LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk138 »

vervolg op mijn vorig bericht:

Gisteren van KPN (casemanagement-team) de verzekering gekregen dat vanaf vandaag de emailaccounts weer actief zou zijn.
"dat weet u zeker mevrouw?" ,vroeg ik.
Om 17.00u de pc aangezet. Als ik het niet dacht: email niet mogelijk.
Dan maar de dame die er over gaat gebeld. Was er niet, wel een collega.
"ik weet het niet meneer". Mijn collega is er donderdag weer....(grr@^!).
Zelfs deze pas opgezette afdeling weet ook van niks.
Helpdesk maar proberen. O, uw account weer aktiveren? Daar heb ik geen bevoegdheden voor en bovendien moet u daar voor betalen.

Maken we samen afspraken gisteren en toch weten ze er binnen een dag weer een bende van te maken!
KPN, Planet, Het net, Xs4all. BEGIN ER NIET AAN!

:twisted:

nskr1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 19:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door nskr1 »

Wij hebben eind september onze experiabox zonder grote problemen kunnen installeren en activeren. Omdat we vele jaren bij HetNet waren hebben we voor deze company gekozen. We waren niet eens verbaasd dat het zo goed werkte, dat internetbellen. Vonden we niet meer dan normaal! Maar vrijdag Vrijdag 5 januari gaat het mis. We kunnen niet meet mailen en bellen! ’s Middags op aanraden van een toevallige KPN-monteur bij de overburen de box een paar minuten uitgezet. Bij opnieuw aansluiten blijkt het net weer te werken. Ik besluit dus per e-mail contact op te nemen met de Helpdesk. Ik mail o.a. :
Op de Experia branden alle lampjes, alleen de VoiP staat te knipperen. Eerst deed ook mijn internet het niet maar met een reset (even stekker eruit gehad) is dat verholpen. Maar elk nummer dat ik bel geeft een ingesprektoon! Daarna: Ik heb helaas nog geen antwoord op mijn vraag betreffende het flikkerende VoIP-lampje en heb het hele weekend geen telefoonontvangst en verder telefoonverkeer kunnen hebben. Gezien het feit dat mijn schoonvader volgende week 100 jaar hoopt te worden en er dus veel moet worden voorbereid is dat op zijn minst heel onhandig. Dit euvel zal toch wel vaker zijn voorgekomen? Graag uw omgaande reactie! En als derde mail:Ik stuur nogmaals een mailtje om een spoedige reactie uwerzijds te ontvangen. Wil een ander lot beschoren zijn dan Pascal Janssen uit Maastricht. Zie Volkskrant van heden pagina 6. Nogmaals mijn klacht: op de Experiabox branden 5 lampjes: power, ADSL, @ online, netwerk 1 en WiFi. Alleen het VoIP-lichtje staat met gelijke frequentie te knipperen en sindsdien heb ik geen telefoonverbinding meer!
Ik ging die middag naar de Primafoonwinkel. Daar raadt men mij aan de splitter te verwijderen. Gedaan en geen resultaat!
Maandagavond komt het antwoord binnen. Ik check de volgende ochtend alles wat wordt aanbevolen: aansluitingen, adaptortype maar als ik na vele minuten de box weer opstart staat dat lampje nog steeds te knipperen! Ook een zoektocht op de helpsites van HetNet levert niets op. Dat lampje behoort gewoon constant te branden!

Met de telefoon van de buurman bel ik 08000505 en krijg na ruim een kwartier wachten iemand aan de lijn, die mijn box opnieuw (van daaruit) installeert en dat zal ongeveer twee uur duren. Gevolg: het VoIP-lampje doet helemaal niets meer. Wel power, ADSL, on line en netwerk 1. Mail doet het dus ook nog! Telefoneren nog steeds niet!!!!
Weer bellen bij de buurman. Nu krijg ik na een half uur contact een vriendelijke dame die nakijkt wat men eerder heeft gedaan en vraagt mij verdere informatie. Zo blijkt het Tel1 lampje te reageren op het moment dat ik de hoorn van de haak neemt. Op hun advies heb ik weer een bedraad toestel (type Toledo) aangesloten. Ze maakt een ticket voor de technische dienst die me binnen 4 x 24 uur op mijn mobieltje zal bellen. Die termijn is inmiddels al met 3 x 24 uur overschreden en ik hoor helemaal niets meer. En die technische dienst kan ik niet rechtstreeks benaderen! Wie heeft eenzelfde probleem? Wij willen weer kunnen bellen en gebeld worden! Ik wordt helemaal treurig als ik die reacties op deze site lees!

mo*
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mo* »

in december een vriendelijk telefoontje ontvangen of ik wilde overstappen naar IPB van kpn
daar zat ik al een tijdje over te denken, OK dan nu het moment alleen zag ik op tegen het opzeggen en aanvangen van nieuwe provider adsl; "geen probleem mevr. dat regelen wij voor u "zei de vriendelijke kpn telefoniste; "mag ik dit gesprek opnemen? "..."nou graag"
telefoniste;"gaat u er mee akkoord dat wij uw huidige adsl omzetten"? "jazeker graag zelfs, daarom stap ik nu over op kpn IPB". telefoniste; "binnen een aantal dagen krijgt u het contract toegestuurd"........

ja dat kwam maar daar stond in dat ik zelf voor de opzegging oude adsl lijn diende te zorgen
ik denk, ik ga informeren hoe dat zit, het telefoon nr op de brief gebeld; tig telefoontjes en iedere keer hing ik na een kwartier "een ogenblik geduld aub" weer op (ze zeiden 10 ct per min. maar is nu 1 ct per min.)
ik lees verder en bedenk dat ik beter nu kan opzeggen aangezien ik op diverse nrs niemand kan bereiken. hoe zou dat zijn als ik écht een probleemheb met IPB?
als ik niks onderteken en van het contract afwil kan de kpn mij 19.95 administratiekosten aanrekenen wanneer ik niet binnen 7 dagen na ontvangst contract mijn bestelling cancel.
OK dan cancel ik, owwww...kan enkel telefonisch bestelling afzeggen staat hier in de brief.
ik bel 0900 0244 zoals op de brief vermeld een aantal keer geprobeerd toen kwam erachter dat er ook een gratis nr bestond 0800 0505
na diverse keren had ik na 23 min. raak! zij zou mij doorverbinden naar de juiste afdeling :) maar ik hoorde tuut tuuuuuuut tuut tuut; verbinding verbroken :cry:
de volgende dag haalde ik een record poging na 78MIN AAN DE LIJN! met 4 maal doorverbonden te zijn en de stem; "een ogenblik aub" heb ik opgehangen.
een klacht per e-mail gestuurd met de vraag; "hoe kan ik aub telefonisch opzeggen? "
nog niks gehoord
tegenwoordig wanneer ik bel staat er een ander bandje op; "probeert u het later nog eens, de verbinding wordt nu verbroken"
ik probeer het 3× daags
nog steeds wil ik IPB maar vraag mij af welke provider de beste klantenservice heeft
weet iemand dit?

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

mo,
tip:
probeer het om 1 minuut vóór 8, je hoort dan een bandje dat "men" er nog niet is, gewoon direct opnieuw bellen, en dan wéér, dan ben je als eerste binnen, en duurt het hooguit 3 minuten en 10x bellen. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat ( een telefoniste)

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

nskr1`
de techneuten zitten "verstopt"achter de telefonistes. Maar alleen tussen 8 en 22 uur. dus buiten deze uren kom direct bij deze techneuten terecht...............
succes

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

tip:
probeer het om 1 minuut vóór 8,
Of probeer een andere optie. Je komt dan bij een andere afdeling, maar die kunnen je dan meestal wel doorverbinden en je wèl in de rij krijgen. Ik heb een aantal keer het retentieteam aan de lijn gekregen via de optie 'verkoop', waar ik niet lang in de wacht hoefde. Naar het retentieteam dan wel weer heel lang wachten, maar daar mag je al blij zijn als je in de wachtrij mag, toch? Ik los het wachtprobleem trouwens op door mobiel handsfree te bellen, dan heb ik in de wachttijd gewoon mijn handen vrij om andere dingen te doen.

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk138 »

Treurig!

Het 'crisisteam' van KPN zou het allemaal in orde maken t.a.v. de klachten die lopen vanaf februari 2006.
Na twee dagen weer afgesloten van het email-verkeer.
Maar weer even bellen. "uw wachtwoord is gereset' was het antwoord van de 'helpdesk'. Op wiens authoriteit was dat gebeurt? Dat wist de goede man niet. Na aandringen telefonisch een nieuw wachtwoord ontvangen.
Ja, het werkt weer.
Even mijn gegevens controleren.
Wat blijkt? Contract verlengt met een jaar terwijl was afgesproken dat het eindigt op 1 maart 2006. Abonnement is ook twee klassen naar beneden gezet tegen een hoger tarief!
Niemand weet, doet of wil het aanpassen. Geen bevoegde man/vrouw aanwezig. Kan wel weer enige tijd duren omdat ik nu twee abonnementen heb voor ADSL en email via Planet en internettoegang via KPN (?) en IPB abonnement.
Dit kan nooit meer goed komen. Administratief een chaos dus.
Het pas opgerichtte 'crisisteam' kon op dat moment niets doen omdat de bewuste collega niet aanwezig was.
Na 11 maanden sinds de aansluiting IPB, nog niets bereikt.
de bank gevraagt of de tien eerdere incasso's ook kan worden gestorneerd en dat kan.
Afwachten of dit keer iemand wakker schrikt!

Wordt vervolgt.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Niemand weet, doet of wil het aanpassen. Geen bevoegde man/vrouw aanwezig. Kan wel weer enige tijd duren omdat ik nu twee abonnementen heb voor ADSL en email via Planet en internettoegang via KPN (?) en IPB abonnement.
Dit kan nooit meer goed komen. Administratief een chaos dus.

KPN is zelf ook het slachtoffer van hun nieuwe administratiesysteem.

Dit systeem is een eigen leven aan het leiden, vandaar de grote problemen.

sonjaberlin
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2004 18:53

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door sonjaberlin »

KPN heeft mijn oude internetverbinding (Tele2) een maand eerder afgekapt dan afgesproken (19/12 ipv 16/1)...maar de apparaten die nodig zijn voor InternetPlusBellen komen maar niet. Eerst zouden ze net voor kerst er zijn, dan net daarna, dan vlak na Oud&Nieuw, dan enkele dagen na 10 januari...

...de laatste maand hebben wij ontelbaar vele erg lange gesprekken met de klantenservice gevoerd, die ons van het kastje naar de muur stuurt, het zelf 'ook allemaal niet begrijpt', steeds weer nieuwe beloftes maakt, de klaechtenmails/brieven niet beantwoord en het nog steeds niet heeft opgelost.

Geen internet= een ramp voor een freelancer die erop is aangewezen voor het verdienen van centjes. Onbeschoft, onprofessioneel en compleet onaanvaardbaar.
Heb zelfs al aangeboden dat ik die Experia Box ergens zelf ophaal, maar dat kan natuurlijk niet...ondertussen lees ik op de site -als ik de bestelstatus check met het ordernummer- dat alles succesvol is geïnstalleerd en dat ik sinds 28/12 met IPB surf en bel. Oh ja???!!

Heeft nog iemand tips en trucs die deze ellende kunnen oplossen? Waarom kon tot nu toe geen enkele van die zeker 15 verschillende klantenservicemedewerkers dit probleem niet oplossen?

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mee eens »

wat een rampenbedrijf is de kpn.
Slechte service, bereslechte adviezen van de helpdesk en gewoon ***-verhalen. Leugens en geen oplossingen. zelfs in de primafoon ben ik voorgelogen om het produkt maar aan me te kunnen verkopen.
Al maanden loop ik omzet mis en werkt internet soms niet, telefonie ligt eruit etc.
En dan stuur je brieven en krijgt gewoon geen enkele respons. nog niet eens een bericht van ontvangst.

Weg met de KPN.

www.partnervof.nl
partner/partner

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Al maanden loop ik omzet mis en werkt internet soms niet, telefonie ligt eruit etc.
Via je analoge lijn of isdn met adsl ooit problemen gehad?
Ik begrijp hieruit dat je ondernemer bent, getuigd het niet eerder van een slecht ondernemerschap, om slechts op 1 plaats te informeren over het product, en om een product te nemen wat niet uitontwikkeld is, en waarbij de kans bestaat dat je met kinderziektes te maken krijgt, denk dat je als ondernemer beter voor zekerheid kan kiezen dan een paar euro voordeel per maand.

sonjaberlin
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2004 18:53

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door sonjaberlin »

...wat heeft de opmerking van 'agro' nou et het falen van de kpn te maken? Ondernemer of niet: een professioneel product van een professioneel bedrijf hoort te werken. En als iemand beloftes maakt (eerst primafoon-winkel, de broef die je bij de bestelling meekrijgt, dan klantenservice), dan moet je daar toch op kunnen bouwen?!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Vind ik ook, mensen verwachten kwaliteit van KPN.
Met een beetje geluk kunnen ze je terugzetten op analoog als het niet goed bij je werkt.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

wat heeft de opmerking van 'agro' nou et het falen van de kpn te maken? Ondernemer of niet: een professioneel product van een professioneel bedrijf hoort te werken. En als iemand beloftes maakt (eerst primafoon-winkel, de broef die je bij de bestelling meekrijgt, dan klantenservice), dan moet je daar toch op kunnen bouwen?!

VOIP is niet perfect en zal dit ook nooit worden.
De grootste experts beamen dit!

Als ondernemer heb ik gewoon de vaste telefoon van KPN en ADSL van Planet Internet.

Nooit geen problemen mee!

Het probleem van de consument is dat zij geen negatief geluid van VOIP willen horen en accepteren dat ook niet.

Daarnaast heeft de consument een veel te hoge verwachtingen van VOIP.

VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteit als de vaste analoge telefoonlijn!

Kijk maar eens naar de klachten van VOIP.

Dat zegt genoeg.
Ondernemer of niet: een professioneel product van een professioneel bedrijf hoort te werken
De eigenwijze consument eist weer eens!

En luisteren ho maar!

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vind ik ook, mensen verwachten kwaliteit van KPN.
Daar zit het probleem.

Men verwacht van VOIP de dezelfde kwaliteit als van de analoge telefoonlijn.

En dat is niet mogelijk.

VOIP en analoge telefonie lopen over aparte netwerken.

Analoge telefonie over de zeer betrouwbare telefoonnetwerk.

VOIP gaat over het computernetwerk. Dus VOIP gaat totaal niet over de telefoonlijn.

VOIP en analoge telefonie hebben ieder een totale verschillende techniek en je kunt VOIP ook helemaal niet met analoge telefonie vergelijken.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Anastasia »

zowel de Voip van Slimbellen als Skype als Voipbuster, alle 3 goed werkende, en met de juiste apparaten, ook nog redelijke geluidskwaliteit,
in Nederland iets minder, maar juist met andere verre landen juist vaak beter als die oude telefoonkabels!

Dus in Nederland slechter, maar acceptabel gezien de lage kosten!

Naar andere landen, gratis Skypen met beeld, en beter als dat KPN lijntje wat ik vroeger veel geld voor matige krakende lijnen!

Dus er zijn er die ook als Zakenvrouw anders over denken!
Per telefoon wil ik trouwens niet gestoord worden, mail maar!
Altijd gratis, en je beantwoord dan rustig alles, en dus betere antwoorden, en als niet opgelost zie je later wat er fout ging!

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zelf bel ik ook veel met Voipbuster.
Het is inderdaad soms veel goedkoper.

Ik kan het alleen niet uitstaan dat er mensen zijn die beweren dat IPB en slim bellen dat dat geen VOIP is.

Want alles wat te maken heeft met bellen via andere wegen dan de analoge telefoonlijn of ISDN is VOIP!

UPC = VOIP.
Slim bellen = VOIP.
IPB = VOIP.

Alleen telefonie via de telefoonlijn is geen voip.
GSM is ook geen voip, want dat is ISDN.

Kort samengevat als een telefoonverbinding niet via de GSM, sateliet of via de ananoge telefoonlijn (KPN) loopt is het VOIP.

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Ik lees net het bericht van nskr1 en ik kan je verzekeren dat je nooit iemand kan bereiken.
Het lijkt wel of ze elkaar daar op de helpdesk en technische dienst samen hebben besloten om de consument maar te laten betalen voor een product wat totaal niet werkt.
Heb inmiddels hier al de 2 Experia-box versleten en wil nu graag de derde gaan aansluiten.
Alles moet veranderen nu want het type Experia-box is anders dus ook mijn draadloos WPA PSK(keysleutel) moet weer helemaal opnieuw worden ingesteld.
Das op zich nog niet zo'n groot probleem maar als je de activatie al niet eens rond kunt krijgen omdat er van de helpdesk totaal niemand te bereiken is omdat er weer ergens een storing is dan zakt letter en figuurlijk mijn broek van mijn kont. :evil: Sorry voor mijn taal gebruik maar mijn bloed begint inmiddels wel heel erg te koken .
De contactpersoon van Consumentencontact gevestigt te Amsterdam geeft ook ineens niet meer thuis en daar hij mijn klacht in behandeling heeft mag een ander zich er niet meer mee bemoeien schijnbaar.
Ik ben nu vandaag op mijn enigste vrije dag van de week al ruim 4 uur bezig om een nieuwe connectie tot stand te doen laten komen via de Experia-box maar ik denk dat ik het hele zooitje maar snel retour ga sturen en mijn tijd aan andere dingen ga besteden.
Het heeft toch geen zin om je er nog langer druk over te maken, je wordt als consument bij KPN toch met een kluitje het riet ingestuurd ook al ben je met de kop op de T.V. geweest bij Tros-radar.
Ze hebben gewoon schijt aan je als je maar wel ff je rekening wil betalen voor een product wat totaal niet werkt en in mijn ogen ook nooit zal werken.

KPN SLUIT JE AAN Pffffffffffff zeg maar gewoon KPN SLUIT JE AF en of je er ook nog ff voor wilt betalen.

Kreeg elke maand netjes een factuur van Planet met de rekening, maar die wordt schijnbaar tegenwoordig ook gegenereerd verstuurd want die is totaal onleesbaar en nagekeken wordt tie ook niet door de administratie.
Want als je zo een mailtje verstuurd dan doe je het volgens mij nog wel een keer. maar Planet werkt dat zo dus niet, want dan krijg je een mailtje van "U kunt het ook opzoeken via de website van Planet en dan onder de noemer MIJN GEGEVENS.
Ze kunnen de pot op bij Planet met mijn gegevens ze sturen maar gewoon een goeie mail met de factuur.
Nog even en dan krijg je een robot aan de lijn omdat alles gegenereerd wordt bij Planet en KPN.
Ik vind het niet verwonderlijk dat er zoveel mis gaat bij KPN en al zijn dochterondernemingen.
Ze zitten niet op 1 lijn en werken allemaal via via.
Misschien kunnen ze nog eens iets leren van mensen die minder hebben gestudeerd zoals ik.
Begin eens met een goeie communicatie binnen en zorg dat je met zijn allen op 1 lijn komt te staan, hier zul je vast wel eens verder mee komen dan iedereen maar in een hokje te drukken en ieder zijn eigen werk te laten opknappen.
Want richtlijnen van oplossen hebben ze daar in elk geval nog niet uitgevonden bij KPN.

Zo ik geloof dat ik wel weer ff genoeg gal gespuwd heb op dit fotum voor dit moment.
Mocht iemand van de redactie van Radar nog meer informatie willen, je kan me altijd mailen op [email protected]

En voor wie contact zoekt met KPN-Consumentencontact ik heb een rechtstreeks nummer die voor IPB-bellers met onbeperkt gratis bellen best wel eens interessant kan zijn .
Info over dit nummer kun je ook via de mail verkrijgen daar ik hem helaas op dit forum niet mag plaatsen, en ik mij natuurlijk niet in de vingers ga snijden om het dus wel te doen.
Zeg er wel bij , ben er wel toe in staat :D :D

greetzzzzzzzzzzzz Coolboy :mrgreen:

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb vorige week nog geadviseerd om geen IPB te nemen maar gewoon de telefoon te behouden en als extra ADSL te nemen.

Zit je in ieder geval niet met die problemen te klooien.

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Leuk advies Ikbenik, maar wat heb ik nou aan dat advies van een week geleden terwijl ik al sinds augustus 2006 problemen heb met mijn verbinding van IPB-bellen.
En dan praat ik nog niet eens zo zeer over mijn internet-verbinding maar wel over mijn telefoon-VOIP verbinding.
Sluit een contract voor 24 uur per dag onbeperkt bellen maar 9 van de 10 keer kan ik niet eens bellen of gebeld worden.
Krijg alleen maar klachten van mensen die mij bellen omdat ik weer eens niet thuis ben en ze me weer op mijn mobiel moeten bellen terwijl mijn vaste lijn gewoon naast me staat.
Dus om even terug te komen op jou reactie : "Sorry maar na al meer als een half jaar aan problemen met het IPB-gebeuren heb ik dus niets aan jou opmerking dat je ons vorige week hebt gewaarschuwd, had je in mijn ogen beter direct kunnen doen toen het product op de markt werd gepresenteerd en werd aangeboden door KPN."

Met vriendelijke groet

greetzzzzzzzzzz Coolboy :mrgreen:

Gesloten