Pagina 17 van 17

Re: Transfair

Geplaatst: 29 sep 2010 15:38
door petra r.
Ik weet dat verder niet, was toen blij dat we van die rekeningen afwaren en hij zijn leven weer kon oppakken. Wij hebben toen geen schrijven gehad dat we nog meer moesten betalen. Nu gaat alles goed met hem , geen schulden enzo, en nu krijgen we dit na een jaar alsnog! ik ga, samen met hem, alle gegevens verzamelen en deze opsturen naar de jong gerechtsdeurwaarders. Maar even afwachten wat ons dat brengt.
Bedankt voor je reactie. Ik hou je op de hoogte!

Re: Transfair

Geplaatst: 29 sep 2010 15:54
door snepke
Nog niets opsturen(wel alles opzoeken en kopie maken voor jezelf)
Niet bellen doe alles schriftelijk of per mail lees-en ontvangst bevestiging.(bewijslast)
Vraag schriftelijk om specificatie van de vordering.(Hoofdsom ,incassokosten etc)
Hun maken nog wel eens een spooknota aan.
Geen gegevens doorgeven hoe hard ze ook dreigen.Horen hun te hebben.
De Jong hoort bij Lindorff(vroeger Transfair)
Heb jij aan T-Mobile betaald?Heb je daar bewijs van.
Wanneer is dat abo stopgezet,als dat voor juli was,kunnen ze nooit geen rekening hebben.
Heb je een bevestiging van T-Mobile wanneer het abo is stopgezet.Anders even een belletje naar T-Mobile en vragen van hoe of wat,of er een rekening openstond en zo ja om wat voor bedrag het ging(een vrij hoog bedrag voor 1 maand)
En als alles betaald is,of ze daar een bevestiging van willen sturen

Re: Transfair

Geplaatst: 29 sep 2010 16:10
door petra r.
Ik heb even jouw berichtje gekopieerd en doorgemaild naar mijn zoon. Hij weet de data's beter. in ieder geval hebben wij hier wel iets aan. Ik heb een mail gestuurd met opvraag van facturen en vorderingen. Ik heb binnen 10 dagen om een reactie gevraagd. Mijn zoon is ook telefonisch toegezegd dat er een brief komt waarop wij kunnen reageren.

Re: Transfair

Geplaatst: 29 sep 2010 16:27
door snepke
Vraagje:

De rekeningen die betaald zijn,aan wie zijn die betaald?T-Mobile of Lindorff?
En waarom stuurt T-Mobile nu dan geen rekening?en gelijk een incassoburo?
Er klopt iets niet.Wacht eerst eens af wat je toegestuurd krijgt.
Er moet dan een kopie van de rekening bijzitten,het abbonneenummer etc.
Als er dat niet bijzit om vragen,horen ze te geven als debiteur daar om vraagt.
Doen ze dat niet ,weet je dat het geen zuivere koffie is.Dan hebben ze geen gegevens.Dus een spooknota.