LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Re: Coronavirus - algemeen topic
Bij mij werkte het ook niet, ik kreeg ook een 403. Misschien heb je per ongeluk een lettertje, cijfertje, komma gewist?
Dus de docenten die nu bijna 2x zoveel uren per dag aan het werk zijn om alle leerlingen te begeleiden en te volgen, mogen dus in de vakantie naast alle voorbereidingen die gedaan moeten worden om dit mogelijk te maken ook nog eens die paar uren vakantie die nog overblijven inleveren?moederslink schreef: ↑21 apr 2020 17:27Waarom eigenlijk wachten tot 11 mei, tot na de meivakantie ?
Dat duurt dan nog zo.n 3 weken !
Die meivakantie zou wel geschrapt kunnen worden, lijkt mij.
-
Ja, dat kan. Zie die films van - hoe heet het - iets met 'kid' er in. Jochie moet een schutting schilderen, en als hij klaar is kan hij judo. Of was het nu karate?
Erthanax
vindt dit leuk
-
Nee, het klopt dat zoveel leerkrachten nu volop bezig zijn, maar het is ook zo dat er vele duizenden kinderen " zoek " zijn, die dus géén onderwijs krijgen.angel1978 schreef: ↑21 apr 2020 18:32Dus de docenten die nu bijna 2x zoveel uren per dag aan het werk zijn om alle leerlingen te begeleiden en te volgen, mogen dus in de vakantie naast alle voorbereidingen die gedaan moeten worden om dit mogelijk te maken ook nog eens die paar uren vakantie die nog overblijven inleveren?moederslink schreef: ↑21 apr 2020 17:27Waarom eigenlijk wachten tot 11 mei, tot na de meivakantie ?
Dat duurt dan nog zo.n 3 weken !
Die meivakantie zou wel geschrapt kunnen worden, lijkt mij.
En of leerkrachten nu écht allemaal 2x zoveel uren maken weet ik niet.
Ook zij zitten met hun eigen kinderen en huishouden etc.
Hoe eerder de kinderen tot +- 12 jaar weer structuur krijgen hoe beter dat mij lijkt.
Niet ieder kind krijgt nu evenveel aandacht of doen niet wat er van ze wordt gevraagd.
Ik denk bv ook aan het speciaal onderwijs.
Kees2850, je begint u ineens over 'dierlijke herkomst', maar wat heeft dat met jouw eerdere punten en mijn reactie daarop te maken?
Toch helemaal niets? Daar ging het niet over.
Nergens werd immers geclaimd dat er sprake zou zijn van een andere herkomst dan een dierlijke.
Toch helemaal niets? Daar ging het niet over.
Nergens werd immers geclaimd dat er sprake zou zijn van een andere herkomst dan een dierlijke.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 21 apr 2020 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De vraag aan de Volksrepubliek China is simpel: kwam het van de vleermuizensoep of civetkatersap of toch meegenomen uit een laboratorium? En wat zullen we retour sturen?
Ik had al in of meer een verlenging verwacht, van midden maart tot midden mei is twee maanden, maar je kunt ook te kleine stappen doen. Nog een volledig jaar - twaalf maanden - met beperkingen? Dat gaat 'm niet worden.
Geen woord over mond-neus-bescherming in het openbaar.
Ik had al in of meer een verlenging verwacht, van midden maart tot midden mei is twee maanden, maar je kunt ook te kleine stappen doen. Nog een volledig jaar - twaalf maanden - met beperkingen? Dat gaat 'm niet worden.
-
Klopt. Het zou me niks verbazen dat rond september/oktober de meeste dingen weer functioneren - volgens het 'nieuwe normaal' dan. Tenzij er een hernieuwde toename is in het aantal slachtoffers. Het enige wat nog lastig kan zijn is de horeca, maar ook daar zijn wel wat mouwen aan te passen.
Alles langer dan drie maanden is letterlijk ongezond: contactarmoede + angst => vervreemding, verwrongen waarneming => psychose.
Plus de effecten van te weinig bewegen, de hoofden blijven vol zitten met rondfladderende gedachten.
Plus de effecten van te weinig bewegen, de hoofden blijven vol zitten met rondfladderende gedachten.
Ja, maar daar heeft de Nederlandse regering lak aan. Die hebben geen land meer te regeren, alleen nog maar levens te redden. In plaats van politici te zijn, zijn ze hulpverleners geworden, maar dan wel het duurbetaalde type dat van een afstand staat toe te kijken.
Je zou haast zeggen dat een land besturen simpel is. Zorg dat er een crisis komt en je kunt alle verantwoordelijkheden laten vallen en je kunt je alleen op die crisis richten.
Je zou haast zeggen dat een land besturen simpel is. Zorg dat er een crisis komt en je kunt alle verantwoordelijkheden laten vallen en je kunt je alleen op die crisis richten.
Volgens mij ben je nu je eigen frustratie aan het botvierenNijogeth schreef: ↑21 apr 2020 20:00Ja, maar daar heeft de Nederlandse regering lak aan. Die hebben geen land meer te regeren, alleen nog maar levens te redden. In plaats van politici te zijn, zijn ze hulpverleners geworden, maar dan wel het duurbetaalde type dat van een afstand staat toe te kijken.
Maar kijk er nu eens met een andere bril naar? Of ben je al te ver?
Ja. Het land besturen is zeker makkelijk. In je luie stoel met een glas wodka kijkend naar helikopters.
Alleen vervelend dat u dat niet gezellig met uw maten mag doen.
Waarom zouden ze ook levens redden, de economie is veel belangrijker.
Alleen vervelend dat u dat niet gezellig met uw maten mag doen.
Waarom zouden ze ook levens redden, de economie is veel belangrijker.
* glimlach *Nijogeth schreef: ↑21 apr 2020 20:00Ja, maar daar heeft de Nederlandse regering lak aan. Die hebben geen land meer te regeren, alleen nog maar levens te redden. In plaats van politici te zijn, zijn ze hulpverleners geworden, maar dan wel het duurbetaalde type dat van een afstand staat toe te kijken.
Je schrijft precies, wat ik met het verschil tussen besturen en regeren bedoel.
kleine lichtpuntjes: het OMT gaat volgende week kijken naar de PBM en er is een hotline Rutte-Merkel.
Dat wist ik al, had je eerder opmerking daarover nog in mijn hoofd zitten. De rest was die blijkbaar al vergeten.
Het punt is dat de regering in plaats van op alle facetten de boel op orde probeert te houden, zich nu alleen maar op 1 ding richt. Dat is allemaal heel makkelijk.
'de economie gaat er aardig op achteruit'
'ja, maar corona'
'en de gezondheidszorg bestaat amper nog'
'ja, corona'
'bedrijven staan op omvallen en u doet niets?'
'nee, want corona'
'de werkeloosheid is groeiende'
'ja, corona'
Allemaal heel makkelijk, maar nergens komt men met oplossingen en schuift de regering alles maar weer voor zich uit. Regeren bestaat uit duidelijkheid creëeren, op alle vlakken vooruitgang willen (en indien niet mogelijk, op zoveel mogelijk vlakken), een lange termijndoel stellen en daar naartoe werken. Dat heeft men de afgelopen anderhalve maand niet meer gedaan.
Het punt is dat de regering in plaats van op alle facetten de boel op orde probeert te houden, zich nu alleen maar op 1 ding richt. Dat is allemaal heel makkelijk.
'ja, maar corona'
'ja, corona'
'nee, want corona'
'ja, corona'
Allemaal heel makkelijk, maar nergens komt men met oplossingen en schuift de regering alles maar weer voor zich uit. Regeren bestaat uit duidelijkheid creëeren, op alle vlakken vooruitgang willen (en indien niet mogelijk, op zoveel mogelijk vlakken), een lange termijndoel stellen en daar naartoe werken. Dat heeft men de afgelopen anderhalve maand niet meer gedaan.
Dat ben ik dus echt totaal niet met je eens.. Op geen enkel vlak eigenlijk.Nijogeth schreef: ↑21 apr 2020 20:24Dat wist ik al, had je eerder opmerking daarover nog in mijn hoofd zitten. De rest was die blijkbaar al vergeten.
'ja, maar corona'
'ja, corona'
'nee, want corona'
'ja, corona'
Ik snap je frustratie, de bron daarvoor heb je al meermalen benoemd.. Maar het vertroebelt je blik aardig vind ik.
Maar zie je de regering dan wel bezig zijn met het op orde houden van alle andere zaken? Ik zie het niet. Het gaat nu alleen nog maar over Corona en een land regeren bestaat uit zoveel meer.
-
Ik denk niet dat de reguliere gezondheidszorg er iets mee opschiet als er weer een flinke piek in Corona patienten ontstaat. Tenslotte lopen de verpleegkundigen en artsen nu al op hun tandvlees.
Ik zie idd. nog heel wat andere dingen voorbij komen en dan kijk ik niet eens zoveel naar nos politiek tv
Als je alleen kijkt naar het nos-journaal en alle talkshows en de optredens van de politiek daarin, dan is het idd alleen maar corona, maar ik ben niet zo dat ik denk dat dat alles beslaat.
Voor morgen staan in de plenaire zaal bijvoorbeeld ook heel wat meer onderwerpen op de planning dan alleen corona..
Ook wel bijzonder is dat de meningokokken vaccinatie die mijn dochter van 13 nu zou moeten krijgen, tot nader orde is uitgesteld. Maar we gaan er maar vanuit dat ze elkaar daar nu ook niet mee kunnen besmetten.
Dat zal dan ook niet meer met z'n allen in de rij in een sporthal kunnen denk ik.
Dat zal dan ook niet meer met z'n allen in de rij in een sporthal kunnen denk ik.
De oorzaak daarvan is te kleine capaciteit in de gezondheidszorg. Wat mij betreft, kunnen we midden mei al de eerste, grove berekeningen maken:Techneut71 schreef: ↑21 apr 2020 20:37Ik denk niet dat de reguliere gezondheidszorg er iets mee opschiet als er weer een flinke piek in Corona patienten ontstaat. Tenslotte lopen de verpleegkundigen en artsen nu al op hun tandvlees.
Recessie wordt 10% en dat is concreet 75,8 miljard verlies (eerder in dit topic staan de links voor de bronnen).
10% meer capaciteit in de zorg zal in het eerste jaar 20% meer kosten veroorzaken. Budget stond op 78,6 miljard voor 2020, de extra kosten komen in eerste instantie uit op 15,72 miljard. Vijf keer minder dan bij een recessie van tien procent.
(Ja, ik weet het, de verwachte recessie is op dit moment nog onder de tien procent. Maar rond de Middellandse Zee gaat de min naar de twintig procent, wat weer uitstraalt naar Noord-Europa.)
Dit alles om het punt van Nijogeth te onderstrepen, handen en voeten te geven.
Zelf kijk ik meer met gemengde gevoelens ernaar. Het gepiep, het snakken naar adem, het ademhalen met een masker, die geluiden zitten echt in mijn geheugen. Hoe minder mensen ernstig ziek worden, hoe beter. Daarom heb ik geen moeite met twee, drie maanden stilstand, ook omdat ik weet, dat wij dat aankunnen.
Tegelijk: bij het opschalen moet je niet aarzelen. Wachten op een vaccin? Een vaccin voor een RNA-Virus, dat per definitie muteert? Dat is niet te verkopen. We hebben nog minstens 3-5 weken te gaan en dan helpen duidelijke uitspraken over de volgorde van wat wanneer weer mag, om de basisstemming positief te houden.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Het zal hoe dan ook moeilijk worden om ( erg) positief te blijven.
Ons fundamentele grote goed is onze vrijheid en dat is weg.
We worden aan alle kanten behoorlijk beperkt in onze vrijheid en dat doet pijn.
Daarbij opgeteld de duizenden dierbare zieken en overledenen , het rouwen daarover en de onzekerheid of we dit kreng ( excusez le mot ) wel wereldwijd onder controle krijgen en of er niet weer een ander virus zit aan te komen.
De armoede en de honger in grote metropools en ontwikkelingslanden .
Dit is ons overkomen en waaróm en waardoor ? ( ik hoef geen antwoord hoor ).
Eerst waren we laconiek , toen in paniek , nú kwaad en mogelijk rebels en straks de berusting en acceptatie ( hopelijk !)
Het vergt nogal wat.
Er zou eens een massapsycholoog aan het woord moeten komen , dit doet wat met een land dat al 75 jaar in vrede en vrijheid en toenemende welvaart leeft.
En door één zo.n virus zijn al onze zekerheden en verworvenheden weggeslagen.
Er zit niets anders op : volhouden- doorzetten en elkaar niet verliezen en vertrouwen houden.
De mens en de natuur zijn veerkrachtiger dan je denkt ...dit gáát voorbij!!
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 apr 2020 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jablan
vindt dit leuk