LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Wederom een maand verstreken en niets meer gehoord :D . Ik ga ervan uit dat ze gestopt zijn en als er nog iets te melden valt, dan geef ik dit weer door op deze site.
Succes allemaal!

Pakebeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011 12:32

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Pakebeer »

Ben geloof ik het zoveelste slachtoffer vande firma Calatus BV. Mijn email aan de firma moge duidelijk zijn, nu maar afwachten wat hun reactie is.
"Gisteren ontving ik tot mijn verbazing een betalingsherinnering van U gedateerd 7/ 10/ 2011. Ik ontving bij mijn weten nooit een proefnummer, en ben ook voorzover ik mij herinner niet akkoord gegaan met een abonnement. Wel ontving ik onlangs een uitgave van Enigma in een doorzichtige enveloppe waarin ook een enveloppe met kennelijk de vermeende factuur #00155658 moet hebben gezeten. Ik heb dit in zijn geheel en ongeopend onmiddellijk terug gestuurd naar afzender. Helaas ben niet in het bezit van een telefoon waarmee ik 0900 nummers kan bellen en op uw landlijn 040 3686690 wordt niet opgenomen."

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Van andere mensen hebben we een mobielnr. gekregen van de baas daar, Ben van den Nieuwenhof, 06-20398908, die lost het meteen op. Kijk maar even terug bij andere slachtoffers rond aug.dit jaar.
Niets betalen hoor!! Het zijn allemaal oplichters.
Succes

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Gewoon iedereen zijn poot stijf houden en niet betalen!!!
Ik heb het ze heel duidelijk gemaakt en toch bleven ze me lastig vallen. Zie ook alle berichten die ik hier heb gepost. Nu heb ik al een jaar niets meer van ze gehoord en ik verwacht het nu ook niet meer. Als het wel nog komt, laat ik het jullie weten.

LAAT JE NIET OPLICHTEN!!!

Ingrid1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2011 18:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met deze kl.te organisatie. Ze hebben mij gebeld voor een proefexemplaar en we hebben afgesproken dat ze mij daarna zouden benaderen voor een eventueel vervolgabonnement. Ik kreeg daadwerkelijk een proefexemplaar en gelijk een rekening van € 62.45. Ik heb alles gelijk retour gestuurd en ze hebben mij gemaild dat ik een abonnement heb besteld. Dreigementen en aanmaningen volgen elkaar op. Ze blijven exemplaren sturen die ik telkens weer retour afzender stuur. Ik hoef deze zooi niet, heb het niet besteld en wil het niet. Ik reageer niet meer op hun aanmaningen en ik zie ze straks voor de rechtbank. Ik ben klaar met deze verschrikkelijk nare organisatie. Ik snap niet dat dit zomaar kan in Nederland.

MAXIEM

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ingrid1966

Wie eist, bewijst. Laat ze maar mooi in hun eigen sop gaarkoken.

Maxiem.

Ingrid1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2011 18:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Hoi Maxiem,

Ik krijg vandaag, alsof de duvel ermee speelt, een mailtje van Janssen en Janssen Deurwaarders in Eindhoven inzake dit geval. Ik heb ze aangegeven dat ik dus niet ga betalen en desnoods samen met andere "slachtoffers" aangifte ga doen. Ik betaal nog liever een advocaat dan dat ik deze oplichters een dubbeltje geef. Ik ben nooit een abonnement aangegaan. Ik vind het echt schandalig dat dit kan.

Bij deze een oproep aan mijn mede-lotgenoten: kunnen we ons samen sterk maken in deze zodat deze groep oplichters definitief wordt aangepakt??

Is dat 06 nummer nog correct? Indien ja dan ga ik daar in ieder geval eens mee bellen.

Sta open voor alle oplossingen.

Bedankt vast,
Ingrid

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Hoi Ingrid,
Iedereen krijgt de dreigmailtjes en -brieven van J&J, hierna stopt het vanzelf. 1 keer reageren is genoeg, ik heb zelf ook alle brieven ongeopend retour afzender gedaan. Mijn laaste kans om te betalen liep af op 25 juli en ik heb hierna nooit meer iets gehoord of gezien, dus het heeft me niets gekost, die boekjes gingen meteen de prullenbak in, en Editie Enigma draaien op voor de incassokosten van J&J, maar dat zullen wel "maatjes" zijn oid. Het 06-nummer zou ook moeten werken.
Ik blijf ook aangemeld op deze site en ik meld me graag aan als getuige (maar niemand is ooit voor de rechter gekomen).
Succes

Ingrid1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2011 18:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Hoi Tooske,

Dank je wel voor je steun en eventueel je getuigeverklaring. Ik kreeg zojuist bij de post de brief van Janssen & Janssen inzake Enigma. Ik heb de mail al verstuurd dat ik dus niet ga betalen en ik wacht verder af. Ik ga a.s. maandag zeker even bellen met het 06 nummer en ik hou jullie op de hoogte. Mocht ik gedagvaard worden dan meld ik mij wederom. Dank ondertussen voor jullie steun en berichten.

Groetjes,
Ingrid

worme
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2011 12:34

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door worme »

Ook ik ontving deze week een betalingsherinnering van een abonnement wat ik niet heb afgesloten. Meteen een mail gestuurd en bezwaar aangetekend.
Bij mijn beste weten heb ik nooit een proefnummer, nog een rekening ontvangen.
Dat dit zo maar kan in Nederland.
Ik heb de klantenservice gebeld, maar het was zo druk, dat de verbinding werd verbroken...
Ja ja.
Meteen een mailtje gestuurd dat ik van deze praktijken niet gediend ben.
Volgens mij moeten we in deze zaak samen sterk zijn.
Ik hoor het graag.

Ingrid1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2011 18:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Hoi Worme en Tooske,

Janssen & Janssen blijft hardnekkig en blijft mij via de mail en namens Enigma berichtjes sturen dat ik wel degelijk een abonnement heb afgesloten en dat ik dit mondeling zou hebben gedaan en dat ik moet betalen. Ik ga toch aangifte doen tegen deze oplichters en hoop eigenlijk dat het nu een rechtszaak gaat worden. Mijn advocaat zegt dat ik (we) sterk staan en daar vertrouw ik op. Maar goed het blijft vervelend dat dit soort praktijken gewoon kunnen in Nederland.

Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat jullie, als jullie wat horen, ook naar mij toe reageren.

Suc6 voor allemaal.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ingrid1966 schreef:Hoi Worme en Tooske,

Janssen & Janssen blijft hardnekkig en blijft mij via de mail en namens Enigma berichtjes sturen dat ik wel degelijk een abonnement heb afgesloten en dat ik dit mondeling zou hebben gedaan en dat ik moet betalen. Ik ga toch aangifte doen tegen deze oplichters en hoop eigenlijk dat het nu een rechtszaak gaat worden. Mijn advocaat zegt dat ik (we) sterk staan en daar vertrouw ik op. Maar goed het blijft vervelend dat dit soort praktijken gewoon kunnen in Nederland.

Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat jullie, als jullie wat horen, ook naar mij toe reageren.

Suc6 voor allemaal.
Maar jij hebt mondeling toch gesteld dat je alleen een proefnummer wilde, en geen abonnement?
EE kan dus niet aantonen dat je een abonnement hebt afgesloten op een rechtsgeldige en aantoonbare manier.
J&J weet dit, of zou dit moeten weten - maar door te bluffen proberen ze je tot betalen te dwingen.

Succes met aangifte, en houd in elk geval een dossier bij, en overweeg dit soort topics te printen en bij je aangifte te voegen (handelswijze, is geen uitzondering)

Castiel
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:26

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Castiel »

Mensen, nogmaals. De bewijslast voor het ontvangen van het proefnummer, met daarin de brief waarin staat dat als er binnen de gestelde termijn niet wordt opgezegd, er een abonnement wordt aangegaan, ligt bij Editie Enigma.

Als zij niet kunnen aantonen dat je een proefnummer hebt ontvangen (en dat kunnen ze niet), is er geen proefperiode ingegaan en is er derhalve geen abonnementsovereenkomt.

Als je geen proefnummer hebt ontvangen of dit niet kunnen aantonen hebben ze juridisch geen poot om op te staan. Editie Enigma weet dit, maar zal middels het uitvoeren van druk, incassobureaus en als je niet direct zwicht middels een afkoopregeling proberen je tot betalen te dwingen danwel overhalen. In het begin van dit onderwerp staan een aantal voorbeeld emails die je kunt gebruiken. Ik ben ook op deze manier van hen afgekomen. Gewoon volhouden en je niet bang laten maken.

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door plien32 »

Ja hier nog iemand die met exact hetzelfde probleem zit. Inmiddels net mail gehad dat mijn dossier wordt overgedragen naar het incassoburo. Het is toch wel heel erg dat deze topic al een aantal jaren bestaat en er meerdere topics zijn over hetzelfde bedrijf en ze mogen gewoon doorgaan met hun praktijken. Inmiddels ook het 06 nummer geprobeerd. Maar deze wordt niet opgenomen.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen onder de druk toch maar betalen. En af en toe overweeg ik dat zelf ook. Ik heb hier geen zin in. Ik heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd om me hier ook nog druk over te moeten maken. Maar ja dan winnen ze en zullen deze praktijken nooit ophouden. Het maakt me woedend. Ik krijg mails terug dat zij zich aan de afspraken houden. Pardon denk ik dan. Niet de afspraken die ze met mij hebben gemaakt.

Moet toch iets te doen zijn behalve wachten tot dit overgaat en intussen wel de post blijven ontvangen en mails?

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Als je maar betaalt, dan hebben zij hun zin gekregen, NIET DOEN, 1 keer reageren en daarna niet meer. Mijn laatste termijn liep 25/7 af en ik heb NIETS meer gehoord of gezien.
Het stopt vanzelf, een rechtszaak voor 125,-- doet niemand want hun praktijken kloppen niet, dus laat je niet intimideren door J&J, want daar rekenen ze op, laaielichters zijn het, een groffe schande.
Succes

watkrijgewenu
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2012 14:39

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door watkrijgewenu »

nou volgens mij zijn ze weer begonnen
ik kreeg vandaag ongevraagd een blad binnen met een factuur.
heb ik nog nooit om gevraagd
laat staan een telefoongesprek gehad met ze
ken dat hele blad niet.

nou een mail gestuurd dat ik hier niet in trap

ik heb trouwens geen J&J
bij mij valt het onder calatus.

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

J&J is het incassobureau
Ondertussen heb ik nooit meer iets gehoord of ben ik bij de rechter geweest, alemaal bangmakerij. Mijn laatste termijn liep af eind juli 2011, grote flauwekul dus. :lol:

niumao
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2012 14:32

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door niumao »

Ik heb net een email naar bndestam gestuurd. Hieronder is de email:

Geachte mevrouw. / heer.,

Ik heb klachten over een bedrijf, genaamd Editie Enigma. Daarom schrijf ik deze email aan u.

Afgelopen zomer, belde een persoon me en vroeg me of ik geïnteresseerd was in het abonnement voor een puzzeltijdschrift. Ik vertelde haar dat ik het nog niet zeker wist. Ze zei dat ik nog niet direct een beslissing hoefde te nemen.

Ze zouden eerst een proeftijdschrift sturen zodat ik kon zien of het me interesseerde of niet. Ik kon reageren binnen 2 weken nadat ik het proeftijdschrift binnengekregen had om door te geven of ik het abonnement wilde of dat ik na het proeftijdschrift geen puzzeltijdschriften meer zou ontvangen.

Maar tot mijn verbazing, hebben ze me direct als abonnee aangemeld en heb ik zelfs geen proeftijdschrift ontvangen. In plaats daarvan beweren ze dat ze me ergens in augustus vorig jaar een e-mail hebben gestuurd en dat ik op die e-mail moest reageren om door te geven of ik een abonnement wilde of niet. Ze beweren nu dat ze er zeker van zijn dat ik die e-mail gelezen heb, omdat de e-mail geopend zou zijn. Dit terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat ik de desbetreffende e-mail nooit gelezen heb. Ik vind het bizar van Editie Enigma hoe zij hun zaken regelen en in zekere zin is dit naar mijn mening een vorm van fraude.

Verder heb ik hun meerdere malen proberen te bellen, zonder enig resultaat. U wordt namelijk eerst verbonden met een automatisch antwoordsysteem waarbij u een nummer moet intoetsen om u door te verbinden naar een bepaalde afdeling. Telkens nadat ik een nummer heb ingetoetst is hij aan het verbinden, na 3-4 minuten gebeld te hebben en nog geen verbinding met een bepaalde afdeling verbreken ze de lijn. Ik moet wel betalen voor de bel minuten!

Nu heeft Editie Enigma aan het incassobedrijf Jansen & Jansen om geld te vragen van mij. Ik heb Jansen & Jansen de stand van zaken toegelicht en het ook besproken met Jansen & Jansen. Maar ze vragen me nog steeds om het geld te betalen en dat ik anders de gevolgen ervan zal zien. Ze zijn ook zeer onbeleefd en verder willen ze ook niet met mij praten over de telefoon.

Ik weet niet waarom een ​​dergelijke fraude-activiteit zoals deze nog steeds wordt toegestaan ​​in Nederland. Ik weet niet of u mij zou kunnen helpen met deze kwestie, maar ik vind dat Editie Enigma echt niet met deze fratsen zou mogen doorgaan. Ik heb op het internet gezocht of er ook andere mensen zijn opgelicht door Editie Enigma en het blijkt dat er naast mij ook nog een groot aantal anderen zijn belazerd. Ik dank u dank zeer voor uw medewerking en ik hoop spoedig van u te horen. Een link van de klachten over Editie Enigma over hetzelfde probleem zal ik u erbij sturen.

Met vriendelijke groet,
Hong Guang

Bijlage : http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=40

niumao
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2012 14:32

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door niumao »

watkrijgewenu schreef:nou volgens mij zijn ze weer begonnen
ik kreeg vandaag ongevraagd een blad binnen met een factuur.
heb ik nog nooit om gevraagd
laat staan een telefoongesprek gehad met ze
ken dat hele blad niet.

nou een mail gestuurd dat ik hier niet in trap

ik heb trouwens geen J&J
bij mij valt het onder calatus.

Ik heb eerst ook calatus, maar nu is J&J.

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Even hier de laatste stand van zaken: niets meer gehoord!!
Ben benieuwd of de krant hier nog iets mee gaat doen.
Succes allemaal :)

Gesloten