LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Over de accu:
Daar zit maar 6 maanden garantie op en gaan gemiddeld zo'n 2 à 2½ jaar mee, maar door het vele gebruik kan dat minder worden.
Wel veel gebruikt, maar altijd volledig opgeladen en leeg laten lopen. Maar dat is dus kennelijk niet van invloed op het 'geheugen' van de batterij? Een ander verhaal. Ik heb een duiklamp...had hem meer dan een jaar niet gebruikt en opgeladen. Dus normaal gesproken zou hij verrot moeten zijn. Hij was echter zo leeg dat ik na 24 uur opladen een langere brandtijd had dan stond voorgeschreven in het boekje...is zoiets ook mogelijk met laptop accu's? (sorry heb geen verstand van type accus's zoals je merkt..kan het type van de duiklamp nakijken).
Als je niks voor die nieuwe laptop betaald hebt, gelden de termijnen van de eerste laptop.
Dus op papier heb je die laptop dus niet anderhalf jaar, maar twee jaar.
Dit, omdat bij vervanging van de laptop de garantietermijnen, de economische levensduur en de technische levensduur niet opnieuw aanvangen.
Ik heb bij vervanging gevraagd of ik weer opnieuw een jaar garantie had. dat was het geval. Daarnaast, het is een nieuwe laptop dus lijkt mij dat de economische levensduur weer opnieuw 3 jaar is. De garantietermijn dat valt normaliter te betwisten maar in dit geval dus niet.. Ga er dus ook gewoon vanuit dat ik de helft en niet voor 2/3 van de kosten opdraai.
Quote:
Feit is wel dat ik nu niet op mijn laptop kan werken en dus eigenlijk morgen ter reparatie wil aanbieden.


Toch kan het wel.
Kijk, als je de accu eruit haalt en je sluit een externe monitor aan, kun je toch blijven werken.
Als monteur zijnde heb ik dit al diverse keren meegemaakt. Ligt ook helemaal aan de situatie van de betreffende klant. Sommige mensen gebruiken de laptop altijd op een vaste plaats en werken er niet onderweg mee. Dan is de bovenstaande oplossing een goede. Vooral als de onderdelen besteld worden.
Heb net een externe monitor geprobeerd maar die springt na een paar tellen ook op zwart. Dacht eerst omdat de oude stekker eruit viel (de schroefjes gaan niet in mijn nieuwe laptop). Maar het lijkt erop dat wanneer het opstartscherm verspringt van -zwart naar blauw zeg maar- dat de monitor automatisch uit gaat (en ook niet meer aan wil). enig idee wat de reden kan zijn?

Tja daarnaast is het mbt to het scherm een leuke oplossing..maar zal toch zsm gereapreerd moeten worden..ander worden de kosten alleen maar hoger.

De accu eruit halen....dan doet mn hele laptop helemaal niks...de netstroomtoevoer zal ongetwijfeld via de accu gaan...zit die er niet in, dan werkt niks. Vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is als ik hem eruit zou halen..

---

Hoe dan ook is het nu verstandig om wel een email of brief op te stellen zoals cosuwijzer mij adviseerde? Of zou ik er teveel wantrouwen en mogelijk extra kosten aan over kunnen houden.. Hoe dit aan te pakken.

p.s. mbt het defecte scherm; zou het ook een back- of blacklight kunnen zijn ipv de converter? Dat onderdeel is iig veel duurder en maakt het icm de onderzoekskosten en vervangende laptop (bij elkaar zo'n 100 euro ex btw) misschien zelfs wel zo duur dat het weggegooid geld is (om nog maar van de 125 ex btw voor de accu te spreken).
[/quote]

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

p.s. mbt het defecte scherm; zou het ook een back- of blacklight kunnen zijn ipv de converter? Dat onderdeel is iig veel duurder en maakt het icm de onderzoekskosten en vervangende laptop (bij elkaar zo'n 100 euro ex btw) misschien zelfs wel zo duur dat het weggegooid geld is
Sorry hoor, maar dat vind ik te ver gaan.

Kijk, zo'n backlight kost bijna niks, maar gaat ook bijna niet kapot.

In de meeste gevallen is die inverter inderdaad kapot.

Zelf denk ik dat je zegt dat het die backlight wel kapot zal zijn, maar als ze zeggen dat die inverter kapot is, dat ze dan meer verdienen.

Ten minste, dat is de toon die ik er uit haal.

En dat vind ik tever gaan.
Want dat is dus niet zo.
Wel veel gebruikt, maar altijd volledig opgeladen en leeg laten lopen. Maar dat is dus kennelijk niet van invloed op het 'geheugen' van de batterij?
Nee.

Accu's gaan, zoals ik al eerder aangaf, gemiddeld zo'n 2 a 2½ jaar mee, maar sommige beginnen al na 1½ jaar af te takelen.
Ik heb een duiklamp...had hem meer dan een jaar niet gebruikt en opgeladen. Dus normaal gesproken zou hij verrot moeten zijn.
Hoho, op een accu zit geen houdbaarheidsdatum! :wink:
Heb net een externe monitor geprobeerd maar die springt na een paar tellen ook op zwart. Dacht eerst omdat de oude stekker eruit viel (de schroefjes gaan niet in mijn nieuwe laptop). Maar het lijkt erop dat wanneer het opstartscherm verspringt van -zwart naar blauw zeg maar- dat de monitor automatisch uit gaat (en ook niet meer aan wil). enig idee wat de reden kan zijn?
Ja, dat is ook normaal dat het gebeurd.
Je hebt 2 monitoren, de laptop eigen monitor, dat is dus de primaire, en je hebt de externe monitor, dat is dus de secondaire.
Bij het opstarten van windows zal de secondaire monitor uitgeschakeld worden.
Wat je moet doen is op het toetsenbord op de <FN> toets drukken en ingedrukt houden en dan op <F4> of op <F5> (ligt aan de toetsenbord indeling). Dan wordt de externe monitor ingeschakeld.

Snappie? :wink:
Hoe dan ook is het nu verstandig om wel een email of brief op te stellen zoals cosuwijzer mij adviseerde? Of zou ik er teveel wantrouwen en mogelijk extra kosten aan over kunnen houden.. Hoe dit aan te pakken.


Ik zou eerst gewoon naar de verkopende partij gaan en zeker die brieven van de consuwijzer e.d. niet meenemen en ook niet gelijk gaan roepen wat jouw rechten zijn en de verkoper zijn plichten. Werkt alleen maar tegen je.

Dus eerst het antwoord van de verkopende partij afwachten.

Dus in het kort:

- De kosten van de accu komt geheel voor je eigen rekening.

- De kosten van het vervangen van het inverterbord is fifty-fifty.
Voor het uurloon kan maximaal een half uur worden gerekend.
Echter het inverterbord kan ook behoorlijk prijzig zijn.

Als de verkopende partij minder korting geeft op de reparatie van het inverterbord dan 50%, dan kun je stappen ondernemen.

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Okay bedankt zover! Wat ik begreep was dat een inverter zo rond de 100 euro kan komen en een backlight rond de 300 euro? Of was het net andersom..Ik zal dat nogmaals vragen om te kijken hoe zij me nou voorlicht(t)en. Goed te weten dat het iig niet meer dan een half uur in beslag kan nemen. Ze zullen het sowieso op onderzoekskosten en arbeidsloon gooien. Want ze moeten hem eerst open halen voor ze weten wat er kapot is. Vervolgens moet het onderdeel besteld worden. (of kan dit door de laptop aan te zetten ook al geconstateerd worden?)

Okay, dat van de monitor begrijp ik. Logisch inderdaad. Helaas niet zoveel aan. Hoewel ze mijn laptop wel zogenaamd moesten inplannen. Want ze hadden er nog tig in behandelig (personeelstekort zou ik zeggen..maargoed). ff een half uur inplannen om em los te halen lijkt me toch niet zo moeilijk...kunnen ze het onderdeel ook gelijk bestellen. Maarja ze voelen natuurlijk ook aan dat ik dan geen leentoestel nodig heb. Verdienen ze minder.

Tot slot enig idee wat een invertbord voor een (HP) Compaq Pressario V5000 (type behuizing) kost? Ik heb het exacte laptop type (maar even niet bij de hand). Ik zou dus denk ik de prijzen wel kunnen checken lijkt me....maar om even een grove schatting te maken en met de prijs van de verkoper te vergelijken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Want ze moeten hem eerst open halen voor ze weten wat er kapot is. Vervolgens moet het onderdeel besteld worden. (of kan dit door de laptop aan te zetten ook al geconstateerd worden?)
Dat open halen is binnen 5 minuten gebeurd.

De schroeven aan de voorkant uit draaien en dan de front bazel eraf halen.
Het inverterbordje zit vaak met 1 of 2 schroeven vast.
Wat ik begreep was dat een inverter zo rond de 100 euro kan komen
Tussen de €50,- en de €180,-
en een backlight rond de 300 euro?
Je maakt een grapje?

Ik heb ze hier voor nog geen €10,- liggen! :wink:

Maar geloof me, die backlight is nog wel goed, maar die inverterbord is defect.

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

okay thnx! Ik zal er morgen bijlangs gaan. Zien dat ze hem terplekke nog even openschroeven. En dat onderdeel bestellen. .....nou hopen dat ze meewerken. 180 euro ex btw (?) x 50% + arbediskosten...lijkt het nog enigzins redelijk (van een max uitgaande).

Bedoel uh..als ze hem nu openhalen en even costateren wat het probleem is dan heb ik geen vervaning nodig en dan breng ik mn laptop wel een keer als ze het onderdeel binnen hebben en tijd hebben om het te plaatsen.

lijkt me een strak plan. Gegroet en ik zal morgen (vandaag) even katen weten hoe het is verlopen.

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Quote:
en een backlight rond de 300 euro?


Je maakt een grapje?

Ik heb ze hier voor nog geen €10,- liggen!

Maar geloof me, die backlight is nog wel goed, maar die inverterbord is defect.

Hmm ging er netbijlangs. Toen ik aangaf dat ik soms door het zwarte heen nog het beeld kon zien dacht die jonge dat het misschien ook het backlight kon zijn. Volgens hem had ik dan een probleem want om de backlight te vevangen moet het hele scherm los..blabla ingewikkeld verhaal...maar komt er op neer dat het niet te vervangen is, dan moet het hele scherm vervangen worden (volgens mij zei hij iets in de trend van: het backlight dat zit om het hele scherm heen of dat is het hele scherm..is niet los te halen. of niet te vervangen..dat wordt een heel nieuw scherm).

verder vraag ik me af of de winkel hem moet maken of hoort HP dat te doen?

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

peddewop schreef:Een paar weken terug was mijn accu ineens met 40 minuten leeg.
In eens? Dat is waarschijnlijk gewoon slijtage.
peddewop schreef:Ik weet inmiddels dat er Europese richtlijnen zijn die stellen dat de klant recht heeft op 2 jaar garantie. Maar ik lees ook verhalen dat in Nederland die richtlijnen niet zijn overgenomen omdat de consument recht heeft op 'korting' na de garantietermijn.
De termijn van twee jaar betreft een verjaringstermijn. En die is door Nederland niet overgenomen. Je moet zelf aannemelijk maken dat het product niet de eigenschap bezat die je er objectief van mocht verwachten. Om dat te doen kun je het best naar een onafhankelijke derde toestappen. Daarna heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Dat zal wel vervanging worden als het herstel te duur is.
peddewop schreef:Feit is wel dat ik nu niet op mijn laptop kan werken en dus eigenlijk morgen ter reparatie wil aanbieden. Ik kan van hen (tegen betaling) een vervangend model meekrijgen. Maar is het niet verstadiger om eerst een brief (/email) op te stellen? en op antwoord te wachten?
Een brief schrijven is wel aan te raden, maar je hoeft de uitkomst daarvan niet af te wachten. Weet je ook dat je een laptop mag huren ergens en die kosten kan verhalen op de winkelier? Het beste kun je bij de winkelier vragen naar een leenexemplaar. Die bespaart zich daarmee kosten.
verder vraag ik me af of de winkel hem moet maken of hoort HP dat te doen?
Je levert het toestel af bij de winkelier en hij mag iedereen in huren die hij wil om het ding gemaakt te krijgen maar is wel aansprakelijk voor die personen..

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

In eens? Dat is waarschijnlijk gewoon slijtage.
van de 1 op de andere dag. van 2 uur naar 40 min.

De termijn van twee jaar betreft een verjaringstermijn. En die is door Nederland niet overgenomen. Je moet zelf aannemelijk maken dat het product niet de eigenschap bezat die je er objectief van mocht verwachten. Om dat te doen kun je het best naar een onafhankelijke derde toestappen. Daarna heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Dat zal wel vervanging worden als het herstel te duur is.
Nouja kijk ik had dus maar een jaar garantie..daarnaast lijkt het mij zeer aannemelijk dat dit product niet de eigenschappen bevat die ik had verwacht. Dat hoor ik ook van meerdere personen. Hoe kaart ik dit aan bij de verkoper? En heb ik ondanks 1 jaar garantie dan recht op kosteloze reparate danwel vervanging? De laptop is dus anderhalf jaar oud.
Een brief schrijven is wel aan te raden, maar je hoeft de uitkomst daarvan niet af te wachten. Weet je ook dat je een laptop mag huren ergens en die kosten kan verhalen op de winkelier? Het beste kun je bij de winkelier vragen naar een leenexemplaar. Die bespaart zich daarmee kosten.
Volstaat een email ook? Dan mail ik sowieso even dat ik hem langs kom brengen tegen het einde van de week.zodat ze de vervanging klaar hebben staan. Dan ziet het er niet zo offcieel uit maar heb ik het wel benoemd dat van die verwchtingen e.d. ....heb ik het dus zwart op wit.....lijkt mij de beste oplossing, mits dit geldt als brief. Kijk als ik een officiele klachtenbrief ga schrijven, dan is de goodwill ook weg bij de verkoper.

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Volstaat een email ook? Dan mail ik sowieso even dat ik hem langs kom brengen tegen het einde van de week.zodat ze de vervanging klaar hebben staan. Dan ziet het er niet zo offcieel uit maar heb ik het wel benoemd dat van die verwchtingen e.d. ....heb ik het dus zwart op wit.....lijkt mij de beste oplossing, mits dit geldt als brief. Kijk als ik een officiele klachtenbrief ga schrijven, dan is de goodwill ook weg bij de verkoper.
Nu kan ik het mooi verpakken / aankaarten als vraag / opmerking ....

volstaat dat?

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Mijn scherm doet het overigens ineens weer..alleen als je met het scherm heen en weer gaat dan valt het weer weg. Kan iemand hieruit opmaken of het de inverter, backlight danwel een ander onderdeel is?

Alvast bedankt.

Oh ja en kan er nog iemand terug komen over dat backlight verhaal? De ene heeft ze voor 10 euro wel liggen en de verkoper heeft het over een heel scherm vervangen..

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door TheLD »

Oh ja en kan er nog iemand terug komen over dat backlight verhaal? De ene heeft ze voor 10 euro wel liggen en de verkoper heeft het over een heel scherm vervangen..
BBCS doet het zelf (en is dus blijkbaar een stuk goedkoper). De meeste zaken zullen de officiële price quotation hanteren van HP (t'is toch een HP?), naar ik meen zo'n 330 euro ex BTW (je kunt HP bellen, het s/n en m/n doorgeven en je hebt de prijs zo binnen, ze werken met een fixed pricing systeem)

Oh, hier staat eea: http://h41345.www4.hp.com/cda/oow/displ ... _4070_12__
Laatst gewijzigd door TheLD op 28 okt 2008 23:16, 5 keer totaal gewijzigd.

peddewop
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:18

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door peddewop »

Ja een HP inderdaad ..Compaq pressario / HP. Okay kan het iig checken mocht dat nodig zijn (Technische ondersteuning denk..heb het nummer wel). Kijk we komen steeds meer te weten. Had overigens HP al wel gebeld hoor. Maarja die lui in dat callcenter weten ook van niks mbt garantie e.d. Die checken een pagina waarop staat 1 jaar en dan houdt het op. En bij Consuwijzer wordt je ook niet veel wijzer. Zal me later nog even verdiepen in linkjes die ergens bij de eerste pagina's zag staan.

aanvulling: je link werkt niet zie ik net..

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

peddewop schreef:Quote:
De termijn van twee jaar betreft een verjaringstermijn. En die is door Nederland niet overgenomen. Je moet zelf aannemelijk maken dat het product niet de eigenschap bezat die je er objectief van mocht verwachten. Om dat te doen kun je het best naar een onafhankelijke derde toestappen. Daarna heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Dat zal wel vervanging worden als het herstel te duur is.

Nouja kijk ik had dus maar een jaar garantie..daarnaast lijkt het mij zeer aannemelijk dat dit product niet de eigenschappen bevat die ik had verwacht. Dat hoor ik ook van meerdere personen.
Ik weet niet of dat voor de rechter ook zo aannemelijk is. Jij weet natuurlijk dat je er zuinig mee bent omgegaan, en dan is het inderdaad erg aannemelijk, maar of je dat ook hard kunnen maken... Als onafhankelijke monteur tot dat oordeel komt sta je m.i. sterk.
Hoe kaart ik dit aan bij de verkoper? En heb ik ondanks 1 jaar garantie dan recht op kosteloze reparate danwel vervanging? De laptop is dus anderhalf jaar oud.
Ja, artikel 7:21 BW geef je in lid 1 en 4 het recht op herstel of vervanging en in lid 2 wordt gemeld dat hiervoor geen kosten in rekening mogen worden gebracht. De winkelier kan zich beroepen op lid 5 en 6 als herstel en vervanging duurder is dan ontbinding waarbij je wel gebruiksvergoeding verschuldigd ben.

Je kan natuurlijk altijd kiezen om het bewijs achterwege te laten en in ruil vrijwillig te kiezen voor een bijbetaling, maar laat je niet wijsmaken dat je hiertoe gedwongen kunt worden.

Wetseis waar een product aan moet voldoen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

Het recht op kosteloos herstel of vervanging
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

Het half-dwingende karakter hiervan
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/6.html
peddewop schreef:Quote:
Een brief schrijven is wel aan te raden, maar je hoeft de uitkomst daarvan niet af te wachten. Weet je ook dat je een laptop mag huren ergens en die kosten kan verhalen op de winkelier? Het beste kun je bij de winkelier vragen naar een leenexemplaar. Die bespaart zich daarmee kosten.

Volstaat een email ook? Dan mail ik sowieso even dat ik hem langs kom brengen tegen het einde van de week.zodat ze de vervanging klaar hebben staan. Dan ziet het er niet zo offcieel uit maar heb ik het wel benoemd dat van die verwchtingen e.d. ....heb ik het dus zwart op wit.....lijkt mij de beste oplossing, mits dit geldt als brief. Kijk als ik een officiele klachtenbrief ga schrijven, dan is de goodwill ook weg bij de verkoper.
Zolang als jullie er onderling uitkomen volstaat elk communicatie middel. Ik denk dat een e-mail niet juridisch niet voldoet. Maar je hebt voor die brief twee maanden de tijd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a.
aflevering van het ontbrekende;

b.
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2.
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Toch een discussiepunt.

Want wanneer is de laptop niet volgens de overeenkomst als de laptop na 1½ jaar kapot gaat?
Als de fabrikant en de winkelier aangeven dat een laptop maar 1 jaar meegaat, heb je als consument weinig houvast om een kosteloze reparatie of vervanging te eisen.

Vaak hoor je dat je van een laptop mag verwachten dat die zonder problemen 3 jaar mee behoort te gaan.

Dergelijke uitspraken worden nooit door de fabrikanten en de meeste winkelieren gedaan, maar vaak door consumentenorganisaties.

De reden dat ik dit naar voren haal:

Veel consumentenorganisaties e.d. geven lange periodes aan dat een laptop mee behoort te gaan.
Echter zijn de uitspraken van de fabrikanten en winkelieren vaak anders.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik moet de eerste winkelier nog tegenkomen, die zegt dat de door hem verkochte laptops/PC's maar 1 jaar meegaan. Die kan zijn tent wel sluiten :)

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door komijntje »

mss. domme vraag maar valt opschonen laptop onder garantie of mogen ze hier toch geld voor rekenen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

komijntje schreef:mss. domme vraag maar valt opschonen laptop onder garantie of mogen ze hier toch geld voor rekenen?
Opschonen van een computer valt niet onder de garantie en de eigenaar van de computer moet deze kosten volledig zelf betalen.

Ook het schoonmaken van de computer zelf (stof verwijderen) valt ook niet onder de garantie.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door TheLD »

Dit valt zeker onder de garantie. Een laptop moet gemiddeld zeker 15 jaar meegaan, dus na 5 jaar zal de dealer de laptop met alle liefde even flink reinigen in een badje met handwarm kraanwater :wink:

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door komijntje »

wat voor zeep raad je me aan dan doe ik het zelf!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

15 jaar voor een laptop!

Die is goed verzonnen! :lol:

Maar zonder gekheid:

De levensduur van een computer wordt niet alleen bepaald door de hardware, maar ook door de software en zeker ook de technische ontwikkelingen.

Gesloten