LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Ik lach daar erg om want volgens mij heeft niemand hier ook maar meer dan 15 landen bezocht in zijn leven.. Leuk die theorie maar ga ze toetsen in de praktijk!
Mag ik? Als jij praat over boeken moeten lezen om uit je nauwe tunnel te komen. Ikzelf kom al tot 15
Ik heb er ook wel aardig wat..

Komt nog eens bij dat dit één van de meest bekrompen argumenten is die ik ooit heb gehoord, 'meneer Ruimdenkend'.. Omdat wij niet in die landen zijn geweest, zijn er geen distributeurs? ACN werft alleen distributeurs in Nederland? Of willen alle mensen in Laos, Zimbabwe, etc. alleen door Nederlandstalige uplines worden geworven? :|

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef: We willen juist dat die geldstroom elke maand en jaren doorgaat.. Het is zogezegd een vervanger van je pensioen of een aanvulling.

ik heb ook het idee dat je het een en ander niet begrijpt. Dat geeft niks ;)
O, maar dat begrijp ik heel goed hoor, iets dergelijks zou ik (naast anderen) hier zelf best beweerd kunnen hebben.
Dat MLM voor het grootste gros een (al dan niet tijdelijke) bijbaan is.
Vooruit doe ik d'r ook weer een :wink: bij.

Jolijn

Als je met pensioen AOW bedoelt, dat krijgt iedereen of je nu wel of niet MLM-t ja/nee koningin bent.
Daar hoef je geen vervanging voor te zoeken.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Jolijn schreef:Als je met pensioen AOW bedoelt, dat krijgt iedereen of je nu wel of niet MLM-t ja/nee koningin bent.
Daar hoef je geen vervanging voor te zoeken.
Dat is ook niet helemaal waar. :wink:
http://www.svb.nl/int/nl/aow/wat_is_de_ ... g_nalatig/

Wat is schuldige nalatigheid?

Als u in Nederland inkomen heeft, betaalt u verplicht AOW-premie. Heeft u geen of te weinig AOW-premie betaald, dan kan de SVB u schuldig nalatig verklaren. U krijgt dan vanaf uw 65ste een lager AOW-pensioen.
De korting is voor elke niet betaald jaar 2%.

Niels2010

Daarnaast denk ik dat zo'n beetje iedereen toch wel het verschil kent tussen pensioen en AOW?

@ Trebelski,

klopt en dat is nog onder best veel voorwaarden zo. Vanaf je 15e bouw je klaarblijkelijk AOW op (ook al betaal je dan nog niets) en als je bijvoorbeeld een poosje in het buitenland gaat studeren, worden die jaren al gekort. Vreemd, want dan kost je de maatschappij niets en dan ga je er later op achteruit qua AOW.. Ook andere sociale voorzieningen worden voor de toekomst gekort als je in het buitenland gaat wonen..

MLMvoorstanderNL

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Jolijn schreef:Het maakt niet uit dat ze d'r uitstappen, want ze zijn binnen! :D

Nog een keer dan

Jij zei:
Ik ben daarvan overtuigd => dus ik zal slagen. binnen 10 jaar ga ik met pensioen. op me 35ste. Ik stop niet met werken want dan wordt het me passie.[/u]

't Lijkt me voor de opzet van het spel beter dat degenen die financieel onafhankelijk (oa jij) zijn d'r uit stappen. Dan is er (meer) doorstroming en kun je je downline of hoe dat heet daarmee nog beter motiveren. Dan kun je pas echt laten zien hoe (dat) het werkt.
En die financieel onafhankelijke uitstappers hebben dan nog zoveel passie voor MLM dat ze onderaan de piramide flink kopen ( de produkten van de onderste laag distributeurs, die daardoor een oppepper krijgen enz.)
:wink:
Het lijkt mij niks ;) het is onzin :)

MLMvoorstanderNL

Kuklos: Als jij niet eens 2x benaderd wordt voor MLM in 5 jaar dan vraag ik me af waarom je er zo een aversie tegen hebt. Verder ben je erg negatief en je snapt er gewoon de ballen van maar dit had ik allang door.

Anderzijds schopt het dus ook weer jullie theorie over genoeg mensen vinden onderuit..kennelijk wordt jij niet gevonden? Komt misschien omdat je gen vrienden hebt (flauw)

Ik vraag mij even puur uit interesse af: Mensen hoevaak zijn jullie al benaderd voor MLM in je leven?

En wie ken je die MLM doet? (Als je al iemand kent) Of ken je niemand.

Ik las op een forum laatst een post uit 2005 van iemand die nog nooit van Amway had gehoord, en die bestonden al dik 20 jaar.

Hiermee is bewezen dat MLM nog erg klein is in Nederland en dat wi zeggend at d rek er nog lang niet it is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Kuklos: Als jij niet eens 2x benaderd wordt voor MLM in 5 jaar dan vraag ik me af waarom je er zo een aversie tegen hebt. Verder ben je erg negatief en je snapt er gewoon de ballen van maar dit had ik allang door.
Waarop baseer je dat? Enkel dat ik een andere mening heb dan jij? Ben jij een onafhankelijke maatstaf?
MLMvoorstanderNL schreef:kennelijk wordt jij niet gevonden? Komt misschien omdat je gen vrienden hebt (flauw)
Inderdaad flauw, maar inmiddels verbaast dat me niet meer van je. Waarom word ik niet gevonden? Niemand in mijn omgeving doet mlm. Mensen weten dat ik kritisch ben en vragen ga stellen. Ik zal dan ook niet gezien worden als de makkelijkste om te overtuigen. En verder waarschijnlijk te hoog opgeleid, te hoog inkomen.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik las op een forum laatst een post uit 2005 van iemand die nog nooit van Amway had gehoord, en die bestonden al dik 20 jaar.
Amway bestaat al veel langer dan 20 jaar. Waar haal jij toch vandaan dat Amway pas dik 20 jaar bestaat?
MLMvoorstanderNL schreef:Hiermee is bewezen dat MLM nog erg klein is in Nederland en dat wi zeggend at d rek er nog lang niet it is.
Mlm is nog steeds heel klein in de wereld, niet alleen in Nederland. Na 70 jaar is het nog steeds heel klein. Als je ziet hoe snel ecommerce de wereld heeft veroverd en mlm dat nog steeds niet gedaan heeft, ja wat zegt je dat over de potentie van mlm?

MLMvoorstanderNL

Ik wilde alleeen aangeven dat na die lange tijd er nog steeds mensen zijn die Amway niet kennen.

Ik baseer jou kennis van MLM op de argumenten en de theorieën die je geeft. Maar wees niet bang jou verhalen bestonden al langer..

Verder is niemnd te hoog opgeleid of heeft niemand een te hoog inkomen. Mensen in mijn groep zijn juist dol op critici zoals jij. We hadden er laatst nog een op de meeting.. Hij kreeg netjes antwoord op elke vraag en hierdoor waren alle misverstanden gelijk voor de rest ook uit de lucht.

Dat zegt dat er voor MLM nog heel veel rek is. Het is niet erg dat het niet het grootste is, want het is nou eenmaal niet voor iedereen en juist omdat het dus zo klein is betekend dit dat er dus een heleboel groei nog kan gebeuren voor mensen die voor het eerst met MLM in aanraking komen.

MLMvoorstanderNL

En ook weer houden jullie cijfers en lagen verhaal geen stand als je ziet dat na 70 jaar MLM dus nog niet overal gedaan wordt. Betekend dus dat jullie gelul over concurrentie en verzadiging allang had moeten optreden..is nog steeds niet gebeurd..

Sommige landen daar is nog geen MLM actief. ACN bijvoorbeeld, wordt wel gedaan door Russen maar ACN is nog niet in Rusland. Wordt ook gedaan door Chinezen maar China is nog niet open.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:En ook weer houden jullie cijfers en lagen verhaal geen stand als je ziet dat na 70 jaar MLM dus nog niet overal gedaan wordt. Betekend dus dat jullie gelul over concurrentie en verzadiging allang had moeten optreden..is nog steeds niet gebeurd..
Verzadiging treedt ook alleen op bij producten/diensten met een bepaalde mate van populariteit. Het 'gelul' hier over verzadiging en concurrentie ging over een situatie waarin (een hoog percentage van) de distributeurs rijk zouden worden van MLM. Daarbij werd uitgerekend dat hiervoor zoveel klanten nodig zijn, dat dit wellicht niet mogelijk is met een beperkte wereldbevolking (ja ik weet dat jij het onzin vindt, maar er leven toch echt maar een beperkt aantal mensen op de wereld..).

Dus als jij stelt dat het positief is dat het maar zo 'klein' is, dan moet je er rekening mee houden dat er maar een bepaald gedeelte van de distributeurs er een fatsoenlijk inkomen uit kan halen en dat de populariteit van zowel de producten/diensten als de 'opportunity' te wensen over laat. Verzadiging treedt namelijk alleen op bij (in eerste instantie) populaire producten.
MLMvoorstanderNL schreef:Sommige landen daar is nog geen MLM actief. ACN bijvoorbeeld, wordt wel gedaan door Russen maar ACN is nog niet in Rusland. Wordt ook gedaan door Chinezen maar China is nog niet open.
En daar ga jij ze in vloeiend Russisch/Chinees vertellen dat ze zich bij jou moeten aanmelden? En als Russen/Chinezen wel 'ACN doen', denk je dan niet dat die die klanten daar op zullen pikken? Biedt ACN uberhaupt wel haar diensten aan in deze landen (energie, telecommunicatie, etc.)? Of kun je er alleen distributeurs werven die 500,- betalen en vervolgens alleen nieuwe distributeurs kunnen werven? Dan praat je over een piramidespel, dat snap je zelf ook. Eén voordeel: piramidespelen zijn in Rusland in ieder geval niet verboden (ondanks het debacle met 'MMM' e.a. halverwege de jaren '90; vgl. Russia Today, 2011).

MLMvoorstanderNL

Niels2010 schreef:
kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Ik lach daar erg om want volgens mij heeft niemand hier ook maar meer dan 15 landen bezocht in zijn leven.. Leuk die theorie maar ga ze toetsen in de praktijk!
Mag ik? Als jij praat over boeken moeten lezen om uit je nauwe tunnel te komen. Ikzelf kom al tot 15
Ik heb er ook wel aardig wat..

Komt nog eens bij dat dit één van de meest bekrompen argumenten is die ik ooit heb gehoord, 'meneer Ruimdenkend'.. Omdat wij niet in die landen zijn geweest, zijn er geen distributeurs? ACN werft alleen distributeurs in Nederland? Of willen alle mensen in Laos, Zimbabwe, etc. alleen door Nederlandstalige uplines worden geworven? :|
Dit beweer ik niet. Ik zeg dat er dus nog genoeg mensen zijn die MLM kunnen doen.

MLMvoorstanderNL

En daar ga jij ze in vloeiend Russisch/Chinees vertellen dat ze zich bij jou moeten aanmelden? En als Russen/Chinezen wel 'ACN doen', denk je dan niet dat die die klanten daar op zullen pikken? Biedt ACN uberhaupt wel haar diensten aan in deze landen (energie, telecommunicatie, etc.)? Of kun je er alleen distributeurs werven die 500,- betalen en vervolgens alleen nieuwe distributeurs kunnen werven? Dan praat je over een piramidespel, dat snap je zelf ook. Eén voordeel: piramidespelen zijn in Rusland in ieder geval niet verboden (ondanks het debacle met 'MMM' e.a. halverwege de jaren '90; vgl. Russia Today, 2011).
Als ik zeg dat een land nog niet geopend is dan betekend dit voor dat MLM bedrijf.
Dus Nee nog niet. En dat die Russen en Chinezen de boel inpikken is niet erg.
Hongarije en de Chec. Rebuplic zijn net open voor ACN (daar zijn nu dus diensten beschikbaar) en dan heb je maar 1 of 2 Hongaarse kennissen nodig daar, begrijp je? want omdat ze onder je zitten verdien je toch wel aan wat zij als klant hebben.
Er zijn al Russen actief in ACN alleen is hun business gewoon in andere landen.

Er bestaan ook Chinezen die in Nederland wonen die vloeiend beide talen spreken en daar dus familie hebben, are you getting the picture?

Jolijn

MLMvoorstanderNL schreef:Ik vraag mij even puur uit interesse af: Mensen hoe vaak zijn jullie al benaderd voor MLM in je leven?

En wie ken je die MLM doet? (Als je al iemand kent) Of ken je niemand.
Ben wel eens op Tupperware party's/cosmatica/houtenspeelgoed/party's geweest, heb er nooit behoefte aan gehad zelf gastvrouw te zijn, hoef die gastvrouwenkado's niet. Waarom ging ik erheen? Ach, omdat de buuf het vroeg of een collega of vriendin en dan ga je maar een keer. Degenen die ik ken en MLM gedaan hebben, doen het al tijden niet meer. Ken nu eigenlijk niemand. Maar misschien bruist het hier wel van een hele nieuwe jonge generatie MLMers die nieuwe jonge afnemers hebben, kan best.
Ook eens naar een districtsavond geweest, fijn dat ze het zo gezellig hebben met z'n allen, maar ik hoef d'r niet bij.

MLMvoorstanderNL

Ieder zij ding toch ;)

Maar denk niet dat elke avond ook automatisch een MLM systeem heeft :P Ken er geen met hout speelgoed in ieder geval hahaha.

Klopt inderdaad ook dat er ook jong grut actief is in MLM, en dat is goed want zo kan er door een nieuwe generatie toch nog een hoop veranderen.

Goed voorbeeld is Asos Harsin en deze jongen is op zijn 19de begonnen en is nu TC. Ga hem maar vragen stellen Kuklos en Brokkel.

Jolijn

MLMvoorstanderNL schreef:Ieder zij ding toch ;)

Maar denk niet dat elke avond ook automatisch een MLM systeem heeft :P Ken er geen met hout speelgoed in ieder geval hahaha.
.
Ik dacht destijds Janbibijan zoiets, maar kan me vergissen, kan ook gewoon (niet vlg mlm systeem) op een huisparty gekocht zijn.

Correctie: Janbibejan.
Google maar ff, is/was wel MLM.

Misschien dat Tup en Janbbj nu meer online dan via consulentes verkopen :?:
Laatst gewijzigd door Jolijn op 02 jun 2011 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ MLMvoorstanderNL, heb je het al eens eerder geschreven, je weet
dat dromen bedrog zijn.

MLMvoorstanderNL

Ja en toen zei ik: Dromen zijn leuk! Plak er een datum aan vast en je hebt een doel ;)

Jij mag denken wat je wil choco

Jolijn

Cosmetica: Avon, Mylene, Jafra

MLMvoorstanderNL

Ik ken dat liedje ;) :lol: En het is maar een liedje :P

Dit is nou een voorbeeld met jezelf programmeren om te falen.

Als je tegen jezelf zegt 'dit is onmogelijk' dan maak je dat voor jezelf waarheid. Jullie hebben geen idee hoe je hersenen werken volgens mij.

Waarin ben je hoogopgeleid Kuklos? Moet iets met cijfers zijn :P

Gesloten