LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dampertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 12:17

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dampertje »

Hallo allemaal.

Ik ben nu reeds 6 weken bezig met citalopram 20 mg. Tot afgelopen maandag ging het echt erg goed met me en dacht ook dat de medicijnen werkte.
Sinsdien voel ik me weer erg depressief en heb ook weer nare gedachtes waar ik voorheen ook erg veel last van had.
Zou het voor mij ook beter zijn om de dosis te verhogen.

Ik heb echt het gevoel dat ik weer terug bij af ben!

Is er iemand die dit ook heeft ervaren?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

dampertje schreef:Hallo allemaal.

Ik ben nu reeds 6 weken bezig met citalopram 20 mg. Tot afgelopen maandag ging het echt erg goed met me en dacht ook dat de medicijnen werkte.
Sinsdien voel ik me weer erg depressief en heb ook weer nare gedachtes waar ik voorheen ook erg veel last van had.
Zou het voor mij ook beter zijn om de dosis te verhogen.

Ik heb echt het gevoel dat ik weer terug bij af ben!

Is er iemand die dit ook heeft ervaren?
Ik zou direct contact opnemen met de arts die je dit middel heeft voorgeschreven.
Als je je afvraagt of je je dosis moet verhogen, moet je dit echt heel goed met hem/haar overleggen, niet zomaar zelf gaan doen op basis van informatie van het internet.
Heel veel succes!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zou violet de reactie maar ter harte nemen!

Veel sterkte....morgen bellen gelijk

dampertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 12:17

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dampertje »

Dank voor jullie reactie, heb jullie advies opgevolgd en contact opgenomen met mijn arts.
Deze heeft mijn nu 30 mg voorgeschreven. Toen ik met 20 mg ben begonnen had ik bijna geen
bijwerkingen, nu heb ik last van droge mond, hartkloppingen en trillingen.
Kan het dat dit verschil van 10mg mij nu pas de bijwerkingen geeft?

Ik had ook de keuze om bij de 20 mg oxacepam te gebruiken, maar dit had ik al
Eens eerder voorgeschreven gekregen en werd daar echt suf van.
Nu twijfel ik of dat verstandiger was geweest, had ik die bijwerkingen niet.

Ik wil zo graag eindelijk rust in me lijf!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Elke milligram extra of minder kan een verandering in bijwerkingen brengen.
De ene persoon reageert hier sterker op dan de andere.
Maar welke pillen voor jou het meest geschikt zijn is iets wat jij het beste weet, samen met je arts.
Het is bloedlink om daar via internet advies over te vragen, wij zijn geen artsen, we weten niet wat je problemen zijn en welke medicatie je misschien verder gebruikt.
Dat zul je dus echt met je arts moeten regelen.
Ik hoop dat je je snel beter voelt.
Succes!

braadslee
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 13:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door braadslee »

Ik ben het niet eens met Eeliane dat achter een depressie een psychologisch probleem moet schuilgaan.
Dat kan het geval zijn.
Een depressie kan ook een psychologisch probleem veroorzaken.
Maar het kan ook zijn dat iemand een depressie heeft die voortkomen uit het functioneren van het brein. Dan zijn pillen de belangrijkste en uiteindelijke de enige behandeling die helpt, niet geneest helaas.

tromke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2008 20:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tromke »

Heehee,

mijn ervaring met Citalopram is een lange tijd goed geweest.
Het opbouwen was een ware strijd, maar goed, dat heb ik overleefd.
Alleen nu de laatste tijd heb ik echt hoofdpijn wat niet normaal is (ik herken het van eerder gebruik), mijn hormonen raken in de war (haargroei overal, om vervolgens allemaal massaal uit te vallen door ontstoken haarzakjes), en de vergeetachtigheid herken ik van eerder gebruik. De angsten/depressieve klachten zijn ook weer in alle hevigheid terug.
Eerder heb ik Lexapro gebruikt, maar om hier nu weer op over te stappen, liever niet.
Volgende week heb ik dus een afspraak bij mijn behandelaar. Ik hoop zo dat er een goed alternatief is. Ik ben echt niet happig met medicijnen, hopelijk word er eens een traject opgestart met therapie waar ik wat van kan leren ipv al die pilletjes en poedertjes.
Vanaf volgende week kan ik dus weer "vrolijk" (ahum) gaan afbouwen, ik kijk er als een berg tegenop.
Meer dan 30mg wil ik niet slikken want ik slaap al voor geen meter en die koppijn... ARGH..

Maargoed, het schijnt dus dat het soms niet meer werkt, en dat is hier dus duidelijk het geval. Op naar de volgende.

Cas1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 01:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Cas1987 »

Hallo,

Dankzij mijn slaapproblemen ben ik in staat geweest in 1 nacht 50 pagina's van dit topic te lezen.
Maar waar ik weinig tot niets over heb zien staan (en wat mij persoonlijk het meeste zorgen wekt) zijn suïcidale gedachten, en of deze erger worden bij het beginnen met citalopram.
In de bijsluiter staat dat dit vooral onder jong-volwassenen erger kan worden, en aangezien ik dat ben zorgt dit voor veel angst en twijfel over het starten met dit medicijn.
Ik ben gewoon erg bang dat ik mezelf niet meer in de hand kan houden waneer deze gevoelens door dit medicijn worden versterkt. Dit lukt me namelijk nu al amper.

Na eerder al risperidal te hebben geprobeerd (wat mijn klachten erger maakte) ben ik huiverig hier morgen mee te beginnen.
Maar door aanhoudende problemen als depressiviteit, angststoornissen, straatvrees, geen eetlust en suïcidale gedachten, in overleg met mijn arts, nu hier voor gekozen.

Ik hoor graag van mensen, eventueel van rond mijn leeftijd (25), die hier ervaring mee hebben en dan met name het suïcidale gedeelte.
Dank. en Sterkte.

Marjan86
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2013 16:11

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Marjan86 »

Hoi Cas1987,

Ben je inmiddels begonnen? Zo ja, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen tot nu toe. Ik wil er vanavond mee beginnen en ben net als jij erg bang voor de bijwerkingen, ook met name op het gebied van suïcide.
Tot nu toe heb ik alleen gebruik gemaakt van lorazepam op de momenten dat ik in paniek was. Met Citalopram hoop ik wat structureler de problemen aan te kunnen pakken, praten erover helpt me niet genoeg.

Ik hoop dat het goed met je gaat en me er iets over wilt vertellen.

Groetjes,
Marjan

chan83
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2013 13:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door chan83 »

Hoi allemaal,

Ik heb bijna 3 jaar citalopram gebruikt en ben nu aan het afbouwen.
Zijn er hier anderen die nu bezig zijn met afbouwen?
Ik heb last van bijwerkingen en zou graag met een lotgenoot babbelen, iemand die snapt hoe het voelt...

Ik ben nu in de laatste fase van afbouwen, om de dag 5mg, nog 1 week te gaan en ben extreeeeeem geirriteerd/boos, en heb last van hoofdpijn en duizeligheid...

Iemand die dit herkent? Iemand die al gestopt is?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Met alle respect hoor, maar dit is een consumentenforum. Zijn er geen fora voor gebruikers van dit soort middelen? Het lijkt me dat je daar sneller lotgenoten vindt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

Miepje1 schreef:Met alle respect hoor, maar dit is een consumentenforum. Zijn er geen fora voor gebruikers van dit soort middelen? Het lijkt me dat je daar sneller lotgenoten vindt.

Tjeetje Miepje , het is in dit stuk toegestaan, sla het over als het je stoort.

chan83
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2013 13:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door chan83 »

Sorry hoor miepje, maar ik lees hier een en al vragen/opmerkingen over het GEBRUIK van dit medicijn, dus vandaar mijn vraag hier. Maar bedankt hoor, ik zal mijn vraag ergens anders plaatsen, hopelijk zitten er daar mensen die niet zo reageren... TOP zo'n reactie, kan ik echt gebruiken vandaag!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

chan83 schreef:Sorry hoor miepje, maar ik lees hier een en al vragen/opmerkingen over het GEBRUIK van dit medicijn, dus vandaar mijn vraag hier. Maar bedankt hoor, ik zal mijn vraag ergens anders plaatsen, hopelijk zitten er daar mensen die niet zo reageren... TOP zo'n reactie, kan ik echt gebruiken vandaag!!
Nee, dit onderwerp gaat veel mensen wel ter harte, op een speciaal forum zou het zomaar kunnen dat je de put in werd geschreven. Als dit niet correct zou zijn geplaatst had de moderatie dit er al eeuwen geleden vanaf gehaald. Dus voel je vooral niet aangesproken. Wens je veel sterkte, moet bere-moeilijk zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef: Nee, dit onderwerp gaat veel mensen wel ter harte, op een speciaal forum zou het zomaar kunnen dat je de put in werd geschreven. Als dit niet correct zou zijn geplaatst had de moderatie dit er al eeuwen geleden vanaf gehaald. Dus voel je vooral niet aangesproken. Wens je veel sterkte, moet bere-moeilijk zijn.

Precies , en alsnog bepaald de mods wat hier mag of niet.

En het mag , help elkaar maar goed. Sterkte!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Miepje1 schreef:Met alle respect hoor, maar dit is een consumentenforum. Zijn er geen fora voor gebruikers van dit soort middelen? Het lijkt me dat je daar sneller lotgenoten vindt.

Tjeetje Miepje , het is in dit stuk toegestaan, sla het over als het je stoort.

Na 163 pagina´s val je er over?
Sinds: door jacqueline » 02 okt 2002 08:06 topic geopend!
Zijn deze mensen dan geen consumenten, als zij deze middelen moeten/kunnen consumeren? :mrgreen:

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

miepje....niet miepen hoor,ik heb hier vele jaren geschreven en altijd hebben we elkaar kunnen helpen,dus nu ook!
nu weet ik niet meer wie het vroeg,maar ik wil wel graag even reageren op de vraag wie er bekend is met afbouwen...
ikke dus :D
ik heb in het verleden 2 jaar citolapram geslikt,1 x daags 20 mg en heb het toen heel langzaam afgebouwd naar 0 mg,het is 3 maanden goed gegaan en ineens viel ik weer helemaal terug bij af pppffff,toen moest ik van de huisarts opnieuw beginnen en de vraag was of het nog wel zou helepen want dit was ook nog niet zeker.
ik zit er nu weer 3 jaar aan,maar nu zit ik op 30mg,maar ik kan je wel vertellen dat ik nooit maar dan ook nooit meer zal stoppen met citolapram!!!
in die 3maanden dat ik zonder ben geweest ging het steeds slechter met me,ik viel weer terug in de angst en paniek aanvallen en kon alleen nog maar huilen bah bah...mennnnn wat had ik het te pakken en wat had ik een spijt dat ik er toen mee gestopt was.
ik ben zo blij dat ik dat ene pilletje per dag kan pakken en me weer heerlijk voel!!
ik wil nooit maar dan ook nooit meer me eigen zo vervelend voelen..
ik ben wel zo`n 12 kilo aangekomen,maar dat weegt niet op tegen mijn heerlijke gevoel wat ik nu weer terug heb...
groetjes wikky

chan83
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2013 13:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door chan83 »

Bedankt allemaal, vooral wikky voor je antwoord!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nou, dan zal ik me verder maar onthouden van de 'tips en trucs' die ik als ex-gebruiker van ad's heb... Hebben jullie niets beters te doen dan over me heen vallen? Pilletje vandaag nog niet genomen? In plaats van jammeren kan je beter aan je herstel werken. Heb ik ook gedaan. Verder mekkeren niet nodig want ik lees hier niet meer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

Miepje1 schreef:Nou, dan zal ik me verder maar onthouden van de 'tips en trucs' die ik als ex-gebruiker van ad's heb... Hebben jullie niets beters te doen dan over me heen vallen? Pilletje vandaag nog niet genomen? In plaats van jammeren kan je beter aan je herstel werken. Heb ik ook gedaan. Verder mekkeren niet nodig want ik lees hier niet meer.

Wat een rot opmerking Miepje, je haalt het zelf op je nek.

Waar mekkeren deze mensen dan? Ze delen ervaringen heb jij die ook , dan deel je mee.

Gesloten