Re: garantie laptop
Geplaatst: 24 okt 2008 21:05
Wel veel gebruikt, maar altijd volledig opgeladen en leeg laten lopen. Maar dat is dus kennelijk niet van invloed op het 'geheugen' van de batterij? Een ander verhaal. Ik heb een duiklamp...had hem meer dan een jaar niet gebruikt en opgeladen. Dus normaal gesproken zou hij verrot moeten zijn. Hij was echter zo leeg dat ik na 24 uur opladen een langere brandtijd had dan stond voorgeschreven in het boekje...is zoiets ook mogelijk met laptop accu's? (sorry heb geen verstand van type accus's zoals je merkt..kan het type van de duiklamp nakijken).Over de accu:
Daar zit maar 6 maanden garantie op en gaan gemiddeld zo'n 2 à 2½ jaar mee, maar door het vele gebruik kan dat minder worden.
Ik heb bij vervanging gevraagd of ik weer opnieuw een jaar garantie had. dat was het geval. Daarnaast, het is een nieuwe laptop dus lijkt mij dat de economische levensduur weer opnieuw 3 jaar is. De garantietermijn dat valt normaliter te betwisten maar in dit geval dus niet.. Ga er dus ook gewoon vanuit dat ik de helft en niet voor 2/3 van de kosten opdraai.Als je niks voor die nieuwe laptop betaald hebt, gelden de termijnen van de eerste laptop.
Dus op papier heb je die laptop dus niet anderhalf jaar, maar twee jaar.
Dit, omdat bij vervanging van de laptop de garantietermijnen, de economische levensduur en de technische levensduur niet opnieuw aanvangen.
Heb net een externe monitor geprobeerd maar die springt na een paar tellen ook op zwart. Dacht eerst omdat de oude stekker eruit viel (de schroefjes gaan niet in mijn nieuwe laptop). Maar het lijkt erop dat wanneer het opstartscherm verspringt van -zwart naar blauw zeg maar- dat de monitor automatisch uit gaat (en ook niet meer aan wil). enig idee wat de reden kan zijn?Quote:
Feit is wel dat ik nu niet op mijn laptop kan werken en dus eigenlijk morgen ter reparatie wil aanbieden.
Toch kan het wel.
Kijk, als je de accu eruit haalt en je sluit een externe monitor aan, kun je toch blijven werken.
Als monteur zijnde heb ik dit al diverse keren meegemaakt. Ligt ook helemaal aan de situatie van de betreffende klant. Sommige mensen gebruiken de laptop altijd op een vaste plaats en werken er niet onderweg mee. Dan is de bovenstaande oplossing een goede. Vooral als de onderdelen besteld worden.
Tja daarnaast is het mbt to het scherm een leuke oplossing..maar zal toch zsm gereapreerd moeten worden..ander worden de kosten alleen maar hoger.
De accu eruit halen....dan doet mn hele laptop helemaal niks...de netstroomtoevoer zal ongetwijfeld via de accu gaan...zit die er niet in, dan werkt niks. Vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is als ik hem eruit zou halen..
---
Hoe dan ook is het nu verstandig om wel een email of brief op te stellen zoals cosuwijzer mij adviseerde? Of zou ik er teveel wantrouwen en mogelijk extra kosten aan over kunnen houden.. Hoe dit aan te pakken.
p.s. mbt het defecte scherm; zou het ook een back- of blacklight kunnen zijn ipv de converter? Dat onderdeel is iig veel duurder en maakt het icm de onderzoekskosten en vervangende laptop (bij elkaar zo'n 100 euro ex btw) misschien zelfs wel zo duur dat het weggegooid geld is (om nog maar van de 125 ex btw voor de accu te spreken).
[/quote]