LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
McV

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door McV »

Omdat het zo "zielig" voor de kat is en katten "nu eenmaal buitendieren zijn", moeten je buren hem/haar inclusief stront maar in hun tuin dulden. Dat noem ik asociaal :evil: . Jij wilt zo graag een kat, zorg er dan voor dat andere mensen er geen last van hebben.

happy

Ongelezen bericht door happy »

Wij hebben op dit moment 8 katten (tja een beetje veel, zelf gedaan)
Mijn katten worden allemaal prima verzorgd, weten dat je in de tuin niks mag doen en komen haastig naar binnen rennen om hun behoefte op de kattebak te doen, zoals het hoort en hen ook geleerd is. Katten zijn namelijk heel erg goed op te voeden. Mensen die beweren dat dat niet waar is hebben waarschijnlijk zelf geen katten.
Als iemand met een stok achter mijn kat aangaat, dan krijgt hij met mij te maken. Schijnbaar mag geweld tegen katten wel, maar over een hond mag je niks zeggen, belachelijk.
Al onze buren weten het. Komen ze toch per ongeluk in de tuin, dan mag je ze wegjagen met bv een plens water. Daar kunnen ze wel tegen. Moeten ze maar opletten waar ze lopen.
Ze mogen ook 's nachts niet naar buiten. De hele gang komt 's avonds binnen als wij roepen.
Zou er kattenbelasting komen, prima. Zijn we eindelijk van dat gezeik van hondebezitters af....... (ik vind trouwens regelmatig kadootjes van de totaal onopgevoede hond van de overburen op mijn stoep!!!)
Ik heb zelf jaren honden getraind en dat is niet nodig....
Ik heb nu een dochter en een man en beiden zijn waanzinnig allergisch voor honden en dan loopt er weer een hond los en als je er dan met een grote bocht omheen gaat met je kleine dochter wordt je vuil aangekeken.
Hij doet niks hoor.... Nee, maar 1 lik in het gezicht van mijn dochter en ze is weer een paar dagen niet lekker
groetjes
[/quote]

a l

Ongelezen bericht door a l »

nou zeg ,mijn zoon is allergisch voor katten
ja en dan moet ik ze telkens uit mijn de tuin zien te krijgen
wat is daar de oplossing voor

happy

Ongelezen bericht door happy »

nou zeg ,mijn zoon is allergisch voor katten
ja en dan moet ik ze telkens uit mijn de tuin zien te krijgen
wat is daar de oplossing voor

Ik zou zelf dan een emmer water over de kat heen kieperen (natuurlijk niet als het vriest!!!)
Ook een schrikdraadje, met heel laag voltage , werkt heel goed of achter de kat een ijzeren ketting neergooien. Ze hebben daar een enorme hekel aan.
Plant lekker veel lavendel in de tuin, ze haten de geur van lavendel :P en maak NIET schoon met chloor dat vinden ze een heerlijke geur :shock:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Verschrikkelijk zeg dat kinderen zo ontzettend ziek worden van die kattenpoep! Maar niet heus........ik heb zelf ook altijd in zandbakken gespeeld, maar geen enkele ziekte opgelopen. Ik heb ook nog nooit gehoord in het nieuws, dat er door kattenpoep een massale volksziekte is gekomen.
Een kind laten spelen in een ballenbak of er mee naar de kinderboerderij gaan is denk ik onhygiënischer, zullen we dat dan ook maar sluiten? :lol:

Gast

Mijn idee, alle kattenbezitters dienen de troep van hun beesten op te ruimen, en anders die rotkat binnen te houden. Op eigen risico komen ze hier in de tuin. U moet goed weten dat niet iedereen van katten houdt, zeker niet!!!

Gast

een kat moet buiten zijn, hoezo? waar staat dat? Jij hebt een kat, houd m dan in je huis. Moet je niet gaan janken als iemand je kat vergiftigd omdat jij je kat overal maar rond laat lopen. Het is van de zotte, jij hebt een kat en ik de rotzooi van dat beest. Niet dus, heb mijn buurvrouw gewaarschuwd, jij de kat maar ik niet de zooi (meer, hij had al in de tuin gezken en gescheten), dus daar zorg je maar voor. Zo niet, jammer voor de kat maar hij gaat naar t asiel of ik zet m af ergens in een ander deel van t land. Kan ook erger, maar dat zei de overbuurman die ook last had van t kreng.
We zien die kat nooit meer buiten, wel eens aan een lijntje bij haar in de tuin, maar niet meer bij ons. Een kat kan makkelijk binnen gehouden worden en uitgelaten in eigen tuin.

tassie78

Ongelezen bericht door tassie78 »

lijkt mij beter om de baasjes aan te pakken gast en niet de kat het beestje kan er tenslotte ook niets aan doen!!
Ik heb zelf 2 katten komen ook buiten maar doen hun behoefte binnen heb daar een kattenbak staan en een kattenluik in de deur dus ze kunnen altijd naar binnen en als katten geleerd hebben om op een kattenbak hun behoefte te doen zullen ze het niet in een tuin doen......

Gast

Ben ik niet met je eens,omdat ik katten ken die ondanks dat ze het op de kattenbak geleerd hebben en het daar ook doen,ze het ook nog inde tuin doen.

Gast

Wat nou t baasje aanpakken? Dat doet iedereen al, maar je krijgt zo'n debiel antwoord (bovenstaand allemaal) dat je dan maar die beesten gaat aanpakken. Tja niks aan te doen, niet iederen houd van katten. Ik zelf bijvoorbeeld vind t een van de domste dieren om als huisdier te nemen, vind er niks aan, stomme beesten. Dus ik heb er niks mee en kan ze rustig 'aanpakken' zonder dat t me wat doet.

Gast

wat mij opvalt is dat de mensen die klagen over de katten , wel klagen en schelden op de katten en de kattenbezitters, maar zelf met een goede normale oplossing aankomen , ho, maar. dan is het meteen van ; ja, maar het zijn toch jou katten. en aan gast hierboven ; als jij denkt dat je alleen op die manier de katten aan kunt pakken , dan hoop ik voor jou dat het niet onze katten zijn. want dan kunnen wij jou ook op die manier aanpakken. weet er ook iemand een normale oplossing voor de hetze tegen onze huisdieren.

Gast

Nou geef mij dan maar eens een goede oplossing, het zijn mijn katten niet dus geef jij als kattenbezitter maar eens een goede oplossing voor dit probleem. Dus niet aankomen van' katten zijn buitendieren' en nog meer van dat soort dooddoeners, maar gewoon een oplossing...!!!

Gast

Ik heb wel eens gehoord dat je wat mest van de leeuwen of tijgers in je tuin kan strooien,dan schijnen katten weg te blijven,alleen zit je dan nog
met die stank.

Gast

kijk , en dat bedoel ik nou. jij geeft net zo,n reactie als de anderen. ik bedoel dat je ook gezamelijk tot een oplossing kunt komen. wij hebben ook last van de katten van anderen , maar voornamelijk van hun kinderen . en dan zeggen wij toch ook niet , we zullen ze wel even afschieten.

Gast

Ik maak hier echt geen grapje over,ik heb dit eens jaren geleden van een dierenwinkel gehoord,maar ik vind het ook geen oplossing.Ik dacht dat er in de dierenwinkels nu middeltjes te koop zijn om de katten uit je tuin te houden.

sjee

Ongelezen bericht door sjee »

Gast 7 mei 22.30
Wat een onzin ,hoe kan je nu kinderen met katten vergelijken

Gast

aan gast van 7 mei om 22.37 uur; ik bedoelde jou niet maar de gast voor jou. sorry als je mij verkeerd begrepen hebt. en aan de gast van 8 mei. het is geen onzin . wij hebben meer last van de kinderen van de buren dan hun van onze katten. ze hebben al meerdere malen schade aangericht . oa. de zijspiegel van de auto van onze buurman en zijn badkamerraam. juist ja, met een voetbal, gewoon keihard voetballen op een woonerf tussen de auto,s , op ons pasgeplaatste tuinhek hangen enz. probereb wij ook met de ouders tot een normale oplossing te komen. je kunt dieren wel met mensen vergelijken. dat zijn ook levende wezens met gevoel. je mag kinderen niet mishandelen maar dieren ook niet. onze katten komen voornamelijk alleen s,nachts buiten. en we hebben de nodige middeltjes al geprobeerd. we zijn immers allemaal volwassen dus het moet kunnen.

tassie78

Ongelezen bericht door tassie78 »

een simpele oplossing om katten uit je tuin te houden is koffiedrap in je tuin strooien en 9 van de 10 katten zullen niet langer meer in je tuin komen.........dat doet het beestje geen kwaad en jij hebt geen kat meer in je tuin

Gast

Volgens mij luidt de titel van dit onderwerp:

Handtekeningenaktie vóór kattenoverlast!!

:lol:

Gast

tassie78 , bedankt voor de tip we gaan het uitproberen. :D

Gesloten