Bij MLM is er echter het verschil dat niemand hoeft te wachten op zijn chef om door te groeien naar meer inkomen. Niemand zegt mij dat ik niet meer klanten/omzet mag maken. Dus niemand, behalve ikzelf beperkt mijn inkomen. mijn upline bepaalt niet of ik werk. Mijn downline wel: Als ik niets doe, doet de downline ook weinig vanwege mijn slechte voorbeeld. Mensen uit mijn downline kan ik niet afremmen. Als ze als een raket gaan, blijf ik provisie houden, maar hun directe inkomen zal vele malen meer zijn dan van mij.
Dat mensen de MLM kansen niet (kunnen) pakken, ligt voor een deel aan hun mlm-skills, die ze nog niet voldoende ontwikkelden Het opdoen van mlm skills kost tijd en moeite. Het kost minder investering dan elke andere vorm van ondernemen.
Dit zou wel eens rechtstreeks uit de MLM- handleiding overgeschreven kunnen zijn.
De heersende gedachte bij MLM (en hier ook bij HW007) is dat als je maar echt wilt je alles kunt bereiken, en is het inkomen wat je kan genereren eindeloos. Als je dat dus niet bereikt is je wil gewoon niet sterk genoeg en dat is alleen maar jezelf te verwijten, en niet iemand anders.
Dat is een beetje de gelijke gedachte dat iedereen kan voetballen als Johan Cruyff, kan zingen als Susan Boyle, kan praten als Brugman, en kan autorijden als Vettel.
Raar dat dit toch niet iedereen lukt ...
Of zou er ook nog iets anders nodig zijn, zoiets als kennis en vaardigheden, verkregen door een combinatie van talent en opleiding. En helaas die zijn niet gelijkmatig verdeeld over alle mensen.
Zou het dan niet kunnen, dat de mensen die echt over voldoende kennis en vaardigheden beschikken om een bedrijf te leiden of een uitvinding te doen, of een merk te vermarkten, dit allang doen in onze samenleving ?
Zou het niet kunnen dat deze mensen onze huidige captains of industry zijn, en voor 99,9% helemaal niet geinteresseerd zijn in de marginale business van MLM ?
Zou het dan niet kunnen dat MLM alleen parasiteert op de naieve mensen die zo graag willen geloven ze alles kunnen bereiken, uitsluitend door het maar te willen?
Zou het dan ook niet kunnen zijn dat een solide opleiding wordt afgedaan als waardeloos, en niet van invloed op het te behalen resultaat, om deze naievelingen binnen te halen ?
Zou het kunnen zijn dat HW007 naadloos in dit profiel past?
( Even voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen)