Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je. De vier genoemde apparaten filteren ook na een paar maanden gebruik nog goed genoeg om door de test te komen (tien anderen niet).

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Zouden die filters ook gebruikt kunnen worden om dit topic eens goed te filteren op alle persoonlijke aanvallen, verwijten, verdachtmakingen en onnodige uitspraken die er onderling gedaan worden.
Denkelijk heeft de redactie dit inmiddels opgegeven en is er een zo goed als niet meer te volgen topic ontstaan en dat over een veel te belangrijk onderwerp.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer je zelf een beetje kan filteren blijft het allemaal best lezenswaardig. Nou moet ik toegeven dat ik niet alles meer lees.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, laten we maar hopen dat iedereen die een boosterprik wil, die gauw kan krijgen en dat Pfizer/Biontech die pil voor elkaar krijgt die ook nog helpt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
14 dec 2021 17:50
Zouden die filters ook gebruikt kunnen worden om dit topic eens goed te filteren op alle persoonlijke aanvallen, verwijten, verdachtmakingen en onnodige uitspraken die er onderling gedaan worden.
Denkelijk heeft de redactie dit inmiddels opgegeven en is er een zo goed als niet meer te volgen topic ontstaan en dat over een veel te belangrijk onderwerp.
Eens! Misschien dit Coronatopic eens een paar maanden " on hold " te zetten?
Even niks??

En het zwalk beleid vd regering ben ik ook zat.
Nu weer wél a la minute toch de scholen dicht, waar moeten die kinderen opgevangen worden??
Bij opa en oma?
En wel noodopvang?!?

En het huiselijk geweld dan >>>> dramatisch!

BTW : ik voel me weer stukken beter na gisteren :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mooi dat jij je beter voelt.

Tja.....de kids.... Die scholen hadden ze eerder dicht moeten gooien.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

José, je vermengt berichten.
moederslink schreef:
14 dec 2021 19:01
BTW : ik voel me weer stukken beter na gisteren :D
Tsss, met het belangrijkste kom je als laatste ... Goed nieuws, mevrouw.
reggie2 schreef:
14 dec 2021 19:14
Tja.....de kids.... Die scholen hadden ze eerder dicht moeten gooien.
Dat is hier al gebeurd. Vorige week maandag is het hele spul naar huis gestuurd en tot aan de kerstvakantie online les.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 19:26
Daarom is er bv in Engeland zoveel paniek. Er zijn bv in de Premier league al wedstrijden afgelast omdat teveel voetballers besmet zijn geraakt. Ga eens naar de BBC website daar staat veel nieuws hierover.
Weer een claim zonder ook maar enig bewijs. Elke keer weer heb je het ergens gelezen en blijft bij nader navragen dat het anders zit omdat je nooit eens direct na een uitspraak de onderbouwing levert.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2021 16:01
Patricia Bruijning, epidemioloog-kinderarts:

‘Ik denk dat we niet goed kunnen zeggen of deze maatregel veel of weinig oplevert. Het hangt van veel onzekerheden af. Als nu blijkt dat alle opa’s en oma’s in de week voor Kerst op de kleinkinderen gaan passen, heeft een schoolsluiting weinig zin.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6975b9b/
Ik denk dat ze niet helemaal logisch heeft nagedacht hierover. De nut van de school sluiting is juist om de verspreiding op de scholen tegen te gaan, want dat is gewoon het grootste probleem wat we hebben. Er vanuit gaande dat de kinderen anders ook wel eens per week naar opa en oma gaan, verklein je de kring rondom die kinderen nog steeds heel erg en dus de mogelijkheden om het virus te verspreiden in die ene week.

De bedoeling is dat de verspreiding op scholen teniet wordt gedaan en dat lijkt me goed te lukken als je ze sluit. Die verspreiding gaat niet per se ergens anders terugkomen, behalve als ze nu ineens massaal de hele week kinderfeestjes gaan houden. Bijvoorbeeld bij opa en oma.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik keek toch met kromme tenen naar de persconferentie.
Die Omicron gaat als een gek, waarom niet harder ingrijpen en waarom niet eerder ?
Die Omicron is er al een tijdje hè? Waarom nu pas versnellen met de booster ? Nu pas die paniek?
En nu mag de booster gegeven worden al na 3 maanden na de laatste vaccinatie.
Waar is de visie , op termijn?

En nu pas alsnog de scholen dicht? De onderwijskrachten moeten wel horendol worden. :(

En in België mag je gewoon lekker uit eten :roll: .
Schiet mij maar lek , maar er is geen enkel éénduidig stevig beleid en al helemaal niet in Europa .
Laatst gewijzigd door moederslink op 14 dec 2021 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
14 dec 2021 19:37
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 19:26
Daarom is er bv in Engeland zoveel paniek. Er zijn bv in de Premier league al wedstrijden afgelast omdat teveel voetballers besmet zijn geraakt. Ga eens naar de BBC website daar staat veel nieuws hierover.
Weer een claim zonder ook maar enig bewijs. Elke keer weer heb je het ergens gelezen en blijft bij nader navragen dat het anders zit omdat je nooit eens direct na een uitspraak de onderbouwing levert.
Dat van de Premier League is gewoon een feit. Tottenham Hotspur zag hun wedstrijd tegen Stade Rennes afgelopen donderdag in de Conference League al afgelast worden, waardoor Vitesse 2e werd. Vervolgens werd ook De wedstrijd van zondag afgelast en is het de vraag of de wedstrijd van donderdag en dit weekend wel doorgang kan vinden. Voor vanavond is de wedstrijd van Manchester United afgelast vanwege de besmettingen en ze zijn daadwerkelijk bang dat de competitie stil komt te liggen door het hoge aantal besmettingen (42 spelers in de afgelopen week).

Geen enkele speler is er door in het ziekenhuis gekomen (zelfs niets gehoord over echt ziek zijn), maar een team moet wel nog 11 spelers en wissels op de been kunnen brengen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
14 dec 2021 19:44

En nu mag de booster gegeven worden al na 3 maanden na de laatste vaccinatie.
Waar is de visie , op termijn?

Juist door dit zwabberbeleid heb je toch eerder dat mensen steeds meer gaan twijfelen over die booster.

Scholen hadden ze 2 weken geleden al dicht moeten gooien.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar zoals gebruikelijk kan de overheid het niet goed doen. Ze zijn te streng of te slap, te vlug of te langzaam. Te terughoudend of te vergaand.

En wat stelt die schoolsluiting nou voor. In ieder geval school t/m maandag, desnoods ook nog dinsdag. Nou fijn, zijn de kinders drie dagen eerder vrij.

@reggie

Als ik u was zou ik die booster niet nemen. Te gek voor woorden dat ze niet duidelijker zijn. 🤬

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

(Met speciale dank aan Erthanax)

Tijd voor glimlach Taxonomie van het Wappenrijk, voorpublicatie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 19:54
Juist door dit zwabberbeleid heb je toch eerder dat mensen steeds meer gaan twijfelen over die booster
.
Die booster werkt ! Zoveel is mij wel duidelijk . Ze hadden al wel veel eerder moeten versnellen.
Nu is er paniek. Dit was al weken eerder te voorzien geweest zodra de Omicron binnen was .
Maar ik houd er over op.
Beter voor m'n hartslag 🤭

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, fijn dat die booster werkt, zoals gewoonlijk is het nogmaals een zwabberbeleid.

Ik bedank ervoor

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
14 dec 2021 20:04
(Met speciale dank aan Erthanax)

Tijd voor glimlach Taxonomie van het Wappenrijk, voorpublicatie
Juist voor ongevaccineerden worden tendentieuze, stigmatiserende en polariserende karakteriseringen volop gebruikt

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ze zijn netjes ingepakt als cadeau, die karakteriseringen ;-)

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
14 dec 2021 20:25
Jablan schreef:
14 dec 2021 20:04
(Met speciale dank aan Erthanax)
Tijd voor glimlach Taxonomie van het Wappenrijk, voorpublicatie
Juist voor ongevaccineerden worden tendentieuze, stigmatiserende en polariserende karakteriseringen volop gebruikt
Typerend.

Je komt niet met de gevraagde citaten die je claim zouden kunnen ondersteunen. Maar je komt wel met dit statement, over een stuk wat (voor degenen die dat nog niet snapten) expliciet "met een glimlach" werd aangeboden, en waarbij het bovendien over "wappies" gaat - en dus niet, zoals jij stelde, over "ongevaccineerden".

Het is wel weer duidelijk wat de waarde van je claim/ statement was: nihil.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 20:41
waarbij het bovendien over "wappies" gaat - en dus niet, zoals jij stelde, over "ongevaccineerden".
Wappies zijn (haast per definitie) vrijwel allen ongevaccinneerd.
Te vaak wordt niet alleen hier maar in het hele land het verband andersom gelegd.

Prima als je dingen niet wil zien. Maar door je ogen te sluiten verdwijnt het alleen van jouw netvlies.

Gesloten