LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MaEnMo
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MaEnMo »

Hallo,

Nu wil ik dus in die 7 dagen die overeenkomst ontbinden doormiddel van een aangetekende brief. Maar ik krijg alleen een postbusnummer van hun (Postbus: 23064, 3001 KB). Je kan toch niet een aangetekende brief naar een postbusnummer sturen?

Ik heb twee adressen kunnen vinden op hun site.

Westplein 12-14
3016 BM ROtterdam

Veerkade 1
3016 DE Rotterdam.

Heeft iemand al een keer een aangetekende gestuurd naar hun, en met welk adres?

Dit heeft haast.

Mvg.

Marco

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

ik heb tijden terug ook gewoon een aangetekende brief met hantekening retour an de postbus verstuurt en is gewoon ontvangen. en dit kan ook gewoon hoor aangetekende brieven aan postbussen versturen deze mensen die een ppost bus hebben krijgen een kaartje bij de post dat er een aangetekende brief voor hen is, en dan kunnen ze bij het loket gewoon aan bellen en dan krijgen ze die.

mvg

Ralph Almere
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ralph Almere »

Hallo,

Maandag pakket ontvangen
Woensdag gebeld dat we niet gediend waren van een inschrijving.. Gooit de vriendelijke heer zo de hoorn erop.
Vervolgens nog maar eens gebeld en nog vriendelijker gedaan en nogmaals het hele verhaal uitgelegd.. Deze man rade me aan om een opzegbrief te sturen. Aangetekend was niet nodig zij hij.
Dus ik gister brief gemaakt en verstuurd, vandaag weer bellen of de brief is aangekomen. Vanochtend gaf een jongeman aan dat de post 's middags behandeld wordt of ik later kon terug bellen.
Dus zojuis weer gebeld of de brief er al was maar er waren hoeken te kort om je in te verbergen in Rotterdam. De post duurt er volgens hun dus tot wel 5 dagen over om bij hun te komen.

Maar nu:

Deze dame las mij na enig doorvragen de aantekeningen voor die ze inmiddels van me hebben gemaakt.

Eerste telefoontje = Meneer leest het welkomstpakket nog eens goed door.
Tweede telefoontje = Meneer gaat de opzeg procedure in werking zetten.

Toch wel raar. Maar ja vriendelijk blijven ANDERS HANGEN ZE OP @!@!@.

Morgen nogmaals bellen of de brief is aangekomen, anders gaat hij morgen gewoon aangetekend de deur uit...

Alle namen, tijden, gesprekken heb ik inmiddels wel opgenomen op mijn voice recorder mocht het tot een rechtzaak gaan komen...

Blijven lachen allemaal en succes met dit wereld bedrijf !!!!

MaEnMo
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MaEnMo »

Ik heb gisteren ook de brief op de post gedaan, ik kreeg ook te horen dat het nog verwerkt moest worden. Ik moest dinsdag maar terugbellen. Ik ga mooi morgen bellen. 2 medewerkers vertelden mij dat zij hun 'klanten' adviseren om aangetekend een brief te sturen. Het hoeft niet aangetekend te zijn. De tijd zal het leren.

Objectief1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008 04:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Objectief1981 »

Ik ga niet teveel vertellen maar ik heb in een callcenter gebeld voor de NEM, maar ik kon het niet blijven doen omdat ik gewoon moest liegen en dingen verdraaien aan de telefoon. Ik wil heel graag mensen helpen te besparen maar ga dan naar een betrouwbare leverancier zoals Eneco, Essent of NUON en laat de prijs voor 3 jaar vastleggen want dat kan OOK bij je eigen leverancier! NEM rekent veeeeel meer vastrecht dus je komt zelfs soms duurder uit!

acswemmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008 14:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door acswemmer »

Wij zijn vanochtend (zaterdag!) gebeld door de NEM. Tenminste daar kwamen we aan het einde van het telefoongesprek achter. De meneer deed zich voor als zijnde van de Nuon te zijn. Dit heeft hij wel tot 10 keer toe hehaald. Ze moesten onze gegevens checken, want dan konden we voor 3 jaar lagere energie kosten betalen (voor de inkoopprijs). Aan het einde van het verhaal moesten we bevestigen of we akkoord gingen met een 3-jarig contract voor de Nederlandse Energiemaatschappij (?). Dus mijn viend reageerde verbaasd: "u zei net dat u van de NUON was" waarop de meneer antwoordde dat hij dat ook was, maar dat deze naam een slogan was voor de NUON. Waarop mijn vriend aangaf dit eerst uit te zoeken op internet. Toen hing de meneer op. Wat moeten we hiermee doen? We zijn gewoon keihard voorgelogen!!!!! Dit kan toch niet onbestraft?!

Annemarie

Alexmem
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2008 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Alexmem »

Beschikt iemand wellicht over het faxnummer van deze organisatie? Ik heb de opzegbrief reeds via het contacformulier en per reguliere post verzonden, maar een faxbericht (met aflevertijd en datum) lijkt me ook wel zo veilig. Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden op internet.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Het faxnummer is: 010 - 24 06 121 (ik hoop dat het nog correct is!)

Ook hoop ik dat het je zo lukt om er vanaf te komen.

Bij mijn moeder is het namelijk (na ruim een half jaar hiermee bezig te zijn geweest) nog steeds niet gelukt.

Ondanks dat mijn moeder en de NEM een schriftelijke overeenkomst hebben dat mijn moeder weer terug naar haar eigen/eerste leverancier terug gaat krijgt ze toch nog een weer een nieuwe maandelijkse voorschotnota!

Je vraagt je af waarom er vanuit de overheid nog steeds niet wordt ingegrepen!

Op een gegeven moment ben je murf en dan laat je het maar bij.
NOU WIJ DUS NIET!
Alles aangemeld bij de Geschillencommiessie met als gevolg bovengenoemde schikking (maar toch nog wel even een maandelijkse voorschotnota gaan sturen, je weet maar nooit misschien wordt 'ie nog wel betaald ook! Nou deze dus even niet meer!)

MaMaria

passie1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2008 20:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door passie1985 »

Goedenavond,

Ik heb het zelfde als de rest van de mensheid gehad over de NEM ik kon er niet meer onder uit mits ik het opzeg bedrag betaalde wat rond de 250 euro ligt. haha ze zijn niet wijs ik heel vaak bellen en brieven sturen niks gehoord.

Ik wil graag van mensen weten die al een advocaat in de armen hebben gesloten om actie te onder nemen tegen dit bedrijf.

Want ik zit er wel overna te denken om dit deze week nog te gaan doen....

Vriendelijke groeten pascal.

Dirk Sjoerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2008 17:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dirk Sjoerd »

Hallo allemaal,

Ook ik werd vandaag gebeld door een zo genaamde medewerker van Essent. Of ik geinteresseerd was in goedkopere energie e.d.
Hij wist mijn adres en geboortedatum, welke ik bevestigde en vroeg uiteindelijk naar mijn bankrekeningnummer die ik weigerde te geven.

Na dit gesprek ben ik direct op internet gaan zoeken en kwam ik hier terecht en het blijkt dus al een langdurig probleem te zijn.
Nu verwacht ik, ondanks te hebben gezegd niet geinteresseerd te zijn, toch een "aanmeldingsmap".
Inmiddels heb ik Essent gebeld en die bevestigen dat ze bekend zijn met de praktijken van het N.E.M. echter kunnen zij een switch niet blokkeren. Het enige wat zij kunnen doen is een melding in hun systeem zetten. Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar het NMa. Hiervan verwacht ik nog antwoord.

Nu lees ik vele pogingen en acties van vele mede-gedupeerden, maar zijn er nu al successen behaald? Zijn er mensen die weten wat de beste manier is om van het N.E.M. af te komen? Zijn er inmiddels juridische stappen genomen? Wat doet RADAR? Welke stappen moet ik nog ondernemen?

Hopelijk kan iemand mij/ons antwoord geven zodat het voor iedere gedupeerde duidelijk wordt hoe we het N.E.M. moeten aanpakken!!

BroodjeRadar
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door BroodjeRadar »

Ik ben ook benaderd door deze onderneming.

Het eerste gesprek met ene Stefan was vrij netjes. Hij probeerde mij direct te laten besluiten om over te stappen (dat mag), maar ik heb afgesproken de tarieven met Greenchoice te willen vergelijken (mijn huidige leverancier) en zij zouden mij twee dagen later terugbellen. Ik heb dit (wat ik gebruikelijk niet doe) toegezegd omdat ik onder de indruk was van hun laagste prijs garantie.

De volgende dag werd ik teruggebeld door een andere verkoper (volgens mij ene Ruud, maar dat weet ik niet meer zeker). Hij was heel pushy en kwam over alsof hij wel even deze klant ging binnenhalen. Ik vertelde hem verbaasd te zijn dat de Nederlandse Energie Maatschappij duurder was dan Greenchoice. (Dit scheelde percentueel echt heel erg veel!). En bovendien zou ik vast zitten aan een contract van 3 jaar terwijl ik nu op elk willekeurig moment zou kunnen overstappen.

Deze meneer vertelde mij dat ik onbeschoft werd behandeld door "De Nuons, De Essents, etc". Het zouden afzetters zijn. Hij ging buiten zijn boekje en ik heb hem gewezen op het feit dat ik niet onder de indruk was over "concurrentie zwartmaak praktijken". Hij vertelde me dat ik niet de kennis had om tarieven te vergelijken en dat hij gelijk had. Ik mag open dat ik, na een universitaire studie te hebben afgerond, twee cijfertjes zou kunnen vergelijken (ookal is de ene in en de andere ex btw).

Deze toko geeft mijn geen goed gevoel en mijn advies zou zijn: geen zaken mee doen. Groene stroom is ook elders te krijgen!

Jetje1601
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jetje1601 »

En jahoor, ook ik ben erin gestonken.

Door zo'n redelijk agressieve truus van het callcenter was mij dus ook verteld dat ik telefonisch kon doorgeven dat ik geen gebruik van hun diensten wilde maken en toen ik had gebeld bleek dus inderdaad dat dat schriftelijk moest en liefst aangetekend (kosten 7.80 euro). Vandaag de brief op de post gedaan en we hopen maar het beste van.

Ik heb er zo mijn twijfels over, maar ga uit van het goede in de mens :wink: .

Iedereen heel veel succes.

Wordt vervolgt ........

Fatima4
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 00:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Fatima4 »

Graag wil ik de mensen wijzen op de volgende site: wereldwijzer.nl en dan het topic callcenters in casablanca.
Het callcenter van de nem zit in casablanca en tot mijn grote schrik lees ik daar allerlei gekkigheid waar de honden geen brood van lusten, ik zou dus never nooit energie afnemen bij de nem, nadat ikdit gelezen heb. Zelf kom ik ook uit casablanca, maar asl ik dit lees, schaam ik mij.
Xjes Fatima

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ReFa »

Ook ik had de NEM vandaag aan de telefoon hangen.
De dame was in 1e instantie vriendelijk en legde wat dingen uit
en wist te melden dat ik klant was bij de Nuon. (hoe weten ze dat?).
Hetgeen ze vertelde klonk wel interessant dus zei ik dat ze mij best
wat informatie mocht sturen die ik even rustig door kan lezen
omdat ik uit principe geen beslissingen neem via de telefoon.
Daar moest eerst wat informatie voor worden doorgenomen.
Naam, bank/gironummer, ik flapte het er zomaar uit.
Vervolgens de mededeling dat alles op band zou worden opgenomen.
Sorry? Op band opnemen voor alleen informatie?
Ik: "Ik wil alleen informatie, en dan pas beslis ik"
NEM: "Als u binnen 7 dagen terugstuurt kan u het annuleren"
Ik: "De informatie annuleren? Waarom?"
NEM: "Binnen 7 dagen kan u er vanaf"
Ik: "Maar ik neem pas een beslissing na de informatie te hebben gelezen"
NEM: "......"
Ik: "Ik wil vooralsnog alleen maar meer informatie."
NEM: "Sorry dat kan niet."
Ik: "En als ik niks terugstuur?"
NEM: "Dan zijn wij blij u als nieuwe klant te hebben"
Ik: "Wat een vreemde werkwijze, totaal onlogisch."
NEM: "Zo werkt het tegenwoordig nou eenmaal."
Ik: "Nou, dan hebben we nu al GEEN DEAL."
NEM: "U kan er binnen 7 dagen weer vanaf zijn."
Ik: "Nogmaals, dan hebben we GEEN DEAL. Ik beslis altijd achteraf, niet vooraf"

En zo ging het nog even door voordat ik het zat was en ophing.

Toch zat het me niet lekker en bleef het een paar uur aan mij knagen en dus belde ik zojuist nog even met de NUON, mijn huidige leverancier,
met de mededeling dat ik de NEM GEEN toestemming had gegeven mij
als klant over te nemen, maar dat ik ze niet vertrouwde.
De Nuon meldde mij dat als de NEM mij als klant overneemt dat de NUON daar niks tegen kan doen. Zelfs niet als ik de NUON nu expliciet meldt dat ik niet overgenomen wens te worden door de NEM.

De NEM hanteert een vreemde en verwerpelijke werkwijze. En gelukkig
heb ik nog een beetje frisse geest. Echter ik vrees voor de ouderen
onder ons, en mensen die (even) niet zo scherp zijn. Voor ze het weten
hebben ze een contract dat ze niet willen, zelfs als ze alleen maar zeggen dat ze alleen maar informatie willen.

Ik snap niet dat dergelijke werkwijzes zijn toegestaan.

Angstvallig hou ik de komende dagen mijn brievenbus in de gaten,
bang dat de NEM alsnog mij ergens aan probeert te binden.
Buiten dat heb ik iets tegen langjarige contracten. Natuurlijk, soms
kan je voordeliger uit zijn, maar andersom is ook nog steeds heel
goed mogelijk. Echter dat is niet de belangrijkste reden om nee
te zeggen tegen de NEM. Dat is simpelweg de ronduit belachelijke
werkwijze.

Ik denk dat ik de komende jaren gewoon lekker bij de Nuon blijf,
ongeacht de prijs. De "nieuwe" maatschappijen vertrouw ik voor
geen cent meer.

Gr, Remco

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Remco,

ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, maar zoals je zelf al zegt; de ouderen zijn dus de klos!

Of in ieder geval hun kinderen want die zien vaak pas veel later wat hun ouders overkomen is en dan is het vaak niet óf heel erg moeilijk om van die :evil: :evil: :evil:-bedrijven weer af te komen en dat geldt echt niet alleen bij de NEM maar momenteel heb ik exact hetzelfde probleem bij Pretium Telecom! Ze werken op een zelfde kwalijke wijze.
Ouderen vinden het vaak wel even gezellig als ze worden opgebeld! Even een leuk praatje en als hun dan wordt verteld dat er niets wijzigt ze gaan alleen minder betalen, dan heb je de poppen aan het dansen!

Helaas vinden veel mensen het niet de moeite waard om er tegen in te gaan en laten het maar zoals het is.
Helaas, ik trap daar niet meer in; alles gaat naar mijn juridisch adviseur en volgens mij vinden die bedrijven dat toch niet zo leuk!
Ook heb ik het bij de Consumentenbond aanhangig gemaakt.
Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen, misschien dat dan ook de Overheid wakker wordt geschud ..... (of wil ik nu teveel ...)

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ReFa »

@ MamMaria, ik blijf inderdaad hopen dat het goed gaat, Zal het over een week ook even laten weten. Ik hoop inderdaad ook dat een instelling
als de Consumentenbond wat aan deze praktijken kan doen.

Nu heb ik nog het geluk gehad dat er meteen werd gezegd dat ze
van de NEM was. Anderen hebben dat geluk duidelijk niet gekend.
Ik moet ook bekennen, als ze mij hadden wijsgemaakt dat ze
van de Nuon waren, was ik er met wijdopen ogen ingetrapt.

@jsp: Ik heb een sterk vermoeden dat de NMa in het onderzoek
waarschijnlijk niet heeft meegenomen het aantal onterechte switches
dat is gebeurd nadat mensen door nepperij een toezegging op de
opnameband hebben gedaan.
Praktijken zoals de NEM, ik walg er letterlijk van.

Gr, Remco

J.Meissner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 10:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door J.Meissner »

Ongevraagd werden wij benaderd door de Ned.Energie Maatschappij.
Wij hebben aangegeven wel informatie te willen ontvangen. Aan de hand van de informatie wilden wij een beslissing nemen. Na enige tijd kwam er geen informatie maar wel een bedankbrief voor de gesloten overeenkomst. Een week later werden wij gebeld door de Ned.Energie Maatschappij. Wij hebben aangegeven geen lid te zijn geworden en eerst informatie, zoals afgesproken, te willen ontvangen. Enkele dagen later ontvingen wij een informatiepakket. Enkele dagen daarna kwam er met de post een kaart waarop wij de meterstand moesten noteren. Indien wij niet optijd de meterstand zouden doorgeven zou er een schatting worden gemaakt. Wederom hebben wij contact opgenomen.
Er werd gewoon gedaan dat wij ons als lid hadden aangemeld. Dit is echter nooit gebeurd. Vervolgens hebben wij contact gezocht met onze eigenlijke energiemaatschappij, Nuon. Het verhaal was hun bekend.
Zij gaven aan er niets aan te kunnen doen. Zij konden niet zomaar het geheel terugdraaien. Opmerking: maar dan kon de Ned.Energiemaatschappij dan toch ook ?
Wij voelen ons opgelicht door deze handelswijze. Een onbetrouwbare maatschappij.

schai71
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door schai71 »

Ook ik werd vanmorgen gebeld door iemand van de NEM die wist te vertellen dat zij de goedkoopste energieleverancier van Nederland zijn en veel goedkoper dan Eneco. Nou ben ik enkele jaren geleden al overgestapt naar Oxxio, dus alles weten zij ook niet.
De reactie was: mooi, Oxxio is dan wel iets goedkoper, maar wij bieden een betere service plus 50 euro overstapbonus om dat te compenseren. Ik heb maar niet gevraagd waar die betere service uit zou moeten bestaan. Toevallig heeft mijn moeder van 82 jaar onlangs ook een telefoontje gehad van de NEM en is meteen overgestapt naar aanleiding van de mooie praatjes over de laagste prijsgarantie. Als ik die brochure lees dan zouden ze tegen inkoopprijzen de energie leveren, maar wel een hoger vastrecht rekenen. Voor iemand die alleen woont en weinig energie verbruikt is het sowieso al niet lonend om over te stappen naar de NEM. Maar zie maar weer eens zonder kosten van het contract dat miniaal 3 jaar loopt, af te komen.
Mijn advies: wij vriendelijk doch beslist hun aanbod af en laat ze ook geen informatiemap sturen. Dat wordt door de NEM opgevat als een accoord voor een switch.

Met vr. groet
Ben van Schaik

Goldengirl50
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Goldengirl50 »

:evil:
ook ik werd gebeld: op een intimiderende wijze wordt je overvallen en verkeerd voorgelicht: ik werd benadert omdat ik als klant van de NUON onder hen viel hu?....... ondertussen werken je hersenen op volle toeren, ben benieuwd of hier nog een vervolg op komt, wat is dit voor een agressieve manier van mensen overvallen en waarom wordt hier niets aan gedaan door de overheid??
Radar of Consumentenbond hier ligt voor jullie een grote taak: wat een reacties en onrust bij mensen brengt deze firma teweeg
Laatst gewijzigd door Goldengirl50 op 19 mei 2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

het is dus:

www.infofilter.nl (zonder de r)

Gesloten