LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
roosjes

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roosjes »

Lieve mensen hou toch op met Wanadoo,een en al ellende! :evil:
Ga naar Solcon en bel via adsl VOIP.
Nooit geen storing gehad,je merkt niet eens dat je via adsl belt.
Net zo duidelijk als via KPN.Maar wel 50% goedkoper op het abonnement en op de gewone gesprekken 30 tot 50% :)
En geen dure helpdesk.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

pberg,

ik heb die software waar jij het over heb 3202wnl 220216 ook
in de livebox.
maar ik moet hem om de 2 dagen restten want dan is de telefoon weg ????

wanneer word de nieuwe patch weer aan de livebox toegevoegd
hoop dat het dan beter is.

wanneer gaat de snelheid omhoog ???

pberg

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door pberg »

Toyota,

Het is bij Wanadoo nog niet bekend wanneer de nieuwe software komt.
Maak jij gebruik van draadloze verbindingen of ...? Hier zijn volgens mij nog wat problemen mee (zie http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC ... hichpage=3).
Van Wanadoo heb ik begrepen dat de snelheid upgrade voor bestaande abonnees in fasen plaats vindt. Het is dus niet te zeggen wanneer jij (of ik) aan de beurdtdtd bent.
Het commentaar van roosjes is wel erg makkelijk (ga toch gewoon naar een ander....). We zitten nu eenmaal met Wanadoo.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Pberg,

ik heb geen draadloze verbinding.

Ik heb vanaf de telefoon naar de livebox 2 meter telefoonkabel zitten,
en vanaf de livebox een utp kabel naar de pc boven.

Gr

Stoppertje

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Stoppertje »

Een troost,
Casema heeft oo al 2 dagen telefonie storing. Volgens mij gewoon nog een paar maanden wachten tot alle kinderziektes eruit zijn.

RM

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door RM »

Ik heb sinds februari de livebox, in het begin heel veel problemen gehad, maar sinds een maand heb ik er al geen omkijken meer naar. Zelfs de laatste update heeft-ie zelf goed uitgevoerd.

Blijft over: Nummerweergave....

doemaar

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door doemaar »

Mijn conclusie: de LiveBox móet wel door Microsoft gefabriceerd zijn. Een apparaat dat je zó vaak opnieuw moet opstarten ....

Hee, pssst, de KPN denkt nu ook na over bellen zonder tikken. Ik denk dat ik nog even blijf. Wanadoo komt er trouwens bij mij helemaal niet in. Dat werd mij al jaren geleden duidelijk toen ze MyWeb overnamen en de voorwaarden ummeuhhh .... aanpasten noemden ze dat. Juist, zo doen ze dat met bedrijven die het predikaat Beste Provider krijgen, die neem je gewoon over en dan houdt 't vanzelf op.

Iedereen heeft recht op z'n eigen ontberingen, maar deze laat ik denk ik maar aan mij voorbij gaan.

kumba
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:33

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door kumba »

na 1 1/2 week van rust , begint de aansluiting met telefoon weer te klooien.
nu valt elke dag de telefoon weer uit.
het ergste is natuurlijk dat mijn kinderen ook gebruik maken van de telefoon. Als deze livebox dus uitvalt ben ik automatisch bij kpn aangesloten met mijn "gekopere" abonnement.
Als iemand dan belt krijg ik gelijk een hoge rekening van kpn.
kunnen we WAnadoo hiervoor belasten ?
Pretium belde me met een commercieel praatje om me over te halen naar hun systeem, wat beter is volgens Pretium en goedkoper.
Als hij niet zo onbeschoft was geweest had ik het misschien gedaan.
Is er nog een systeem internet met telefonie dat goed beheerd wordt en waar mensen werken ipv ******??

gr.Kumba.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

InternetPlusBellen van KPN, dan hoef je ook niet die aparte belbudget te betalen. kijk maar op

http://www.kpn.com/kpn/show/id=993550/sc=0a5696

kumba
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:33

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door kumba »

kan je ondanks het WANADOO jaar abonnement toch overstappen op een andere provider?
Is het niet dat KPN WANADOO aan het saboteren is ?!! of wisten jullie dit al?
gr.Kumba

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Feit is dat de live box eerder in Frankrijk is geintroduceerd en het daar ook niet werk, wanadoo heeft zijn zaakjes niet op orde, mensen moeten niet voor niks steeds de software up te daten. Dat staat los van anderen, wanandoo, scarlet, versatel en tiscali kampen allemaakl met hetzelfde probleem, ze hebben het product niet lang genoeg getest en zitten nu met een onstabiel en onbetrouwbaar product...

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Ik begrijp bovenstaande reacties niet zo goed.
Ik heb sinds midden februarie de livebox en na een paar kleine problemen in het begin heb ik geen enkel probleem gehad.
Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ik een keer in april op een zondagochtend de box opnieuw moest starten omdat de update waarschijnlijk niet goed verlopen was. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik vraag mij dan ook af hoe stabiel de PC's van de klagers zijn en of dit er iets mee te maken heeft. Het grootste computerprobleem zit vaak tussen toetsenbord en stoel.

m.v.g. dejanman.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Ik heb vanaf eind maart wanadoo en telefonie
het gaat redelijk.

Wat is het probleem op dit moment nog

Het internet is vaak traag !!!!!!!!

En het lampje van de telefoon is om de 2 a 3 dagen uit

oplossing resetten livebox

Ik hoop als de snelheid word verdubbelt dat het beter gaat

Gr

phoebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2005 16:26

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door phoebe »

Ook ik heb sinds februari de livebox en niets anders dan problemen.
Nu kreeg ik laatst de knp rekening en nu bleek dat ik 40 euro gewoon via kpn kosten had gebeld.
Ik heb hier wanadoo gelijk over gebeld en moest de rekeningen op sturen zodat ze het konden uitzoeken.Nu 5 dagen na de rekening te hebben opgestuurd krijg ik een brief waarin ze alle verantwoordelijkheid afschuiven.Ik moet die extra kosten aan knp zelf betalen.
Want hij zal dan wel niet goed aangesloten zijn.Nou dat is die wel want hoe is geheel met hun support gedaan(kosten voor het bellen naar wanadoo 20 euro) en volgens hun handleiding.

Ze zijn heel slecht te bereiken heb wel eens een uur aan de telefoon gehangen.
En schuiven hun verantwoordelijkheid telkens af hun leveren een product en daar heb je een overeenkomst voor afgesloten dus moet dat product ook goed werken en geen extra kosten met zich mee brengen.

Misschien voor RADAR aanleiding om dit eens grondig uit te zoeken.

Groetjes Charmed

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Het Is en vooral in deze periode erg belangrijk als je belt dat je het bekende toontje van wanadoo hoort andes bel je inderdaad via kpn en dat zijn dan dure bel minuten.

bij wie is de snelheid al verdubbeld

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Volgens mij is bij mij nu de snelheid verhoogd.
Ik kan dit zien in de instellingen van de Livebox.
Enig nadeel: Het doet het niet meer. Sinds gisterenmiddag geen verbinding meer kunnen maken. Het telefoonlichtje is uit. alleen de @ brand nog. Ook geen internetverbinding mogelijk. Ben benieuwd of vandaag de telefoonverbinding terug komt. Ik houd jullie op de hoogte......

phoebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2005 16:26

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door phoebe »

Hallo de janman,

Dat probleem had ik gisteren ook en het blijkt dat de livebox de netnummers eruit gooit waar door je gewoon via kpn weer belt.
Wat ze aan dit probleem willen doen weten ze bij de helpdsk niet.

Maar vanochtend heb ik alles weer op nieuw opgeslagen en nu doet die het weer even(voor hoelang!!!)

Maar gisteren in de namiddag tot vanochtend heeft het internet eruit gelegen.

Hopelijk doet die het bij jou ook weer.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

HOI allemaal,

Bij mijn lag gisteren een beetje laat in de avond
zowel internet als de telefonie eruit.

Vanmorgen de livebox gereset en alles doet het weer vreemd!!!!!!!!!

of ze nunieuwe software aan het installeren zijn, of de snelheid aan het verhogen ???????

Hou elkaar op de hoogte, ik denk belangrijk!!!!!!

Gr

jaapie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2005 13:40

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door jaapie »

Gistermiddag is de telefoon + internet bij ons (Rotterdam) onbruikbaar geworden. Net heb ik de live box gereset, maar nog steeds brandt alleen het @. Er werkt nog niets. Bij de helpdesk krijg ik alleen het (ingesproken) bericht dat er een storing is die "zo snel mogelijk" opgelost wordt. Ondertussen kunnen we dus alleen "duur"bellen via KPN Budget. Sinds we de live box hebben (twee maanden) is dit de eerste storing, maar het is er één te veel en in ieder geval veel te lang

frank van woesik
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 13:47

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door frank van woesik »

Een goedenmiddag allemaal,

Enige weken gelden hebben wij thuis ook onze aansluiting via wanadoo gekregen inclusief telefonie.

In het begin ging het goed, maar nu hebben wij constant problemen ermee (niet bereikbaar zijn, geen verbinding, geen voicemail, etc).

Kortom, ik baal als een stekker.

Ik wil wanadoo in gebreke stellen omdat zij niet kunnen leveren wat zij beogen. Ook ben ik van mening dat het te belachelijk voor worden is dat wij als klant maar constant die livebox maar moeten gaan resetten.

Ik heb het forum nog niet helmaal doorgespit, maar hebben mensen of groepen ervaring met het in gebreke stellen van wanadoo, met daaruit voortvloeiend het opzeggen van het abonnement (in ieder geval telfonie). Zoo ja dan wil ik dat graag horen.

Mij mailen kan ook: [email protected]

Alvast bedankt.... Frank

Gesloten