Mensen iets opdwingen is asociaal.Perdita schreef:Niet vaccineren is asociaal.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Mensen iets opdwingen is asociaal.Perdita schreef:Niet vaccineren is asociaal.
Chocomelk schreef:Mensen iets opdwingen is asociaal.Perdita schreef:Niet vaccineren is asociaal.
Nee, amper, daar moet ik naar op zoek, als ik iets wil weten over evt. niet of later dan voorgeschreven wordt, vaccineren.Perdita schreef:Nooit gehoord van Anneke Bleeker, Désirée Röver, Jannes Koetsier, de NVKP, Guido Jonkers en dergelijke?
Zeer zeker niet en dat valt in het verkeerde keelgatciske schreef:ik laat me niks opdringen, jij wel dan
Ik heb het artikel in J. Virol. er even op nageslagen, maar dat gaat in de verste verte niet over (een) griepvaccin(s).Welwaar schreef:Griepvaccin verzwakt immuunsysteem kinderen
Voor kinderen met een verzwakt immuunsysteem wordt aangeraden om hen, voor de winter, tegen griep te vaccineren. Maar inenting maakt hen gevoeliger voor dodelijke virussen en epidemieën. Het griepvaccin belast hun immuunsysteem nog meer, en vertraagt de aanmaak van killer T-cellen, de natuurlijke afweer tegen virussen. Onderzoekers van de Rotterdamse Erasmus-universiteit ontdekten dat kinderen die geen vaccinatie kregen veel meer T-cellen hadden dan kinderen die hun jaarlijkse griepvaccin hadden gekregen. Zij vrezen dat het routinematig vaccineren van kinderen een generatie zal kweken die kwetsbaarder is voor griepopstoten en –pandemieën .
Bron: Journal of Virology Journal of Virology nov 2011; 85:11995.
Bron: http://www.fache-instituut.be/
Ik had het verkeerde paginanummer te pakken, maar het gaat in het artikel en het nieuwsberichtje nog steeds niet over kinderen met een verzwakt immuunsysteem... Wat er wel in staat is dit trouwens:Welwaar schreef:Griepvaccin voor kinderen ondermijnt het immuunsysteem..!
November 2011, bron: Science Daily
Oorsponkelijk bericht: ‘Journal of Virology’, 2011; 85: 11995)
Kinderen met een verzwakt immuunsysteem dienen elk jaar een griepvaccin te halen, maar het is JUIST DIT VACCIN dat hen méér kwetsbaar maakt voor dodelijke virussen en epidemieën.
Het standaard griepvaccin breekt hun immuunsysteem verder af, en ondermijnd de kracht van het lichamelijke mechanisme om zogenaamde ‘killer T—cells’ te maken. Deze cellen zijn het figuurlijke leger van het lichaam, het natuurlijke defensiesysteem om bijvoorbeeld indringers, in de vorm van bijvoorbeeld virussen, aan te vallen en te vernietigen.
Wetenschappers van de Erasmus Universiteit in Rotterdam, dezelfde universiteit waar Ab Osterhaus de scepter zwaait op het gebied van virologisch onderzoek, ontdekten dat de hoeveelheid van de genoemde ‘T-cellen’ in veel grotere mate aanwezig waren bij kinderen die NIET gevaccineerd waren met het ‘jaarlijkse’ griepvaccin.
http://jvi.asm.org/content/85/22/11995Our results indicate that annual influenza vaccination is effective against seasonal influenza but hampers the development of virus-specific CD8+ T cell responses. The consequences of these findings are discussed in the light of the development of protective immunity to seasonal and future pandemic influenza viruses.
Perdita schreef:Ik weet niet wie dat Nederlandse tekstje heeft gemaakt, maar dit staat in het originele abstract:
http://jvi.asm.org/content/85/22/11995Our results indicate that annual influenza vaccination is effective against seasonal influenza but hampers the development of virus-specific CD8+ T cell responses. The consequences of these findings are discussed in the light of the development of protective immunity to seasonal and future pandemic influenza viruses.
De studie was bovendien maar zo klein dat er nog geen verregaande conclusies aan verbonden mogen worden en ik begrijp ook niet wat een en ander met belangenverstrengeling rondom het griepvaccin te maken heeft:Perdita schreef:De werking van het influenzavaccin is getest op kinderen met CF. Die kun je toch niet echt gezond noemen, dat zijn heel kwetsbare kinderen. De controlegroep bestond uit gezonde kinderen die niet gevaccineerd waren.
Researchers from the Erasmus Medical Center in Rotterdam, the Netherlands, collected blood samples from 27 healthy, unvaccinated children with an average age of 6 years old, and 14 children with cystic fibrosis who received an annual flu shot. Children with chronic illnesses like cystic fibrosis are required to get flu shots in the Netherlands.
Children who were not vaccinated built up more antibodies across a wider variety of influenza strains than kids who were vaccinated, the small study found.
“Annual vaccination against influenza is effective but may have potential drawbacks that have previously been underappreciated and that are also a matter of debate,” lead author Rogier Bodewes said in a statement.
Heb je soms zelf een belang dat iedereen zich maar laat vaccineren ?Perdita schreef:De werking van het influenzavaccin is getest op kinderen met CF. Die kun je toch niet echt gezond noemen, dat zijn heel kwetsbare kinderen. De controlegroep bestond uit gezonde kinderen die niet gevaccineerd waren.
@ChocomelChocomelk schreef:Heb je soms zelf een belang dat iedereen zich maar laat vaccineren ?Perdita schreef:De werking van het influenzavaccin is getest op kinderen met CF. Die kun je toch niet echt gezond noemen, dat zijn heel kwetsbare kinderen. De controlegroep bestond uit gezonde kinderen die niet gevaccineerd waren.
Lijkt het wel op.
Inhoudelijke argumenten zijn jouw ding niet?Chocomelk schreef:@ Wilmamazone, krijg niet de indruk dat je het hele
topic gevolgd hebt.
Daarnaast bleek uit zijn onderzoek dat het van groot belang is om ook kinderen bij een naderende pandemie zo snel mogelijk te vaccineren tegen het pandemisch griepvirus. Dit gold vooral ook voor kinderen die al gevaccineerd zijn tegen het seizoensgriepvirus. ‘De Nederlandse overheid heeft er dus goed aan gedaan om snel kinderen te vaccineren toen het Mexicaanse griepvirus zich over de wereld verspreidde’, zo stelt hij.