LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geeft aan dat u deze kosten niet betaalt en indien nodig naar de Geschillencommissie stapt als Ziggo hier moeilijk over gaat doen.

Ziggo maakt fouten en hoeft geen onnodige vervolgkosten, die bovendien NIET gemaakt zijn op u te verhalen.

Ik raad u aan om schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging te reageren. Geeft daarbij aan dat mocht u naar de Geschillencommissie moeten gaan als Ziggo volhardt in zijn onterechte aanmaning, u bij de Geschillencommissie ook vervolgkosten zult vorderen ( kosten aangetekende brieven + kosten geschillencommissie)

Kopie brieven, verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb deze week de nieuwe rekening gekregen en daar stond ook die € 29,95 "aansluitkosten" op, maar deze werd afgeboekt als korting!, dus ik hoef dit niet te betalen!,

Anders had ik wel even gebeld naar Ziggo!, dus houdt de factuur goed in de gaten!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gebre
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gebre »

Anno 2009 blijf ik mij toch verbazen of het gebrek aan SERVICE van sommige bedrijven en kabelaar ZIGGO is koploper te noemen op het ontbreken daarvan. Ik begrijp niet dat deze bedrijven niet zien dat service minstens zo belangrijk is als het produkt of de dienst zelf en er alleen maar geconcurreerd wordt op de laagste prijs. Net als ik evenmin kan begrijpen waarom deze bedrijven hun interne processen niet op orde kunnen krijgen. Zijn ze te groot geworden?. Als consument betaal je dan eigenlijk voor een dienst die niet op orde is. Dit leidt dan weer tot zeer hoge irritatiegraden met bij sommigen consumenten opzegging van alle afgnomen produkten/diensten tot gevolg. Het is dat de alternatieven een minstens zo deplorabele servicegraad kennen anders was opzegging allang realiteit geweest.
Terug naar Ziggo: na mijn verhuizing moet mijn internet opnieuw aangesloten worden. De kabelrouter/modem, hoe gemakkelijk volgens het boekje te installeren, blijft groene knipperende lichtjes geven en het gemak wordt een irriterend ongemak. Ziggo maar even (vroeg) bellen teneinde het "lijnwachten" te voorkomen. Na tien minuten heb ik dan eindelijk iemand aan de lijn die van toeten nog blazen weet, mij opnieuw in de wacht zet omdat zijn eigen computer gecrascht is en daarom belooft mij direct terug te bellen na het opnieuw opstarten van zijn computer. Angstvallig geef ik hem mijn nummer omdat ik al weet dat terugbellen bij dit soort bedrijven meestal "niet terugbellen" betekent. Dan maar zelf weer bellen. Naar meerdere pogingen geef ik het op. Ik kom er niet doorheen of ik heb een wachttijd van bijna 20 minuten. Na afgekoeld te zijn heb ik het maar weer geprobeerd en van armoede een monteur besteld (daar lukt het telefonisch dan wel naar 15 minuten). Die kan pas 12 januari komen ergens tussen 8.00-13.00. Wat moet je als werkende? Of vrij nemen van je werk of via je werk wat regelen. Daar komt nog bij dat ik 100 euro (afgerond) extra kwijt ben voor die monteur. Lang leve de nieuwe dientsverleners. Gefeliciteerd! Anno 2009 is er niets veranderd. Bedrijven worden steeds anoniemer, de service steeds armoediger en de klantbenadering onheuser terwijl men niet beseft dat men het van de klant moet hebben die men eigenlijk van zich afduwt. Communicatiebedrijven die hun klanten slechts als een gebruiker zien van hun netwerk in plaats van de klant van het bedrijf. Dienstverlening stopt nu eenmaal niet bij het leveren van enkel de dienst.
Een klein lichtpuntje: de medewerker van Ziggo belde mij, weliswaar na 45 minuten, terug en sprak mijn voicemail in: "of ik de servicedesk maar weer wilde bellen voor een afspraak met de monteur". Bedankt Ziggo!

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

Nou er zijn mensen die geen klachten over ZIGGO hebben maar wij hebben er te veel.
Wij zitten al sinds 18 september zonder telefoon.
Helaas alles was geblokkeerd doordat ze samen gegaan waren met casema enz.
Ons nummer wat we al dertig jaar hadden was ook verlopen en lag bij de Opta in de kluis.
Nou niet vervelend gedaan, na 2 1/2 maand een nieuwe inschrijving gedaan, moest volgens de mevrouw aan de telefoon want wij waren bij Ziggo niet bekend(haha)
Op 27 november kwam er weer een monteur die ons aan zou sluiten met een nieuw nummer maar helaas hij had geen telefoon signaal.
Gebeld met Ziggo en daar werd beloofd dat wij binnen 48 uur telefoon zouden hebben.
We zijn nu weer ruim een maand verder en nog steeds geen telefoon en een heleboel standaard mailtjes dat ik het modem eruit moet trekken enz. waar ik niets aan heb.
Bellen kan ik alleen maar met mijn 06 en dat kost me €10 per half uur dus tel uit je winst en dan zitten daar mensen die er de ballen verstand niet van hebben.
En begin december stopte ook het internet ermee, en ja hoor op eerste kerstdag om een uur hadden we weer internet, na drie weken.
Nou fijn hoor ZIGGO.
Wij weten nu niet meer wat we moeten doen, want het is overal wat.
Wie heeft er suggestie
Sjan Rozendaal[/b]

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door kpndrama »

Niets is erger dan kpn.
Zijn hier van andere bedrijven nog medewerkers die gedupeerde klanten willen helpen zoals ik bij tele 2 heb gezien.

Kpn medewerkers zijn er hier alleen om klagers in discrediet te brengen.
Ik heb nog geen echte hulp gezien van kpn medewerkers behalve vage adviezen van neem contact op met de klantenservice.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

KPN is een regelrechte drama, ik spreek voor Digitenne en beëindigen mobiel uit ervaring.
Maar goed, alles is met een schadeclaim van mijn zijde afgehandeld.
Ik hak met het bijltje dat ik schade vergoeding eis indien men niet wil zoals het hoort.
Ben er niet rijk van geworden, maar om van de grote jongens geld los te pielen g**l ik wel op.

Succes, maar laat je niet afpoeieren!

Bright85
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:31

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bright85 »

Ik ben al 3 jaar abonnee van @Home/Ziggo.
Nooit problemen gehad.
Bij Ziggo heb ik een alles in 1 pakket bestald (1 na duurste) Toen kreeg ik wat problemen. Dit doordat ik een nieuwe modem kreeg voor de telefoon aansluiting.

Nieuwe modem nieuwe nummers. Dus hierdoor werd elke dag mijn internet geblokkerd op de oude modem. Elke dag bellen en was elke keer weer goed geregeld. Na 4 weken kreeg ik eindelijk mijn nieuwe modem en moest toen bellen om de nieuwe nummers door te geven.

Door alle problemen (die ik overigens niet erg vond) heb ik 3 maand gratis van het totaal pakket gekregen. En ben al die tijd goed te woord gestaan.


P.s. onthoudt trouwens wel dat bij elk nieuw bedrijf fouten etc ontstaan en hoe groter een bedrijf is hoe meer klanten dus hoe meer klachten.....men vind eerder het internet om een klacht in te dienen dan een positief berichtje achter te laten.
En heb bij de kpn gewerkt debiteuren HetNet/Planet. En ken het probleem van HetNet betreffende opzeggingen...das niet mensenlijk.....

yajala
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2009 12:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door yajala »

Deze brief heb ik na enige malen heeeel ERG LANG IN DE WACHT TE HEBBEN GESTAAN EN NA NIET NAGEKOME AFSPRAKEN VERSTUURD NAAR ZIGGO!
Wie herkent dit?

Geachte Heer,Mevrouw 06-01-2009

Begin december 2008 heb ik contact gehad met een van uw medewerkers over ons abonnement wat al sinds januari 2009 van 2 rekeningen tegelijk wordt afgeschreven.
16.25 wordt afgeschreven van rekeningnummer ..... tnv J.R.Kruijer en het andere bedrag van rekeningnummer.... ook tnv..!
Namelijk maandelijks 16.25 van klantnummer ..... onder naam van .... en 36.20 van klantnummer..... onder naam van ...
Het klantnummer....... is al per december 2007 opgezegd!
Ondertussen maken jullie wel een nieuw abonnement aan maar het oude loopt gewoon door en wordt NIET door jullie stopgezet!
Eind December 2007 hebben wij netjes opgezegd,dat is bij jullie ook bekend,maar toch word er geïncasseerd!
Na eerst ruim een kwartier in de wacht te hebben gestaan heb ik dan eindelijk contact gekregen met een van jullie medewerkers,wat ik een erg lange tijd vind maar weinig keus natuurlijk!
Heb aangegeven hoe het zat en zou terug gebeld worden.
Dit is NIET gebeurd waarna ik zelf na weer een lange tijd in de wacht te hebben gestaan weer zelf contact met jullie op heb genomen!
Toen is het wel nagekeken en idd bleek dat er een fout is geweest.
Uw medewerker(HR. Salar Darwis) heeft toen aangegeven het abonnement per direct stop te zetten en na overleg heeft hij toegezegd dat het teveel betaalde bedrag terug gestort zou worden!
Wij zouden hier zelf nog thuis spoedig bericht over krijgen maar dat moeten wij nog steeds ontvangen!

Vandaag kijk ik mijn bankafschriften na en blijkt dat er dus weer dubbel af is geschreven!
Daarom heb ik weer contact gezocht met Ziggo!
Het verbaasde mij natuurlijk niks dat ik weer lange tijd in de wacht werd gezet!
Na mijn verhaal te hebben gedaan bij uw medewerkster (Pari Jagesser)en heb aangegeven dat ik er toch wel aardig klaar mee ben dat ik al een jaar lang extra betaal,elke keer moet bellen en dat ik buiten dat ook erg veel telefoonkosten moet maken zo heeft Mw. Jagesser aangegeven dat ze het weer zou overleggen.

Na overleg krijg ik dan tot mijn stomme verbazing te horen dat ik NIKS??? Terug zou krijgen?
Sorry hoor maar eerst wordt toegezegd door Hr. Salar Darwis dat ik het teveel betaalde bedrag terug gestort zou krijgen, en dat het stopgezet zou worden.
Als ik dan weer bel hoor ik dat het niet stop is gezet en bovendien dat ik NIKS terug krijg!
Het bedrag zou verrekend worden met openstaande bedragen??
Kijk maar goed na dan want alles is netjes betaald!
Er is een aantal malen 75 euro betaald,er valt niks te verrekenen!
Dan komt Mw. Jagesser aan dat er geen schriftelijke opzegging zou zijn dus vandaar dat het niet stopgezet zou zijn terwijl het wel bij jullie in de computer staat!
Maar volgens mevrouw Jagesser had ik dat schriftelijk moeten doen!
Ik geef aan dat ik ZEEEER BOOS ben over de gang van zaken en dat ik als dit niet terug betaalt wordt en netjes afgehandeld word ik het abonnement bij ZIGGO helemaal op zal zeggen waarna ze me dan doodleuk zegt dat dat prima is en me dan door zal verbinden naar de afdeling opzeggingen zodat ik dat dan meteen kan regelen.

Misschien heel raar maar eerst verteld ze dat ik schriftelijk op had moeten zeggen maar vervolgens wil ze me doorverbinden en kan het ineens wel telefonisch?

Ik wil dat dit uitgezocht wordt en ik het teveel betaalde bedrag gewoon terug op mijn rekening gestort krijg,
Niet verrekenen met ander abonnementsgeld of wat!
Ik zou graag een overzicht van u ontvangen waar ik precies op kan zien waarmee jullie dit volgens jullie mee zouden willen verrekenen!
Kijk dan ook de extra stortingen na want er staat niks open bij jullie!
Ik heb graag een snelle reactie van u op deze mail ,
en vol verwachting wacht ik af!
Ik neem dit erg hoog op en zal anders zeker ons abonnement bij ZIGGO opzeggen en hier verder werk van maken!

Ik hoop dat dit snel en netjes afgehandeld kan worden!
Met Vriendelijke Groet,

yajala
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2009 12:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door yajala »

klopt niet!op de site van Ziggo geven ze zelfs aan dat je telefonisch op kan zeggen!

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

Nou je hoeft helemaal niet schriftelijk op te zeggen, ik heb het ook telefonisch gedaan nadat ik door een van de medewerksters doorverbonden werd.
Alleen moet je dan je rekening in de gaten houden want ze schrijven gewoon weer abonnementsgeld af.
Heb ik gewoon terug laten boeken, dit kun je binnen een maand.

groetjes sjan

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door anaconda »

Vorige maand heb ik uiteindelijk opgezegd via de internetpagina van Ziggo.
Ik ben ze inmiddels meer dan zat.
Ik heb het probleem dat ik niet kan inloggen op "mijn Ziggo" sinds de migratie vanaf @home.
Belofte na belofte maar er gebeurd gewoon niets absoluut niets.
Het betreft hier een 3 in 1 pakket.
Door mijn "aangename" ervaringen met Ziggo heb ik ook maar opgezegd via een aangetekende brief met handtekening van ontvangst.
In deze brief heb ik verzocht om een schriftelijke bevestiging van de opzegging.
Doordat ik na ruim een maand nog geen reactie gekregen heb van Ziggo (zoals gewoonlijk) heb ik maar weer het 0900 nummer gebeld.
Na doorverbonden te zijn met de afdeling "opzeggingen" bleek er weer niets bekend te zijn van een opzegging.
De meneer durfde ook nog te vragen waarom ik op wilde zeggen (goh vanwaar die plotselinge interesse?).
Dus nu maar ter plekke bij die meneer telefonisch opgezegd.
Aan het eind van de maand laat ik mijn rekening blokkeren op afschrijvingen van Ziggo aangezien ik nu al zeker weet dat dit weer niet goed gaat.

Prachtig dat 3 in 1 systeem zelf het opzeggen moet je in 3 keer doen.

Voor iedereen die bij Ziggo blijft veel sterkte toegewenst.

Sebastian1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 23:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Sebastian1966 »

Klacht opzeggen abonnement Ziggo na overlijden
Op 5 juli 2008 het abonnement opgezegd van mijn moeder omdat ze niet meer wilsbekwaam was na een CVA. Ziggo heeft volgens zeggen deze brief niet ontvangen. Conform 4.1 algemene basisvoorwaarden zou na opzegging per 1 september de opzegging in moeten gaan.
In de tussentijd overlijd mijn moeder (30-7) en in de periode 30/7 tot 16/8 via mail en tel contact getracht duidelijkheid te krijgen over opzegging.
Uiteindelijk op 18/8 een aangetekende brief gezonden om zeker te zijn dat abonnement per 1/9 eindigt, dit conform 4.7 algemene basisvoorwaarden, iedere erfgenaam kan na overlijden direct abonnement opzeggen.
Nu begint het, aanmaningen komen, automatische afschrijvingen blijven doorgaan want het contract kan volgens Ziggo pas per 1/10 eindigen.
Wij als klant hebben gehandeld volgens de basisvoorwaarden van Ziggo (basis voorwaarden werden 12/8 bekendgesteld terwijl ze in mei ingegaan zijn foutje!!!).
9 januari wordt mijn moeder (overleden 30/7) in gebreke gesteld omdat ze nog een maand zou moeten voldoen. DIT IS NIET RECHTMATIG CONFORM EIGEN BASISVOORWAARDEN. Tot zover het zakelijke.
14/6 kreeg mijn moeder een CVA, bij Ziggo geen telefoonverkeer mogelijk door een grote storing. Mogelijk heeft ze nog getracht hulp in te roepen maar dit is nooit meer vast te stellen. Dit is ook aangegeven in correspondentie met Ziggo, antwoord Ziggo sorry voor het ongemak. 30/7 overlijd mijn moeder, familie verbleef in haar huis konden wederom niet gebeld worden weer storing. Via buren familie moeten bereiken.
Op correspondentie wordt niet gereageerd, Ziggo we zien u wel bij de rechter als u zo door blijft gaan met aanmaningen en ingebrekestellingen.
Het klantnummer waar het over gaat 10370399, oh ja ik heb vandaag ook nog proberen te bellen, na een kwartier is de verbinding gewoon weg. Op zich wel consequent gelet op de ervaringen. :(

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Via een bron die bij Ziggo werkt, hoorde ik dat men momenteel een achterstand van minimaal 4 weken heeft, en dat telefonische meldingen voorrang krijgen.

Het is maar dat je het weet.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik ben bang dat die Ziggo medewerker het mis heeft ik wacht al 8 weken op een reactie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ sprokkel -
Mischien probeerde hij me te bewaren voor een al te ernstige schok?

(Ik wacht zelf al 3 maanden op een antwoord)

yajala
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2009 12:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door yajala »

nou,ik ben benieuwd!
ondertussen de incasso zelf steeds gestorneerd,zal ik vast wel een aanmaning krijgen binnenkort!

Ik wacht geduldig af! ppppffffffffffffff

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sprokkel »

Guardian72
(Ik wacht zelf al 3 maanden op een antwoord)
Mijn probleem is ook ongeveer 3 maanden.
Maar mijn laatste bericht aan hun is dan weer 8 weken.
Het is in hun nadeel dus ik wacht waar af.
Trek er nu maar de rente van, en wacht maar tot ze een keer echt wakker worden.

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

ongeveer anderhalve maand terug plaatste ik mijn klacht op deze site.
ik was doorgeschoven naar van wanadoo naar orange.. van orange naar online.. en van online naar ziggo..
ik heb een vrijgegeven account en betaal dus niets, en dus sloot ziggo mijn account!

na weken bellen met ziggo en online belde ik het hoofdkantoor van online te amsterdam. de heer ballee stond mij te woord en belde mij nog 2 maal terug om mij uiteindelijk te melden dat mijn account van ziggo teruggebracht was naar online.. binnen het uur had ik weer email..

wat schertst mijn verbazing vandaag.. weer geen email.. op mijn online blijkt dat ik ben geblokkeerd (account wederom gesloten)
nu geen dagen lang bellen meteen naar hoofdkantoor online gebeld.. wat blijkt: ondanks dat ik bij ONLINE zit heeft ZIGGO mij afgesloten.. een collega van de heer Ballee gaat vandaag terug bellen.. maar ik kan zien dat het niet meer nodig is.. ik kan weer in mijn online bij mijn mail en de mail komt ook weer binnen in outlook..

oef.. krijg ik nu elke 2 a 3 maanden dit probleem????

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

nou ik wacht ondertussen al vier maanden op telefoon en kreeg vorige week een mailtje dat ik even moest bellen want we hadden een signaalprobleem en er zou een afspraak voor een monteur gemaakt worden.
Ik gebeld en de medewerker die ik toen kreeg zei dat er geen monteur kwam want ik had tenslotte wel internet en tv.
Weer een formulier ingevuld door die jongeman en hij vond het verschrikkelijk dat ik al vier maanden geen telefoon had maar ik moest toch maar weer even afwachten en volgende week weer eens een keer bellen, waarop ik hem vroeg of hij wel wist wat dat koste met je 06.
Dan moest ik het over twee weken nog maar eens proberen zei hij als ik dan nog niets had.
Nu weet ik het weer niet hoor
Fijn Ziggo

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

UPDATE

nog geen minuut na het plaatsen van mijn vorige bericht kwamen er 880 mailtjes binnen.. ongeveer 10 minuten later werd ik gebeld dat alles weer werkte en dat mijn verleden bij casema/wannadoo was gewist om dit probleem te voorkomen in de toekomst..

wow er zijn dus inderdaad mensen die zelf kunnen denken..
het team van de heer Ballee wederom mijn DANK!!

Gesloten