LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Zowel het wiel (motor) als het borsteltje draaien niet meer. De motor van het wiel is er uit te halen en is dus los van het borsteltje.

Ik heb het wiel/motortje er even uit gehaald (zit met 2 schroeven vast en staat ook in de handleiding) en het zit met een plug met 4 "aders" vast op het mainboard. Gezien ik de rest niet ga openschroeven heb ik Groupon gesommeerd om mij een nieuwe te sturen met een antwoordnummer waarmee ik de oude kan terugsturen.

De 80% van de woonkamer (volledig plavuizen overigens) is wel keurig gezogen door het apparaat. Dus dat gedeelte werkt wel....

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

je hebt 7 dagen om de koop ongedaan te maken.
dat houd niet noodzakelijkerwijs in dat het apparaat terug moet zijn binnen die tijd.

als je op de 7de dag besluit niet er mee verder te gaan, heb je als e4r een weekend tussen zit nog steeds een dag of 4-5 nodig om het apparaat retour te sturen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door dhc »

Ik zou toch maar even snel reageren....

"Bedenktijd bij koop op afstand
Bij koop op afstand heeft u recht op een bedenktijd van 7 werkdagen. De bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst, dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt"

We zijn het wel eens, vind het alleen niet slim dat persoon eerst maar even op vakantie gaat. Als die drie weken duurt heb je een probleem....

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

laten we er maar even van uitgaan dat de koopontbinding al gemeld is.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Nog even laten bezinken.. alles wat er gebeurd is enzo..

We hebben besloten om ons geld terug te gaan vragen. De robot is nu defect en afspraken zijn niet nagekomen. Voor een kleine 100 euro meer heb je een Samsung VCR8845T3A wat exact hetzelfde doet en van een iets betrouwbaarder merk is dan een zwart schaap.

Maandag maar eens bellen en nu alvast een email sturen dat ik wegens defect mijn volledige bedrag terug wil en een antwoordnummer om de defecte robot naar op te sturen.

It was a good try..

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

als je eens wist hoe vaak ik al op dat punt was om dit hele gezeur achterwege te laten, te annuleren en als ik er dan toch een wilde gewoon een reputabel merk te kopen, Roomba, Samsung , Philips....

kost allemaal wat meer, maar haal alle bu-llsh-it uit dat hele groupondeal en je hebt binnen 24 uur een goed werkende machine in huis zonder wazige voorwaarden, modelwijzigingen, en de philips kent ook nog een "probeer zolang" actie.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Toch nog even nagekeken, maar het lijkt erop dat het motortje ook het borsteltje aanstuurt. Dus ik denk dat de hele motor aan één kant defect is. Er is toevallig niemand in de buurt van Eindhoven waar ik dit kan testen?

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

heb je geen PSU die tot 24 V kan gaan?

het motertje heeft waarschijnlijk 4 draden , 2 voor +/- en 2 servo

desnoods een 9V batterij om te kijken of er sowieso nog leven in zit...

ruischw
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:00

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door ruischw »

gezellig hoor!!! roboduster is druk bezig, kip in de oven, biertje in de hand en twente staat 3-0 voor!!! wat wil je nog meer. kan alleen de nederlandse gebruiksaanwijzing nog niet vinden en het programeren werkt ook nog niet.....is het iemand al gelukt om hem op een bepaald tijdstip te laten beginnen??

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

programmeren gaat volgens het boekje.

bij mij wilde dat eerst niet doordat de afstandsbediening niet correct was verbonden met robo.
zet hiervoor robo uit, houdt OK ingedrukt op de AB en zet robo aan. als t goed is moet je twee piepjes horen.
Bij mij hoorde ik ook geen piepjes maar de AB was inmiddels wel goed verbonden en kon ik volgens het boekje de instellingen bewerken en de starttijden etc ingeven.

ruischw
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:00

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door ruischw »

klopt, ik had dit al gedaan met de afstandsbediening maar na nog een keer proberen doet hij het wel, ik had trouwens maar 1 piep. bedankt in ieder geval.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik maak de koude douche ietsje warmer nu :)

Ik heb vanochtend keurig een mailtje terug gekregen van Groupon over mijn na-15-minuten-overleden Roboduster (het is dus een roboprutser geworden :D ).

Ik mag de robot terugsturen naar Kromhout/Blacksheep en men geeft mij mijn geld terug. Ook heb ik 20 "credit" ontvangen ter compensatie, dat is alles bij elkaar gerekend toch een nette oplossing. Groupon heeft zich in deze netjes opgesteld door een slechte toeleverancier in ieder geval buiten spel te zetten (jammer dat de DPD ook wat problemen had met verzenden) en nu lijkt het einde dan ook echt in zicht voor mij.

Ik heb uiteindelijk na 3 maanden wachten wel 15 hele minuten mogen genieten van een robotje wat ging stofzuigen. Jammer dat de levensduur wel heel erg kort was, maar ik ben tevreden met de oplossing. Nu hopen dat ik mijn geld ook volledig terugkrijg.

Ondertussen ga ik een mooie Samsung kopen :)

Ook iedereen bedankt in dit forum voor de morele steun en de leuke verhalen/grappen over het Zwarte schaap in de robot-stofzuiger markt ;)

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ook hier heeft Robo het loodje gelegd.
geen 15 minuten maar 3 dagen. godsgeklaagd.

retour die zooi en nooit meer iets van deze chinese zooi in huis.
als ik er no een koop zal het de philips worden. wel een bak duurder maar levertijd 1 dag en 2 maanden op proef. geen wazige leverancier meer. bah.
Belachelijk dramatisch en erg teleurstellend.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Vertel eens Wim wat er precies niet werkt? Gewoon uit interesse. Als het motortje ook defect is, dan betekent dat het "excuus" van het late leveren "door een defect aan de motor" blijkbaar onzin was, want de motor is defect (of in ieder geval een heel zwak punt van de apparaten)

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

De verschillende errors vliegen je om de oren, apparaat zuigt nauwelijks en keert niet terug naar basis/laadstation. Blijft steken op kleine verhogingen en de navigatie van het apparaat is zodanig dat ie soms wel 6x naar het zelfde plekje terug gaat om vervolgens nog alles wat te zuigen is te laten liggen.
stopt vaak, piept er dan weer een error uit en moet dan weer aangezet worden, want dan valt ie gewoon uit.

ik dacht dat ik een robot kocht, niet een hulpbehoevende niet zuigende speelgoed auto zonder goed werkende afstandsbediening.

Excuus voor het hoog **** gehalte, maar alle hoop die ik had hierin is totaal naar de kloten

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik denk dat iedereen hier helemaal begrijpt hoe je je voelt :) . Mijn hoop was voor 15 minuten ook nog goed, maar daarna niet meer.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

naja punt is gewoon dat ik dacht de langste adem te hebben in het volhouden , dat ik u opgescheept zit met wat ik dacht dat niet gebeurde, in ieder geval niet zo snel.
afijn 15 minuten of een andere reactie die ik zag 1 rondje, is tot nu toe de top-tijd .

Voor iedereen die het risico wil nemen om deze nog langer in huis te houden: succes .

voor alle anderen : ontdoe je van dit stukje on-techniek

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Misschien wijziging van de topic titel in Roboprutsers :P

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

wellicht een nieuw topic. na bijna een record aan reacties hier...pffff

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nononsensewim schreef:wellicht een nieuw topic. na bijna een record aan reacties hier...pffff
Valt mee.
Kijk eens bij het Pretium topic.
Momenteel ruim over de 150 pagina`s met reacties, en vele, vele gedupeerden.

Gesloten