LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

darter schreef:goedendag

ik ben ook keurmeester ma je kunt niet zomaar iets afkeuren en als jij een automonteur bent weet jij dat ook wel want je kunt altijd een steekproef en ik neem aan dat de keurmeester vankwikfit ook geen straf punten wil ma jij hebt er vast wel verstand van
klopt, maar in de praktijk werkt het zo niet

men kan een auto makkelijk saboteren, onderdelen vervangen zonder dat er wat loos is, niet te achterhalen

ik heb het meerdere malen meegemaakt

daarnaast, veel bedrijven melden een auto pas af bij goedkeur, dus na vervangen van onderdelen en reparatie

dan komt de rdw in beeld bij steekproef

de rdw kijkt daar niet naar, controleert alleen of de afgemelde wagen ook daadwerkelijk apk proof is

dergelijke zaken gebeuren uiteraard niet alleen bij kwik fit

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic bevatte verscheidene berichten die off-topic gingen. Deze berichten zijn geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid verwijderd. U wordt verzocht vanaf dit bericht weer on-topic verder te gaan.

ABC12345678
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2009 10:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ABC12345678 »

Mallemalle schreef:
darter schreef:goedendag

ik ben ook keurmeester ma je kunt niet zomaar iets afkeuren en als jij een automonteur bent weet jij dat ook wel want je kunt altijd een steekproef en ik neem aan dat de keurmeester vankwikfit ook geen straf punten wil ma jij hebt er vast wel verstand van
klopt, maar in de praktijk werkt het zo niet

men kan een auto makkelijk saboteren, onderdelen vervangen zonder dat er wat loos is, niet te achterhalen

ik heb het meerdere malen meegemaakt

daarnaast, veel bedrijven melden een auto pas af bij goedkeur, dus na vervangen van onderdelen en reparatie

dan komt de rdw in beeld bij steekproef

de rdw kijkt daar niet naar, controleert alleen of de afgemelde wagen ook daadwerkelijk apk proof is

dergelijke zaken gebeuren uiteraard niet alleen bij kwik fit
Een auto moet al lange tijd, óók afgemeld worden als deze wordt afgekeurd.
Dit gebeurt ook, omdat als een bedrijf een APK in rekening brengt, en vervolgens géén keuringsrapport zou afgeven, dit bedrijf wel eens in grote problemen zou kunnen komen.

Bij elke APK hoort een APK keuringsrapport, goed of afkeur. Doen ze dit niet, kunnen ze gelijk hun boeltje pakken en wordt de keuringsbevoegdheid voor een paar maandjes ingetrokken.
Komt de RDW er altijd achter als een APK is gefactureerd, maar de auto niet is afgemeld ? Nee natuurlijk niet, maar het risico is gewoonweg te groot om te nemen.

Vergeet ook niet, dat de klant in beroep kan gaan tegen de keuringsbeslissing.
Dit gaat heel gemakkelijk: De klant geeft te kennen het niet eens te zijn met de keuringsbeslissing, zet zijn handteking onderaan het keuringsrapport, en de keurmeester belt de RDW. De bedrijfsinspecteur van de RDW komt zsm dan (dus diezelfde dag nog, binnen een uurtje normaalgesproken) naar het bedrijf om de auto te bekijken.

Een bedrijf kan dus eigenlijk geen onderdelen afkeuren die geen afkeur zijn. Het risico op nogal serieuze gevolgen is gewoon te groot.

Wél kunnen bedrijven ADVISEREN om onderdelen te vervangen, die volgens hen binnenkort aan vervanging toe zijn.

En nog even voor de duidelijkheid, er worden NERGENS klanten op pad gestuurd met 'gesaboteerde remmen' .
Dat zou namelijk gewoon neerkomen op poging tot moord met voorbedachte rade of zo :roll:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door quantas01 »

Komt de RDW er altijd achter als een APK is gefactureerd, maar de auto niet is afgemeld ? Nee natuurlijk niet, maar het risico is gewoonweg te groot om te nemen.
Zolang er nog niet gefactureerd is hoeft ie ook niet afgemeld te worden.
Geheel legaal zo doen ze het bij het RDW zelf ook als er een klein mankement is wat wel te maken is.
Wel houden ze je papieren achter zodat je zeker terugkomt.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

papieren achterhouden?

door rdw?welnee

je bepaald zelf of je voor herkeuring weer naar rdw gaat, ligt geen hond wakker van

@ ABC12345678

geen enkel apk station schrijft wel een rekening uit maar geen apk rapport, dat accepteert ook niemand natuurlijk, en valt onder kopje malafide zaken

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door quantas01 »

papieren achterhouden?

door rdw?welnee
Wel als jij hem niet af wilt laten melden en daar binnen max 2 weken terugkomt.
Anders betaal je gewoon en wordt ie afgemeld en afgekeurd.

Is voor beide partijen extra administratie en geheel legaal als je het zo op kan lossen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

bij de rdw meld men iedere wagen af

afmelding afkeur, betaal je geen andere kosten voor dan de apk kosten
afmelding goedkeur, betaal je een bedrag in orde van de 4 euro , naast de apk kosten uiteraard

de eerste keuring betaal je het volle bedrag, de herkeuring bedraagt iets in de ord evan 25 of 30 euro, men is er namelijk minder tijd mee kwijt

je krijgt bij de rdw 2 maanden (8 weken) de tijd om je afgekeurde wagen te fixen en ter herkeuring aan te bieden

in geen enkel geval worden je papieren ingehouden

waar je dat vandaan haalt is me een raadsel

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door quantas01 »

Zelf meegemaakt en ook een kennis van me.
Je moet het wel vragen want het is niet standaard.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

sjah , als je vraagt, wil je de papieren achterhouden zal dat best kunnen maar het is geen eis of regel

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Papieren worden ingehouden als blijkt dat het voertuig dusdanig technisch beschadigt is, dat het niet veilig de weg op kan. Bij een ongeval bijvoorbeeld.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

we hebben het hier over rdw/apk :roll:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik noem alleen de omstandigheden waarin ze papieren in beslag nemen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

dat kan maar dat heeft niks met het onderwerp te maken

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Het onderwerp is Kwikfit praktijken.

thijmo
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door thijmo »

Vorige week heb ik ook een leuke ervaring gehad bij kwikfit.

mijn probleem: schurend geluid bij remmen. Ik dacht dat is vast een remblok ofzo. In mijn naiviteit besluit ik om naar kwikfit te gaan. Een remblokje vervangen dat zullen ze wel het goedkoopste doen dacht ik. Wordt ik de volgende dag teruggebeld dat er een wielremcilinder kapot is. Kosten voor de reparatie 320 euro. Aangezien ik dit veel vond zeker gezien de auto 500 euro kostte heb ik dit niet laten doen. Ik ben naar een andere garage gegaan. Zij hebben mijn auto nagekeken en gezien er niet veel aan de hand was meteen gekeurd voor 130 euro en ja............. de wielremcilinder bleek helemaal niet lek te zijn.

Dat ze je bij kwikfit eventueel zouden oplichten had ik van te voren niet uitgesloten maar dat ze je 300 euro door de neus proberen te boren dat snap ik echt niet. Als je mensen wil oplichten zou ik dat toch iets minder opzichtig doen...... t probleem is alleen dat die lui er tot nu toe ook gewoon mee weg komen. Genoeg mensen die langskomen en aannemen dat kwikfitters de experts zijn..........................

Mijn conclusie: ga nooit naar kwik fit en zoek een normale garage.

Jammer is alleen wel dat diegene die hier komen lezen waarschijnlijk al bij kwikfit zijn geweest en dezelfde conclusie al getrokken hebben...............

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Thijmo,

We hebben je ervaring hier gelezen. Graag zouden we met je in contact komen om deze zaak uit te zoeken. Je kan een reactie sturen naar [email protected]

We zien je reactie graag tegemoet.

Petra
Webcare team

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

tzal mij benieuwen

dit lijkt me een uitstekende manier om de kwik fit naam weer wat op te krikken

ik vind het dan ook erg vreemd dat het aanbod om kwik fit webcare te meelen wordt gedaan, maar je verder niks nada noppes terugleest over de afhandeling

gemiste kans wellicht

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Leuk dat er ineens een web care team hier is onder leiding van Petra.

Had er jaren geleden al moeten zijn, toen ze bij mij eerst de schokbrekers voor vernieuwden (op mijn verzoek, want die waren versleten), toen opbelden voor de achterschokbrekers, naderhand kwamen de remblokken er nog bij, en nog meer ongein... Wist ik veel.

Moest toen nog twee keer terug met die remblokken, want ze piepten bij het leven, maar dat was volgens hen héél normaal...

In Zwolle zitten er drie, de bovenstaande dus, in Zwolle Zuid, in de Veerallee zit een hele goede, en in Holtenbroek een middelmatige. Maar ben verhuisd, en ga het met Kwikfit hier niet nog een keer uitproberen, zit bij een dorpsgarage en dat bevalt me uitstekend.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

zit bij een dorpsgarage en dat bevalt me uitstekend.
En grote kans dat die gewoon alle voorkomende zaken kan repareren, ik heb er een keer bijgestaan bij een snelfitter waar iemand een "grote" beurt uit liet voeren.
Een monteurtje kwam aandraven met wat zaken zoals olie en luchtfilter, ruitensproeiervloeistof en 4 bougies.
In een rap tempo werden olie en filters vervangen, de ruitensproeier gevuld en 3 bougies vervangen, de 4e kreeg hij niet los. Klant ging weg met 1 nieuwe bougie in de jaszak, betaalde de volle mep en werd naar een echte garage gestuurd.
Los van het probleem met de bougie houdt een grote beurt toch echt wel iets meer in dan het even snel vervangen van wat onderdelen en olie.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jor »


Wat wordt er gedaan bij een grote beurt?
Bij een grote beurt word de olie ververst en de vloeistoffen bijgevuld. De remmen worden gereinigd. Distributieriem , V-Snaren, Banden, Verlichting, Ruitenwissers, Uitlaat, Koppeling en Remmen worden gecontroleerd. Oliefilter, Luchtfilter, Brandstoffilter en Bougie's worden vervangen.
Komt bij een grote beurt inderdaad veel meer dan bougies vervangen/olie verversen/lucht en oliefilter vervangen. Ik begrijp best dat als je weinig geld hebt je bij zaken als kwikfit terecht komt maar onthou dan maar vast dat goedkoop heel makkelijk duurkoop kan worden als bv de Distributieriem niet nauwkeurig gecontroleerd en op bepaalde kmstand zelfs vervangen moet worden.Je zult niet de eerste zijn bij wie de kleppen dwars door de zuigers gaan door het breken van deze distributieriem.

Gesloten