LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door newmikey »

trebelski schreef:
gerrit r schreef: Nog meer onzin.
Ga maar lekker door zo. Gelukkig zijn er nog mensen die zich niet voor de gek laten houden.
Gelukkig ben ik het daar mee eens. Sterkte ermee.
+1

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

gerrit r schreef:Ik zit zelf sinds korte tijd in de MLM business en heb me eerst uitvoerig verdiept in de materie.
En dus weet je meer dan andere mensen?
gerrit r schreef: Mijn conclusie was dat het een business is die vele manieren bied van aanpakken.
Waarop baseer je dit?
gerrit r schreef:De enige slechte kant van MLM is de rancuneuze opstelling van sommige mensen die het nodig vinden om mensen bang te maken voor als ze wat nieuws willen ondernemen omdat ze teleurgesteld zijn in de "gewone" zakenwereld.
Gaap, die hebben we al zo vaak gehoord. Maar nog nooit bewezen gezien. Uit cijfers (Amway) blijkt dat 99% nauwelijks iets verdient. Laat me raden, de schuld van al die andere rancuneuze mensen?
gerrit r schreef:Ik zet gewone zakenwereld niet voor niets tussen aanhalingstekens omdat firma's als WIN een vrij identieke wijze van zaken doen hebben.
Deze snap ik niet. Is WIN nu de gewone zakenwereld?
gerrit r schreef:Als er al een verschil is, dan zijn dat de supplementen want die zijn echt veel beter dan de goedkope rotzooi die in de winkels verkocht wordt.
Nou, laat die test maar zien dan waaruit dat blijkt. Moet ik nog melden dat er dan wel een onafhankelijke test wordt verwacht?
gerrit r schreef:En aub mensen, reageer alleen op iets als je weet waar je over schrijft, want als je niet de details weet is de kans erg groot dat je naast de pot piest.
Welke norm hanteer jij hiervoor?
gerrit r schreef:Kunnen jullie negatieveling zeggen dat je anderen helpt met het opzetten van een eigen zaak? Hierin eerste zit hem nu juist de clou, want ik heb er baat bij dat mijn zakenpartner zo goed mogelijk gaat draaien want anders zou ik niks verdienen.
Welke eigen zaak? Mlm is enkel het verkopen voor eigen risico. Een eigen zaak? bij lange na niet.
gerrit r schreef:Alleen dit al veegt heel veel van die onzin hier van tafel.
Ik kan nu wel gaan vragen naar welke onzin allemaal, maar daar geef je vermoedelijk toch geen antwoord op.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door brokkel »

Om te beginnen; ik vind bovenstaande uitspraak erg sterk. Dit is wat hier veel uit het oog verloren wordt.
In de MLM zitten zelfstandigen en ieder brengt "zijn" business op "zijn" wijze op de markt. Daarvoor zijn het zelfstandigen.
Wat velen hier doen is alles over 1 kam scheren en maar een enkeling komt met gefundeerde argumenten maar ook daar zitten weer belangrijke fouten in.
Heel leuk maar vertel eens welke gefundeerde argumenten en wat zijn daarin dan de fouten. Nu is het een kreet waar wij niets mee kunnen.

Ik zit zelf sinds korte tijd in de MLM business en heb me eerst uitvoerig verdiept in de materie. Mijn conclusie was dat het een business is die vele manieren bied van aanpakken. Net als elke echte onderneming zijn er inderdaad meerdere manieren om het aan te pakken alleen hoe groot is de kans op succes binnen MLM. Alle cijfers die ik tot op heden heb gezien zijn tussen de 1 en 3%. Dit zijn getallen die op zijn minst teleurstellend zijn.
De enige slechte kant van MLM is de rancuneuze opstelling van sommige mensen die het nodig vinden om mensen bang te maken voor als ze wat nieuws willen ondernemen omdat ze teleurgesteld zijn in de "gewone" zakenwereld.Nee, ik ben niet rancuneus, ik ben gewend dat men met eerlijke cijfers komt. Ik zou graag zien dat elk MLM bedrijf eens alle cijfers over verdiensten zou publiceren bij aanvang (dus in die starters-meetings) in plaats van die enkele "succesvolle" MLM-er die gebaseerd is op een Survivor-Bias
Ik zet gewone zakenwereld niet voor niets tussen aanhalingstekens omdat firma's als WIN een vrij identieke wijze van zaken doen hebben.Het is veel erger, behalve de startwijze is WIN en elk ander bedrijf net zo afhankelijk van alle marktwerkingswetten als elke "traditionele" onderneming. Je hebt een bepaalde omzet nodig tegen een bepaalde marge om een bepaald inkomen te halen. De markt wordt bepaald door de maximale afname door eindgebruikers en de maximale prijs die zij bereidt zijn om hiervoor te betalen. Dit resulteerd in een berekening waarin je kan zien hoeveel distributeurs er maximaal kunnen opereren of hoeveel klanten je per distrubuteur nodig hebt om te kunnen bestaan. Dit is altijd beperkt. Er zal dus altijd een verzadiging ontstaan.
Als er al een verschil is, dan zijn dat de supplementen want die zijn echt veel beter dan de goedkope rotzooi die in de winkels verkocht wordt.En toch is het prijsverschil niet alleen te verklaren door de "betere" kwaliteit, de claim is dat ze geld besparen door uitschakeling van schakels in de distributieketen. Ze zouden de "betere" kwaliteit dus tegen dezelfde prijs moeten kunnen verkopen als de goedkope rotzooi. Waarom lukt dat dan niet? Erger nog, ze zijn onevenredig veel duurder waardoor je minder eindgebruikers zal vinden. 1 van de marktwerkingsregel is immers dat iedereen een maximaal bedrag voor een bepaald product wil of kan uitgeven. Door de duurdere prijs schakel je dus een potentiële groep uit die het niet willen of kunnen betalen.

Voor de rest is veel informatie en de start topic geheel achterhaald en al lang niet meer van toepassing gezien veel van de informatie al lang veranderd is.Wat is er dan nieuw? Welke nieuwe informatie is er dan bij gekomen in de afgelopen 70jaar. Waarom is Franchise in dezelfde tijd wel tot een algemeen geaccepteerd fenomeen geworden terwijl MLM blijft hangen.


En aub mensen, reageer alleen op iets als je weet waar je over schrijft, want als je niet de details weet is de kans erg groot dat je naast de pot piest.
Ik heb mijn AOV, mijn Horeca (inclusief Sociale Hygiëne), heb 8jaar ervaring als accountmanager en meer dan 2 jaar ervaring als zelfstandig ondernemer. Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik in ieder geval niet geheel ononderbouwt reageer maar goed ook mensen met alleen werknemerservaring kunnen voldoende onderbouwt zijn om te reageren. Of vind jij dat alleen "succesvolle" MLM-ers mogen reageren? Wordt een erg rustig draadje ben ik bang.

Kunnen jullie negatieveling zeggen dat je anderen helpt met het opzetten van een eigen zaak? Hierin eerste zit hem nu juist de clou, want ik heb er baat bij dat mijn zakenpartner zo goed mogelijk gaat draaien want anders zou ik niks verdienen.
Alleen dit al veegt heel veel van die onzin hier van tafel.Nee, dit veegt niets onder tafel, ik help anderen ook met het opzetten van hun onderneming en nog veel erger, ik doe dit zonder dat ik hier direct beter van wordt. Dit is een onderdeel van mijn filosofie waarbij ik voor iedereen streef naar een betere maatschappij. Dit heet MVO. Alleen probeer ik niet mensen te vinden die voor mij geld gaan verdienen maar geef ik advies aan diegene die dat vragen.

Niks geen verhalen over snel rijk worden. Niks geen lulverhalen over dat het nodig is om met veel inleg te moeten beginnen.
Als mensen dit wel doen is dat DIE persoon die dat doet en daar mag je de business niet voor afkraken.
Al die negatieve zaken zijn zo van tafel geveegd in een persoonlijk gesprek.Maar de werkelijke verdiensten door het meerendeel van de deelnemers wordt nooit verteld. Dit zou namelijk een heleboel mensen laten afhaken.

En hou ook eens op de rechtzaak want die heeft WIN al lange tijd geleden gewonnen en in gelijk gesteld. Als iemand daar weer over begint dan is dat alleen maar een teken van zwakte om met dergelijke kul argumenten te komen.
Wat een onzin allemaal hier zeg!
En nu een andere vraag, hoeveel producten moet jij maandelijks verkopen om een modaal inkomen te kunnen verdienen. Hoeveel zetten jou klanten gemiddeld per maand om. Dus hoeveel klanten moet je hebben om een modaal inkomen te verdienen. Hoeveel "potentiële" klanten zijn er en dus voor hoeveel "distributeurs" kunnen er maximaal zijn. Je mag dit zowel alleen voor NL berekenen als voor de gehele wereld.
Bereken daarna eens hoeveel lagen je kan hebben als elke laag zich zou verdubbelen (en verdubbelen is toch wel een absoluut minimum).

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

newmikey schreef:
gerrit r schreef: NEE, want jullie zijn toch te dom en te koppig om de waarheid te willen zien.
Je zou toch eens ongelijk hebben zeg!
Die schok zouden jullie nooit kunnen verwerken met die houding.
Laten we het daar maar op houden ja. En jij die naar eigen zeggen pas sinds kort in het mlm wereldje vertoeft weet waar Abraham de mosterd haalt toch?

Laat me toch niet lachen, alsjeblieft. Jij bent al kandidaat nummer zoveel die hier juichend aan komt kakken en met stille trom weer vertrekt.

Ga die volksverlakkerij ergens anders promoten - hier zijn mensen inmiddels iets wijzer geworden.

Wat vertel je weer een onzin Newmikey. Als er een met stille trom en met 1600 teveel betalen regelmatig met stille trom vertrekt ben jij het wel.

Gerrit heeft gewoon gelijk. Zelf zou ik het wat anders formuleren, want is weet waar de rancune vandaan komt tegen MLM.

Als je voor op loopt met je business en anderen snappen het niet voelt de massa zich bedreigd. Snap ik allemaal. Als ik een kruidenierszaakje heb en opeens komt er een nieuwe supermarkt, voel ik ook angst. Logisch, de mensen beginnen over te lopen. Vroeger was tanden poetsen onzin, nu is het een must. Net zo met de voedings supplementen. Naast je tanden zijn er diverse organen die ook "onderhouden" moeten worden en met de juiste voedings supplementen lukt dat uitstekend.

Mensen hoeven geen geld uit te geven aan gezondheid.
niet naat fitness, niet naar sport, niet naar de sauna....kost allemaal geld en je kunt gratis wandelen.

Zeker ondersteun ik het idee dat je je eigen lichaam moet verzorgen met goede voedings supplementen. We leven en eten vandaag niet meer zo gezond. Ons luxe leven laat dat niet toe. Als mensen al bewust €1600 teveel betalen en dat ook nog goed proberen te praten, is het zeker tijd om wellicht wat leefgedrag onder de loupe te nemen.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos

Zijn we weer terug bij af.

Begrijp je nog steeds niet dat MLM slechts een marketing methode is die door een leverancier of producent gekozen wordt.

Als er een advertentie op TV met WIN-potjes komt heb zou ik eens lezen als ik jou was.je denk ik geen probleem, maar als je buurman een WIN product aanbeveelt, met persoonlijke uitleg en gebruiks ervaring, is dat opeens twijfelachtig ?

Ik zou mijn buurman eerder geloven dan die "Tommy's teleshopping" die elke dag via mijn TV mijn huiskamer in wil kruipen.

Marketing via MLM is uitstekend en zeer krachtig. Als mensen "GOUD" denken te ontdekken is het hun eigen hebberigheid, die uiteraard heel snel wordt afgestraft, want zonder les en leergeld kom je er niet......helemaal niet in het gewone bedrijfsleven. Panorama 7 van deze week behandelt uitvoerig 75 inkomens van Nederlanders, waaronder ook MLM.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat vertel je weer een onzin Newmikey. Als er een met stille trom en met 1600 teveel betalen regelmatig met stille trom vertrekt ben jij het wel.
Wat vertel je toch weer een onzin HW007. Je blijft die 1600 maar aanhalen terwijl al meerdere keren is aangetoond dat dit een keiharde leugen van je is !
Als je voor op loopt met je business en anderen snappen het niet voelt de massa zich bedreigd. Snap ik allemaal. Als ik een kruidenierszaakje heb en opeens komt er een nieuwe supermarkt, voel ik ook angst. Logisch, de mensen beginnen over te lopen. Vroeger was tanden poetsen onzin, nu is het een must. Net zo met de voedings supplementen. Naast je tanden zijn er diverse organen die ook "onderhouden" moeten worden en met de juiste voedings supplementen lukt dat uitstekend.
Wederom een leugen.. Er loopt niemand over.. De organisatie krimpt zelfs..
Als mensen al bewust €1600 teveel betalen en dat ook nog goed proberen te praten, is het zeker tijd om wellicht wat leefgedrag onder de loupe te nemen.
En wederom dezelfde leugen.. Heel vaak herhalen betekent niet dat je gelijk hebt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

HW007 schreef:@ Kuklos

Zijn we weer terug bij af.

Begrijp je nog steeds niet dat MLM slechts een marketing methode is die door een leverancier of producent gekozen wordt.

Als er een advertentie op TV met WIN-potjes komt heb zou ik eens lezen als ik jou was.je denk ik geen probleem, maar als je buurman een WIN product aanbeveelt, met persoonlijke uitleg en gebruiks ervaring, is dat opeens twijfelachtig ?

Ik zou mijn buurman eerder geloven dan die "Tommy's teleshopping" die elke dag via mijn TV mijn huiskamer in wil kruipen.

Marketing via MLM is uitstekend en zeer krachtig. Als mensen "GOUD" denken te ontdekken is het hun eigen hebberigheid, die uiteraard heel snel wordt afgestraft, want zonder les en leergeld kom je er niet......helemaal niet in het gewone bedrijfsleven. Panorama 7 van deze week behandelt uitvoerig 75 inkomens van Nederlanders, waaronder ook MLM.
nietszeggende post..
Ik zou mijn buurman overigens net zo min geloven.. Ook die mag eerst aantonen dat het werkt ( en dat is nog steeds niet gelukt )..

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Brokkel

Je weet heel goed hoe MLM werkt, dus doe niet of je in meervoud (we kunnen hier niets mee) niet begrijpt.

Gerrit legt het namelijk heel duidelijk uit. Op de hoofdlijn, en niet steeds elke zijweg in omdat dit een kick is voor reageerders.

Getallen tussen 1% en 3% zijn uitstekend. Dat betekent succes voor de doorzetters die bereid zijn evenveel tijd te steken als iemand die tijd besteedde om zijn mavo diploma te behalen. Met 1-3% zien we in ieder geval géén verzadiging en dat is mooi voor de MLM-ers en mooi voor de klanten omdat er altijd producten en diensten beschikbaar blijven.

Aan eerlijke cijfers hebben we allemaal iets. Met die 1-3% blijkt dat de meeste mensen géén MLM-kanjers werden. Wellicht omdat de meeste mensen het zelf beter weten en "beginnende" MLM-ers uithoren, in plaats van te luisteren naar de ervaren en succesvolle MLM-ers.....daar zit namelijk de kennis om naar die 1-3% te komen. je kunt wel proberen die starters af te breken, en daar succes bij te hebben, maar dan werk je als omgeving (niet-MLM) juist mee aan die 1-3% in plaats van juist dat te laten groeien naar 2-5% of beter. Studenten worden toch ook niet bekritiseerd omdat ze hun tijd besteden aan studie ipv aan geld verdienen ?

Met die 1-3% ontstaat dus géén verzadiging. We zitten in de praktijk en niet in een wiskunde clubje van 5x5x...etc.

Neen prijs/kwaliteit is niet het argument voor MLM. MLM heeft 2 kanten. Of de prijs gunstig maken door uitschakelen van geldkostende schakels....of....een pruduct uniek op de markt brengen. Dat laatste is de situatie bij WIN. Je kunt slechts WIN producten gebruiken via een distributeur. Het is de keuze van de Producent om marketing te kiezen. WIN ziet meer in MLM dan in traditionele verkoop (personeel, ziekteverzuim, kosten, panden etc, etc) en de elkaar beconcurrerende detailhandelaars.

Waarom blijft MLM hangen ? Hoezo Brokkel ? Als 1-3% succesvollen geslaagd zijn, wat is er dan blijven hangen ? Omdat niet iedereen MLM snapt ? Denk juist dat MLM een vakgebied is waar je met doorzetten en vooral luisteren veel kunt bereiken. Maar de "brede weg" is makkelijk. Kun je aan je vrienden vertellen zonder al te veel weerstand. MLM is een smalle en moeilijke weg, waar je af kunt vallen, of waar je vooral door tegenstanders af getrokken kunt worden. Tegenstanders die vooral uit eigen belang en eerzucht hun gelijk over de rug van een startende MLM-er willen bereiken. Daarom is MLM juist zo gaaf. Iedereen krijgt de kans, maar slechts de echte MLM-ers overleven en geven niet op.

Als je slechts 2 jaar als ondernemer ervaring hebt, weet je dus helemaal niets van ondernemen brokkel. Sorry, maar je leven in beschermde loondienst en dat te stellen dat je 2 jaar erbaring hebt, en het dus wel snapt is echt een veemde uitspraak. De eerste 3 jaar zie je de belasting niet en kun je je bruto als netto uitgeven. Overleef je de 5 jaar, dan ben je ondernemer. Vergeet niet dat van alle inschrijvers bij de KVK 60% binnen 5 jaar gestopt is, met of zonder veel schade aan zichzelf of aan derden. MLM is heel onschuldig, weinig investering en zeker geen schade aan derden.

Maar alle succes met ondernemen. Je hebt in ieder geval de stappen gezet en dat is wel een compliment waard.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Angel

Als je het over leugens hebt, moet je het bewijzen en anders wat ander taalgebruik kiezen.

Voor wat ik aan jouw teksten de laatste maanden las, is het slechts afgeven op MLM en liefst op de persoon. Helaas zonder ook maar enige onderbouwing, hahaha.

Met de WIN producten heb ik goede ervaring, en of die nu via MLM komen of via de TV-reclame, maakt mij als consument echt niet uit.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door newmikey »

HW007 schreef: Zeker ondersteun ik het idee dat je je eigen lichaam moet verzorgen met goede voedings supplementen. We leven en eten vandaag niet meer zo gezond.
Dr. Ellen Kampman, hoogleraar Voeding en Kanker: De ADH wordt door de Gezondheidsraad zo vastgesteld dat vrijwel iedereen er voldoende aan heeft, ook mensen die veel nodig hebben. In de ADH is een ruime marge ingebouwd. Wie zich houdt aan de ADH's, krijgt zeker voldoende binnen. Slechts een enkeling heeft wellicht wat meer nodig. Maar voor de meeste mensen is minder dan de ADH ook al genoeg.'

Kampman stelt dat er grote industriële belangen gemoeid zijn met voedingssupplementen, maar dat de geclaimde gezondheidseffecten vaak niet wetenschappelijk zijn onderbouwd.

Dr. Renger Witkamp, hoogleraar Voeding en Farmacologie, zit op dezelfde lijn als Kampman. Volgens hem zijn supplementen verworden tot een soort aflaat van de moderne maatschappij: je kunt je flink bezondigen aan slechte voeding, maar pillen en drankjes kunnen dit compenseren. Die bezorgen ons een schoon geweten. Witkamp staat positief kritisch tegenover voedingssupplementen, maar vindt het gebruik voor een groot deel gebaseerd op emotie. 'Slikkers zijn believers' stelt hij.

De beschermende werking van antioxidanten kan volgens hem nauwelijks bogen op enig solide wetenschappelijk bewijs. 'Er zijn slechts enkele positieve effecten aangetoond bij in-vitro-studies', licht hij toe. Kampman sluit zich hierbij aan. 'Er zijn heel weinig humane studies die het effect van antioxidanten overtuigend aantonen.'

Volgens Kampman zijn positieve effecten wel aangetoond bij groenten en fruit: 'Er wordt vaak van uitgegaan dat die effecten zijn terug te voeren op de aanwezige antioxidanten, maar dat hoeft helemaal niet, heel andere stoffen, wellicht in een bepaalde combinatie, kunnen hiervoor verantwoordelijk zijn.' Ook het World Cancer Research Fund raadt af om antioxiderende supplementen te slikken totdat meer wetenschappelijk data beschikbaar zijn. Een gevarieerd dieet met voldoende plantaardige producten is beter.

De claims van de supplementenindustrie zijn niet ongemerkt voorbij gegaan aan de European Food Safety Authority (EFSA). Dit adviesorgaan voor de voedselveiligheid houdt gezondheidsclaims op verpakkingen van supplementen tegen het licht.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

MLM is een smalle en moeilijke weg, waar je af kunt vallen, of waar je vooral door tegenstanders af getrokken kunt worden. Tegenstanders die vooral uit eigen belang en eerzucht hun gelijk over de rug van een startende MLM-er willen bereiken. Daarom is MLM juist zo gaaf. Iedereen krijgt de kans, maar slechts de echte MLM-ers overleven en geven niet op.
Het MLM-verhaal wordt steeds somberder.. In het begin was MLM een kans voor iedereen.. Iedereen kon het en als je er maar genoeg tijd en energie in stak, dan slaagde iedereen..

Inmiddels is het een moeilijke weg geworden waar blijkbaar 97% afvalt..
Als je slechts 2 jaar als ondernemer ervaring hebt, weet je dus helemaal niets van ondernemen brokkel.
Dit zegt een self-made ondernemer die zijn eigen toko failliet heeft laten gaan en zijn werknemers in de kou heeft laten staan ?
Het verleden laat wel zien dat vooral jij niets van ondernemen af weet.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

HW007 schreef:@ Angel

Als je het over leugens hebt, moet je het bewijzen en anders wat ander taalgebruik kiezen.

Voor wat ik aan jouw teksten de laatste maanden las, is het slechts afgeven op MLM en liefst op de persoon. Helaas zonder ook maar enige onderbouwing, hahaha.

Met de WIN producten heb ik goede ervaring, en of die nu via MLM komen of via de TV-reclame, maakt mij als consument echt niet uit.

Het is al zo vaak gezegd ( ook in deze topics ) maar jij bent diegene die nu eerst eens moet beginnen met onderbouwen..

dat geldt in dit topic, dat geldt in je euphony-topic ( ik wacht nog steeds op al die fantastische aanbiedingen die vele malen goedkoper zijn dan ik nu heb ) en dat geldt dus eigenlijk voor alle topics waar je in schrijft..

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zeker ondersteun ik het idee dat je je eigen lichaam moet verzorgen met goede voedings supplementen. We leven en eten vandaag niet meer zo gezond.
Vanzelfsprekend: wij van wc-eend...

Je zou je eigen handeltje eens afraden..

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

newmikey schreef:
trebelski schreef:
gerrit r schreef: Nog meer onzin.
Ga maar lekker door zo. Gelukkig zijn er nog mensen die zich niet voor de gek laten houden.
Gelukkig ben ik het daar mee eens. Sterkte ermee.
+1
+1 en ik denk dat alle MLM-ers het daarmee eens zijn.
2x en meer per maand commissie op mn rekening is mooi meegenomen.
De tevreden consumenten kunnen gewoon naar eigen behoefte via de website bestellen. De combinatie van diensten en producten bevalt MIJ uitstekend.

Geen €100000 investering om te ondernemen, en niet als zzp-er hopen op een volgende opdracht. Langzaam maar stabiel groeiend passief inkomen, naast de directe commissie.

Dat anderen MLM niet kunnen is geen schande of zo, net als het geen schande is dat enkelen MLM wel succesvol kunnen. De hele anti-MLM hype is dan ook een beetje vreemd voor mensen die zichzelf toch volwassen menen in te schatten.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Gerrit

Ga gewoon door. Je weet ....eerst 10-20x nee en dan een ja.
Na 1000x nee heb je meer dan 100 klanten.
Niet iedereen zegt ja, en gelukkig dat alle mensen individuën zijn.
Niet iedereen leest de telegraaf.
Niet iedereen laat zijn vrouw thuis met de kinderen om 's avonds te sporten.
mensen verschillen en slechts enkelen worden succesvol, net als binnen elk vak gebied.

Succes !

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door brokkel »

Getallen tussen 1% en 3% zijn uitstekend. Dat betekent succes voor de doorzetters die bereid zijn evenveel tijd te steken als iemand die tijd besteedde om zijn mavo diploma te behalen. Met 1-3% zien we in ieder geval géén verzadiging en dat is mooi voor de MLM-ers en mooi voor de klanten omdat er altijd producten en diensten beschikbaar blijven.
Nee, je ziet nog steeds verzadiging. Het enige wat je hier namelijk ziet is dat 1 tot 3% wordt betaald door de omzet behaald door 100%. Het enige wat dit betekend is dat 97% geen inkomen haalt terwijl het wel meewerkt aan de omzet.
Met die 1-3% ontstaat dus géén verzadiging. We zitten in de praktijk en niet in een wiskunde clubje van 5x5x...etc.
Nogmaals nee. Die 1% tot 3% slaat alleen op de aantallen die er een leefbaar inkomen mee halen en niet met het aantal deelnemers. Het aantal deelnemers bepaalt of iets verzadigt. Die 3% zorgen niet voor verzadiging dat doen die andere 97% die nauwelijks tot niets verdienen.
Vergeet niet dat van alle inschrijvers bij de KVK 60% binnen 5 jaar gestopt is
Wat dus betekend dat 40% na 5 jaar nog steeds bestaat. Dit is een stuk gunstiger vergeleken met de uitval van circa 99% van alle starters in MLM. Want alhoewel er 3% maximaal verdienen is dit alleen berekend over de "actieve" deelnemers. Alle uitvallers van het afgelopen jaar worden hierin veelal niet meer meegenomen waardoor het werkelijke cijfer dus nog schokkender is.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Brokkel

Je gaat uit van een minimum loon als inkomsten beperking.

MLM maakt het mogelijk "bij te verdienen" zonder dat mensen zwart hoeven te klussen. Voor veel mensen maakt een extra €200-500 maandelijks een heel verschil in hun levens kwaliteit.

De investering in WIN is slechts €200.
In andere MLM helemaal niets, en slechts bij omzet volgt commissie.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door brokkel »

Je gaat uit van een minimum loon als inkomsten beperking.

MLM maakt het mogelijk "bij te verdienen" zonder dat mensen zwart hoeven te klussen. Voor veel mensen maakt een extra €200-500 maandelijks een heel verschil in hun levens kwaliteit.
Maar het probleem is dat meerendeel helemaal niets verdient. Die halen ook die €200 tot €500 niet.
De meesten halen helemaal niets die betalen alleen die €200 euro en komen er vervolgens achter dat helemaal niemand op hun spullen zitten te wachten en dat ze uiteindelijk alleen kunnen verdienen aan het werven van nieuwe slachtoffers.
We praten wereldwijd over een omzet van circa 2000 dollar per jaar in MLM per deelnemer. Hierin zitten zowel de grootverdieners als al die "bijverdieners".
Zelfs bij de meest gunstige uitkering praten we over een inkomsten van minder dan 100 dollar per maand per deelnemer. En daar moet het eigen gebruik eigenlijk nog van af. Hiermee kom je in de getallen van enkele tientjes per maand. Maar, en hier komt de aap uit de mouw, van die enkele tientjes moet ook die 1% tot 3% worden betaald die wel een vol inkomen heeft.
Dus blijft er voor elk persoon die 1000 euro of meer heeft per maand minstens 99 personen die geen enkel inkomen heeft uit het systeem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef: Het MLM-verhaal wordt steeds somberder.. In het begin was MLM een kans voor iedereen.. Iedereen kon het en als je er maar genoeg tijd en energie in stak, dan slaagde iedereen..

Inmiddels is het een moeilijke weg geworden waar blijkbaar 97% afvalt..
Dat is juist gunstig ........ dan is er geen sprake van verzadiging.
:wink:
(Zo is het altijd positief uit te leggen op een manier die op dat moment van pas komt)

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Als je voor op loopt met je business en anderen snappen het niet voelt de massa zich bedreigd.
Wil je nu zeggen dat mlm voorop loopt? Al meer dan 60 jaar bezig en economisch nog geen deuk in een pakje boter slaan, maar ze lopen voorop?
HW007 schreef:Naast je tanden zijn er diverse organen die ook "onderhouden" moeten worden en met de juiste voedings supplementen lukt dat uitstekend.
Nou, kom maar op met de onderzoeken die dat aantonen.
HW007 schreef:is het zeker tijd om wellicht wat leefgedrag onder de loupe te nemen.
Wat jij vertaalt in: koop WIN supplementen. Maar niet in: kijk eens naar je leefpatroon en zie wat je daarin kan veranderen.
HW007 schreef:Begrijp je nog steeds niet dat MLM slechts een marketing methode is die door een leverancier of producent gekozen wordt.
Halloooooooooo. Dat weet ik al langer dan jij vermoed ik. Waarom kom je elke keer iets melden wat iedereen hier al weet?
HW007 schreef:Als er een advertentie op TV met WIN-potjes komt heb zou ik eens lezen als ik jou was.je denk ik geen probleem, maar als je buurman een WIN product aanbeveelt, met persoonlijke uitleg en gebruiks ervaring, is dat opeens twijfelachtig ?
De eerste conclusie, dat reclame op tv het wel geloofwaardig maakt is JOUW conclusie, niet de mijne. En ja, als mijn buurman, zonder opleiding op dat gebied, ineens komt vertellen dat WIN gezond voor me is, en hij het wel kan leveren, ja dan heb ik grote vraagtekens daarbij.
HW007 schreef:Marketing via MLM is uitstekend en zeer krachtig.
Waarom vertaalt zich dat dan niet in marktaandelen? In een groter belang in de economie? Waarom stappen reguliere bedrijven dan niet over op mlm?

HW007 schreef:Met die 1-3% ontstaat dus géén verzadiging.
Goed punt, omdat de rest al in heeft gezien dat mlm geen geld gaat opleveren en dus afhaakt, kunnen jullie verder hengelen naar nieuwe kandidaten die ook allemaal gaan falen.
HW007 schreef:Neen prijs/kwaliteit is niet het argument voor MLM.
Wat is dan wel het argument? Want marktaandeel is het ook niet. En inkomen voor een distributeur ook al niet.
Blijven we dan weer uitkomen bij "het risico wordt bij de distributeur gelegd"?
HW007 schreef:MLM is een smalle en moeilijke weg, waar je af kunt vallen, of waar je vooral door tegenstanders af getrokken kunt worden. Tegenstanders die vooral uit eigen belang en eerzucht hun gelijk over de rug van een startende MLM-er willen bereiken.
Zijn we er weer. Tuurlijk, het is allemaal de schuld van hen die kritisch zijn, vragen stellen en niet alles voor zoete koek aannemen. Zullen we ook gelijk maar een wet aannemen dat het verboden is om nee te zeggen als iemand mlm aanbeveelt? Want dat is blijkbaar nodig om dit argument ten grave te dragen.
HW007 schreef:Als je slechts 2 jaar als ondernemer ervaring hebt, weet je dus helemaal niets van ondernemen brokkel.
......
De eerste 3 jaar zie je de belasting niet en kun je je bruto als netto uitgeven.
Bullsh1t. Jij accepteert dat iemand die 2 maanden mlm-t een expert is en het ons kan uitleggen, maar 2 jaar ondernemen, nee dat is niets. En daarna nog onzin gaan verkopen dat je de eerste 3 jaar geen last hebt van de belastingdienst. Vanaf dag 1 heb je met de belastingdienst te maken.
HW007 schreef:Overleef je de 5 jaar, dan ben je ondernemer. Vergeet niet dat van alle inschrijvers bij de KVK 60% binnen 5 jaar gestopt is,
Bij mlm haakt 97% af en daar accepteer je dat iemand die al 2 maanden bezig is ons komt vertellen dat wij het niet snappen en hij wel. Met zijn 2 maanden ervaring, 1/30e van wat je bij ondernemen als eis neerlegt.

HW007 schreef:Je gaat uit van een minimum loon als inkomsten beperking.
MLM maakt het mogelijk "bij te verdienen" zonder dat mensen zwart hoeven te klussen.
Nee, er wordt een kosten/baten analyse gemaakt. En dan blijk mlm weinig op te leveren voor veel werk.
HW007 schreef:Voor veel mensen maakt een extra €200-500 maandelijks een heel verschil in hun levens kwaliteit.
Inderdaad, maar zelfs dat wordt in de mlm niet behaald. Dat deze mensen ook eens kritisch kunnen gaan kijken naar hun uitgaven patroon, dat zeg je weer niet.

Gesloten