LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn vele rassen gevoelig voor HD, de grote honden, de zware honden...misschien moeten de Dog en de Mastiff o.a. minder zwaar gefokt worden om zo de kans op hd te verminderen, aan de andere kant kan een mastiff hd juist zo goed verdragen door zijn sterke spieren en botten.
bastaardlover heeft wel gelijk dat er echt rassen zijn waar tot in den treure ''iets'' aan veranderd wordt door een rasstandaard.
het moet allemaal platter, schuiner, lomper, meer rimpels enz enz
maar is dat nou zo goed voor die hond :?:
of is het enkel maar weer om de mens te behagen, wij houden immers zoveel van de knorrepotjes, en nu hebben we weer een dagcreme waarbij een rimpelige pup gebruikt wordt :roll: oh wat vertederend, zo 1 wil ik ook :!: :x

Gast

juist,
voor mensen met zo mening als boven je," laat ieder nou kiezen wat ie mooi vind". MOOI. :twisted:
maar wel leefbaar, en dat gaat er denk ik echt niet in bij die gast. Het gaat niet om dat we rashonden wel of niet mooi vinden.Het gaat om de belachelijke prijzen die de handel in stand houden en leefbaarheid van het dier.
Lees anders even die site, voordat je zo'n sociale mening geeft, dan weet je waar we het over hebben :wink:

tuupke

Ongelezen bericht door tuupke »

mooie site en zo waar als ik hier zit, tis allemaal waar!!!!!!!!!!!!!!!

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Als je een eerlijke en trouwe hond wilt hebben en HOUDEN, neem dan een Saarloose Wolfshond.
Maar wel een echte rashond anders heb je echt een heel groot probleem.
:twisted: :roll: :!:

Gast

als je zo denkt snap je het nog steeds niet!

elke hond is gewoon mooi, of het nou van lelijkheid is, dat is een totaal andere discussie omdat (gelukkig) niet elk mens op 1 soort en 1 type valt.
het gaat erom dat er rassen zijn die zogenaamd ''mooi'' okè jij je zin, ''mooi van lelijkheid'' worden gemaakt, maar die honden zelf zijn er de dupe van, er is niets natuurlijks meer aan, alles extra doorgefokt, elke rimpel erbij is weer 50 euro meer, en hoe stomper de neus hoe meer euro's we vangen.
mensen vinden dat immers zoooooooooo mooi :roll:

ik zou willen dat men eens stil zou staan bij de vraag of dat mooie nou wel zo gezond is voor het hondje....

Gast

1 stem heb je mee!

HET IS NIET GEZOND EN IN HET VOORDEEL VAN HET HONDJE

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

Hoera!
Er zijn wel mensen die het begrijpen!!!!
Mijn stem heb je ook.
en ik denk met dank aan die site!
die schept veel duidelijkheid over heel deze discussie. :P

Gast

de tijd waarin wij mensen nu leven is dat onze kleding,woninginrichting en elk voorwerp moet voldoen aan een zekere stijl, daardoor is het niet verwonderlijk dat honden met een stamboom ''in'' zijn.
het is niet zo dat dat verkeerd is, of dat het oppervlakkig bedoeld is, stamboom is echt niet verkeerd, toch kan je vaststellen dat de hond dikwijls wordt beschouwd als een voorwerp dat men per se wil hebben.
de hond moet bijdrage aan het beeld dat de eigenaar graag van zichzelf aan de buitenwereld laat zien. zo'n rashond is dus in feite gedegradeerd tot een luxe voorwerp, zoiets als een mooie auto of een mooi huis.
binnen dit kader zijn er dus de zogenaamde moderassen, honden die het ene moment volslagen onbekend zijn, en enige tijd later op elke straathoek tegen kan komen.
het trieste is, dat zo'n aan mode onderhevige rashond op den duur ook weer ''uit'' raakt.

er bestaan fokkers en hobbyfokkers.
de echte hobbyfokker ziet het fokken als een serieus tijdverdrijf en kan echt niet van de verkoop van zijn puppies leven.
ondertussen zijn er ook de fokkers bij gekomen die meer op hondenhandelaars lijken, ze produceren voortdurend puppies, en beschikken over verschillende rassen, en vele fokteven en reuen.
voor zowel deze fokker als de hobbyfokker is het een kwestie van vraag en aanbod.
wanneer de vraag naar een bepaald ras stijgt, zal de fokker daar handig op inspelen, terwijl de hobbyfokker enkel zijn eigen favoriete rasheeft.
de prijs?
voor de moderassen betaal je veel te veel,
maar als je de prijs te hoog vindt, kijk dan eens diep in je eigen hart waarom je nou eigenlijk een ''mode''hond wil...

Gast

en kijk eens diep in je hart, of je wel zo'n gedrochtje wil, dat maar een paar jaar kan leven, vanwege hartkwalen luchtwegenmoeilijkheden enz.
Het gaat om de rassen, enkel en alleen, die een creatie zijn!!!!
Dat is toch belachelijk! :oops:

mode?

Ongelezen bericht door mode? »

gast 1430
wat is volgens jou een mode hond

Gast

Waarschijnlijk een hond met stamboom of een hond die zo vaak op de tv komt dat iedereen hem ineens wil hebben omdat ie in de mode is als een soort kledingstuk.

Gast

de stamboom heeft niets met een mode hond te maken.
de modehond is de hond die vooral herkenbaar is door de tv of films.
denk aan Lassie, 101 dalmaatjes en nu hebben we weer die rimpelcreme.

Gast

Onze overburen riepen vol trots dat ze binnenkort een pup kregen.
Toen ik vroeg wat voor 1 zeiden ze ''met zo'n streepje op zijn rug'' :shock: ze wisten de naam van het ras niet eens, helaas wist de halve buurt wel wat een aparte hond dat was met een streepje op zijn rug :?
Koop je dan een hond omdat je die streep apart vindt??

Op de training hebben we een instructrice die zelf een frans bulletje heeft, een knorrepot dus. Ze baalt dat ze niet hoger komt in de gehoorzaamheid.
Toen ik haar ooit vroeg waarom ze dan zo'n waggelend en knorrent geval had gekocht als ze zo graag obedience wilde doen zei ze ''ik vindt die platte snoet zo leuk''

Gast

een pekingees:

heeft een zeer korte neus. honden met extreem korte neuzen hebben sneller [/i]ademhalingsproblemen dan een hond met normale neuslengte.
behalve de neus zijn de luchtwegen verkort. hierdoor wordt koude lucht van buiten niet eerst verwarmd voor zij het lichaam in gaat.
ook
te kleine neusgaten zorgen voor problemen, vooral bij warm weer moet u dus opletten of de pekingees geen ademnood krijgt.
de grote ogen zijn extra gevoelig voor
verwondingen en infecties.
de ondiepe oogholte maakt de hond kwetsbaar voor
prolaps, waarbij de oogappel uit de oogholte schiet..
andere aandoeningen zijn pra en chronische ontstekingen van bindweefsel, dit kan komen door wimper die naar binnen groeien.
verder komen voor een hernia en patella luxatie.. dan komt de knieschijf van zijn plaats.
en als eind zorgt het
grote brede hoofd van de hond een natuurlijke bevalling erg lastig.
daarom komen keizersneden meer voor dan bij andere rassen.

( zou zo'n fokker van zo'n hond nou 1 of meerdere malen dat buikje open laten snijden??)
dit is voor mij dus GEEN natuurlijk hondenras.

Gast

Ik heb een pekingees gehad en die heeft van geen 1 van de dingen in bovenstaand posting last gehad.
Ook is hij op natuurlijke manier geboren.
Ik vind het dus echt grote onzin wat er in bovenstaande posting staat.
Tuurlijk, ieder ras kan vernaggeld worden.
Echter ook bastaards kunnen op verschrikkelijke manieren vernaggeld worden.

Gast

wat vreemd dat je die dingen toch in verschillende boeken leest :roll:
maar zo zal iedereen die zo'n ras heeft het met hart en ziel verdedigen :roll:

Gast

Boekjes zeggen mij niks, wanneer ik zelf andere ervaringen heb... :roll:

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

Het was wel een pekinees?
Are you sure?
stamboompje bij?
nouja, ook zonder, sorry, die hebben echt een platte kop hoor. En dat neusje, wat erg belangrijk is voor een hond, is toch echt bijna niet aanwezig.
De uitpuilende oogjes, je kan het ontkennen....maar een pekinees met een lange snuit en echte oogjes, .............dat is dan geen pekinees.
Misschien bij Ger gekocht, en die zei:" dit hier is een pekinees menner/mevrouw de hondenkenner." :shock:

wat wel zo kan zijn, is dat je pekinees het je nooit verteld heeft........... :oops:

Als woord en geschrift je niets zegt, waar wil je het dan vandaan halen?
Van een kenner? Nou, die kenner heeft het dus uit een boekje............

Gast

Waar haal jij dan al je kennis vandaan bastaardlover,en waar is je vriendin hester gebleven?????ze zou ik weet niet wat doen,maar ze is net zo'n type als jij veel geschreeuw en weinig wol.

Annemarie.

Gesloten