Pagina 17 van 24
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 okt 2008 16:28
door renecheret
Mijn zoon is er onlangs ook ingetrapt, wij waren op vakantie toen we dat puzzelboekje thuis kregen. Toen we terug kwamen waren natuurlijk de 10 dagen bedenktijd voorbij, en nu zitten we drie maanden aan die oplichters vast, want puzzelen dat doen we nooit. Mijn zoon heeft inmiddels het geld terug laten storten, maar ze blijven die troep op sturen. We hebben alles aangetekend terug gestuurd maar daar trekken ze zich niet van aan. Ik heb zelfs een beroep gedaan op mijn recht op een afkoelingsperiode, maar ze gaan gewoon stug door. Is er iemand die mij de gouden tip kan geven, want betalen dat doen we niet. We sturen alles direct retour want we willen die troep niet, hebben er al mensen ervaring met een eventuele rechtszaak?
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 okt 2008 20:27
door Nancy20
renecheret,
Ik ben inmiddels bezig geweest met incassobureaus. Ik vertrouw hen eigenlijk ook niet. Wanneer je namelijk de bedragen gaat vergelijken klopt dit niet, wanneer je hen hier op aanspreekt draaien zij er omheen en zeggen alleen: u vind het bedrag dus te laag?! Vervolgens zeggen zij dat ze het bandje beluisterd hebben en als je daar over door gaat wat ze daar dus ook op kunnen horen zeggen ze dat ze het bandje zullen opvragen en mij dit ook door zullen sturen. Ik ben benieuwd en wacht het af. Wanneer blijkt dat zij mij geld afhandig willen maken waar zij geen recht op hebben dan zijn ze van mij! dan ga ik hun geld afhandig maken.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 okt 2008 20:40
door renecheret
Hallo Nancy, bedankt voor je bericht. Ik heb een mail gestuurd naar de redactie van Trosradar, ook heb ik informatie gevraagd en juridische bijstand via mijn verzekering. Deze oplichtingspraktijk moet een keer tot stoppen gebracht worden, we moeten eens kijken of we gezamelijk niet een front kunnen vormen. Het is ongeloofelijk dat deze firma nog opereerd ook kunnen we ons richten op de ombudsman. Ik heb nog een website voor je moet je ook eens kijken:
http://www.consumenteninformatiepunt.nl
Daar staan je rechten en plichten en het europeese consumentenrecht.
Gr René
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 okt 2008 21:25
door Nancy20
renecheret,
Het vreemde van het incassobureau vind ik ook dat in de 1e brief het logo van hoshi EN van het incassobureau stond. Als het goed is moet het incassobureau "onafhankelijk" zijn van Hoshi dus lijkt het mij niet dat beide logo's hierop staan. Wanneer ik beide brieven vergelijk heeft het incassobureau nog 2 verschillende logo's ook. De ene is namelijk groen met streepjes en de andere is blauw met blokjes... Ik vind het allemaal erg vreemd en weiger te betalen met al deze vreemde zaken. Bedankt overigens voor de site! Wanneer het incassobureau met iets komt waar ik niks mee kan ga ik deze zeker inschakelen.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 03 nov 2008 14:37
door aninepien
Hallo,
Ik was ook op zoek naar wat meer info over Hoshi, aangezien zij bij mij ook onterecht geld afschrijven.
Wat ik vond op internet was dit forum, en contact gegeven van Hoshi, nl:
Hoshi Sudoku
Postbus 214
5500 AE Veldhoven
www.hoshi-sudoku.nl
Hoop dat iedereen er wat aan heeft, en vooral geen puzzelboekjes meer aanneemt!
Succes!
gr.
aninepien
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 05 nov 2008 14:40
door Nicole180887
Hey allemaal,
Ik had al een eerdere post geplaats en nu heb ik weer een rekening van ze gekregen met dit keer een bedrag van €59,85 Ik weiger echt te betalen, mijn moeder zei al om de consumentenbond in te schakelen, dus ik denk dat ik dat ook ga doen. Nu heb ik voor de 3e keer een mailtje naar ze gestuurd dat ik weer sta uitgeschreven. Weet ook dat er op de rekening 2 verschillende adressen staan. (zie eerdere posts van mij) dus dat klopt ookal niet. En nog iets...een incassobureau is onafhankelijk en heeft dus geen 2 verschillende logo's laat staan 2 verschillende!
Groetjes Nicole
Tip: als je een mail naar ze stuurt, zet je eigen email adres erachter, dan heb je altijd bewijs dat je het heb verstuurd en dat het aangekomen is!
------
Ik heb net een mailtje gestuurd naar het consumenten bond:
(
http://www.consumentenbond.nl/service/c ... tformulier )
Geachte consumentenbond, Ik heb een klacht over Hoshi Sudoku. Ik werd afgelopen juni gebeld door een mevrouw dat ik mee had gedaan aan een enquete over sudoku. Ik kon een sudoku pakket t.w.v. €29,95 ontvangen en daarvoor alleen de verzendkosten van €4,95 te betalen, leuk dacht ik. De mevrouw "nam" het gesprek op en ik gaf alleen toestemming om die €4,95 te betalen. Toen had ik 1 boekje ontvangen wat hooguit €1,- in de winkel zou kosten dus ik dacht dat het in etapes zou worden verstuurd. In juli had de Hoshi Sudoku, zonder mijn toestemming €19,95 van mijn rekening gehaald. Ik heb mijn bank gemaild en gevraagd beide bedragen te stoneren en het desbetreffende rekeningnummer te blokkeren, zo gezegt zo gedaan. Toen kreeg ik in september een rekening van €45,95 of ik die wel even zou willen betalen. Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ik hier niet van gediend ben en dat ik ook absoluut niet ging betalen omdat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Het mailtje heb ik overigs ook naar mezelf toegestuurd als bewijs dat ik mezelf heb uitgeschreven. Nu kreeg ik vandaag weer een rekening met nu een bedrag van €59,85 erop. Wat er ook vreemd aan is, is dat er 2 verschillende adressen op staan: Hoshi Sudoku, Postbus 325, 5680 AH Best en SuccessVerlag, 5605 LV Eindhoven Ook zijn de rekeningnummers anders ( 43.37.76.927 en 43.83.42.445 ) en als je naar hun telefoon nummer belt 0900 - 10 30 103 dan wordt je verwezen naar hun emailadress op de rekening of een schriftelijk brief schrijven naar een adres in Veldhoven. Nu heb ik de rekeningnummers gegoogled en kwam ik op trosradar.nl terecht, het schijnt dus dat ik niet de enige ben die hiermee opgelicht is. (
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=810220#810220 ) Wat kan hier tegen gedaan worden? Met vriendelijke groet, N. Kosmeijer
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 08 nov 2008 20:33
door C4th
Hallo Nicole180887,
Zou je ons op de hoogte willen houden van de reactie van de consumentenbond.
Ik verwacht binnenkort namelijk mijn eerste incasso-brief en heb uiteraard ook geen plannen/geen zin om die te betalen
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 08 nov 2008 20:39
door Nicole180887
hey C4th,
Tuurlijk doe ik dat! Ze dreigen namelijk bij mij om ook een incasso te sturen...maar in hun brief staat dat ze hun incassobureau Intrum Justitia naar me toe sturen...maar die heb ik gegoogled en vond het volgende over hun:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40259
Of te wel ook geen zuivere koffie
Ik hoop dinsdag meer te horen van de consumenten bond...Ben benieuwd
Groetjes!
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 17 nov 2008 09:47
door Nicole180887
Nou, eindelijk maar toch reactie van de consumentenbond...Helaas niet het gene wat ik verwacht zou hebben...Dit schreven ze me terug:
Geachte mevrouw Kosmeijer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U stelt in uw e-mail een vraag van juridische aard. De Consumentenbond geeft alleen juridische informatie van algemene aard bij problemen met aangeschafte producten of diensten aan leden van de Consumentenbond.
Met de door u opgegeven adresgegevens kunnen wij u niet als lidzijnde terug vinden in onze administratie. Om deze reden raden wij u aan uw vraag / klacht voor te leggen aan één van onderstaande instanties:
- Het Juridisch Loket, telefoon (0900) 80 20 (10 cpm), website:
http://www.hetjl.nl,
- Uw rechtsbijstandverzekeraar
- De Consuwijzer, telefoon (088) 070 70 70 of op
http://www.consuwijzer.nl. Dit
is het gezamenlijke loket van de Consumentenautoriteit, de OPTA en de NMa.
- De Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken, adres:
Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag, telefoon: (070) 310 53 10,
www.sgc.nl
Een geschillencommissie is een onafhankelijke klachteninstantie die tegen een kleine vergoeding een bindende uitspraak kan doen over uw klacht. Of uw leverancier aangesloten is bij een dergelijke klachtenregeling kunt u nalezen in de overeenkomst die u heeft gesloten.
Voordat u uw klacht kunt voorleggen aan een geschillencommissie dient u eerst de leverancier per brief op de hoogte te stellen van uw klacht. Bovendien geldt voor het indienen meestal een uiterste datum. Het is handig om dit van te voren te controleren bij de Stichting Geschillencommissie voor Consumentenzaken.
Heeft u nog vragen? Als lid kunt u contact opnemen met ons Adviescentrum , telefoon 070 445 4545 .Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 21.00 uur en vrijdag tot 17.30 uur.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Luka Ferwerda
Medewerker Service en Advies
Consumentenbond
Enthovenplein 1
Postbus 1000
2500 BA Den Haag
Telefoon (070) 445 45 45
Fax (070) 445 45 96
De informatie in dit e-mail-bericht, inclusief eventueel meegezonden bestanden, is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Openbaarmaking aan derden, in welke vorm dan ook, is alleen toegestaan na toestemming van de Consumentenbond. Ontvangt u dit bericht maar bent u niet de geadresseerde van deze e-mail, dan dient u het bericht definitief te verwijderen uit uw systeem en bestanden.
Voor zover van toepassing wijzen we u graag op het volgende: ons advies is uitsluitend gebaseerd op de informatie die u ons heeft verstrekt, dus zonder ‘hoor en wederhoor’ toe te passen bij eventuele andere betrokken partijen. We doen er uiteraard alles aan om u zo goed mogelijk te adviseren. Maar we kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de praktische en juridische gevolgen van dit advies.
This message and its attachments are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure. If you are not the intended recipient, please delete this message and its attachments from your system and refrain from using or copying its contents or disclosing its contents in any manner to third parties.
Het is helaas niet mogelijk om op deze e-mail te reageren door middel van uw Reply-/Beantwoord button. Indien u wilt reageren op deze e-mail verwijzen wij u naar het contactformulier op onze website:
http://www.consumentenbond.nl/service/c ... tformulier
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 17 nov 2008 09:59
door C4th
Kortom: we zijn nog niets verder...
Ik ga volgende week voor 2 weken op vakantie. Hoop niet mijn dwangbevel net in die periode te ontvangen, heb weinig zin in deurwaarder op de stoep op moment dat ik net weer thuis kom
Heeft iemand anders in dit forum de incasso-bureaus al ontvangen/genegeerd?
Of is men er uiteindelijk toch toe overgegaan om te betalen?
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 19 nov 2008 18:57
door Bada
Heb dus nu ook die dreiging voor me liggen van intrum justitia. Voor een bedrag van € 74,85. Het enige wat ik hun heb betaald was die 4.95 (hoewel ik daar nu ook spijt van krijg). Daarna alles gestorneerd. Mail verzonden + gebeld naar dat 0900/040 nummer. Beide geen gehoor.
Maar ze hebben alleen nu even de pech dat een vriendin afgestudeerd is in
Nederlands Recht
Weet nog niet helemaal wat ik nu wil enzo. Voor 4.95 een dikke rechtzaak te starten is ook zo wat. Wel ga ik aangifte doen, en haar een advies laten schrijven.
to be continued..
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 19 nov 2008 19:00
door Nicole180887
Laat het ons weten wat haar reactie is, ik laat me echt niet kleineren door die neppe intrum justitia die trouwens ook een complete topic heeft hier op tros radar wegens oplichterrij.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 19 nov 2008 20:55
door C4th
Ik snap eigenlijk iets niet... dit topic loopt nu op de kop af al 2 jaar, maar nergens op de 23 pagina's die het inmiddels rijk is lees ik een daadwerkelijke afloop van wat er gebeurt na het schrijven van die Intrim Justitia... Ik kan me niet voorstellend at iedereen eieren voor zijn geld gekozen heeft en heeft betaald.
Hoe dan ook, hou ons op de hoogte van wat het Nederlands Rechtsysteem je aanraad aub
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 20 nov 2008 13:38
door Bada
Ha nu wordt het helemaal mooi. Ik heb gisteren gevraagd om die voicelog, nu heb ik een mailtje van Puzzelrijk. Met als onderwerp: Niet akkoord. Ze gaan het dus er nu op gooien dat ik niet geprobeerd op te zeggen. paar keer naar dat 0900 nummer gebeld en emailtjes.
En nu als ze geld moeten vangen laten ze pas van zich horen. Bekijk het even!
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 23 nov 2008 11:24
door Robo1983
Ben van de zomer ook opgelicht.. Maar je moet gewoon gewoon die boekjes terug sturen, en die bedragen laten storneren en hun rekening laten blokeren, en telkens als ze weer wat sturen.. terug sturen.. Retour.. Ik ben er inmiddels vanaf, en heb geen cent aan die sukkels betaald
..
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 23 nov 2008 16:58
door philipvg
Ook ik stuur steeds de boekjes retour, heb net de 3e ontvangen (dit zou dan de laatste moeten zijn). Was wel op tijd met opzeggen (in hun ogen niet..).
Als iets op moet worden gezegd binnen 10 werkdagen en hun sturen het 12 augustus op, dan is op 26 augustus opzeggen toch net op tijd?
Bovendien staat in hun brief dat ik 14 dagen de tijd heb om het blad te bekijken (en dus kunnen ze weten dat ik niet het blad ook op 12 augustus heb ontvangen).
Ook ik wacht af wat ze verder gaan doen..
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 nov 2008 16:15
door philipvg
Onderstaand mailtje vanochtend ontvangen, ze kiezen toch eieren voor hun geld..(had een link naar deze topic bijgevoegd):
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw abonnement per 17-11-2008 stopgezet.
U kunt de acceptgiro als niet verzonden beschouwen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Hoshi Sudoku
Klantenservice
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 nov 2008 16:44
door gerrit54
Van mijn rekening is €74,85 afgeschreven en ik weet niet waarvoor. Heb het laten storneren en het nummer late blokkeren. Ben nooit benaderd voor iets, dus hoe men erbij komt geld af te schrijven, ik weet het niet. Er is ook nooit iets toegestuurd.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 24 nov 2008 19:54
door Nicole180887
philipvg
Geplaatst op 24 Nov 2008 16:15 door philipvg
--------------------------------------------------------------------------------
Onderstaand mailtje vanochtend ontvangen, ze kiezen toch eieren voor hun geld..(had een link naar deze topic bijgevoegd):
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw abonnement per 17-11-2008 stopgezet.
U kunt de acceptgiro als niet verzonden beschouwen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Hoshi Sudoku
Klantenservice
Waarom ben ik daar nou niet opgekomen?
als ze nog 1x zeuren doe ik het ook. Maar nu weten ze ook dat ze "berucht" zijn, wie weet wat ze dan gaan uitproberen
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Geplaatst: 25 nov 2008 14:01
door sofa drama
Ook ik heb jarenlang problemen gehad met deze firma, in mijn geval met onderbroeken en sokken van de vorige bewoners.
De oplossing:
Stuur of naar Intrum Justitia of naar Hoshi Sudoku wat zware spullen (bijv wandtegels) naar het antwoordnummer:
Hoshi Sudoku
Antwoordnummer 10059
5680 VB BEST
Wij hebben na wat zware tegels gestuurd te hebben geen enkele brief of aanmaning meer ontvangen!
Succes!