LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
roezema
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2013 13:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door roezema »

Zit nu 4 weken op 20mg lexapro maar heb vreselijke oorzuisen 2 dagen ging het goed en nu na mijn wandeling ineens weer erge oorzuisen en angst trillen en huilen .Dacht gisteren dat ik er door was maar jammer dan .toch maar doorzetten Het is begonnen met stoppen met roken ,met behulp van de ZYBANpil dus als je met medicatie wil stoppenmet roken laat je geen Zyban aan praten

roezema
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2013 13:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door roezema »

Ik zit nu ongeveer 5 weken op 20 mg ,maar het wil nog niet beter worden,die citalopram heeft wel erge bijwerkingen.Ben niet misselijk maar zeer onrustustig en moe, wel heb ik deze week weer een stuk gewandeld,en kan ook weer achter de PC zitten ,Ook heb ik erg veel last van oorzuisen,maar die had ik voor die tijd ook ,ik merk wel als ik wat rustiger ben ,dat mijn oorzuisen wat minder worden.Ben geleidelijk van 0,5 naar 20 mg gegaan , had ze al in gebruik maar de psyg dacht dat ik er wel af kon zo geprobeerd maar ben gekomen tot 0,5 en merkte dat het mis ging ,vandaar weer opgehoogd en nu toch erg veel bijwerkingen,maar als ik de veslagen lees moet ik nog even doorzetten ,maar is er iemand die mij een klein steuntje in de rug kan geven .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

@roezema, ik weet dat er veel pagina's zijn om door te lezen. Als ik jou was zou ik dat toch doen en zien bij welk antwoord je wat vertrouwen krijgt om een ruggensteuntje te krijgen. Die persoon zou ik (alweer: als ik jou was) dan een PB sturen: dat is een Persoonlijk bericht, mocht je dat niet weten, en misschien kan je met die persoon meerdere gegevens uitwisselen hoe het hem/haar is vergaan en kan jij daar weer een beetje hoop uit putten. Ik wens je veel succes, doorzettingsvermogen en sterkte. Het PB vind je onder de naam van de schrijver, ook voor als je dit niet weet.

roezema
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2013 13:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door roezema »

beertje2013 schreef:Hallo ik wil.gewoon in contact komen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten dan ik.
En een beetje steun bij elkaair zoeken .
Ik heb zo'n beetje alles gelezen en veel.mensen vinden hier steun bij elkaar
Waarom kan dat nu niet mekaar een hart onder de riem steken in dexe moeilijke tijdik.ben gewoon benieuwd naar mensen die net als ik.aan het opbouwen zijn van citalopram
En hoe ze zich voelen en door de dag heenkomen
Ik heb het moeilijk en veel.bijwerkingen en sleep mezelf door de dag heen.
Misschien nog wat tips voor de moeilijke onder ons.
Alvast bedankt gr yvonne
Zet door ook voor jou komt er licht in de tunnel al duurt het nog wel een paar weken

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

@beertje2013 & @roezema. Op 15 augustus heeft TROS RADAR gevraagd, zie pagina 166 om, als je persoonlijk wilt schrijven, dit per PB te doen. Kan je ook veel meer aan elkaar kwijt, mochten jullie dat willen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@roezema

Als terug leest in dit topic kom je veel tegen ook een site speciaal voor mensen met dit soort. Situaties( heb ik neergezet voor mensen)
Gewone kletspraatjes heb je nu niks aan ,je wilt praten over je gevoelens en bijwerkingen.
Op die site kan dat gewoon,niet niet echt...

Ik ben van mening dat je op zo,n site of iemand die hier in dit topic ook veelgeschreven heeft pb stuurt,wie weet.
Dit is gern medisch forum daarom krijg je niet de antwoorden die je wilt

Helaas heb je deze medicatie nodig,meer zeg ik daar niet over,gebruik zelf veel medicatie,maar gelukkig nooit bijwerkingen( hoge dosis allerlei rommel,want dat is het,maar ja,sommige hebben medicatie nodig!!!)

Wzt ik zei iedereen is anders ,reageert anders etc....
Neem aan dat je de bijsluiter goed gelezen hebt ,en worden bijwerkingen niet minder ga aub huisarts,,,


Sterkte
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderd bericht

roezema
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2013 13:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door roezema »

Ik heb nog steeds erge bijwerkingen en zit nu bijna op mijn 7de week nogsteeds trillen en huilen en moe maar ik weet dat ik langzaam op dit medicijn reageer ,ik zet door want dit is mijn tweede keer dus voor degene die ook aan het opbouwen is gewoon doorzetten al wordt het moeilijk er komt op een gegeven moment verlichting van de bijwerkingen. Ga wel naar buiten en probeer een paar kilometer te wandelen

Titan_Fox
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2013 20:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Titan_Fox »

Hallo allemaal,

ik heb geen idee of deze berichten nog worden gelezen maar wilde toch even mijn verhaal doen.

Bij mij sluimerde al lange tijd een depressie. Na het overlijden van een van mijn honden is dit naar boven gekomen. Het begon met somberheid en eindigde met paniekaanvallen. Ook word ik 's nachts constant wakker maar val in de regel weer snel in slaap. Voor de rest ben ik lustloos; ik heb nergens plezier in en eten smaakt me niet. Ik heb ook geen enkele draagkracht meer. Bij het minste aan druk voelt het voor mij aan alsof ik met mijn rug tegen de muur sta wat de paniek en angst vergroot. Heb ook een raar draaierig gevoel in mijn lijf en het lijkt er regelmatig op of mijn benen van elastiek zijn.

Gisterenavond was de angstaanval zo erg dat ik het gevoel had dat mijn hoofd uit elkaar knalde en dat ze me naar het ziekenhuis moesten vervoeren. Nadat ik hevig rillend en huilend mijn begeleider had gebeld werd er een afspraak bij het Riagg gemaakt en kon ik bij de huisartsenpost twee Oxazepam tabletjes halen voor de avond. Daar werd ik lekker rustig van.

Vanochtend werd ik wel met een heel onrustig gevoel wakker en heb zeker een half uur liggen piekeren waarna ik om 0730u maar ben opgestaan. Heb vervolgens mijn Concerta-tablet (tegen ADHD) ingenomen, een kom Brinta gemaakt en een kop cafeïnevrije koffie gedronken. Daarna voelde ik me redelijk.

Om 10 uur heb ik samen met mijn begeleider en een psycholoog over de problemen gesproken. Ik word nu intern doorverwezen naar een psychiater en via mijn huisarts krijg ik Citalopram (voor overdag) i.c.m. Oxazepam voor 's avonds voorgeschreven. Vandaag heb ik het eerste AD-tabletje ingenomen.

Eerlijk gezegd ben ik bang omdat ik niet weet of ik last van bijwerkingen ga krijgen. De dag gaat ook heel langzaam voorbij. Ik heb wel periodes dat ik me heel erg moe voel maar ben dan te onrustig om even een kort dutje van een uurtje te doen. Toen ik dat gisteren probeerde schoten me de meest akelige gedachtes door mijn hoofd en ben toen maar even naar buiten gegaan. Ook kijk ik er heel erg tegenop dat het enkele weken kan duren voordat ik wat merk en dat er niet eens de garantie is dát het gaat werken.

Ondanks dat ik weet dat iedereen heel erg met me mee voelt en dat er diverse mensen zijn die ik kan bellen, voel ik me alleen. Ik denk dat ik het daar nog wel het moeilijkste mee heb...

Janna.g
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2013 13:37

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Janna.g »

Titan-fox, hoe gaat het op dit moment met je? Je bent nu een aantal weken verder. Het duurt ook even voor de cita uiteindelijk gaat werken. (6 tot 8 weken) Maar de bijwerkingen worden al eerder veel minder. (dit na ongeveer 3 a 4 weken) Daarna moet je het medicijn nog even de kans geven nog meer te stabiliseren. Neem het medicijn vooral heel consequent op dezelfde tijd in! Dat voorkomt onnodige schommelingen in je bloedbaan en je kan dan eerder een goed resultaat verwachten.
Probeer je over te geven aan het medicijn en laat het zn werk doen. Wantrouwen en weerstand werkt alleen maar tegen en het duurt dan langer voor je resultaat merkt, omdat je er tegen aan het vechten bent. Probeer te accepteren dat je dit medicijn een tijd(je) nodig hebt. Dan wordt het makkelijker om de eerste tijd te doorstaan.

Veel sterkte en succes!

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Hoi LIeve mensen ,

Na twee jaar ben ik terug van weg geweest. Wilde stoppen met medicatie voor de derde keer en wederom niet gelukt. Ik ben nu weer op tien mg gaan zitten en ja angst en paniek worden heviger .
Voel me zo oerdom , morgen naar de huisarts . ja ik weet het ben op eigenhoutje heel langzaam gaan minderen en dacht dat ik het wel kon .maar dus niet .
Voel me er beroerd onder en schuldig .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

wonderwel schreef:Hoi LIeve mensen ,

Na twee jaar ben ik terug van weg geweest. Wilde stoppen met medicatie voor de derde keer en wederom niet gelukt. Ik ben nu weer op tien mg gaan zitten en ja angst en paniek worden heviger .
Voel me zo oerdom , morgen naar de huisarts . ja ik weet het ben op eigenhoutje heel langzaam gaan minderen en dacht dat ik het wel kon .maar dus niet .
Voel me er beroerd onder en schuldig .
Nou, lieve wonderwel, het laatste wat je moet doen is je schuldig voelen. Je lijf 'wil niet meedoen' en dat is al beroerd genoeg. Hoop dat de huisarts je begrijpt én kan helpen. Ondanks het 3 keer willen afbouwen, eens komt de dag dat het je lukt. Ik wens je enorm veel kracht en sterkte.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door eleven »

wonderwel schreef:Hoi LIeve mensen ,

Na twee jaar ben ik terug van weg geweest. Wilde stoppen met medicatie voor de derde keer en wederom niet gelukt. Ik ben nu weer op tien mg gaan zitten en ja angst en paniek worden heviger .
Voel me zo oerdom , morgen naar de huisarts . ja ik weet het ben op eigenhoutje heel langzaam gaan minderen en dacht dat ik het wel kon .maar dus niet .
Voel me er beroerd onder en schuldig .
Oerdom misschien niet, maar nu weet je, medicatie niet op eigen houtje te stoppen en ook niet te gebruiken.
Je zou wel een uitbrander krijgen van de huisarts, maar dat denk ik weet je wel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wonderwel schreef:Hoi LIeve mensen ,

Na twee jaar ben ik terug van weg geweest. Wilde stoppen met medicatie voor de derde keer en wederom niet gelukt. Ik ben nu weer op tien mg gaan zitten en ja angst en paniek worden heviger .
Voel me zo oerdom , morgen naar de huisarts . ja ik weet het ben op eigenhoutje heel langzaam gaan minderen en dacht dat ik het wel kon .maar dus niet .
Voel me er beroerd onder en schuldig .
Schuldig hoef je je niet te voelen! Je dacht dat je lijf het weer aan kon,maar helaas niet.
De huisarts zal je geen uitbrander geven! Zeggen doe het aub niet weer alleen,maar mijn huisarts zegt altijd maar toch vind ik het goed dat je het hebt geprobeerd( maar ik heb niks voor psyche ,even voor duidelijkheid)
Belangrijkste is dat je zelf goed ziet dat het niet goed gaat en ik hoop dat je snel weer helaas met medicatie beetje boven jan bent!

Zo en zo vind ik het heel knap dat je het hier durft neer te zetten,je waarschuwt zo mensen,doe het niet alleen!
Hoop dat je snel erboven op bent en weer ,verder kan

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

een vraag , hoe plaatsen jullie dit berichtje eerst en dan antwoorden

maar goed : Ik ben met knikkende knieeen naar huisarts geweest en heb volle begrip gehad . Heeft ook uitgelegd dat als het me goed gaat en ik te veel ga aanpakken dat het dan een signaal is dat ik in overmoed zit en dan kon denken dat ik het wel kon. Tuurlijk ligt er een gevoelige plek waar ik hier niet over hoef te praten maar daar kon ik met huisarts goed over hebben en komt er een vervolg en het vertrouwen in mijn huisarts is volledig . Heb nu afgesproken elke maand iig langs te komen om de vinger aan de pols te houden . Het is idd niet handig om zelf te stoppen , dat gaat niet . tenminste bij mij niet . Fijn dat jullie reageren .

Dus geen uitbrander gehad !!!

wat bedoel je met Ik heb niks met psyche , hoe kom je hier dan op de site ???

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tenormin »

wonderwel schreef:een vraag , hoe plaatsen jullie dit berichtje eerst en dan antwoorden

maar goed : Ik ben met knikkende knieeen naar huisarts geweest en heb volle begrip gehad . Heeft ook uitgelegd dat als het me goed gaat en ik te veel ga aanpakken dat het dan een signaal is dat ik in overmoed zit en dan kon denken dat ik het wel kon. Tuurlijk ligt er een gevoelige plek waar ik hier niet over hoef te praten maar daar kon ik met huisarts goed over hebben en komt er een vervolg en het vertrouwen in mijn huisarts is volledig . Heb nu afgesproken elke maand iig langs te komen om de vinger aan de pols te houden . Het is idd niet handig om zelf te stoppen , dat gaat niet . tenminste bij mij niet . Fijn dat jullie reageren .

Dus geen uitbrander gehad !!!

wat bedoel je met Ik heb niks met psyche , hoe kom je hier dan op de site ???
In de eerste plaats fijn dat je met de huisarts goed hebt kunnen praten en je nu weer onder een soort "toezicht" staat van iedere maand een bezoekje afleggen.
Je vraag: 'hoe plaatsen jullie dit berichtje eerst en dan antwoorden, is simpel. Je gaat dan op een antwoord dat gegeven is "staan" en na de laatste quote zet je de cursor daar en dan enter en dan kun jij je eigen antwoord weer geven.

Je vraagt wat rozemarijntje bedoelt met "ik heb niks met psyche"; ik denk dat ze bedoelt dat zij niet net als jij die medicatie gebruikt, maar dat zal ze, als ze dit leest, denkelijk wel zelf schrijven.

Maar natuurlijk was de dokter niet boos op je, kan toch niet? Hoop dat het redelijk goed met je mag gaan in de toekomst, sterkte gewenst, hoor.

breedschalig
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2014 15:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door breedschalig »

Heb ook aan de medicatie gezeten, en elke therapeut gezien. M,n hele leven moe,nergens zin in, raar in m,n hoofd,alles vergeten tot voor kort geen kracht meer in m,n benen, meende dingen te hebben gedaan, die achteraf niet gebeurd waren. Toen kwam een kennis met het idee een B12 te kort ?
Kijk op de symptomenlijst . Ik slik het ,,powerpakkket,, nu twee maanden en ik denk had ik dit maar 50 jaar eerder gehad, dan was m,n leven helemaal anders geworden.Echt een aanrader !
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2014 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door de Moderator

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wonderwel schreef:een vraag , hoe plaatsen jullie dit berichtje eerst en dan antwoorden

maar goed : Ik ben met knikkende knieeen naar huisarts geweest en heb volle begrip gehad . Heeft ook uitgelegd dat als het me goed gaat en ik te veel ga aanpakken dat het dan een signaal is dat ik in overmoed zit en dan kon denken dat ik het wel kon. Tuurlijk ligt er een gevoelige plek waar ik hier niet over hoef te praten maar daar kon ik met huisarts goed over hebben en komt er een vervolg en het vertrouwen in mijn huisarts is volledig . Heb nu afgesproken elke maand iig langs te komen om de vinger aan de pols te houden . Het is idd niet handig om zelf te stoppen , dat gaat niet . tenminste bij mij niet . Fijn dat jullie reageren .

Dus geen uitbrander gehad !!!

wat bedoel je met Ik heb niks met psyche , hoe kom je hier dan op de site ???
Nou kijk zie je! Zo kan het ook met huisartsen ,de mijne gelukkig ook zo,

Mooi dat jullie nu eens in de mnd overleg hebben,,mooiste vind ik dat je precies je eigen zwakke plekke plek weet,dat is heeeel,goed,

Waarom ik wel op de site zit is een heeeel lang verhaak,kort bondig,iedereen kan reageren die met medicatie te maken heeft of ,gewoon wilt reageren,
Ik gebruik veel middelen,ook valium.maar voor pijn,is wat anders,ik heb ook andere anti depri gehad voor zenuwpijn maar dat deed niks,dus eigenhandig gestopt,geen problemen,maar mijn lichaam kan dat aan!!!!

Verder slik ik hee wat medicatie waarbij lichaam ook afhankelijk van is,maar weet dar mee o te gaan en mag dat ook zelf bepalen hoe en wat hoeveel( opiaten morfine etc)

Dat ik niks met psyche te doen heb,wil niet zeggen dat ik niet weet hoe je kan reageren,oh jee ,absoluut wel
En zeer zeker niet met vingertje wijzen! Is ook niet nodig je weet heel goed wat je hebt gedaan en dat het niet lekker ging met je ,heel goed!!, je had ook dieper kunnen zinken! Gelukkig niey

Hopelijk slaat snel weer aan!! Sterkte!!!!

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Jerkennen jullie dat met medicatie: overmoedigheid.

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Sorry nog een vraag: herkennen jullie de combinatie ADD MET anti depressiva

Dank voor jullie reacties. Fijn dat er mensen mee lezen en reageren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wonderwel schreef:Jerkennen jullie dat met medicatie: overmoedigheid.

Nee zelf heb ik dat niet,maar ik heb een heel ander probleem en ik gebruik veel,maar omdat nog meer toch niet helpt heb ik altijd pijn,
En dan wordt je niet overmoedig,wel eigenwijs....pijn heb ik toch dus,ik geniet nu,dan maar drie dagen boeten,zo ben ik.
Maar snap wel wat je bedoelt,

Je bent straks weer over oaar weekjes de oude( met behulp medicatie) en je denkt de hele wereld aan te kunnen en omdat dat dan een tijd duurt denk je...joh ik kan wel stoppen met die troep...troep is het,alles aan chemische zooi,ook wat ik dagelijks slik,
Maar het is nu eenmaal zo dat sommige mensen helaas hun hele leven vast zitten aan die troep en ,probeer dat gewoon te accepteren...

Mijn vriendin is ooit 13 jr geleden in een postnatale depressie gekomen en kreeg seroxat..nu in die jaren. Voelde ze zich goed,en stopte,boem viel weer naar beneden,niks vinger wijzen van dokter...en al zeker niet van mij!
Ze probeerde het maar helaas,nu is ze wel zover en dat zegt ze zelf ook dat het tussen de oren zit,
Als je haar een placebo zou geven voelt ze zich ook goed,
Ze neemt nog mast een kwart van seroxat,gewoon het gevoel dat ze wat heeft....
Snap ik wel na 13 jr...

Over die placebo zegt ze overigens zelf hoor,ik kan niks voor haar voelen en oordelen...
Ik hoop dat je snel weer op de rails bent ,dat het snel weer aanslaat...!! Het beste

Gesloten