LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Goldengirl50
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Goldengirl50 »

@ D uit H

ik ben nog in afwachting of ik van de NEM nog vervelende post ga ontvangen... maar ik schrik als ik jouw verhaal lees (en van alle andere mensen) dit moet toch een halt toe geroepen kunnen worden?
Laatst gewijzigd door Goldengirl50 op 19 mei 2008 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

mar1een
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 13:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar1een »

Ook ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik heb de volgende tips:

1. Op de website van DTE ( directie toezicht energie ) ofwel consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief die je kunt sturen naar de NEM.

2. Stuur direct een brief naar je huidige enrgiemaatschappij met de vraag of zij GEEN ee=indafrekeing willen maken. Zet erbij dat je NIET de overeenkomst opzegd.

3. Je kunt ook contact opnemen met de KvK ( Kamer van Koophandel ). Het NEM moet ieder contract deponeren bij de KvK, anders is het contract niet geldig.

4.Stuur een aangetekende brief naar het NEM en eis daarin een bewijs van een rechtsgeldig contract.

5. Kom je er niet uit, neem dan contact op met Energie & Water geschillencommisie.

Ik ben er nog steeds mee bezig, tips van jullie hoor ik ook graag.


Zo dat ben ik dan meteen ook even kwijt !

MaEnMo
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MaEnMo »

Ik heb na het versturen van een garantiebrief naar NEM en Eneco een bevestigingsbrief gekregen dat de overeenkomst geannuleerd is. Ik hoop dat ik er van af ben. Je weet het maar nooit.

Suc6 iedereen.

Goldengirl50
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Goldengirl50 »

ik heb maandag een aangetekende brief mét handtekening retour verstuurd maar heb tot vandaag nog niets ontvangen..maar ik begrijp dat het dan morgen wel zover zal zijn als 't 3 dagen duurt?
dacht dat aangetekende brieven er korter over deden?

Jetje1601
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jetje1601 »

Ik heb mijn aangetekende mét handtekening retour vorige week dinsdag op de bus gedaan en vrijdags kreeg ik van de NEM een bevestiging.
Het was dan wel niet het kaartje van het aangetekende stuk (wat je dan eigenlijk zou mogen verwachten) maar het was dus wel aangekomen.

Goldengirl50, ik gok het er zomaar op dat je morgen de brief binnenkrijgt, houd moed !!!!

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door im »

Wij hebben het ook meegemaakt. Er werd voorgedaan alsof het Eneco was. Toen er een bandopname gestart werd, werd voor het eerst gezegd dat het over overstappen ging. Mijn man heeft gelijk geprotesteerd en is niet akkoord gegaan. De 'vriendelijke' telefonisch verkoper werd behoorlijk boos en vond het maar raar dat wij niet wilde overstappen. Vervolgens krijgen wij een paar dagen later ook een welkomstbrief thuisgestuurd!! Wij hebben gelijk gebeld en een klacht ingediend en via e-mail heb ik het kunnen annuleren. Echt zeer onbeschoft hoe ze te werk gaan!

jo21
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2008 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jo21 »

De NEM. Goedkoopste leverancier, levert tegen inkoopsprijs. Op mijn vraag waar ze dan van leven: het vastrecht. Na enig doorvragen werd de telefoon er opgegooid. Geeft weinig vertrouwen als er echt een probleem is.

Volgens mij zeggen ze te weten bij welke maatschappij je nu zit, maar in mijn geval hadden ze het mis. Vergelijking van hun tarieven met Eneco scheelt op piekstroom een beetje in hun voordeel, het daltarief was duurder.

Kan alleen maar concluderen dat ze zeer agressief de gesprekken ingaan en niet netjes zijn opgevoed.

Mijn advies: NIET DOEN !!!!

sandra79
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2008 23:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sandra79 »

Ik ben ook gebeld door de NEM en ik heb ze bestookt met allerlei vragen en wilde eigenlijk gewoon alles op mijn gemak bekijken samen met mijn vriend of het allemaal zo voordelig en goed is.
Dan moest ik gewoon het pakket aanvragen en dan kan ik het op mijn gemak bekijken en als ik het niets vind.. kan ik met een klein mailtje gewoon annuleren. Ik kon niet op de site kijken, want dit was een eenmalige aanbieding en ik moest echt nu beslissen. En een informatiepakket konden ze niet verzenden, want omdat ze al zo laag zaten met de prijzen, zou dat een veel te hoge kostenpost zijn.
Ook een contract dat ik heb bij de nuon was geen probleem... niet voor hun nee!!!

Ik ben er gewoon met open ogen ingetuind, terwijl het al niet goed voelde en ik me later er erg naar over voelde. Ik heb het pakket nog niet eens ontvangen, maar de aangetekende brief, plus een gewone brief gaan morgen op de post. En een annuleringsmail... Grote vraag hoe je die moet sturen, want alles moet met het contactformulier, waar in het onderwerp geen mogelijkheid tot annuleren staat vermeld??? Ik heb het maar gewoon ingevuld en verstuurd.


Het zijn slinkse verkopers en weten met hun agressieve en assertieve verkoopmethode handig in te spelen op wat je wilt horen, maar netjes is het zeker niet!!!

Groetjes sandra

Goldengirl50
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Goldengirl50 »

@ Sandra het emailadres wat je moet gebruiken is:

[email protected]


en als je een klacht wil indienen doe je dat bij de NMa
[email protected]

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Voordat u zich aansloot bij de NEM, zat u toen bij een ander energie bedrijf? M.a.w. bent u recentelijk geswitched?
Waarom deze vraag en antwoord belangrijk is?
Omdat:
Stel u ontvangt uw jaarafrekening steeds in september. In maart besluit u te switchen. Ten behoeve van deze switch geeft u uw meterstanden door. Immers, er zal een slotfactuur opgemaakt worden bij uw oude leverancier. Echter, deze slotfactuur bestrijkt de topmaanden van gebruik. Dit verbruik (dus uw meterstanden opgenomen in maart) wordt doorgegeven aan de netbeheerder.
De netbeheerder op haar beurt ziet een enorm verbruik over de periode van september t/m maart. Hierop wordt een gemiddeld verbruik losgelaten. Dat zal een vertekend gemiddeld verbruik opleveren.
De nieuwe leverancier krijgt van de netbeheerder dit nieuwe gemiddeld verbruik en legt daar het nieuwe termijnbedrag naast. Wat daardoor dus veel hoger uit kan/zal vallen dan de realiteit eigenlijk is.
Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden.
Als dit het geval is dankunt u dat aangeven bij de medewerker. Het aanpassen van het termijnbedrag (met meer dan 10%) mag dan geen probleem zijn.

Wat betreft het aanpassen van uw termijnbedrag. Op de NEM site staat duidelijk:
Hoe wordt mijn voorschotbedrag bepaald?
Ongeveer 4 weken na het indienen van de switch ontvangen wij van uw netbeheerder uw historisch jaarverbruik. Op basis hiervan wordt in een geautomatiseerd proces uw voorschotbedrag bepaald.
Dit voorschotbedrag bestaat uit een tarief voor elektriciteit en gas, en een tarief voor de transportkosten. De tarieven voor energielevering zijn van ons. Het tarief voor transport nemen wij over van uw netbeheerder.


Kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?
Ja, het voorschotbedrag kunnen wij voor u aanpassen. Verhogen mag altijd. Verlagen kunnen wij direct doen tot 10 procent. Na overlegging van uw laatste jaarnota kan het eventueel verder worden verlaagd.
Wel willen wij waarschuwen dat een verlaging van uw voorschotbedrag kan leiden tot een hogere jaarafrekening.
Neem voor aanpassing van uw voorschotbedrag contact met ons op.
Succes!

west2
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door west2 »

ik ben zojuist ook gebeld door de nederlandse energie maatschappij en vroeg om info te sturen per mail of post zodat ik haar aanbod kon bekijken en of zij goedkoper waren.
1)Ik nu van Oxxio 2 wireless meters: en die zouden blijven hangen zei zij... ik geloof dat niet en denk dat ze dat alleen zij omdat ze het niet wist en een verkoop wilde.
2) vervolgens word er een bandje gestart en elke zin zegt: u gaat akkoord dat.... ik heb haar 2x en een manager gesproken omdat ik niet af wil zeggen, ik geef ze alleen de kans om mij info te sturen zodat ik kan kiezen.

Uiteindelijk opgehangen omdat zij bleef beweren dat ik geen abonnement aan ging tenzij ik mijn handtekening zet : ik heb gezegd dat ze hun tekst dan eerst moeten aanpassen. Bij Oxxio kon ik namelijk ook zo klant worden zonder handtekening, maar daar werd netjes verteld dat ik wel klant werd zodra ik op de samenvatting akkoord gaf die opgenomen werd.

Mikel20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikel20 »

Ben zelf werkzaam in één van de callcenters, inmiddels al bijna 2 jaar.

En waar ik me het meeste aan erger bij veel berichten die hier staan, is dat mensen het over een informatiepakketje of brochure hebben.

Het betreft een welkomstpakket! ook in de bandopname wordt dit duidelijk herhaalt. Welkomstpakket: bevesting aanmelding, contract, productvoorwaarden, certificaten.

Mocht u er vanaf willen, kan dat geheel kostenloos na 7 werkdag ( exclusief weekend) 9 hele dagen. Briefje, fax of email.

Oja en nog iets.... de vraag wordt steeds gesteld, hoe komen ze aan me adres gegevens?? Antwoord: open energiemarkt die is vrijgegeven onder leiding van de heer J Balkenende! Op die manier krijgen leveranciers gegevens, betreft dezelfde gegevens die in het telefoonboek staan overigens, waar bijna 3 kwart van de inwoners van NL in staan.

Gegroet

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shilka »

Precies, mensen vragen om een informatiepakket, en jullie sturen een welkomstpakket. Daar ergeren wij ons nu aan. En jullie beloven mij aan de telefoon een jaarlijkse besparing die groter is dan het bedrag dat ik in totaal betaal, daar erger ik me nu aan.

Mikel20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikel20 »

Mam maria:

Waar ik me ervaring vandaan haal? als je 2 jaar al energie verkoopt dan weet je precies hoe de energiewereld in elkaar steekt.

Grote bedrijven zoals de nuon, essent en eneco maken misbruik van hun machtspositie, zo maken zij een hoop reclame waar de consument onbewust aan meebetaald. Maar hier hoor je niks over.

En wat betreft de open energie markt , dan moet je bij premier Balkenende zijn die deze energie markt heeft vrijgegeven waardoor er diverse leverancier zijn ontstaan die gas en stroom leveren over het netwerk van de huidige maatschappijen. Lijkt me verder niks mis mee, en zeker niet als dit voor een voordeliger tarief is.
Bij telefonische verkoop is een vuistregel en daarmee ook meteen een verkooptechniek. MENSEN WILLEN HOREN WAT ZE WILLEN HOREN!
Als ik mijn gesprek begin en vraag of die mensen bij de Nuon zitten, klopt dit negen van de 10 keer. MAar dat betekent niet dat ik van de nuon ben. Juist met die verstande begin ik mijn gesprek.

Wij kunnen dus ten opzichte van de nuon 20% goedkoper uitzijn( uitgaande van een gemiddeld verbruik)


Betreft het verhaal over mensen boven de 70/80 is natuurlijk een kwalijke zaak. Maar zolang men beseft dat de nem het stroom en gas voor hun gaat leveren zonder dat ze verder weten wat het inhoudt volstaat voor ons voor een volledig akkoord. En als het niks is, geldt uitraard de afkoelingsperiode.
--------------------------------------------------------------------------------



Dus Mikel20, heb jij nog steeds het idee dat jij bij een bedrijf werkt waar de ethiek hoog in het vaandel staat ...! Moet je lekker blijven zitten, ik hoop dat je het voor jezelf kunt verantwoorden!!!!!!!

Ik mag hopen dat ik mezelf nu voldoende heb verantwoord

Gegroet

mikel

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marnix »

@mikel 20, dat vind ik nou eens een goed bedrijf waar u (voor) werkt, dat je na 7 dag(en) nog kostenloos kunt opzeggen!

JPJS
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2008 16:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door JPJS »

Ook mijn moeder (75 jaar en vol vertrouwen in de mensheid) is een paar weken geleden gebeld door de NEM. Of ze goedkoop gas en electriciteit geleverd wil hebben? Ze vond het allemaal erg veel info en had nog wel zo haar bedenkingen bij levering tegen inkoopprijs en wilde eerst nog met mijn vader overleggen dus adres doorgegeven en voor verdere info gevraagd. En ja hoor! Ook zij heeft blijkbaar zich aangemeld. Omdat zij van mening was dat zij geen contract afgesloten heeft, heeft ze dus ook niet in de kleine lettertjes gekeken en dus niet binnen 7 dagen alsnog nee gezegd. Hoefde ze ook niet, want ze had zich niet aangemeld! Vandaag gebeld met de NEM en ja hoor, alles is al omgezet en mevrouw heeft geen bevoegdheid om alles weer terug te 'switchen' Doorverbinden met iemand die die bevoegdheid wel heeft kan natuurlijk niet. Ik krijg nu het telefoongesprek opgestuurd (duurt een week!). Als ik vind dat mijn moeder duidelijk alleen voor verdere info gevraagd heeft zal ik alles in het werk stellen om het de NEM zo lastig mogelijk te maken!

Mikel20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikel20 »

[/quote]Ben ik dan dom dat ik hoor zeggen: wij zijn van het Nuon en wij bellen omdat er bij een stroomstoring persoonsgegevens verloren zijn gegaan, dus wij willen even checken of de gegevens kloppen, zegt u maar ja als het klopt?

Kwalijke zaak, dit is uiteraard niet de bedoeling. Waar ik werk gebeuren dit soort praktijken niet.

hjdt
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2008 19:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hjdt »

Ook wij hebben net een uiterst onbeschofte vasthoudende telefonist van NEM aan de lijn gehad! Nog nooit heb ik zo'n vervelend en uitermate manipulatief verkoopgesprekje gehad!!

Hij deed zich voor als iemand van Eneco en vertelde dat Eneco samen is gegaan met de NEM en dat we voortaan 20% minder gaan betalen. Er moesten nog wat gegevens gecontroleerd worden, naam, adres, wijze van betaling, banknummer. Al deze gegevens wist hij me te geven!!!! Hoe kan dit? Hoe komen hun aan deze gegevens??

Ik heb direct aangegeven dat ik geen contractswijziging wil en dat ik het prima vind bij Eneco, zijn reactie daarop was: "maar mevrouw dan begrijpt u mij verkeerd, u krijgt ook geen contractswijziging en u kunt binnen 7 dagen nog afzien van het pakket, maar dat ie wel even een bandje zou starten en daarop wat antwoorden moest hebben".
Ik heb aangegeven dat ik helemaal geen bandje in ging spreken en dat hij helemaal niets ging versturen. Waarop hij weer het verhaal dat ik het niet zou begrijpen afstook en vervolgens het bandje wilde starten!!!! Dat deed ie ook, want hij begon al met het is vandaag 04 juni blabla..... Dus op dat moment ben ik erg boos geworden en heb ik heel duidelijk gezegd dat ik de manier van benaderen uiterst onbeschoft vond en dat ik helemaal nergens mee akkoord ga. Vervolgens droop hij af.
Ik hoop dat ik niets meer van hun hoor!! Ik zal ze in ieder geval nooit meer een kans geven om een gesprek met mij aan te gaan. Als hun onbeschoft kunnen zijn, dan kan ik dat ook, bij mij gaat zonder excuus de hoorn er op!!!

Vervolgens ben ik direct op internet gaan zoeken naar NEM, en zoals ik al verwacht had vind ik hier een topic van wel 37 pagina's lang!!!!! RADAR doe hier iets aan, dit kan dus ECHT niet!!!

Groeten,
Brenda

Mikel20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikel20 »

Wist hij zelfs je banknummer en/of geboortedatum??
Het kan ook zijn dat er al eerder contact is geweest waarbij het één en ander is doorgegeven.

De nem heeft de naam, adres, postcode, straatnaam. In principe evenveel als in het telefoonboek.

assinkhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2008 22:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door assinkhh »

Wij zijn er vandaag ook ingeluisd door De Nederlandse Energie Maatschappij met misleidende uitspraken dat de energie via Essent blijft lopen en 20% goedkoper is. Ook in ons geval doet de verkoper het voorkomen alsof hij Essent vertegenwoordigt.

We hebben onmiddelijk een opzeggingsbrief gemaakt met behulp van een voorbeeld v.d. site van Essent. Deze gaat morgen aangetekend op de post.

Gesloten