LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jolijn

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

HW007 schreef:Voor de meesten is het ook niet te verkroppen dat een huismoedertje het wel snapt en een persoon met hogere scholing niet.
Bedoel je hiermee te zeggen dat als je MLM ziet zitten, je het snapt? (bijv. als huismoedertje zonder diploma's)
En als je je bedenkingen hebt, snap je het principe van MLM niet?

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Jolijn schreef:
HW007 schreef:Voor de meesten is het ook niet te verkroppen dat een huismoedertje het wel snapt en een persoon met hogere scholing niet.
Bedoel je hiermee te zeggen dat als je MLM ziet zitten, je het snapt? (bijv. als huismoedertje zonder diploma's)
Ja, dat staat er toch!
Wijsneuzen hebben ze liever niet, alleen domme volgelingen zijn welkom.
Typisch sektegedrag noem ik dat.

Domme kwetsbare personen uit de samenleving, daar zijn ze naar op zoek.
Geen vragen stellen, niet kritisch zijn, dan ben je geknipt voor MLM.
Ben je dat WEL, dan snap je het niet, PUNT. :shock:
De logica van de dommen, de logica van de stinkzaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen.

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Jolijn

Neen, wat ik bedoel is dat in de praktijk "huismoedertjes" dingen wel snappen en dat enkelen die pretenderen gestudeerd te hebben practijk situaties niet snappen.

Een huismoedertje heeft géén les gehad in het opvoeden en grootbrengen van de kinderen, maar ze doet het beter dan de eerste de beste afgestudeerde bolleboos.

Diploma's geven alleen aan wat je studeerde, maar NIET wat je presteerde.

@ Brokkel

De verzadigingstheorie is bij elke wiskundige bekend. Wat vergeten wordt is dat niet iedereen de ambitie en capaciteit heeft om naast ander werk een extra modaal inkomen of meer te verdienen. Ook niet elke werknemer heeft ambitie om directeur te worden en een niet-mlm bedrijf.

Bij MLM is er echter het verschil dat niemand hoeft te wachten op zijn chef om door te groeien naar meer inkomen. Niemand zegt mij dat ik niet meer klanten/omzet mag maken. Dus niemand, behalve ikzelf beperkt mijn inkomen. mijn upline bepaalt niet of ik werk. Mijn downline wel: Als ik niets doe, doet de downline ook weinig vanwege mijn slechte voorbeeld. Mensen uit mijn downline kan ik niet afremmen. Als ze als een raket gaan, blijf ik provisie houden, maar hun directe inkomen zal vele malen meer zijn dan van mij.

Dat mensen de MLM kansen niet (kunnen) pakken, ligt voor een deel aan hun mlm-skills, die ze nog niet voldoende ontwikkelden (is tijd voor nodig. Als je drs wilt worden moet je ook je doctoraal halen, in minimaal 5 jaar universitaire studie). Het opdoen van mlm skills kost tijd en moeite. Het kost minder investering dan elke andere vorm van ondernemen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Neen, wat ik bedoel is dat in de praktijk "huismoedertjes" dingen wel snappen en dat enkelen die pretenderen gestudeerd te hebben practijk situaties niet snappen.
Je praat weer in raadsels. Kom maar met bewijs. Net zoals voor je volgende uitspraak. Ook daar graag bewijs dat huismoeders beter zijn in het opvoeden en grootbrengen van kinderen dan de eerste de beste afgestudeerde bolleboos.
HW007 schreef:Een huismoedertje heeft géén les gehad in het opvoeden en grootbrengen van de kinderen, maar ze doet het beter dan de eerste de beste afgestudeerde bolleboos.
HW007 schreef:De verzadigingstheorie is bij elke wiskundige bekend.
Geweldig, nu bij de mlm-ers nog.
HW007 schreef:Wat vergeten wordt is dat niet iedereen de ambitie en capaciteit heeft om naast ander werk een extra modaal inkomen of meer te verdienen.
Vetgedrukt is van mij. Maar ook hier, bewijs maar!
HW007 schreef:Dus niemand, behalve ikzelf beperkt mijn inkomen. mijn upline bepaalt niet of ik werk.
BS. De markt bepaalt dat. De economische situatie in een land (de conjunctuur) bepaalt dat. Het product wat je verkoopt bepaalt dat. Of beter gezegd, dat zijn allemaal factoren die dat meebepalen.
HW007 schreef:Dat mensen de MLM kansen niet (kunnen) pakken, ligt voor een deel aan hun mlm-skills, die ze nog niet voldoende ontwikkelden (is tijd voor nodig. ................. Het opdoen van mlm skills kost tijd en moeite.
Dus als mensen maar lang genoeg doorgaan dan garandeer jij succes? Is dat wat je nu zegt? Of zal ook deze garantie weer boterzacht blijken?

seconds-out

kuklos.
Misschien heeft Hwtje wel gelijk maar dan anders..
Als je maar lang genoeg doorgaat garandeert Hwtje succes.,,
dat is toch met elk piramidespel zo?
Hij "vergeet"er alleen bij te vermelden dat je ook vroeg moet instappen.

HW007

seconds-out schreef:kuklos.
Misschien heeft Hwtje wel gelijk maar dan anders..
Als je maar lang genoeg doorgaat garandeert Hwtje succes.,,
dat is toch met elk piramidespel zo?
Hij "vergeet"er alleen bij te vermelden dat je ook vroeg moet instappen.

Neen, je kunt op elk moment instappen. kansen genoeg doordat veel instappers snel gedemotiveerd worden door mensen zoals jij. Ik heb er geen last van. Hoe meer van jou, Hoe groter mijn inkomen. De markt vraagt toch wel. Met goedkopere lasten heb je meer over voor leuke dingen.

Uiteindelijk zullen meer mensen snappen dat je gebakken kritiek verkoopt.

kuklos

Ik geloof dat we er weer zijn. Veel beweren, maar niks bewijzen. Lijkt wel standaard in de mlm.

Maar nu de hamvraag na de laatste bewering. Als de markt toch wel vraagt, waarom is de omzet van mlm dan zo laag? Waarom is bijvoorbeeld de omzet van Euphony van zijn plek gekomen in 8 jaar zoals Newmikey al aantoonde?

Jolijn

HW007 schreef:@ Jolijn
Neen, wat ik bedoel is dat in de praktijk "huismoedertjes" dingen wel snappen en dat enkelen die pretenderen gestudeerd te hebben practijk situaties niet snappen.
Een huismoedertje heeft géén les gehad in het opvoeden en grootbrengen van de kinderen, maar ze doet het beter dan de eerste de beste afgestudeerde bolleboos.
Welke praktijksituaties bedoel je? Ik dacht dat het over MLM ging? Maar je bedoelt 'opvoeden'?
Wat een driedubbel kul verhaal trouwens, slaat nergens op.

HW007

@ Jolijn,

Wat ik wel opmerk uit de reacties, is dat velen problemen hebben met het waarderen van de capaciteit van huismoeders.

Voor huismoeders heb ik veel meer respect en waardering omdat ze op eigen kracht en eigen kunnen wat presteren, waar anderen met hoge opleiding slechts theoretische bla bla bla verkondigen.

Ik besef heel goed dat MLM door huismoeders beter begrepen wordt dan door de meesten die hier reageren. Maar uiteindelijk gaan de meeste mensen beseffen dat opleiding niets te maken heeft met kwaliteit en prestatie.

kuklos

@HW007, en nog steeds bewijs je jouw beweringen niet. En geef je geen antwoord op de vraag van Jolijn. Sterker nog, het heeft er alle schijn van dat haar observatie klopt.

HW007

De een heeft succes met een papiertje, de ander zonder papiertje.

Wat belangrijk is is dat je met een tevreden gevoel kunt terugkijken op wat je presteerde voor jezelf en voor anderen.

Dat MLM voor doorzetters geen beperkingen heeft is dus duidelijk.
MLM discrimineert niet op intelligentie of slimheid, zoals het gewone bedrijfsleven dat wel doet. Voor één functie kunnen 100 sollicitanten opdraven, omdat ze het geld zo hard nodig hebben. Traditioneel werkgeverschap biedt handvatten voor machtsmisbruik. Bij MLM is dat niet. Niemand MOET, iedereen heeft vrijwillig ja gezegd, en kan vrijwillig vertrekken, zonder boetes, en zonder concurrentie beding, of terug betalen van studiekosten. Die maximale €500 inleg is een schijntje naast de opgelegde boetes van werkgevers die mensen beperken.

Door de laagdrempeligheid biedt MLM aan iedereen mogelijkheden, zonder discriminatie en voortrekken van mensen met een papiertje of vlotte babbel. Iedereen een eigen tempo en iedereen een eigen succes.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bij MLM is er echter het verschil dat niemand hoeft te wachten op zijn chef om door te groeien naar meer inkomen. Niemand zegt mij dat ik niet meer klanten/omzet mag maken. Dus niemand, behalve ikzelf beperkt mijn inkomen. mijn upline bepaalt niet of ik werk. Mijn downline wel: Als ik niets doe, doet de downline ook weinig vanwege mijn slechte voorbeeld. Mensen uit mijn downline kan ik niet afremmen. Als ze als een raket gaan, blijf ik provisie houden, maar hun directe inkomen zal vele malen meer zijn dan van mij.

Dat mensen de MLM kansen niet (kunnen) pakken, ligt voor een deel aan hun mlm-skills, die ze nog niet voldoende ontwikkelden Het opdoen van mlm skills kost tijd en moeite. Het kost minder investering dan elke andere vorm van ondernemen.
Dit zou wel eens rechtstreeks uit de MLM- handleiding overgeschreven kunnen zijn.

De heersende gedachte bij MLM (en hier ook bij HW007) is dat als je maar echt wilt je alles kunt bereiken, en is het inkomen wat je kan genereren eindeloos. Als je dat dus niet bereikt is je wil gewoon niet sterk genoeg en dat is alleen maar jezelf te verwijten, en niet iemand anders.

Dat is een beetje de gelijke gedachte dat iedereen kan voetballen als Johan Cruyff, kan zingen als Susan Boyle, kan praten als Brugman, en kan autorijden als Vettel.

Raar dat dit toch niet iedereen lukt ... :mrgreen:

Of zou er ook nog iets anders nodig zijn, zoiets als kennis en vaardigheden, verkregen door een combinatie van talent en opleiding. En helaas die zijn niet gelijkmatig verdeeld over alle mensen.

Zou het dan niet kunnen, dat de mensen die echt over voldoende kennis en vaardigheden beschikken om een bedrijf te leiden of een uitvinding te doen, of een merk te vermarkten, dit allang doen in onze samenleving ?

Zou het niet kunnen dat deze mensen onze huidige captains of industry zijn, en voor 99,9% helemaal niet geinteresseerd zijn in de marginale business van MLM ?

Zou het dan niet kunnen dat MLM alleen parasiteert op de naieve mensen die zo graag willen geloven ze alles kunnen bereiken, uitsluitend door het maar te willen?

Zou het dan ook niet kunnen zijn dat een solide opleiding wordt afgedaan als waardeloos, en niet van invloed op het te behalen resultaat, om deze naievelingen binnen te halen ?

Zou het kunnen zijn dat HW007 naadloos in dit profiel past?

( Even voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen)

kuklos

@HW007, er is je een zeer duidelijke vraag gesteld door Jolijn. Continu het antwoord hierop ontwijken en weer aankomen zetten met algemeenheden begint haar gelijk te bewijzen.

Jolijn

HW007 schreef:@ Jolijn,
Wat ik wel opmerk uit de reacties, is dat velen problemen hebben met het waarderen van de capaciteit van huismoeders. Oh. Dat heb ik dan even gemist...
Voor huismoeders heb ik veel meer respect en waardering omdat ze op eigen kracht en eigen kunnen wat presteren, waar anderen met hoge opleiding slechts theoretische bla bla bla verkondigen.Vlgs mij zijn dit twee heel verschillende zinsdelen, die niet zomaar even aan elkaar te koppelen zijn.
Ik besef heel goed dat MLM door huismoeders beter begrepen wordt dan door de meesten die hier reageren. Maar uiteindelijk gaan de meeste mensen beseffen dat opleiding niets te maken heeft met kwaliteit en prestatie.
Ik geloof dat jij geen enkel besef hebt of moeders die geen baan buitenshuis hebben MLM beter snappen dat iedereen die niet in die catagorie valt. Misschien beseffen ze, net als de meesten die hier reageren, dat met MLM voor een enkeling de volledige broodwinning te verdienen is en verder een bijbaan is, die door huismoeders (zonder baan buitenshuis), kan worden gedaan naar eigen indeling.

HW007

Jolijn schreef: Misschien beseffen ze, net als de meesten die hier reageren, dat met MLM voor een enkeling de volledige broodwinning te verdienen is en verder een bijbaan is, die door huismoeders (zonder baan buitenshuis), kan worden gedaan naar eigen indeling.
Chapeau Jolijn,

Zie je wel dat jij (als vrouw) het wel blijkt te begrijpen, helaas in tegenstelling tot veel anderen.

seconds-out

HW007 schreef:
Jolijn schreef: Misschien beseffen ze, net als de meesten die hier reageren, dat met MLM voor een enkeling de volledige broodwinning te verdienen is en verder een bijbaan is, die door huismoeders (zonder baan buitenshuis), kan worden gedaan naar eigen indeling.
Chapeau Jolijn,

Zie je wel dat jij (als vrouw) het wel blijkt te begrijpen, helaas in tegenstelling tot veel anderen.
Het is niet de bedoeling dat het geslacht een rol speelt in de discussies!
Jak, eng mannetje, dat gehamer of je wel of niet vrouw bent, wat hebt dat nou met het onderwerp te maken? Niks!
Ik verzoek je ook on topic te blijven en voor je persoonlijke gerieven een datingsite te zoeken.

HW007

Dit heeft uiteraard niets met dating te maken, maar slechts met een algemene vaststelling dat in dit geval Jolijn wel degelijk begrijpt hoe de zaken er voor staan.

Zonder mannen te willen achterstellen blijken de meeste vrouwen toch wat zinvoller te denken en te doen dan de meeste mannen.

Der meeste mannen lijken iets te hebben van ik snap het niet, dus het deugt niet, terwijl de meeste vrouwen bereid zijn om objectief een overweging te maken.

Jolijn

HW007 schreef:
Chapeau Jolijn,
Meneer Kaktus zegt: "Applaus voor jezelluf!"
Het heeft aardig wat blz. gekost, maar het resultaat mag er zijn.
8)

kuklos

Goh HW007, je hebt dit al vaker geweerd, maar zoals altijd ontbreekt nog steeds het bewijs voor je bewering dat de meesten het niet zien als iets waarmee ze een fulltime inkomen willen verdienen.
En ook hebben we nog steeds geen antwoord op de vraag die Jolijn al eerder stelde. Deze vraag:

Jolijn schreef:

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Jolijn, gefeliciteerd! Als enige van ons onwetenden heb jij het dan toch begrepen, petje af!

Ik denk overigens dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik een man ben en absoluut niet het gevoel heb dat ik MLM onvoldoende snap en er daarom niet instap.

En inderdaad HW007: leg ons nou eens uit hoe het komt dat mensen die meedoen het wél snappen en mensen die niet meedoen het níet snappen. Is het dan zo'n perfect systeem dat je gewoon niet kán besluiten om mee te doen, als je het snapt? Hoe verhoudt zich dat dan tot die 97-99% die 'falen' of 'afhaken'? Die snapten het tóch niet? Of nee wacht; die waren natuurlijk superenthousiast tijdens de bijeenkomst, maar besloten een dag later om wel heel veel geld uit te geven aan allerlei hulpartikelen en bijeenkomsten, maar voor de rest gewoon geen steek uit te voeren.

Gesloten