Pagina 17 van 28
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 10:25
door student26
Over compensatie kan ik heel duidelijk zijn; de organizer is correct en daar moet je naar kijken.
Hoe moeilijk kan het voor de Euphony-ers zijn om die info over te tikken en hier te plaatsen?
En ja, je hebt gelijk dat de compensatie de kosten omhoog brengt. Daartegenover staat dat je met meer klanten beter kunt inkopen. Het rekensommetje klopt nog steeds.
Dat gaat toch niet oneindig door? Er zit een bodem aan de prijzen van belminuten (namelijk de productiekosten ervan, uitgaande van een nul-winst voor de verkopende partij).
IK zit nog steeds te wachten op je antwoord op je pensioen.
Als er nou IETS is waar IK me nog niet druk over maak is het wel mijn pensioen. Overigens wel erg kort door de bocht gezien de vele vragen die nog door jou beantwoord zouden worden.
Mag ik vragen hoe jij tot de conclusie komt dat de hoogte van de inkomens een maatstaaf voor ethiek is?!
Teruglezend had ik die conclusie misschien niet moeten trekken inderdaad. Het is me dan overigens nog steeds niet duidelijk wat je dan wel onder ethisch handelen van een onderneming verstaat.
Ja, dat schijnt er bij jou niet in te kunnen. Het systeem loopt kan inderdaad vastlopen, maar jij hebt de keuze om wel of niet in te stappen.
Dit is de eerste keer dat hier wordt toegegeven dat het systeem een vastloop risico heeft. Imho is dit overigens niet een risico maar een vaststaande gebeurtenis.
Iedereen heeft de keuze erin te stappen. Het probleem is dat altijd ten stelligste wordt ontkend dat het systeem kan vastlopen en dergelijken. De "opportunity" wordt daarmee vals voorgespiegeld. En nu niet gaan roepen dat ze dat bij Euphony er wel bij vertellen...
En je blijft maar hangen op dat fatsoenlijke inkomen. Ook dat gaat er bij jou niet in, dat het voor velen enkel de bedoeling is een extra inkomen te verwerven. Er zijn er maar een aantal die voor het volle potentieel gaan.
Wederom, het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.
Nee, je wilt ze waarschuwen voor de vermeende gevaren
Dat zie ik dus anders. Het concept brengt bepaalde aspecten met zich mee, in welk jasje het ook gegoten wordt.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 12:15
door Eebee
Neem eens een kijkje op
www.gratisbellen.com.
Vergelijk daar de verschillende aanbieders, en zie maar wat je er eventueel mee doet.
Vriendelijke groeten
Ellen.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 13:09
door AriedeK.
Ik heb nog geen idee wat er op die site staat, maar iig hebben ze al STRAFPUNTEN voor de rampzalige lay en het ongevenaarde Web-desing. ( JA, die spelfout is expres. Check [url]
http://www.retecool.com)[/url] )
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 13:39
door betweter
Tuurlijk zit er een bodem aan de prijzen. Maar bij lagere inkoop heb je de keuze of de tarieven nog lager maken of het percentage commissie te verhogen.
Onder ethisch handelen versta ik de zaken niet mooier voorstellen als ze zijn en eerlijk vertellen dat succes niet gegarandeerd is. En dat is nou precies wat je als MLM'er het beste kunt doen, want mensen die veel meer verwachten of andere zaken verwachten dan het concept kan leveren, leveren zowel die personen als jou weinig rendement.
Hoe staat het nou met die vraag over je pensioen?!
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 15:26
door Econometrist
want mensen die veel meer verwachten of andere zaken verwachten dan het concept kan leveren, leveren zowel die personen als jou weinig rendement.
Hoe staat het nou met die vraag over je pensioen?!
En hoe zit dat dan met die lifestyle die je door mlm werkelijkheid ziet worden? Geldt dat dan alleen voor mensen die zich een lifestyle wensen die maar 200 euro per maand kost? Of die als ultieme wens hebben om 22 uur per dag te werken?
En het pensioen van iemand van 26 met een bovengemiddelde opleiding en intelligentienivo, daar hoeven jij en ik ons geen zorgen over te maken. En als je ook af en toe eens probeert te begrijpen wat je leest had je al begrepen dat hij dat zelf ook niet doet...
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 18:21
door betweter
Econometrist, om het even in de bolle kop van je rammen: Je moet niet verwachten dat ik verder nog op jolu ga reageren aangezien je enkel en alleen kunt liegen vanuit de anoniemiteit en met dat soort ongedierte wil ik NIETS maar dan ook NIETS te maken hebben.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 22:34
door Gast
oeps. econometrist, ik geloof dat je heel erg béét had.....
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 22:49
door Jannieheetik
@Ellen
Geld ook voor bellen naar mobiele nummers
staat er op die site.
Daar staat dus niks.
Dat is wel zo godsgruwelijk FOUT en DOM FOUT óók nog!
of betekent het, dat ze ook geld willen hebben voor bellen naar mobiele nummers???
Je gaat toch geen provider nemen, die OP ZIJN SITE notabene, niet eens in staat is om foutloos Nederlands te schrijven???
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 23:00
door betweter
Nee hoor, econometrist had helemaal geen beet maar heeft allang bewezen enkel aan vuilspuiterij vanuit de anoniemiteit te kunnen doen zonder daar ook maar iets van bewijzen voor te kunnen aanleveren en over zaken die helemaal niets met MLM te maken hebben.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 22 mei 2004 23:07
door jannieheetik
Op die site staat overigens veel meer, wat nog leuker is dan dat Euphony gebeuren! Het hoort duidelijk wel allemaal bij elkaar.
Discount Card
Er is een Slimpo, die heeft uitgevonden dat mensen bij hem een kaart kunnen kopen voor € 20 per jaar, en in ruil daarvoor kun je dan een jaar lang apparaten kopen tegen inkoopsprijzen!
jaja
200.000 zijn u al voorgegaan!
jaja
Welke merken?
staat er niet bij
Voorbeelden van artikelen MET PRIJZEN?
staan er niet bij
Er flitsen wat beelden langs
je kunt opvragen welke soort apparaten zij in hun assortiment hebben, maar daar staat geen enkele merk- of typenaam bij en uiteraard ook géén prijzen!
en de rest van de site:
World Wide Shopping Center
Wat is onze formule?
We hebben maar één formule het is de weg van iets goeds willen doen voor onze medemensen. Mede dankzij het internet is het mogelijk miljoenen mensen een kans te geven een eigen onderneming te starten of hun onderneming te versterken. Mensen kunnen gelden genereren en gelden verdienen aan diensten en producten van andere ondernemers.
We kunnen gezamelijk iets goeds in de wereld neerzetten.
We kunnen de boodschap van het goede doorgeven, door iets goeds te doen voor onze medemensen.
Mensen kunnen zich al aansluiten vanaf 50 euro per jaar.
Ze kunnen een hierdoor hun eigen winkelnetwerk beginnen.
De drijfveer om zich te willen aansluiten zou geen geld moeten zijn.
Geld is slechts een middel om een beter en goed leven te kunnen leiden.
Doordat we goede diensten en producten leveren, kunt u een goed netwerk op bouwen. Zodoende komen de verdiensten vanzelf naar u toe.
De wwsc heeft een ideaal en een geloof in goed.
Het ideaal is dat we duizenden members een beter en extra inkomen kunnen laten doen generen.
De wwsc gelooft dat wij in deze wereld een missie hebben, deze missie zou zijn; andere medemensen een kans geven met behulp van onze concept en software.
Ellen, waar zie je ons voor aan?
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 01:36
door Econometrist
oeps. econometrist, ik geloof dat je heel erg béét had.....
Jaja, mlm-ers vinden het niet leuk als je hun leugentjes publiekelijk aan de dag legt. Onze verhouding komt niet meer goed ben ik bang....
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 01:40
door Econometrist
Het ideaal is dat we duizenden members een beter en extra inkomen kunnen laten doen generen.
Deze typo mag wel mee doen aan de wedstrijd!! Je zou je toch dood genereren als je zo'n zinsconstructie had geformumeleerd...
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 02:11
door PommetjeH.
En dan is het nog de vraag voor WIE zij dat inkomen kunnen doen laten 'generen'....waarschijnlijk niet voor zichzelf
Maar, ik lees meer lekker mee! Keep up the good work, people!
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 17:33
door jannieheetik
ik wou hier ook even rereageren, zonder gêne of generatoren.
Jongens, wat triest eigenlijk he?
Het schijnt dat Prinses Laurentien er nu iets aan gaat doen....
Kan ze mooi beginnen op MLM-meetings!
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 18:42
door Gast
Jannnieheetik, waarom doet zo'n naam me nou aan de peuterschool denken.
Het zegt overigens wel wat als je mensen op taalgebruik moet aanvallen. Zijn er geen echte argumenten te vinden?! Want zeg nou zelf, dan kunnen we ook nep-econometristje wel gaan aanvallen op zijn rekenvaardigheden.
Zullen we het even op een beetje niveau houden?! Want zeg nou zelf; omdat er bij de zeeman ook laag opgeleiden mensen werken zegt toch niks over het bedrijf?!
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 19:51
door GASTjeeouhgf
Hallo,
Hoeveel verkopers van deze MLM producten (in dit geval telefonie) verdienen nu een compleet jaarsalaris???
Als ik 4% van de omzet krijg heb ik dus nodig 1875 klanten (inkomen is gesteld op EURO 3000 bruto).
Uitgaande van 3000 vertegenwoordigers van Euphony, 8000 vertegenwoordigers van ACN en wellicht nog andere concurrenten wordt dit natuurlijk wel een beetje lastig. Als al deze mensen een inkomen willen hebben van 3000 euro zijn er in totaal 11000 (alleen ACN en Euphony) * 1875 =5625000 klanten.
Als het lukt... KNAP, maar ik stap hier dus duidelijk niet in....
En over de grenzen kijken.......... Daar zitten ook verkopers en is dus in mijn ogen geen excuus
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 20:10
door betweter
Weer iemand die niet lezen/rekenen kan: Het is bij Euphony 6% als je meer dan 1000 klanten hebt en je vergeet heel vrolijk dat de 7 niveau's die ook aan die klanten verdienen. Ook vergeet je dat commerciele klanten beduidend meer verbellen.
Ook vergeet je dat we mobiel aanbieden. Over diensten in de toekomst zal ik het maar niet hebben.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 22:29
door GASTjeeouhgf
Prima 6 %, weet je wat ik maak er zelfs 8 % van.....
Dan heb ik nog ruim 2,5 miljoen klanten nodig..........
Hoeveel aansluitingen zijn er in Nederland.........????
Volgende vraag. Ok jullie bieden mobiel bellen aan.
(ik denk nu even als klant, corrigeer me maar als ik verkeerd denk)
Ik koop een nieuw abonnement en wil goedkoper gaan bellen. Ik heb verschillende opties, ik kan natuurlijk met Euphony etc gaan bellen en 15% of misschien wel meer korting krijgen. Die korting krijg ik echter ook als ik mijn contract verleng bij mijn huidige provider. Daarnaast kan ik via internet verschillende contractverlengingen afsluiten (kijk maar op telecom.nu, gsmshop.nl etc) en krijg ik zelfs bijna 50% korting. Logische stap lijkt mij dus dat ik opteer voor deze laatste optie.
(het bovenstaande geldt natuurlijk alleen als ik geen nieuwe telefoon koop)
Koop ik wel een nieuwe telefoon dan heb ik dus weer verschillende opties. Ik koop er 1 bij een vertegenwoordiger en krijg korting op mijn belminuten etc. Of ik koop de telefoon bij een telefoonwinkel. In dit geval kunnen de vertegenwoordigers goedkoper zijn. Probleem is echter dat eventuele problemen met de telefoon gemeld worden aan de vertegenwoordiger en deze dus een hoop ellende kan krijgen van vrienden/relaties met niet functionerende telefoons. Tuurlijk kan de vertegenwoordiger dit terugkoppelen naar het moederbedrijf, neemt echter niet weg dat ik als klant een product bij de vertegenwoordiger heb gekocht en hem in geval van mankementen aanspreek op het product dat hij/zij verkoopt.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 22:49
door jannieheetik
Over diensten in de toekomst wil Betweter het niet hebben...
Nou, daar wou ik het nou net eens wel over hebben!
Of liever gezegd, daar heb ik het al over gehad op de vorige pagina.
Op de site van Euphony (gratisbellen.com) worden een stel oplichterspraktijken eerste klas genoemd, zoals DISCOUNT CARD en World Wide Shopping Centre. (zie pagina 22 onderaan)
Dappere persoon die zichzelf 'GAST' durft te noemen, waar mijn naam jou aan doet denken is hier niet relevant,
zeg nou zelf!
En argumenten, ach, die heb ik al genoeg genoemd en ik was niet de enige. Maar daarvoor zijn mensen als Betweter en jij niet vatbaar, want toen Econometrist Betweter in zijn eigen woorden had verstrikt, kwam het bezopen antwoord:
Econometrist, om het even in de bolle kop van je rammen: Je moet niet verwachten dat ik verder nog op jolu ga reageren aangezien je enkel en alleen kunt liegen vanuit de anoniemiteit en met dat soort ongedierte wil ik NIETS maar dan ook NIETS te maken hebben.
Weer wemelend van de taal en spelfouten. En dat de mensen die ergens werken geen goed Nederlands kennen, is misschien nog tot dáár aan toe, maar dat er godsgruwelijk stomme, en daardoor misleidende taalfouten op de site van een provider staan dat vind ik inderdaad storend. Dat geeft wel degelijk een beeld van een bedrijf.
Een negatief beeld.
Want jij, GAST, gebruikt het woord: 'niveau'. En dit zijn nou net de kleine dingen waar je 'niveau' aan herkent....
Re: En dan nu hoe het echt zit
Geplaatst: 23 mei 2004 22:58
door betweter
Oei, gast heeft wel beet he!
Maar ja, wat kun je verwachten van mensen die het onderscheid niet maken kunnen tussen een site van een provider en een van die van een onafhankelijk consultant, die op zijn site overigens de regels overtreedt.
Daarnaast is discountcard (waar ik niks mee heb, maar die ik wel ken) overigens geen oplichterspraktiijk. Wel pretenderen ze MLM te zijn en DAT is niet het geval. Vraag ze gewoon eens om een offerte voor je oordeelt. Of past dat niet bij je 'nauwkeurig' onderzoek?!