besteden dat lees je niet op de site
Daar is een hoop onduidelijkheid over evenals de prijs voor de kaart.
Een advies pleur de hoorn op de haak wanneer de vakantie kaart wordt aangeboden.
Is heus niet onbeleeft hoor het is trouwens net zo onbeleeft om mensen ongevraagd op te bellen en te storen in hun bezigheden.

milanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2006 15:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door milanda »

Heeft u de kaart zelf????? Dat is wat ik wil weten. zo ja, hoe bevalt het. zo nee dan weet u het dus ook niet, net als ik en stellen wij het ons voor hoe het zou kunnen zijn. Dus geen eigen ervaring!!!!!

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door vdberg35 »

een dag en heb hem gelijk opgezegd
Veel te omslagtig eerst een reis uitzoeken en dan bij hun inloggen en de gegevens van de reis doorgeven.
Bij gobest krijg je sowieso korting op je boeking dus is de kaart overbodig.
En nu maar hopen dat ze geen 50 euro van mijn rekening afschrijven want ik ga dus niet naar de bank om het terug te halen maar ga direct naar die organisatie om verhaal te halen.
De kaart is inmiddels geblokeerd dus neem ik aan dat ze niets van mijn rekening afhalen.
En wat die waardebonnen betreft daar staat niets van op hun site.
Wat voor waardebonnen???
Waar kun je ze eventueel inleveren???
Waarvoor kun je ze inleveren?????
Allemaal onduidelijk heden.

De postbus is in utrecht.
En de inschrijving staat op deze naam in Woerden

Vakantiekaart B.V.
Vestigingsadres: Johan de Wittlaan 1 -C
Vestigingsplaats: 3445AG Woerden
KvK-nummer: 30200267
Soort inschrijving: Rechtspersoon

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

Directeur van die club is ene vd Winkel In Maarsen

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Hoi Milanda,

In tegenstelling tot een paar zure pruimen hier die de kaart niet eens hebben, laat staan dat ze weten hoe het werkt, heb ik er wel ervaring mee.
Ik heb nu 4 keer geboekt, al mijn waardebonnen gebruikt en al meer dan 500 euro korting gekregen. Ben zeer tevreden over de afhandeling door het reisbureau en over hun adviezen.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

Gweldig toch Mr 1 alias =. Fijn dat jij de hoofdprijs gewonnen hebt en de meesten alleen de nieten hebben over gehouden. :twisted:

sinnelee
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2006 17:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sinnelee »

vandaag en gisteren benaderd door vakantiekaart.nl, door de agressieve verkoop methode kwam de telefonist al niet ver en gooide in beide gevallen de hoorn op de haak!
Ik vrees dat hier een luchtje aan zit!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

lees eens alle voorgaande berichten, het is geen luchttje maar stank

valentina
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2006 22:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door valentina »

: :D l: vakantiekaart helemaal top...
Ik heb er een en ook al mee geboekt en erg tevreden het bespaart gewoon geld die korting....Je krijgt wel degelijk reactie terug van het reisburo..............Die 60 euro heb je er zo uit
Als je boekt op de site staat er wel degelijk iet s op over de waardebonnen... Als je boeken via internet niet gewend bent is alle begin moeilijk maar de site van de vakantiekaart geeft alles duidelijk aan.
Ik heb al geld bespaart en dat is altijd handig...Vooral in mijn geval als je met meedere personen gaat.
Ik heb hem via de telefooon aangeschaft en heb nooit het idee gehad dat ik iets kadoo kreeg het werd duidelijk uitgelegd..
En ik vond het handig om met de proefperiode alles te bekijken.
Ik vind het een leuke kaart de vakantiekaart...

Gesloten