LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ticketloket.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rick1 schreef:Hallo mensen

Ik heb een kaartje besteld voor het concert van de Red Hot Chili Peppers op 28 juni. Ik heb dit helaas ook gedaan via Ticketloket. Erg dom van me.

Ik heb het e-ticket gelukkig ontvangen. Ik vraag me nu echter af in hoeverre het kaartje geldig is en of er niet meerdere mensen met hetzelfde kaartje door Ticketloket zijn afgescheept.

Ik ben er nogal bang voor, omdat ik er wening zin in heb om bij de deur afgescheept te worden, omdat Ticketloket mogelijk e-tickets met dezelfde barcode naar anderen heeft gestuurd.

Mijn vraag aan jullie is:
Hoe vaak komt het voor dat mensen met tickets van een re-seller zoals Ticketloket geweigerd worden, aangezien het kaartje niet geldig is of het kaartje door meerdere mensen bezeten wordt aangezien Ticketloket de e-ticket aan meerdere mensen verstuurd heeft? Hoe zijn jullie ervaringen met betrekking tot het binnenkomen van concerten met e-tickets van Ticketloket?

Graag hoor ik van jullie. Ik maak me erg veel zorgen namelijk en het concert is al komende donderdag

Alvast bedankt.
Misschien even contact opnemen met de organisator: livenation.nl

BTW: op e-tickets staat je naam vermeld. Bij jou ook?

rick1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012 14:35

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door rick1 »

@ GJvdZ,

Bedankt voor de reactie.
Het checken bij de officiële organisatie zat ik ook aan te denken, maar na een gesprek met iemand werd dit afgeraden. Mogelijk is het namelijk een echte ticket, maar wordt deze wanneer ik het bij de organisatie check alsnog ongeldig verklaard, omdat het ticket is verkregen via wederverkoop door een re-seller. Daar schijnen de officiële voorverkoopadressen het niet zo op te hebben. :)

Daarbij kan het dan nog steeds dat Ticketloket meerdere van deze echte kaartjes heeft rondgestuurd aan klanten en dan kan ik er nog steeds niet in.

Ik denk dat ik gewoon maar moet afwachten?

rick1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012 14:35

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door rick1 »

Mijn naam staat er trouwens niet op.
Ticketloket koopt de kaartjes blijkbaar zonder naam in om ze dan duurder aan de mensen te verkopen die ze besteld hebben. Op die manier hoeft er geen naam op te staan blijkbaar.

Echt dom van me om bij Ticketloket te bestellen...

MAXIEM

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Zie mijn bericht op 3-7-2012

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 03 jul 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

veerle22
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 22:29

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door veerle22 »

In maart hebben een vriendin en ik 3 kaarten voor het concert van Sting voor vanavond besteld en betaald via ideal bij Ticketloket. Wij hebben afgelopen week elke dag gewacht op de kaarten, totdat ik vandaag toch wel een beetje argwaan kreeg. Ik heb toen op google gekeken en zag toen dat ticketloket oplichters zijn. Wij balen onwijs dat we het concert moeten missen, hadden hier zo naar uitgekeken. Maar nu zijn we ook nog ons geld kwijt. Ik heb een een klacht ingediend bij www.klacht.nl en een e-mail gestuurd naar ticketloket. Wat als ik hier geen reactie op krijg? Kan ik iets doen om iniedergeval ons geld terug te krijgen... En hoe kan het eigenlijk dat deze site al zo lang bezig is met dit soort praktijken, ik zie zelfs klachten van vorig jaar...

Bedankt voor de antwoorden.

Groeten Veerle

MAXIEM

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

…op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

In de toekomst lijkt het me verstandig om eerst te onderzoeken of je wel met een betrouwbare partij te maken maken hebt:

Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus.

1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar:

Ticketservice.nl
Top Ticket Line
Nationale Theater Kassa
AUB Uitburo
Livenation.nl
Ticketmaster.nl
Eventim.nl
Seetickets.nl

of
aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt).

2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen):

Zoek op:
http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

----------------------------------------------------------------------------------------------

Volgens de letter der wet kun je deze kaarten NIET binnen 7 werkdagen retourneren. Concert kaarten e.d. vallen net als kranten en tijdschriften onder tijdsgebonden artikelen waarbij het herroepingsrecht van de wet Koop op Afstand niet van toepassing is.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Alle genoemde namen kunnen gedateerd zijn!!!

http://kassa.vara.nl/actueel/consumente ... c9a736345b

Met vriendelijke groet, Maxiem.

rick1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012 14:35

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door rick1 »

Even een follow-up berichtje.
Inmiddels dus naar het concert van de Red Hot Chili Peppers geweest en gewoon binnengekomen. Het was echt geweldig!

Voor alle mensen die zich dus zorgen maken of ze met een e-ticket van Ticketloket binnen komen bij het evenement: Ik kon gelukkig gewoon naar binnen. Maar voor mij nooit meer ticketloket, al liep het deze keer gelukkig goed af.

Berkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2012 23:53

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Berkstra »

De consumentenautoriteit ziet toe op de naleving van de consumentenrechten. Daarmee bevordert zij eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten. Hierbij zijn belangen van consumenten het uitgangspunt. Iedereen die dus is opgelicht door ticketloket raad ik aan om je klacht te melden bij de consumentenautoriteit (www.consumentenautoriteit.nl of +31 70 330 5979). Hoe meer mensen melding maken van deze frauduleuze praktijken hoe eerder de toezichthouder actie gaat ondernemen. Daarnaast kan je heel gemakkelijk aangifte doen bij de politie via www.mijnpolitie.nl. Dit soort bedrijven moet zo snel mogelijk worden aangepakt want ze verpesten de geloofwaardigheid en het consumentenvertrouwen in andere webwinkels.

Ik ben zelf al meer dan 6 weken bezig om het geld van 13 kaarten t.w.v. 1151 euro van het concert van Guus Meeuwis terug te krijgen en heb er weinig vertrouwen in dat dit nog vrijwillig gaat gebeuren....

okkof
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 13:35

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door okkof »

Ik had in maart 2 kaarten 1e rang besteld en betaald voor een voorstelling op 22 juni van Andre Rieu in Maastricht. Deze zouden uiterlijk een week voor de voorstelling van tevoren worden geleverd. Toen mailde [email protected] dat de kaarten door bureau A. Rieu niet geleverd waren en dat ze dus ook niet aan mij konden worden toegezonden. Ik kon kiezen voor een alternatieve voorstelling of voor restitutie van het bedrag en uiteraard koos ik voor restitutie; dit zou volgens hun reglement en wettelijke verplichting binnen 30 dagen - 21 juli - gebeuren. Op 31 juli was het volledige factuurbedrag nog niet gerestitueerd.
Ik heb nu een aangetekende brief aan Dutch Entertainment Services (DES), het bedrijf dat de website ticketloket beheerd, gestuurd dat het bedrag binnen 8 dagen moet zijn overgemaakt, en dat anders juridische stappen worden ondernomen, inclusief alle daaruit voortvloeiende kosten en aanspraak op wettelijke rente; tevens zal aangifte worden gedaan bij de politie. Ik wacht even af... Let verder op de site www.ticketloket.com: deze zou 3 dagen "wegens werkzaamheden" niet bereikbaar zijn; maar de vermelde data worden elke dag 3 dagen opgeschoven! Dus is deze website helemaal niet meer bereikbaar!!


Sam2418
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2012 20:49

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Sam2418 »

Ook mijn schoonmoeder is in de val van Ticketloket.com getrapt.
Twee kaarten voor André Rieu gekocht en net als zovelen een mail van de klantenservice ontvangen dat de kaarten niet geleverd konden worden. Zij heeft gekozen voor terugbetaling, maar nog steeds het geld (Eur 326,75) niet ontvangen. Via de site van Ticketloket.com kom je ook niet echt verder, nergens staat een telefoonnummer vermeld en op mailtjes naar de klantenservice wordt ook niet adequaat gereageerd.
zie ook http://www.klacht.nl/ticketloket-nl/#
en
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... tsite-aan/

Wij gaan nu ook een klacht indienen bij de Consumentenautoriteit.

VinceVega
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 16:27

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door VinceVega »

Heeft iemand toevallig nog correspondentie met deze persoon liggen?
Oude mail? Heb ook wat meer informatie nodig ivm aangifte,
oa naam etc. Maar alles op forum is gecencureerd.

Sturen van PM voor wisseling van Email zou perfect zijn.

Mvg Vince

wilmar meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2012 11:24

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door wilmar meijer »

Heb zelf in november al kaarten besteld voor Symphonica in Rosso met 'Doe Maar' op 19 oktober. Kreeg onlangs pas argwaan, doordat ik toevallig via Google deze kaart(niet?)verkoper intikte en vele klachten zag. Heb een aantal mailtjes (staan nog in mijn Inbox) naar ze gestuurd en krijg hier ook keurig antwoord op (automatisch?). Het is in de trant van dat de kaarten tot een week voor het evenement geleverd kunnen worden, maar ik heb alle hoop verloren. Weet nu ook niet of ik alsnog nieuwe kaarten moet bestellen want dat kan ik eigenlijk niet betalen.

b.bertholet
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 11:14

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door b.bertholet »

Ik heb op dd. 30 maart 2012 2 kaarten gekocht voor het concert van Jan Smit in Ahoy dd. 27 oktober bij Ticketloket.com. Wilde laatst een wijziging laten doorvoeren, maar omdat de communicatie zo moeizaam gaat ben ik op zoek gegaan naar een telefoon nummer en stuitte op berichten over oplichting. Op de site van Ticketloket.com staat idd dat ze sinds 1 augustus jl geen bestellingen meer aannemen. Volgens een artikel van Hart Van Nederland krijgen mensen die voor 1 augustus jl kaarten gekocht hebben bij Ticketloket.com geen kaarten en geen geld terug. Ik lees ook dat er mensen zijn die toch nog kaartjes hebben ontvangen, maar niet zeker weten of deze geldig zijn. Hoe moet ik dit nu aanpakken. De bedoeling is dat we er een weekendje Rotterdam van zouden maken. Sta op het punt om een hotel te boeken, maar weet nu niet meer wat ik moet doen. De kaarten zouden we krijgen 7 dagen voor het concert. Moet ik daar nu op wachten voordat ik actie kan ondernemen of kunt u mij al tips geven hoe ik dit moet aanpakken?
Met vriendelijke groet,
Bianca

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

b.bertholet schreef: kunt u mij al tips geven hoe ik dit moet aanpakken?
Duimen en, indien van toepassing, bidden voor een goede afloop.... Het is helaas een duur leermoment. Nooit meer bij dit soort bedrijven tickets kopen.

iniminie1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 10:30

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door iniminie1979 »

Vorig jaar (8-12-2011) kaarten gekocht voor DoeMaar Symphonica in Roso, voor 20 oktober 2012.
Gister ontving ik een mail van ticketlocket met de medeling dat de door mij bestelde kaarten niet geleverd konden worden en dat de kosten teruggeboekt worden.
Beetje vreemd dat je bijna een jaar geleden kaarten besteld en dat ze nu ineens niet geleverd kunnen worden. Hopelijk krijg ik mijn geld terug, zeker nu ik er achter ben dat de prijzen van de kaarten aanzienlijk lager zijn dat de prijs die ik betaald heb!!!!!!! Staanplaatsen 53,00 via Ticketlocket 84,00! Heb toch wel het idee dat ik ook opgelicht ben.
Laatst gewijzigd door iniminie1979 op 11 okt 2012 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door ArneLH »

@iniminie1979: met een dergelijk bericht treedt aan de zijde van Ticketloket direct verzuim in (art. 6:83 sub c BW). Daardoor heb je vanaf de datum van dat bericht recht op wettelijke rente (art. 6:119 BW) en vergoeding van de kosten die je maakt ter verkrijging van voldoening buiten rechte ex art. 6:96 BW (buitengerechtelijke kosten). Ik zou dus hen dus e-mail dat je vervangende schadevergoeding wilt (ipv. de tickets dus), de rente en een vergoeding van buitengerechtelijke kosten (15% over de eerste €2500, maar tenminste €40 excl. BTW).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

iniminie1979 schreef:Vorig jaar (8-12-2011) kaarten gekocht voor DoeMaar Symphonica in Roso, voor 20 oktober 2012.
Gister ontving ik een mail van ticketlocket met de medeling dat de door mij bestelde kaarten niet geleverd konden worden en dat de kosten teruggeboekt worden.
Beetje vreemd dat je bijna een jaar geleden kaarten besteld en dat ze nu ineens niet geleverd kunnen worden. Hopelijk krijg ik mijn geld terug, zeker nu ik er achter ben dat de prijzen van de kaarten aanzienlijk lager zijn dat de prijs die ik betaald heb!!!!!!! Staanplaatsen 53,00 via Ticketlocket/Ticketmaster 84,00! Heb toch wel het idee dat ik ook opgelicht ben.
Op zich niet zo heel vreemd als je de werkwijze van dit soort bedrijven kent. Ze verkopen tickets die ze niet hebben, en gaan vervolgens op zoek naar mensen die echte tickets willen verkopen aan hun. En dan kan het voorkomen dat ze ook na een hele lange tijd niet aan tickets konden komen.

Voortaan gewoon bij de reguliere verkoopadressen kopen.

PS: Ticketmaster is een officieel verkoopadres, Ticketloket niet. Misschien even je bericht aanpassen voordat de discussie helemaal de verkeerde kant op gaat.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:@iniminie1979: met een dergelijk bericht treedt aan de zijde van Ticketloket direct verzuim in (art. 6:83 sub c BW). Daardoor heb je vanaf de datum van dat bericht recht op wettelijke rente (art. 6:119 BW) en vergoeding van de kosten die je maakt ter verkrijging van voldoening buiten rechte ex art. 6:96 BW (buitengerechtelijke kosten). Ik zou dus hen dus e-mail dat je vervangende schadevergoeding wilt (ipv. de tickets dus), de rente en een vergoeding van buitengerechtelijke kosten (15% over de eerste €2500, maar tenminste €40 excl. BTW).
Het verzuim eindigt op het moment dat je vervangende schadevergoeding eist, omdat de schuldenaar hiermee een nieuwe verbintenis krijgt. Persoonlijk zou hier gaan voor ontbinding, omdat het geen duurovereenkomst betreft, TS er geen belang bij heeft om de eigen prestatie te verrichten, het gaat om een hoofdverplichting en ontbinding ook gerechtvaardigd is.

Gesloten