LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

De democratie in lockdown?
Nederland zit in een spagaat. De crisis vereist aan de ene kant snelheid en vergt inzet van deskundigen, waarbij besluiten aan het zicht zijn onttrokken en het parlement toekijkt. Aan de andere kant is juist in een crisis behoefte aan transparantie en verantwoording vanwege de grote belangen.

Wanneer haalt de Kamer zichzelf van de beademing af?
https://www.ftm.nl/artikelen/democratie-in-lockdown

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
21 apr 2020 10:22
tttlocke schreef:
21 apr 2020 00:34
Er zijn aanwijzingen, om niet te zeggen bewijzen, dat er in laboratoria in Wuhan onderzoek werd verricht naar coronavirussen in een bepaald soorten vleermuizen. Dat is dus niet zo maar een gerucht. Eén van de artikelen in de Washington Post (toch een serieuze publicatie) waarin dat wordt gemeld:
https://www.washingtonpost.com/opinions ... naviruses/
Ik blijf daar voorzichtig mee, zou graag de complete bewijzen willen zien, omdat de VS niet altijd correcte info leveren, vooral bij landen als China, Iran, Irak.
Die bewijzen die zijn er.
De Washington Post is natuurlijk niet 'de VS'.
De Washington Post (inderdaad uit de VS) is hier eerder een bron uit onverdachte hoek (niet in de laatste plaats vanwege de houding tegenover de huidige regering (lees: president) van de VS. )

https://www.politifact.com/article/2020 ... -pandemic/
Politifact schreef:The Wuhan National Biosafety Laboratory has experimented with human betacoronaviruses in the past. In 2017, researchers published a study of SARS-related coronaviruses based on five years of surveillance in "a cave inhabited by multiple species of horseshoe bats in Yunnan Province, China."
en het Chinese onderzoek waarnaar vanuit bovenstaand artikel wordt verwezen:
https://journals.plos.org/plospathogens ... at.1006698
Discovery of a rich gene pool of bat SARS-related coronaviruses provides new insights into the origin of SARS coronavirus
Onderzoek uit Wuhan dus.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Yup. Toch voordeel van andere media: het probleem lijkt dieper te liggen. In Wuhan ontbreekt patiënt nul, er is die beestenmarkt, is er al meer dan 60 jaar een beveiligd lab, waar virusonderzoek wordt gedaan èn opvallend: de directeur van het lab verschijnt wel op de Chinese staats-tv, maar de WHO krijgt de man niet te spreken. Voor andere landen genoeg reden om de druk te verhogen.

Ik wacht af, want er moeten meer bewijzen zijn en tot nu toe heeft de waarheid altijd de propaganda ingehaald.

Patiënt Nul. Zowel in Noord-Italië als in het Oostenrijkse deel van Tirol zijn in januari groepen Chinezen op wintersport geweest, tijdens het Chinese Nieuwjaar. Daar komt bij, dat Venetië wordt opgekocht door Chinezen. Zo langzaam aan komen we op vier keer een patiënt nul in het Alpengebied. 3x direct uit China, 1x via een auto-onderdelenleverancier uit Duitsland/München.

tttlocke

Bewijs wat het precieze startpunt is van deze epidemie moet inderdaad nog geleverd worden.
Maar het genoemde onderzoek naar 'bat coronaviruses' werd inderdaad in Wuhan gedaan (meer zei ik ook niet).

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
20 apr 2020 23:48
Lang getwijfeld of het volgende iets is voor dit topic.
Ik begrijp je twijfel
schreef: De melding over vleermuisproeven in laboratoria is bij mijn weten een gerucht
Dat daar proeven worden gehouden is geen gerucht maar waar of in ieder geval gevoeglijk bekend.
schreef:maar u weigert de dierenmarkten, die een extreem besmettingsrisico zijn, in uw land te bewaken. Elke kritische krant of website sluit u, maar niet de kraampjes, waar vleermuissoep wordt verkocht.
Sowieso de handel in levende have met dieren in kooien op elkaar gestapeld is weer begonnen. Een prima voedingsbodem voor wat voor virussen dan ook . Dat bleek uit Sars en nu uit Corona.
Dat het niet van dier tot mens kon overspringen werd ontkend. Mensen werden niet besmet , dus wél!

moederslink

witte angora schreef:
21 apr 2020 09:09
Gisteren trouwens in de supermarkten: tot vorige week werden de karretjes door winkelmedewerkers schoon gemaakt. Bij de drie waar ik gisteren was, moest je dat als klant ineens zelf doen. Wat de reden is van deze verandering?
Hier wordt het nog steeds gedaan door een winkelmedewerker
schreef:Bij veel winkels is het beleid: karretje/mandje verplicht. Zijn er geen karretjes/mandjes meer, dan is de winkel 'vol' en moet je buiten wachten. Dat gaat volgens mij tot nu toe wél goed. Gaat dit het 'nieuwe normaal' worden dat wel door mensen geaccepteerd wordt?
Dat is hier bij de Action het geval , ik heb zéker 10 minuten buiten in een rij gestaan, iedereen op afstand; het idiote is dan dat je in de winkel zelf elkaar rakelings moet passeren vanwege de krappe paden.
Bij de Jumbo hier is het goed geregeld , ook éénrichtingsverkeer is ingevoerd met grote plakkaten op de grond geplakt :" ho , keer om, anders krijg je een soort van ' spooklopen ' 😁.
Wel viel mij vandaag op dat de vakkenvullers nu wel regelmatig ergens ' vlakbij ff voorbij schieten ' .
Nou dan ga ik zelf maar aan de kant.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Gisteren schoof de cheffin van de caissieres langs mij heen tussen mij en het zowat tegen mij aan hangende plastic scherm tussen de twee rijen in. Laat het 20 cm geweest zijn.
Die had duidelijk geen zin om even om te lopen.

tttlocke

Kees2850 schreef:
21 apr 2020 15:16
tttlocke schreef:
21 apr 2020 00:34

Er zijn aanwijzingen, om niet te zeggen bewijzen, dat er in laboratoria in Wuhan onderzoek werd verricht naar coronavirussen in een bepaald soorten vleermuizen. Dat is dus niet zo maar een gerucht.

Eén van de artikelen in de Washington Post (toch een serieuze publicatie) waarin dat wordt gemeld:
https://www.washingtonpost.com/opinions ... naviruses/
Dat er in Wuhan onderzoek wordt gedaan naar virussen is algemeen bekend.
Klopt.
Dat het een virus zou zijn dat ontsnapt zou zijn uit het laboratorium, al of niet vrijwillig is ook al lang bekend.
Het lijkt mij een plausibele verklaring dat een laboratorium het startpunt is geweest van deze epidemie. Of 'ontsnappen' de juiste term is, is een ander verhaal. Dat het 'al lang bekend' is, is natuurlijk niet waar: het bewijs voor deze verklaring is nog niet geleverd.
Ook dat het virus door een medewerker ongewild naar buiten is gebracht is een bericht dat door de Amerikanen en hun bondsgenoten die China de schuld van dit COVID-19 virus in de schoenen willen schuiven herhaaldelijk weersproken door de feiten.
In de context van de theorie dat een laboratorium het startpunt is geweest, is de gedachte aan een medewerker die per ongeluk geïnfecteerd geraakt is in het laboratorium, heel plausibel. Er is echter nog geen bewijs voor geleverd. (Dat partijen bepaalde motieven zouden hebben om dit idee te promoten, zegt overigens niets over het waarheidsgehalte ervan).
Dat er (nog) geen bewijs voor is geleverd, is iets anders dan dat 'het herhaaldelijk is weersproken door de feiten'.
Welke feiten zijn dat dan volgens jou?
De WHO heeft die berichten ook weerlegt met dit antwoord: https://www.who.int/health-topics/coron ... al-markets
De WHO weerlegt die claims helemaal niet in dat 'antwoord'.
En zie ook deze toespraak van WHO directeur: WHO Director-General calls on G20 to Fight, Unite, and Ignite against COVID-19 : https://www.who.int/news-room/detail/26 ... t-covid-19
Een peptalk van de Director-General. Met de vraag wat precies het startpunt van de epidemie is, heeft dat natuurlijk niets te maken. Daar heeft hij het helemaal niet over.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Net op npo 1. mensen met witte sokken krijgen eerder het conora virus, met zwarte sokken niet. :lol:
Bloedgroep O positief niet bloedgroep A foute boel. :(

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
21 apr 2020 15:58
Net op npo 1. mensen met witte sokken krijgen eerder het conora virus, met zwarte sokken niet. :lol:

Nee, kale mannen met baard https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1901 ... -met-baard

gosewijn

Donderdag avond met spoed naar het ziekenhuis ,mocht blijven tot vrijdagmiddag 5 uur . Was een gevangenis geworden ,onvoorstelbaar hoe het bewaakt wordt , ook dd patienten .
Wat mij opviel was dat het personeel in de gangen gewoon met elkaar stonden te praten zonder afstand te houden en geen bescherming.
Personeel had geen kennis van het probleem wat ik had picc line was verstopt , moest vertellen hoe het werkte . sja :evil:

gosewijn

ZeerPrivé schreef:
21 apr 2020 16:02
gosewijn schreef:

Nee, kale mannen met baard https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1901 ... -met-baard
Oei daar val ik ook onder , 2 maal getest geen probleem gevonden . :D

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
21 apr 2020 16:14
ZeerPrivé schreef:
21 apr 2020 16:02
gosewijn schreef:

Oei daar val ik ook onder , 2 maal getest geen probleem gevonden . :D

Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen. Je hebt je portie royaal gehad, lijkt me zo.

moederslink

Nou idd gosewijn , je krijgt het eea behoorlijk voor je kiezen.
Hopelijk zit er nu een stijgende lijn in?
Bizar dat het personeel zonder bescherming staat te beppen...
Sterkte gewenst en een spoedig herstel ! Hou vol!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, gosewijn, dat klinkt wel weer heftig. Hopen dat het nu weer wat stapjes vooruit gaat!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels is duidelijk wat er de komende weken gaat gebeuren.

- in principe gaan basisscholen kinderopvang, speciaal onderwijs en dergelijke op 11 mei open; hoe het vorm gaat krijgen kan nu uit worden gewerkt.
- tandartsen en mondhygiënisten kunnen ook weer open.
- over kappers en dergelijke wordt volgende week een besluit genomen.
- kinderen tot 12 jaar mogen gewoon sporten, vanaf 12 jaar ook, maar dan met 1 1/2 meter afstand (zal een lekker voetbalpartijtje worden).
- de rest van de maatregelen wordt met 3 weken verlengd, dus dat is tot zo'n 19 mei of zo.
- vergunningsplichtige evenementen worden tot 1 september verboden.

Het meeste wisten we dus eigenlijk al.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... alve-meter

moederslink

Waarom eigenlijk wachten tot 11 mei, tot na de meivakantie ?
Dat duurt dan nog zo.n 3 weken !
Die meivakantie zou wel geschrapt kunnen worden, lijkt mij.

Moneyman

Was de brief van het OMT aan het kabinet al gepost?

http://content10c3b.omroep.nl/urishield ... 20_omt.pdf

tttlocke

210420_omt.pdf
(243.13 KiB) 25 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hij was in een ander topic al gedeeld, met diezelfde link, maar bij mij leidt die link tot een '403 Forbidden'.

Moneyman

Da's gek, zou tot een download van een pdf moeten leiden.

Gesloten