LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Ouder

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Ouder »

Beste Joop en Ilse. Toen ik mijn kinderen kreeg ging ik ook niet meer werken. Bewust niet meer werken! Nu had ik het geluk, dat ik wel een man had, die voor ons het geld binnen bracht.

Toen gingen ze naar school, toen ging moeders werken. En als ik jullie schrijven hier zo lees, heb ik het idee dat jullie zelf de hele dag op jullie luie r.e.e.et. zitten en waarschijnlijk ook de hele dag niet anders te doen hebben, dan hier op het forum rond te hangen.

Kun je toch beter op je kindje letten, toch? Enneh, condooms kunnen ook wel eens knappen, weet je wel? Maargoed, je kunt NIET ALLES weten!

joop11

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door joop11 »

Jouw man zorgede voor je. dan kun je thuis zitten. Als je geen man hebt die voor je zorgt, kun je niet thuis zitten. Zo werkt dat.

Het is heel raar om te denken dat dat wel zou kunnen. En als ik een uitkering zou trekken, zou ik wel andere taal uitslaan denk je niet. dan wil je alleen maar dat het hoger wordt ipv lager.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Joop, wees maar blij dat jij werk hebt en geen kinderen! Heb je nergens last van!

joop11

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door joop11 »

Je weet niet of ik kinderen heb, ja of nee. Waar het om draait is dat je als bijstandstrekker het niet raar moet vinden dat je werk moet zoeken. In principe zou iedereen moeten werken die kan werken behalve als je 65+ bent. Indien je geenwerk kunt vinden, behoor je wel een uitkering te krijgen maar je moet in ieder geval op zoek zijn.

Nu denken teveel mensen dat ze niet hoeven te werken en maar kunnen potverteren. En daar gaat het mis. Indien je geen werk en geen man hebt, is het sowieso geen verstandige keuze een kind te krijgen. maar je kunt dan al helemaal niet verwachten dat anderen dan maar voor jouw kosten moeten opdraaien. dat is de wereld omdraaien.

Jij krijgt een kind, jij moet werken om je kind te onderhouden.

Ouder

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Ouder »

Nee Joop, als je een kind krijgt ,al dan niet met vader, zorg JIJZELF voor dat kind en laat dat niet aan anderen over, totdat je zelf weer in staat bent om te werken.


En dat men moet solliciteren als je in de bijstand zit, ben ik met je eens, zolang er geen kleine kinderen zijn.

Ik weet toevallig van heel dichtbij, iemand door een scheiding in de bijstand, die WIL en KAN werken, maar tot op heden nog niet aan de bak komt. Waar ze ook solliciteerd! De banen liggen nu eenmaal op dit moment niet voor het opscheppen!

En kom nu niet met van dat moeten ze alles maar aanpakken, want DAT zelfs lukt niet!

een wijze papa

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door een wijze papa »

Hallo Joop 11 is dat je leeftijd? Dan kan ik begrijpen dat je zo raar reageerd.Ik werk mijn vrouw blijft bij onze kinderen,dat is heel normaal hoor!!Al gaan er steeds meer vrouwen wel werken omdat ze het moeten anders kunnen ze bv geen huis kopen enz.Het is te prijzen als een vrouw alleen kiest om voor haar eigen kind te zorgen en er te zijn voor haar kind en niet iedere dag te gaan werken en het kind te dumpen ergens anders.Ook is het goedkoper voor ons allemaal als een kind een goede opvoeding krijgt.De meeste kinderen die later problemen krijgen zijn sleutel kinderen!! al met al moeders zorg goed voor u kinderen daar hebben wij allemaal plezier van dank u.


Groeten Brabant

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Het is te prijzen als een vrouw alleen kiest om voor haar eigen kind te zorgen en er te zijn voor haar kind en niet iedere dag te gaan werken en het kind te dumpen ergens anders.
Het is misschien aan uw aandacht ontsnapt, maar het is 2005. Uw ideeën zijn volkomen juist... voor jagers uit het stenen tijdperk. Maar er zijn wel wat dingen veranderd sindsdien. Vrouwen mogen tegenwoordig ook buiten komen. Ja, zelfs werken en stemmen. Kijk maar eens op straat, daar ziet men er af en toe wel eens eentje lopen.

Flinstone

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Flinstone »

Volgens mij is dit een bericht van voor de oorlog.

Natuurlijk komen anno 2005 de vrouwen buiten MET hun kindje, die dus NIET ergens op een creche is geplaats of zoals sommigen zeggen "gedumpt".

Als je een kindje hebt, moet je ervan genieten en als het jou toevallig overkomt, dat daar anno 2005, geen vader bij is, mag zij best een tijdje op kosten van ONS geld, het kindje verzorgen.

Zet die mensen die HIER de hele dag rondhangen maar eerst eens aan het werk. Dat scheelt![/b]

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

mag zij best een tijdje op kosten van ONS geld, het kindje verzorgen
Prima, dat mag van JOUW geld. Niet van het mijne! Ik verdien ook geld voor mijn kind, dus waarom zou een ander betaald thuis rondhangen.

Ouder

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Ouder »

Als jij een vrouw bent, hoef JIJ NIET het geld voor je kinderen te verdienen. Jij wilt er alleen maar bij horen, omdat je buurvrouw ook werkt.

Ik vind en dat, hoef jij natuurlijk niet me mee eens te zijn, dat als iemand in die situatie komt, dat zij best recht hebben op een bijstand of uitkering voor de tijd dat nodig is.

Ik ken ook mensen, die adopteren een kindje van ik weet niet hoever weg en gaan dan werken, zodat het kind alsnog in een crèche zit. Dan denk ik ook bij me eigen, waarom haal je zo,n kind dan hier heen? Laat het dan opgroeien bij mensen die ECHT voor een kindje willen zorgen, maar daar vaak niet de middelen voor hebben. Maargoed, dit is weer een ander discussie.

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Staat er ook nog iemand bij stil dat niet alle alleenstaande moeders er zélf voor hebben gekozen om alleen te staan? Dat staat volkomen los van de vraag of ze zélf voor het moederschap hebben gekozen. En wie zegt dat bijstandsmoeders thuis alleen maar op hun achterste zitten? Doen de echtgenotes van die heren die propageren dat moeders thuis moeten blijven dat dan ook? Of is dat alleen voorbehouden aan bijstandsmoeders?

Voor de rest heb ik de discussie over werkende moeders en kinderopvang met open mond zitten volgen en ik sta werkelijk perplex van de bekrompen reacties die ik tegenkom.

Onvoorstelbaar hoe sommigen er automatisch vanuit gaan dat ouders die beiden werken dat alleen maar doen voor de luxe. Nederland op zijn smalst... Ik schaam me bijna dat ik mede-Nederlander ben.

Overigens zijn mijn man en ik veelverdiener en gaat onze dochter naar de bso omdat mama zo nodig moet werken, omdat ze dat leuk vind en omdat ze daarvoor zo lang op school heeft gezeten. Maar ik ken genoeg mensen die samen móeten werken omdat ze anders niet eens de boodschappen meer kunnen betalen. En die auto is daar al lang de deur uit.

Dus, Neanderthalers: hier is weer een lekker kluif voor jullie!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Als men zò graag wil werken, waarom neemt men dan kinderen?

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de erfenis.

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Volgens mij is het in Nederland verboden om kinderen te némen.

Ik heb mijn dochter gekrégen. En er is niets op tegen om kinderen te hebben én te werken. Dat doen veel mannen toch ook?

Geeske

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Geeske »

Er zijn òòk mannen die huisman zijn. Waarom moet dat altijd de vrouw zijn? Waarom moet de man altijd werken? Er zijn zoveel mogelijkheden om samen te werken en samen een kindje op te voeden.

onsmoeke

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door onsmoeke »

Ik ben een alleenstaande moeder en ik werk. Ik dump mijn kinderen niet naar de kinderopvang omdat het simpel geen dumpen is. Ze worden daar met liefde opgevangen en ze komen niets te kort. Ook springt mijn moeder bij waar ik heel gelukkig mee ben. En om ervoor te zorgen dat ik mijn kinderen ook nog zie heb ik een part-timebaan. Een vetpot is het niet maar met niet al te veel materialistische wensen goed te doen. Het is heel simpel je moet keuzes maken. Ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen broek ophoud, dus werken als alleenstaande moeder. Hiervoor is juist de nieuwe wetgeving voor. Geen enkel excuus om niet serieus aan de slag te kunnen.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Gezin, twee kinderen, vrouw blijft thuis minimaal tot ze op de basisschool zitten, man is kostwinner.
Voordat we ons gezin begonnen hier bij stilgestaan en ons uitgavenpatroon [huis, auto, vakantie, hobbies etc...] hierop afgestemd.
Mijn kinderen hoef ik niet te dumpen en krijgen de liefde en structuur van diegene waar ze het meest behoefte aan hebben, nl de ouder[s].
Hiermee bevinden zich alle partijen in een win-win situatie.

Geeske

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Geeske »

Ben het helemaal met laatste gast eens.

En onsmoeske, niet iedereen heeft zo,n lieve moeder als jij. Wees er maar zuinig op dan!

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Ik ben blij dat mijn eigen man een stuk ruimdenkender is.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Geeske ik ben erg zuinig op mijn moeder ze is geweldig. En ze weet ook dat het erg gewaardeerd wordt. Maar toch wil ik erop wijzen dat alles een kwestie van instelling is. En het is gewoon het beste om aan het werk te blijven zeker in deze tijd. Klinkt allemaal erg ideaal wat de laatste gast zij maar wat als het huwelijk op de klippen loopt. Dan ben je als vrouw erg kwetbaar als je thuis zit.

Gesloten