Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?
Geplaatst: 01 okt 2009 20:56
Nu ook het jaarverslag 2008 van 4AC op www.4allclients.info ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Geachte heer/mevrouw,
Op 06 juli 2009 heb ik op uw website 4allclients.com een LG 32 HD Ready LCD TV besteld.
Deze bestelling is door uw organisatie op 07 juli 2009 geannuleerd. Tevens werd er in dezelfde e-mail aangegeven dat ik het volledige bedrag binnen 30 dagen retour zou krijgen.
Er zijn ondertussen bijna 3 maanden verstreken en ondanks mijn e-mails (ticket nummer 55876, 60339 en 64346) waarbij ik in de laatste aankondigde aanspraak te doen op mijn rechtsbijstandverzekering, heb ik mijn geld nog steeds niet retour.
Ik wil u hierbij verzoeken om binnen een termijn van 14 dagen het volledige bedrag retour te storten naar mijn rekeningnummer XX.XX.XX.XXX
Aangezien ik graag juridische stappen wil vermijden hoop ik snel een respons van u te mogen ontvangen op deze mail. Anders zie ik mijzelf genoodzaakt aangifte te doen en juridische stappen te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
[email protected],[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
Dat ik binnen 24 uur een antwoord ontving schetste mijn verbazing al enorm. Wat ik nog wonderbaarlijker vond was dat het gehele bedrag al op mijn rekening is terug gestort!Geachte heer, mevrouw xxxx,
Hierbij bevestigen wij u dat wij het (een deel van het) aankoopbedrag en de omzetbelasting, indien van toepassing, via de oorspronkelijke betaalmethode hebben terugbetaald.
Het betreft terugbetalingsnummer: 1015907
Ordernummer: 1133495538
Datum van terugbetaling: 02-10-2009
Terugbetalingsbedrag: €383.48
Afhankelijk van uw bank en land waarin de betaling heeft plaatsgevonden kan het 1-5 dagen duren voordat u het terugbetaalde bedrag ontvangt.
Wij streven ernaar om het (een deel van het) aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug te betalen. Voor alle betaalmethoden geldt dat het (een deel van het) aankoopbedrag en de omzetbelasting, indien van toepassing, via de oorspronkelijke betaalmethode wordt terugbetaald.
Wij zijn gecommitteerd aan uw volledige winkeltevredenheid en bieden daarom onze excuses aan voor eventueel ongemak aan uw kant.
Voor eventuele vragen kunt u terecht bij de afdeling Customer Service. Of bezoek onze Online Help sectie (rechtsboven op elke pagina).
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Care Center
30-3: reactie op mijn verzoek tot uitbetaling:"...kunt u uw terugbetaling binnen vier weken verwachten...." en "in veel gevallen zult u de terugbetaling sneller ontvangen."
7-4: opnieuw geklaagd. Reactie:"Wij hebben dit nagekeken voor u. Uw factuur is op de afdeling Financien. Zij zullen voor een goede afhandeling zorgen en het bedrag zo spoedig mogelijk terugboeken op uw rekening".
Daarna via [email protected] de volgende reacties op mijn klachtmails:"Uw factuur is in behandeling bij de afdeling Financien. Tevens zullen wij uw e-mail doorzetten naar de afdeling Financien. Zij zullen voor een goede afhandeling zorgen, en het bedrag per omgaande terugboeken op uw rekening."
25-8:"Naar aanleiding van uw e-mail,kunnen wij u het volgende mededelen. Het word geregeld! U hoeft zich echt geen zorgen te maken.We hebben overlegt met de afdeling Financien. Zij zullen de nodige aandacht besteden.
U kunt het bedrag binnen 2 werkdagen terug verwachten op uw rekening."
3 x raden of ik het bedrag al heb ontvangen. NEE DUS. 10 maanden na de bestelling nog steeds geen cent terug gezien."Naar aanleiding van uw e-mail,kunnen wij u het volgende mededelen. Wij hebben dit met spoed doorgegeven aan de juiste afdeling.Zij zullen voor een goede afhandeling zorgen,en het bedrag per omgaande terugboeken op uw rekening.Nogmaals onze excuses.
Dat schiet dus ook niet erg op:ideal schreef:Net als vele anderen wacht ik op het geld van mijn geannuleerde bestelling bij 4allclients ( sinds eind augustus) Ik heb betaald met IDEAL en in tegenstelling tot bv bij Mastercard is daar geen garantie of regeling tot terugbetaling. Je moet dit zelf regelen via de leverancier ( en het forum staat vol met mislukte en half gelukte pogingen daarvan) of klagen bij thuiswinkel.org, waar 4allclinets niet in het bestand van leden voorkomt. Kortom IDEAL is een 'ideale' manier voor oplichters om geld binnen te halen. Je betaalt bij bestelling en krijgt niets; kassa dus.
Dus heb ik de ING gebeld en de klacht doorgegeven; zij raden ook aan dit soort meldingen te doen. De actie zou er dus ook op gericht moeten zijn om de vergunning voor IDEAL betalingen voor 4allclients in te trekken. Het is uiteindelijk niet in het belang van de banken ook dat consumenten het vertrouwen in deze betaalwijze verliezen. Dus mijn oproep aan alle gedupeerden (en de redactie) om de klachten ook bij je bank te deponeren.
Zo maken we het mogelijk dat 4allclients het recht op betalingen via IDEAL verliest
en het moeilijker krijgt meer slachtoffers te maken.