LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja is van het merk..oh ben het kwijt,glanzende zijdezachte witte pillen..

ken de doos zo voor me halen..

1950
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2012 11:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door 1950 »

Nou dank voor je reactie! Ik vind het zo schandalig dit. Vooral het blijven volhouden dat het echt niet anders werkt!
En bezuinigen is het ook niet, want het levert weer extra dokter-en/ of ziekenhuisbezoek op!
Hoorde pas ook een verhaal over pillen tegen hoge bloeddruk, echt dezelfde stof meneer! Collega heeft twee dagen in het ziekenhuis gelegen om de bloeddruk weer te reguleren, met zijn oude medicijn weer naar huis en alles weer ok!
Ik bedoel maar, waar gaat het over? O ja, dit oude medicijn was 50 cent duurder dan die "foute" ,dat was het!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

Vooral het blijven volhouden dat het echt niet anders werkt!
Als de apotheek dit doet, dan terug naar je arts, die maakt uit wat jij slikt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou het gaat al hele tijd goed hier bij de apo.
nu werkte er een nieuw helder licht....afijn ik kreeg mijn verkeerde merk..

ik bellen,ja wat is nu het probleem(gewoon rustig blijven)..het kan niet...
ik heb haar uit laten praten en toen begon ik even...
bij mij wordt het altijd bezorgd en echt met de bedrijfsleider sta ik op goede voet,

zo ze was er stil van...nou ik vind het maar vreemd,nou dan moet je nog veel leren want zo vreemd is het niet.
als jij wat koopt van een A MERK EN JE KOOPT INEENS EEN C MERK?zit er dan misschien ook verschil in..stil,hoeft niet kan..doorgaan hoor...

ik was het zat,ik zeg(ik weet dat ik er recht op heb,de bedrijfleider was die dag vrij).
je zorgt dat deze vandaag opgehaald worden en ik wil mijn merk er voor terug,ik ben niet van plan om vannacht stijf van de pijn te liggen omdat jij eigenwijs bent...
ja maar ik kan je huisarts nu niet bellen??????????????????????
huisarts?die heeft er niks mee te maken,jij!!
nu!!(ondertussen was er collega bij gekomen en die zei wat is er..ja die en dat,ja maar die mev moet dat merk hebben :lol: :lol: )...half uur later stond de bezorgster weer lachend voor me deur...
oh zegt ze die is nieuw en ze staat er om bekent,oh is dat zo...
volgende dag bedrijfleider bellen,zo die werd niet goed...2 uur later ofzo...
ja goedemiddag met..van apo...ik jaaaaaaaaaa.

ik wilde mijn excuses aanbieden...nou ja prima...ze moet alleen niet in discussie gaan en al helemaal niet als het op medische indicatie is,wie is zei dan...komt net kijken zeg...
ja maar toch,gewoon weer beginnen :shock: de bedrijfleider stond achter haar en zei nu stoppen..

het feit dat ze er sinds vorige week niet meer werkt zegt genoeg...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:ja is van het merk..oh ben het kwijt,glanzende zijdezachte witte pillen..

ken de doos zo voor me halen..
Ibuprofen Actavis ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik wilde het net dus schrijven!!!!!!!!!!!

man wist het nog! lijken wel placebo's!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik wilde het net dus schrijven!!!!!!!!!!!

man wist het nog! lijken wel placebo's!!

melliw
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2012 11:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door melliw »

eergisteren mijn medicijnen vergeten. na een slapeloze nacht stond ik in brand. maag, darmen, nieren enz. huisarts -> doorverwezen naar eerste hulp. onderzoeken, echo enz. geen niersteen te zien, blindedarm rustig. met vaag verhaal naar huis. kom dezelfde dag bij mijn psychiater. het plotseling stoppen met Citalopram kan binnen 24 uur ernstige verschijnselen veroorzaken: hevige pijn, shock. zeker in combinatie met Seroquel.

heb briefje gestuurd aan SEH. merkwaardig dat psycho en soma kennelijk niet zo veel van elkaar afweten.

willem

astrogeert
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2004 13:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door astrogeert »

Ik heb citalopram voor geschreven gekregen en heb ´t niet lang geslikt.
Het gaf wel wat verbetering wat betreft spanningsklachten. Maar kon niet wennen aan dit medicijn.
En heb ´t een week of 10 geslikt. 10mg.
Ik voelde mij vreselijk en kon niet aan ´t medicijn gevoel wennen.
En ben dus op advies van mijn psych gestopt.
En heb nu nog mogelijk last van ontwenningsverschijnselen.
Ik wil nooit maar dan ook nooit meer vervelend voelen door ´t slikken van antidepressiva.
Dus ik heb in een korte periode een slechte ervaring mee gehad.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door WillemLW »

Beste mensen,

Een pilletje lost niet je problemen echt op. Het maskeert ze alleen. Leef je leven zoals het is: maak er iets moois van! Je wilt toch niet je hele leven als drugsgebruiker (want dat zijn het) je leven hebben geleid? Lekker fake en nep is je leven dan. Beter is het om je de kern van je problemen aan te pakken, i.p.v. maskerende pilletjes te slikken. Ik word alleen al gelukkig van het feit, dat ik ze niet nodig heb! Echt nep. Als je depri wordt van je werk -> dan past het dus niet goed bij jou -> geen pilletje slikken -> maar zoek je ander werk. Desnoods via omscholing ga je aan jezelf werken. Als je depri wordt van je overgewicht -> geen pilletje slikken, maar lekker sporten. De eerste maand is moeilijk,maar daarna word je vrolijk van de resultaten! Als je moeite hebt met een verbroken relatie, ga je praten over de emoties met een therapeut -> i.p.v. verbergen met een pilletje.

Blijf jezelf ! want drugs jij bent jezelf ook niet. Het is een illusie / fake wereldje.

Een beroemde gepromoveerde psycholoog heeft weleens gezegd dat de enorme toename van gebruik van AD (want in NL nu 1 miljoen! - vroeger stukken minder) komt door de gemakzucht van de individu. Mensen willen alle problemen in 1 klap en zonder moeite opgelost hebben. Maar net zo belangrijk is jezelf juist ontwikkelen en de reis naar je doel. In plaats van hop slik. Daar word je geen sterk persoon van.

Er wordt ook heel veel geld aan verdiend. Het is naar mijn mening echter een en al bedrog.

Kijk maar eens naar deze docu van Nova / Zembla:

De Piekerpil - Over het bedrog dat leidt tot de depressie-epidemie

http://www.youtube.com/watch?v=Z1FgHIco0Eg

GA EENS NA: 1 MILJOEN MENSEN IN NL aan de AD. DAN IS ER TOCH IETS GOED MIS MET DE MAATSCHAPPIJ. En denk nog eens na: als jij echt een depressie hebt, dat kan toch haast niet met 1 miljoen anderen. Dan is jouw depressie dus echt niet uniek. Dus er is danwsl. niks met jou mis!! want dan zou je een uitzondering zijn, maar met 1 miljoen anderen ben je dat zeker niet.

Zie ook:

De depressie-epidemie (DeHue) winnaar van de Euraka-wetenschapsprijs 2009, die heel kritisch tegenover de farmaceutische aanpak staat.

http://www.bol.com/nl/p/de-depressie-ep ... 008141933/
Laatst gewijzigd door WillemLW op 07 jul 2012 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

WillemLW, ik kan een heel eind meegaan met uw stelling, maar in sommige gevallen helpt AD wel degelijk, alleen, de tijd dat er moet worden ingenomen is rijkelijk lang. Voor een arts adviseerd dit weer te gaan afbouwen is in veel gevallen behoorlijk laat en is iemand al bijna "verslaafd", dit bij wijze van spreken. Maar goed gedoseerd ingenomen, met een duurte schema (tijdsbepaling) kan iemand net dat duwtje in de rug krijgen wat hij/zij zelf op zo'n moment niet zelf op kan brengen. Laten we eerlijk zijn: alle medicatie is vergif, maar zonder die bestaande medicijnen was ik in ieder geval al lang niet meer hier geweest.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

Er bestaan mensen met manische depressies, daar zal je toch echt pillen voor in moeten nemen.

Ik ben ook geen voorstander van medicijnen , maar soms ontkomt een mens er niet aan.

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Nu ruim een half jaar geleden dat ik voor het laatst heb gereageerd. Ik gebruik nu 1 jaar en 2 maanden en heb morgen een afspraak bij de dokter om met afbouwen te beginnen. Wat WillemLW zegt ben ik het gedeeltelijk mee eens, een medicijn alleen is wat mij betreft niet voldoende en zal altijd samen moeten gaan met goede/geschikte therapie. Medicijnen kunnen overigens wel wat rust geven in moeilijke tijden of iemand wat meer geschikt maken voor therapie doordat die wat meer rust in zijn hoofd heeft. Het heeft mij in ieder geval erg geholpen en tuurlijk, nu ik er op terug kijk denk ik wel dat ik het zonder medicijnen zou kunnen echter toen ik me zo rot voelde was ik blij met alles wat ik kreeg, zowel de medicijnen als de therapie.

Toen ik begon heb ik erg last gehad van bijwerkingen, ik ben erg benieuwd hoe het afbouwen gaat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

KappieNL, nu je gaat afbouwen moet je vooral proberen te zorgen dat de angst voor afbouwen (want die is of komt er, ervaring) echt. Dus in de eerste plaats niet bang zijn. Je hebt best lang ingenomen dus moet het ook langzaam afgebouwd worden. Je kent misschien het gezegde: het komt met de paardentram dus het kan niet met het vliegtuig weg zijn. Kom op, ik weet zeker dat je het gaat maken en wens je veel succes. (Als 't mij is gelukt, lukt het iedereen!) Kop op :!: en :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Er zijn ook mensen die gebruiken Ad voor andere klachten....en daar werkt iets anders niet tegen helaas..

dangraad
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2012 16:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dangraad »

Frank M 48 jr Belgié

Wie herkent deze symptomen van cipramil ?

eerst week cymbaltha 60 mg gekregen , daarna door slechte reacties over naar cipramil 20 mg door huisdokter.
weer de verschrikkelijke symptomen ,angstaanvallen ,warm bovenlichaam krijgen,draaien ,trillen en zelfs niet buiten
durven komen om met de auto te rijden.
Al 2 weken niet kunnen gaan werken.
ben in staat het echt op te geven ,of beterd dit ? :?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hoe lang slik je nu totaal?
Meestal met bep medicatie (treed de gewenning,) bedoel ik mee,de bijwerkingen,trekken tussen de 2-6 wk langzaam weg.
De ene went sneller dan de ander.
Mijn vrenin heeft het hoge dosering,voor pijnklachten,die blijft heel suf.
Ook na 3 jr

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door manondoris »

dangraad schreef:Frank M 48 jr Belgié

Wie herkent deze symptomen van cipramil ?

eerst week cymbaltha 60 mg gekregen , daarna door slechte reacties over naar cipramil 20 mg door huisdokter.
weer de verschrikkelijke symptomen ,angstaanvallen ,warm bovenlichaam krijgen,draaien ,trillen en zelfs niet buiten
durven komen om met de auto te rijden.
Al 2 weken niet kunnen gaan werken.
ben in staat het echt op te geven ,of beterd dit ? :?
o jee heel herkenbaar! mijn man 44 jaar kamt hier al 2 jaar mee bijna ,het gaat heel heel langzaam beter en slikt bij nood een halve oxazepam voor de nacht. verder loopt hij bij de hapthonoom en heeft hier wel baad bij alleen gaat het zo langzaam allemaal. soms gaat het een tijdje best goed en dan bam gaat het weer een week kl.... ! hij heeft ook zo vaak gedacht ik trek het niet meer en ik maak er een eind aan! hij loopt wel bij de huisarts hiermee en die helpt waar ie kan , ze willen nu toch dat ie het verder op gaat zoeken. mischien pyscholoog ? het komt juist vaak voor bij kern gezonde mensen maar als je heel veel meemaakt in je leven is soms de rand bereikt van de emmer ! ga hulp zoeken en niet alleen aan de medicijnen vaak is dit maar een tijdelijk lapmiddeltje . sterkte ermee

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Manodors sterkte!!!!


Betreft medicatie,overleg nders met huisarts,misschien past dit niet bij je..zoveel soorten.

En wat manodoris zegt...mischien andere hulp?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door manondoris »

dank je rozemarijntje x

Gesloten