MLMvoorstanderNL schreef:En ook weer houden jullie cijfers en lagen verhaal geen stand als je ziet dat na 70 jaar MLM dus nog niet overal gedaan wordt. Betekend dus dat jullie gelul over concurrentie en verzadiging allang had moeten optreden..is nog steeds niet gebeurd..
Verzadiging treedt ook alleen op bij producten/diensten met een bepaalde mate van populariteit. Het 'gelul' hier over verzadiging en concurrentie ging over een situatie waarin (een hoog percentage van) de distributeurs rijk zouden worden van MLM. Daarbij werd uitgerekend dat hiervoor zoveel klanten nodig zijn, dat dit wellicht niet mogelijk is met een beperkte wereldbevolking (ja ik weet dat jij het onzin vindt, maar er leven toch echt maar een beperkt aantal mensen op de wereld..).
Dus als jij stelt dat het positief is dat het maar zo 'klein' is, dan moet je er rekening mee houden dat er maar een bepaald gedeelte van de distributeurs er een fatsoenlijk inkomen uit kan halen en dat de populariteit van zowel de producten/diensten als de 'opportunity' te wensen over laat. Verzadiging treedt namelijk alleen op bij (in eerste instantie) populaire producten.
MLMvoorstanderNL schreef:Sommige landen daar is nog geen MLM actief. ACN bijvoorbeeld, wordt wel gedaan door Russen maar ACN is nog niet in Rusland. Wordt ook gedaan door Chinezen maar China is nog niet open.
En daar ga jij ze in vloeiend Russisch/Chinees vertellen dat ze zich bij jou moeten aanmelden? En als Russen/Chinezen wel 'ACN doen', denk je dan niet dat die die klanten daar op zullen pikken? Biedt ACN uberhaupt wel haar diensten aan in deze landen (energie, telecommunicatie, etc.)? Of kun je er alleen distributeurs werven die 500,- betalen en vervolgens alleen nieuwe distributeurs kunnen werven? Dan praat je over een piramidespel, dat snap je zelf ook. Eén voordeel: piramidespelen zijn in Rusland in ieder geval niet verboden (ondanks het debacle met 'MMM' e.a. halverwege de jaren '90; vgl.
Russia Today, 2011).