16again schreef: ↑24 apr 2020 22:46
Als het virus hier al eerder was, waarom heeft het dan niet veel eerder al flink om zich heen gegrepen?
Toen was er nog niets van beperkende maatregelen van kracht
Ik denk dat iedereen die wat klachten gehad heeft, en ervan af is, stilletjes denkt of hoopt " ik heb het al gehad."
Nijogeth schreef: ↑25 apr 2020 02:24
Waarschijnlijk is het virus toch een stuk minder zwaar dan gedacht.
Dat is mijn vermoeden eigenlijk ook wel. Eén barman in Oostenrijk zou een explosie aan besmettingen hebben veroorzaakt. Ja vast. Eén iemand zou een explosie aan besmettingen met carnaval hebben veroorzaakt. Ja vast. En waarom zijn de explosies verder uitgebleven? Er zijn er velen die besmet zijn, maar niet getest, die weinig verschijnselen hebben, maar die wel anderen konden besmetten. En toch heeft dat niet tot explosies van uitbraken geleid.
Op die twee locaties, en elders waar flinke uitbraken waren, moeten er veel meer zijn geweest die besmet waren.
Ik denk dat het onderzoek zich er ook op zou moeten richten hoeveel mensen er door één patiënt besmet kunnen worden. Dan hebben we het dus niet over hoeveel geregistreerde patiënten anderen besmetten die ook geregistreerd worden (dat is nu iets minder dan 1) maar om hoeveel werkelijke besmettingen het gaat. Dat cijfer kan wel eens heel anders liggen, en misschien is het redelijk identiek.
Eerlijk gezegd begin ik nu ook wel een beetje te twijfelen aan de experts.
En premier Rutte moet nu toch echt eens naar de kapper.