LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
spoorhaas

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door spoorhaas »

Ik heb sinds 13-06-2009 een Packard Bell Imedia D6002NL systeem...

Wat een Drama is dat!

De eerste keer dat er storingen in waren bleek de Harde Schijf Defect en hebben ze tijdens de reparatie ook de CPU Fan vervangen ( volgens de reparatie brief )...

Opzich was die service wel goed.... ben hem maar een week kwijt geweest!

Na een maand begon het gezeur weer!

Windows Crashte continue, dus ik besloten om de Recovery DVD overheen halen zodat die weer op fabrieksinstellingen zou staan!....

Mooi niet dus, de zelf gebrandde recovery slaat op 1% vast!

Ik contact opgenomen met Packard Bell, moest ik probleem uitleggen, ze zouden mij formulieren thuis sturen om in te vullen en daarna terug te sturen zodat ze een speciale Recovery DVD van konden gaan maken..... ( afspraak nooit nagekomen, nog niets ontvangen, is al dik 5 weken verstreken i.p.v. de 5 werkdagen! )

Na 1,5 week ben ik begonnen met Windows installeren.... ( Alleen Windows 7 kreeg ik erop )... Dat gedaan, toen werkte het voor eventjes, na een halve week was het weer FC Knudde, dit keer doet de DVD Brander het niet.... word niet opgestart met Windows en krijg het niet verholpen!......

Nu deze 2e keer is de service belabberd in tegenstelling tot de 1e keer!......

Oftewel, Packhard Hell!!! Douw die *** pc's maar in je hol!

Sinds 2000 werk ik met computers en heb indertijd zoveel geleerd, alles werkt hier goed, behalve PackHard Hell........ zelfs self made systemen houden het langer uit dan dit!.....

Requiem1991

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

Nog nooit problemen gehad met de Packard Bell van mijn vriendin, deze word veel gebruikt ook onder zware applicaties.
Nooit BSODS gehad of vastlopers, deze PB draait op Windows Vista, 4 gb geheugen en Intel Core 2 Duo.
Van Packard Bell hoor je heel veel slechte verhalen, ook zoals Acer enz...
Wil je een top product laat hem dan op maat maken en stel hem zelf samen.

jack 38

Ongelezen bericht door jack 38 »

nou kwaliteit nee dus heb een imedia d7000 gekocht dat ding doet niks anders dan uitfallen.er zat een te lichte voeding in en nog viel die constant uit.
heb ik een bios update uitgevoerd via de helpdesk hielp niks,toen is ie verstuurt anderhalf week later terug, deed ie helemaal niks meer .
weer helpdesk bellen en weer opgestuurt en nu maar afwachten,
en waarom toch die naam pacard hell nou ik snap hem nu wel . :wink:

Anne M

Ongelezen bericht door Anne M »

Hallo,

Heb dit forum topic rustig doorgelezen en kom heel wat bekende dingen tegen.

Ook ik heb veel problemen gehad met Packard Bell en ook ik ben absoluut geen leek op PC gebied. De services was een drama en heb me zelgfds nog een verlengde garantie laten aanpraten! Na een goede twee maanden en honderden (ja echt waar) euro's belkosten verder. Ben ik naar de winkel gestapt waar ik hem gekocht heb. Deze hebben hem terug gestuurd en binnen een week had ik hem gerepareerd en wel terug (nog wel met de opmerking dat de klant, ik dus, de volgende keer niet zo moet zeuren en daarom maar moet betalen), dankzij de Mediamarkt. ZIj hebben ook de kosten voor de reparatie opzich genomen. Moest inderdaad betalen voor een reparatie, twerijl het binnen de garantie was.

Moet nu wel zeggen dat ik al 2 jaar geen problemen meer heb gehad met deze Laptop.

Tip: Probeer het niet via de helpdesk te spelen, maar via je winkelier waar je hem gekocht hebt!

ramon77

Ongelezen bericht door ramon77 »

packard bel is een waardeloos product heb nu 3 maanden 1 computer en alleen maar problemen naar 4 dagen was ie al gecrasht en constant valt mijn draadloze internetverbinding weg ik wil 1 ding zeggen KOOP NOOIT EEN PACKARD BELL alleen mar problemen.

SCF1

Ongelezen bericht door SCF1 »

Het spijt me om het je te moeten zeggen maar koop je een Packard Hell dan kan je net zo goed je geld weggooien.
Als er een verkoper op je afkomt en die zegt als U een goed betrouwbare pc zoekt moet U deze Packard Bell hebben dan zeg ik dat hij nergens verstand van heeft en loop ik de zaak uit.
Het beste kan je een pc laten bouwen is goedkoper en veel sneller dan een fabrieks pc daar betaal je veelste veel voor de naam

SCF1

Ongelezen bericht door SCF1 »

Ik begin ook een vermoeden te krijgen dat er hier een PB verkoper aan het reageren is dus GAST je kan er gewoon voor uit komen hoor iedereen met verstand weet dat Packard HELL slecht is en een goed bedrijf verkoopt die troep dus niet!

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

SCF1 schreef: Het beste kan je een pc laten bouwen is goedkoper en veel sneller dan een fabrieks pc daar betaal je veelste veel voor de naam
Dat goedkoper valt tegenwoordig ook zwaar tegen. En als je hem laat bouwen zorg dan wel voor een betrouwbaar adres. Niet alle componenten werken vlekkeloos samen.

denise1968

Ongelezen bericht door denise1968 »

Goedenavond,

Ik heb een artikel geschreven over Packard Bell versus Acer en dat kun je hier lezen http://www.leerwiki.nl/Packard_Bell_of_Acer_laptop Absoluut interessant om te weten en waar je op moet letten.

Groetjes,
Denise

melomaan

Ongelezen bericht door melomaan »

Ook ik heb slechte ervaringen met Packard Bell. Laptop 3 maal binnen de garantieperiode vastgelopen en gerepareerd. Welliswaar gratis (heb ik ook recht op), maar je bent hem wel elke keer kwijt. (heb hem voor mijn studie nodig) Na 14 maanden liep hij weer vast en werd het niet vergoed.
Ik heb nu een ASUS en heb al een half jaar plezier zonder problemen.
Packard Bell = zonde van je geld!

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Waarom is gelijk Packard Bell niks...bedoel je niet dat 1 van de componenten misschien niet goed functioneert? Of houdt daar je kennis op? Het is niet de naam die de laptop laat vastlopen maar hardware, software of een combinatie daarvan.

Dekseldopje

mukkiefuk schreef:
SCF1 schreef: Het beste kan je een pc laten bouwen is goedkoper en veel sneller dan een fabrieks pc daar betaal je veelste veel voor de naam
Dat goedkoper valt tegenwoordig ook zwaar tegen. En als je hem laat bouwen zorg dan wel voor een betrouwbaar adres. Niet alle componenten werken vlekkeloos samen.
Goedkoop is idd niet altijd. Het is wel zo dat je je componenten bij elkaar kunt zetten die beter bij je wensen passen, beter een upgrade kan doen waneer nodig. Een kant en klare pc kopen is leuk maar als er een mobo in zit zonder pci-express slot en je on-board video gaat kapot. Zou toch wel handig wezen als je er een grafische kaart in kan steken in plaats van heel het moederbord te vervangen of een dure PCI videokaart. En zulke specificaties zie je niet bij de Block, Dixons, Dynabyte en dergelijke. En dat is iets waar je bij zelfbouw wel rekening kan houden. En goedkoop kan ook hoor, ligt ook aan je wensen.

goal700

Ongelezen bericht door goal700 »

de kwalitijd is heel slecht een riend had er ook een en hij heeft al 2 keer de hdd stuk gehad en ik heb bij pcappescha gefraagt en ze noemden t geen packard bell maar een packard hell :evil:

happiehappie

Ongelezen bericht door happiehappie »

Nou da's zeker dialect geen touw van te begrijpen.

Dekseldopje

En dan nog....."mijn vriend had er 1 en die ging stuk" ......hoeveel producten worden er niet gemaakt van welk produkt dan ook ter wereld. En nog vinden mensen een merk niks omdat er 1 stuk gaat.

Nogmaals het blijft elektronica, ineens kan iets stuk zijn. Dat verklaard ook waarom een stokoude pc al 20 jaar 24/7 ergens in een hoekje berekeningen uitvoert in een fabriek, en een andere zelfde pc binnen 5 jaar defecte onderdelen heeft.

trijman

Ongelezen bericht door trijman »

Wat word ik ziek van dit vervelend merk! Echt wat een ellende met Pachard bell. Het is een in en in slecht merk, alles is slecht aan dit merk! hier even het voorval:

In maart koop ik een kleine desktop pc van Packard Bell. Ik gebruik dit ding alleen voor mail en internet, geen programma's of zaken die het apparaat kunnen belasten. Afgelopen maanden wordt het ding steeds trager, is nooit echt snel geweest overigens, valt continue uit, zomaar.
een maand geleden was het zo erg dat hij niet meer wilde opstarten, gaf aan "Volume kapot" harde schijf dus!

Ok, ik dus bellen met de servicedesk, die volgens mij in Parimaribo gevestigd is.
Ze proberen er op alle mogelijke manieren onderuit te komen, de medewerker gaf aan, na mij lang in de wacht gezet te hebben, dat ik maar even met Microsoft moest bellen... het zou een software probleem zijn en dat ondersteunen zij niet!
Ik zeg dus woedend: "Oh ja joh, ik bel wel even met Bill Gates!" ... kom aan zeg, de pc geeft aan dat het een Volume fout is en dat de HD het niet meer doet! niks software, ophalen dat ding!
Ok mijnheer, we gaan hem repareren, kunt u hem even opsturen? Ik zeg dus: Nou.. ik hem een jaar gratis ophaalservice, dus ik geef je mijn adres wel, kom hem maar ophalen.
Ok mijnheer, ik stuur u via email de benodigde info zodat u hem kunt aanmelden via UPS.

ik 5 dagen wachten, geen mail! Toen maar weer gebeld. Binnen 5 minuten had ik alle info.
Ik pak dat geval in en UPS komt hem halen. Nu 2 weken later krijg ik hem terug, ik sluit m aan en lees ondertussen de reparatie nota, hierop stond dat de pc inderdaad een kapotte harddisk had, die is dus vervangen en windows is er opnieuw opgezet.
Ik wacht ondertussen hoopvol op enig beeld op mijn scherm... niks!! Andere monitor... niks...huidige monitor op andere pc werkte wel dus daar lag het niet aan...
Nonderjume denk ik, ik bellen met nummer op de reparatienota, wederom downtown Parimaribo aan de lijn, "Mijnheer, wij zijn Acer, en kunnen u dus niet helpen" ... naaaah ... ok ik bel het nummer dat ik van de aardige dame krijg.
Na minuten in de wacht te staan volgt er de melding "De wachttijd is te lang, spreek wat in na de piep en we bellen u terug" ....

Nou breekt toch echt mijn klomp! Wat een *(#@_)+&^#*# bedrijf!!!
Belt een medewerker me op uit een ander filiaal, hebben toevallig ook zo'n PC staan, hebben precies dezelfde problemen, pc enorm traag, valt constant uit etc...
Dit is geen toeval meer, Packard Bell is absoluut een vet B merk, nooit kopen!!
Deze post tik ik op een Dell PC uit 2002! Die doet het nog steeds prima, nooit probleem mee gehad. Ik was al bang dat PB en Acer dezelfde waren, wilde bij de aanschaf al geen Acer hebben om dat deze bekend staan om hun zwakke systemen, uiteindelijk heb ik dus toch zo'n flut apparaat.

Echt ik heb er geen woorden voor, alleen dat ik verschrikkelijke spijt heb dat ik geen Dell of een ander merk heb genomen.

Dekseldopje

En nog een keer, Packard Bell is een merk, dat deze ene pc stuk gaat wil niets zeggen over een merk of een bedrijf. Het ligt in dit geval niet aan de computer die naam Packard Bell draagt, maar de mensen die voor het bedrijf achter de merknaam Packard Bell werken.

Uiteraard is PB een rot merknaam, die mensen op het kantoor zijn slecht, mensen in het magazijn zijn slecht, de koffiejufrouw daar is slecht want...Packard Bell is slecht.

Sorry, dat je heel veel ellende ondervind van medewerkers die geen goeie service verlenen, dat is ronduit triest. Ik had ooit ook 1 slechte computer met de merk Packard Bell erop maar dan gelijk te zeggen dat een heel bedrijf met al z'n medewerkers slecht zijn of dat per definitie alle produkten van Packard Bell slecht zijn vind ik wat ver gaan.

Maar een geval van ik ben gefrustreerd en dat ligt aan de god en iedereen die voor Packard Bell staat.

Over je probleem, apart dat ineens Acer op die bon staat....misschien hebben ze de reparatie uitbesteed aan het reparateurs van Acer omdat ze het te druk hadden.... Misschien handig om er naar te vragen en te eisen dat ze het opnieuw repareren, bij je thuis!

Katie80

Ongelezen bericht door Katie80 »

Packard Bell - ik vind het een drama!!! Met recht de bijnaam Packard Hell

Eind augustus 2010 heb ik voor €831,- ik een pc met monitor gekocht van Packard Bell. Vlak voor kerst begaf mijn harde schijf het. Ik heb aan het begin van de week een melding aangemaakt via de site over het probleem, met print screens etc. volgens de site wordt er binnen 1 werkdag contact opgenomen, maar ik hoor niets.

Aan het einde van de week bel ik maar eens naar Packard Bell. Halverwege mijn (slecht verstaanbare) gesprek met klantenservice wordt de verbinding verbroken. Ik bel opnieuw, en doe mijn verhaal nogmaals. Aan het einde van het gesprek is de conclusie dat mijn telefonische klacht niet aangemaakt kan worden in het systeem omdat de 'internet klacht' nog openstaat.
Ik doe het vriendelijke verzoek de internet klacht dan graag af te handelen, maar dat is weer een andere afdeling. De medewerkster belooft daar een bericht naartoe te sturen.
Een dag later krijg ik inderdaad antwoord: de computer moet opgehaald worden, ik kan UPS bellen. Ik bel op of er ook een back-up van de Hard Disk wordt gemaakt voor reparatie maar dat doen ze niet. De medewerkster geeft aan dat ik zelf een back-up moet maken, maar aangezien mijn hard disk kapot is kan dat niet. Ik bel nogmaals op en krijg toestemming om mijn computer te openen, de HD te verwijderen en zo een back-up te maken. Ik koop voor 40 Euro een slot zodat ik mijn data in ieder geval nog kan behouden.

Ik krijg een UPS label opgestuurd, waar mijn adres verkeerd op staat. (Ik geef zelf het woord "weg" niet op als dat niet in mijn adres zit)
Ik sluit, zoals afgesproken met de helpdesk, een brief bij waarin ik de problemen omschrijf en waarin ik ook mijn goede adres aangeef.
Ik bel UPS op om een ophaal afspraak te maken, de ophaaltijd is "Tussen 09:00 en 19:00 (!)".
De computer wordt opgehaald. Ik probeer via de site bij te houden wat er met mijn computer gebeurt maar ik kom niet in het systeem.
Ik krijg wel per e-mail updates van Packard Bell. Na ca. 1 week is mijn computer klaar voor verzending. Packard Bell stuurt een UPS tracking nummer mee, dat is alleen het nummer van de zending van mij naar het service centrum en niet andersom. Ik kan dus geen contact opnemen met UPS over mijn pakket.

Ik word gebeld door UPS, zij hebben een pakket voor mij maar er staat een straatnaam op die niet bestaat. Ik geen een alternatief adres op, het pakket wordt afgeleverd. Ik maak het 's avonds open - niet mijn computer!!
Het is na werktijd en ik kan Packard Bell niet meer bellen.
De volgende ochtend word ik gebeld door UPS: er is nog een pakket voor mij, zelfde afzender, zelfde formaat, zelfde gewicht en weer het verkeerde adres. Ik geef de adreswijziging door, het pakket wordt de volgende dag bezorgd.

Diezelfde dag bel ik naar Packard Bell om te melden dat ik niet mijn
computer heb ontvangen maar die van een ander en om te vragen waar mijn computer is. Mijn computer is kwijt, want volgens het systeem al afgeleverd. Ik geef aan niet een 4e dag te willen wachten op UPS voor het ophalen van een computer die niet van mij is en dat ik graag een kortere tijdsspanne wil hebben voor het ophalen. Er wordt beloofd me terug te bellen. Ik word niet gebeld. Ik bel nog eens en spreek mijn naam en telefoonnummer in omdat er meer dan 4 minuten wachttijd is. Daar word ik 's avonds pas over gebeld.

Het 2e pakket wordt bezorgd, gelukkig is het mijn computer. De harddisk is vervangen.
Ik start de computer op - CMOS error, de tijd en datum zijn niet ingesteld dus de computer start niet op. Ik stel de tijd & datum in en ga verder. Windows start op zonder naar mijn voorkeursinstellingen te vragen. Ik kan, in tegenstelling tot toen mijn computer nieuw was, niet kiezen voor een Engelse versie van Windows.
Er verschijnt een System preparation programma - Sysprep. Ik kan kiezen voor een "out of the box experience" etc. Niet goed dus.
Ik sluit mijn computer af en bel de volgende ochtend met Packard Bell.
Ik moet een System Restore uitvoeren (duurt ca. 45 minuten). Na dat gedaan te hebben merk ik dat er geen drivers voor mijn videokaart en processor geinstalleerd zijn. Mijn beeld beslaat maar 2/3 van wat mogelijk is (ik heb een systeem inclusief monitor gekocht). Ik bel Packard Bell op, de wachttijd is > 4 minuten en ik spreek mijn naam en tel. nr. in. Nu ik dit schrijf is het 's avonds 22:00 u en ik ben nog niet teruggebeld.
Ik bel 15 minuten na het inspreken nogmaals om aan te geven dat de computer nog steeds bij mij staat en dat ik het schandalig vind dat een 'gerepareerd' systeem in deze staat terugkomt. De medewerkster begrijpt het standpunt en zet me in de wacht om te zoeken naar een adequate oplossing.
Ik sta 40 minuten in de wacht, waarna de verbinding wordt verbroken. Ondertussen ben ik zelf maar op zoek gegaan naar de drivers, want ik zie mezelf zo in 2012 mijn computer nog niet gebruiken. Op de site van PB staan wel drivers maar de typenummers van de computers komen niet overeen met de site. PB gebruikt hun eigen codering. Handig!

Ik bel opnieuw, krijg weer een andere medewerkster aan de telefoon en doe woedend mijn verhaal, en dat is inmiddels aardig lang geworden. Ze wil me helpen de drivers te vinden, ik herhaal dat ik dat inmiddels zelf al heb gedaan maar dat het geen stijl is zo een systeem terug te leveren. Ik ben ruim een ochtend bezig geweest mijn systeem gebruiksklaar te krijgen. In plaats van het installeren van het spelletje Chicken Frenzy oid bij aflevering, heb ik liever de juiste drivers. De medewerkster begrijpt mijn klacht niet. Ik leg uit dat het een klacht is over de klachtenafhandeling en over het niet ophalen van een computer die niet van mij is. Het wordt genoteerd en ik zal worden teruggebeld.... ik heb weer niets gehoord....

Meneer uit Belgie die zijn Acer computer al dagen kwijt is: hij staat bij mij - sorry, Packard Bell heeft blijkbaar geen haast hem weer bij u terug te krijgen en ik weet niet waar u woont!!

Aankoopdatum 25/8/2010
Telefoonkosten 0.15 euro per minuut, aantal belminuten: ontelbaar!
Verbinding met helpdesk - slecht, kraakt, zacht, en wordt vaak verbroken

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op een school staan er 64 en er is slechts één stuk wegens op de grond vallen.
Ze zijn nu allemaal 3 jaar en 5 maanden oud.

Deze goedkope die oorspronkelijk in winkel maar €445,- koste werken dus nog dagelijks bij deze kinderen.
Dus ook Packard Bell kan lang meegaan.

Zelf heb ik er nu 3, bij de 2 oude uit 2005 en 2002 is de harde schijf kapot gegaan en na nieuwe monteren is alles weer perfect.
Dus je moet geluk hebben en een merk wat zoveel verkocht word zal ook vele klachten krijgen dus houd ook eens rekening met de verkoop cijfers....

Dekseldopje

Goed gezegd! Bij elke fabrikant gaat er wel eens wat stuk. Dat blijft je houden, zeker idd met massa produktie.

De ene heeft goede ervaringen met PRODUKTEN van een bepaalde merk en de andere weer niet. Wil niet gelijk zeggen dat een bedrijf slecht is, want dan komen alle bedrijven in de wereld er wel voor in aanmerking.

Maar ja, moet ook rekening houden met de beperkte visie van consumenten (lees: leken). Voor hun is het de allergrootste ramp ooit en kijken niet wat er in een bedrijf speelt en dat overal waar mensen werken, fouten worden gemaakt. Hoe klein of groot die fouten ook zijn.

Gesloten