LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Simône
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 18:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Simône »

Oke, ik heb net vele negatieve verhalen gelezen over Click and Buy in de periode van 2008 t/m vandaag 28-1-2011.
Ook ik heb vandaag hier ook ergens mijn verhaal opgeschreven. Maar ik kom tot twee conlusies:

1: Click and Buy is een enorme oplichtersbende
2: Er heeft nog niemand iets aan kunnen doen, ik lees nergens oplossingen.

Dus mijn vraag is:

Kan hier iets aan gedaan worden door bijvoorbeeld RADAR. Natuurlijk wil ik daar zelf aan mee werken.
Dit duurt nu al 3 jaar, dat kan toch niet zomaar.....


Ik hoor graag wat oplossingen.
In ieder geval bedankt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Simone,

als ik goed lees, heb je besteld, maar is niet geleverd.

Dan zou je een berichtje in die strekking kunnen sturen, zowel naar C&B als Apple iTunes store.

voorbeeldje:

Dear sirs,

on (datum) you have charge me (bedrag) for (naam app).
However, due to an error on your side i have still not received the app, and yet you try to charge me for about 40 times more than the price of the app.

I respectfully request you deblock my account, and cancel this attempt at getting money from me, as this is uncalled for.
Should you choose to persist your attempts, you will leave me no choice but to report this attempt at blackmail and fraud to the police.

Trying to charge people for goods not delivered is considered (internet)fraud, something the police takes serious these days.

Please let me know within 5 working days that my account has been released, and the incorrect invoice has been cancelled.

regards,

(naam)


Je zou eventueel bestelnummer en andere kenmerken kunnen vermelden van je bestelling.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door duiner »

Ed van den Berg schreef:Ik ben in de tussentijd van rekeningnummer veranderd en ben dit vergeten door te geven aan C&B omdat ik er toen geen gebruik van maakte.
tja, als alles volgens de regels zou gaan , zouden er geen moelijkheden ontstaan.
.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

duiner schreef:
Ed van den Berg schreef:Ik ben in de tussentijd van rekeningnummer veranderd en ben dit vergeten door te geven aan C&B omdat ik er toen geen gebruik van maakte.
tja, als alles volgens de regels zou gaan , zouden er geen moelijkheden ontstaan.
.
Maar, aan de andere kant, als je iets niet gebruikt, kan het voorkomen dat je het vergeet.

En, gelijk 15 euro bovenop een bedrag van net geen hele euro?
Woekerwinsten? Graaipraktijken?

a.r.t.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2011 18:38

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door a.r.t. »

Click and buy
ooit voor 0,79 een app gekocht (kon je alleen via click and buy doen) voor zoon.
tot ik voor 5 dagen geleden ineens mail kreeg :?: 6 stuks van zo genaamde bestellingen die ik vorig jaar gedaan zou hebben.
__----------------------------------------------------------------------


Bij deze willen wij u graag bevestigen dat u aan de aanbieder Apple iTunes Store op 14.03.2010 22:44:53 CET een Easy Collect-machtiging heeft verleend voor het gebruik van het aanbod 'iTunes'.

Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop:

Aanbieder: Apple iTunes Store
Aanbod: iTunes
Datum: 24.10.2011 08:37:45 CEST
Geselecteerde aanbieding: MGT4WX2YVX:
Bedrag: EUR 79,99

Deze aankoop wordt verwerkt in de eerstvolgende facturering via ClickandBuy.

Hartelijk dank dat u van ClickandBuy gebruik gemaakt heeft

Zijn er nog onbeantwoorde vragen? [ wat heb ik eigenlijk besteld ??? dat staat nergens , en hoe kan het dat dit van vorig jaar maart is ???????

nou die had ik wel ,ik bellen naar verwegistan .............wij blokeren uw account .(ook een mail van gehad als bevestiging dat ik geblokeerd was)
dit alles in heel erg gebrekkig engels.( op mijn vragen was geen antwoord)
toch kreeg ik een mail dat er een transactie plaats zou vinden .
En ja dat gebeurde ook ,ik had mijn bank al gebelt wat ik zou moeten doen als dat ging gebeuren .
De bank heeft het netjes terug gehaald en die zelfde middag ben ik naar de bank gegaan en heb geregeld dat click and buy neverenApple iTunes Store nooit meer iets van mijn rekening kan afhalen . de dag er na kreeg ik nog wel een mail van ze dat ik moest betalen en dat er 15 euro bij kwam hahhahahahahahha

frankholst182
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2011 09:23

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door frankholst182 »

Ik heb hetzelfde als velen:
Vannacht blijkbaar 16 aankopen met een waarde van 350 euro gedaan.
Na het schrikmoment heb ik het volgende gedaan:

- Apple klantenservice gebeld. Die verwees me naar de mailhulp. Telefonisch klantenservices voor itunes bestaat niet!!! Vind ik echt belachelijk, omdat dit (zeker gevoelsmatig) om urgente zaken gaat. Ik wil in zulke situaties altijd kunnen bellen. Maar dat is mijn mening.

- Click & Buy gebeld (Engels). (telefoon: 0900-7773330, kosten weet ik niet zeker, ik denk 0,10 ct per minuut + kosten bellen naar het buitenland). Deze Engelsman heeft me aardig geholpen. Hij adviseerde me prima, nadat hij mij tijdelijk had geblokkeerd voor het click&buy account. Het advies kreeg ik later per mail nog en opgestuurd (zie hieronder). Hij gaf daarnaast nog het advies om mijn bank het click and buy bankrekeningnummer te blokkeren. Er wordt later hier geen 15 euro in rekening gebracht.

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

We have now blocked your ClickandBuy account since you informed us about unauthorised charges made in connection with your Apple/ iTunes account. We recommend to also inform iTunes about this suspicion.

ClickandBuy is merely a payment method for the merchant iTunes. For purchase cancellation queries please contact iTunes directly as we cannot cancel your purchase without the merchant’s consent.

You can contact the iTunes customer support directly via the support section online http://www.apple.com/support/itunes/ww/ where you have the option to select your country specific service pages and contact the merchant using the iTunes contact form.

In order to view your transaction history with iTunes please go to http://www.clickandbuy.com and log into your ClickandBuy account with your user name and password.
Click on the tab "Transactions" and the link "Transaction History" on the left hand side. There you will find an overview of your transactions.
When clicking on the transaction in question in the column "details" you can retrieve the transaction ID which you are required to provide to iTunes in order to request the cancellation of the transaction.

Once you have received feedback from iTunes please contact us again with the outcome in order to clarify the issue and unblock the ClickandBuy account.


- Bank gebeld om rekeningnr van click and buy te blokkeren. ik moet volgende week terugbellen om de blokkering op te heffen.

- Itunes mail gestuurd met alle transactiegegevens om ze die te laten cancellen.

Nu nog te doen:
wachten op Itunes klantenservice mail
click and buy en bank bellen om blokkeringen op te heffen.
Misschien politie bellen? iemand advies daarover?

Ik vind Click & Buy best netjes in deze situatie. Moet even afwachten of het ook allemaal uitkomst, dat ik daadwerkelijk gerustgesteld kan worden. Voor nu ligt het vooral aan Itunes of ik mijn geld terug krijg.

J61
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2011 10:01

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door J61 »

Hallo, ook wij hebben de bekende brief gekregen, in juni dit jaar hebben wij 19,80 overgemaakt en nu moeten wij 104,94 betalen.
Ze zeggen dat zij diverse mails gestuurd hebben, naar wie weet ik niet maar in ieder geval niet naar ons. Onze geweldige zoon van 14 heeft zelf een account aangemaakt zonder dat wij daar van wisten. Het is toch van de zotte dat dit kan.
Ook de naam klopt niet, het adres wel. Ik denk dan ook dat er iets anders in het spel is. Gisteren gebeld, moest wel in het engels, maar de persoon zelf kon zelf ook geen fatsoenlijk engels. Wi moesten hem onze bankrekeningnummer doen en dat wij hem wel konden vertrouwen. Nou dat ging ik dus maar niet doen.
Vandaag gaat er een fax richting C&B, maar daar zal waarschijnlijk niet op gereageerd worden. Ik ben geenzins van plan om dit te gaan betalen. Mijn zoon heeft verder ook niks gedaan bij C&B uitgezonderd de 19,80 die betaald is.
Wat is wijsheid, als je niet betaald wat dan? Elk bedrijf kan op deze manier wel een brief sturen dat ze nog geld van mij krijgen.
Ik hoor graag van iemand die niet betaald heeft en wat daar van gekomen is.

Met vriendelijke groet, Jan
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ronaldd92 schreef:Dag,

Iemand vroeg laatst op msn ( een vriend ) dat hij graag mijn telefoonnummer misschien kon gebruiken voor ( Clickandbuy site ) voor spel namelijk Warrock.

Hij kon maar 1 tel gebruiken daarvoor, maar wilde meerdere accounts aanmaken.
Dus ik gaf hem mijn tel, toen kreeg ik een smsje terug met een pincode. Die gaf ik toen ook aan hem zodat hij verder kon!

Ik snapte er totaal zelf niks van, maar wat is dit voor iets? kan hij er misbruik mee maken? of hoe werkt zo'n systeem?

Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen... het klinkt erg raar, maar misschien weet iemand wat ik bedoel.

Groet,

Ronald
Tsjonge tsjonge. Misschien eerst eens nadenken voordat je dit soort acties doet. Kan een hoop ellende schelen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

14 jaar?

Geen toestemming?

Jammer voor C&B.

Daarnaast - ze zullen hem moeten aanschrijven, niet u...

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door ArneLH »

@Guardian72: klopt helemaal:
Artikel 32 - 3:32 BW
2. Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.
En een 14 jarige is handelsonbekwaam. Kortom: J61 kan de overeenkomst, met terugwerkende kracht tot het moment van aangaan van die overeenkomst, vernietigen.

Simône
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 18:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Simône »

@ Guardian72

Dank je wel voor je advies! Vooral voor je brief in het engels. Mijn engels is goed maar in dit soort zaken toch handig als de brief nog soepeler loopt. Dus bedankt! Ik ga er werk van maken en hopelijk krijg ik voet aan de grond.
Het vervelende is dat mij apple ID onterrecht is geblokkeerd.
En ik blijf me verbazen over het feit dat ik na het lezen van al die verhalen (inclusief de nieuwe van de laatste tijd) absoluut niet begrijp dat er niet ingegrepen wordt in dit soort boevenpraktijken en ik begrijp ook niet dat Apple met dit soort lui in zee gaan.

Maar bedankt voor je hulp!

jennyrene
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 21:44

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jennyrene »

Er wordt voor de tweede keer één eurocent van mijn bankrekening gehaald met de boodschap dat ik iets moet activeren. Ik heb nog nooit met dit bedrijf te maken gehad, niemand wil me helpen. Hoe komen ze aan mijn gegevens?
Schandalig van de bank dat ze niets willen doen, behalve een definitieve blokkering van automatische incasso's van dit bedrijf.

Hoe kan dit?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoe kan dit?
Iemand heeft jouw rekeningnummer opgegeven.

Ik zou wel alvast een melding maken bij de politie - dat mensen misbruik maken van jouw gegevens - en de bank geen onderzoek mag/wil doen en geen actie onderneemt anders dan de tegenrekening blokkeren.

Wimpii
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2011 09:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Wimpii »

Hallo,

Ik heb ook de mailtjes gehad dat er bestellingen zijn gedaan op mijn i-tunes account. Dit is afgelopen zondag gebeurd toen ik nog lag te slapen. Het gaat om 7 mailtjes waarin cd's zijn besteld via itunes voor een bedrag van in totaal meer als 300 euro... Dit geld is ondertussen van mijn bank afgeschreven en dit wil ik heel graag terug.

Zowel itunes als click and buy hebben na de aankopen mijn account geblokkeerd. itunes heb ik weer opengezet om achter enige info te komen (niks gevonden, kan ook nisk vinden over de gekochte producten) En click and buy ga ik absoluut niet meer openzetten en die vermelden deze tekst:
Helaas is uw toegang tot het ClickandBuy systeem momenteel op grond van een blokkering door ClickandBuy geblokkeerd.Als u uw ClickandBuy account weer wilt laten vrijgeven, kunt u via het e-mailadres [email protected] of het telefoonnummer 0900-777 333 0 (EUR 0,20/min) contact met ons opnemen.

Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is XXXXXXXX.

Uit het feit dat ze mij blokkeren is het dus bekend bij hun dat er iets mis is aan mijn account (hacker?). Denk ik.?

Ik heb al een mail gestuurd naar apple en click and buy. click and buy heeft nog niet gereageerd en apple heeft een antwoord gegeven waar ik niks aan had. Ik ga meer mails sturen om erachter te komen wat nou precies het probleem is.

Verder ga ik naar een apple winkel vandaag om te vragen wat hun voor me kunnen doen, en naar de bank om daar te vragen wat mijn mogelijkheden zijn.

Is het handig om aangifte te doen??
Iemand verder nog tips om te doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Wimpii : direct naar de bank, geld laten storneren.
Daarna selectieve blokkade aanbrengen op het C&B nummer.

Wimpii
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2011 09:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Wimpii »

Dankjewel Gaurdian

Ik krijg binnen 2 werkdagen bericht of het is gelukt

Zal de uitslag op het forum posten en hoop dat meer mensen wat hebben aan deze tip van Gaurdian

MFSnts
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2011 23:07

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door MFSnts »

Ook ik heb ontdekt dat click and buy geld van mijn bankrekening heeft afgeschreven voor dingen die ik nooit gekocht heb. Dit was in juli dit jaar.
Dit was de eerste keer dat ik dit nagekeken heb. Ik vraag me af hoevaak dit gebeurd is. Ik kan dit niet terug vinden, omdat je maar tot 1 jaar kan terugzien wat je gekocht heb.
Ik heb click and buy en apple een mail hierover gestuurd. Ik hoop dat ze mijn geld terugstorten.
Het gaat gelukkig niet om honderden euros, maar 1 euro onterecht afgeschreven is al 1 euro teveel.

Qais
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 20:42

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Qais »

Beste mensen,

Ook ik heb met mijn domme kop een account aangemaakt bij click and buy.
Dit omdat ik heel graag ( gratis ) apps wilde downloaden voor op mijn iphone.
Achteraf kon dit niet omdat mijn rekeninggegevens niet afgerond waren op itunes ( ik vertrouw mensen niet zomaar mijn rekeninggegevens ).

Mijn neefje heeft ook een account bij Click and Buy, dus na een beetje informeren vertrouwde hij mij erop dat hij nooit problemen heeft gehad.
Kortom dit gaf mij een vertrouwd gevoel alhoewel mijn vrouw toch nog aangaf dat ik het niet moest doen.
Toch heb ik me uiteindelijk aangemeld, echt heel dom!!

Na een beetje rond te hebben gekeken op internet schrok ik me dood!!
Zoveel mensen die opgelicht zijn door dit bedrijf en ik heb me net aangemeld!!!
Direct ben ik op de site van Click and Buy heb ik mijn machtinging voor automatische incasso ingetrokken.
Nu kan ik over 7 dagen mijn Click and Buy rekening opzeggen/blokkeren/sluiten.

Ik kreeg vandaag 1 cent gestort op mijn rekening en vervolgens ook een mail waarin ik mijn rekeningnummer moest bevestigen.
Nou het lezen van alle verhalen ben ik zeker niet van plan om dit te gaan doen!

Hoe is het mogelijk dat een wereldbedrijf als Apple zo'n malafide bedrijf toelaat om haar transacties te regelen.
Verder heb ik kunnen lezen dat dit probleem al jaren speelt en Apple kijkt dus langs de zijkant hoe haar klanten worden opgelicht!
Schandalig!

Ik ben daarom ook van mening dat niet alleen Click and Buy aansprakelijk is voor deze hele situatie van al die mensen, maar ook Apple!

Mensen waarom bundelen wij onze krachten niet samen en slepen wij deze bedrijven Apple en Click and Buy voor de rechter.
Zolang wij individueel blijven handelen zullen we niet sterk staan, maar samen als 1 stevige vuist kunnen we voor onze recht vechten.

Het is toch te gek voor woorden dat sommige mensen al maanden of jaren geleden hun click and buy rekening hebben opgezegd of hebben geblokkeerd en dat er als nog aankopen worden verricht waarvan de rechtmatige eigenaar niet eens iets weet.

Kortom er moet iets gebeuren, desnoods spreken ergens centraal in het land af zoals Utrecht, deze vorm van fraude moeten we tackelen en er voor zorgen dat er niet nog meer mensen het slachtoffer worden van dit soort malafide bedrijven.

Ik hoor graag van jullie!

Ik groet U!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank van Pel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2011 19:38

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Frank van Pel »

Ook mijn zoon van 14 heeft een account aangemaakt bij C&B. Vorige week kregen we een brief van C&B dat we €31.58 moeten betalen. Mijn zoon weet van niets! ik ben gaan zoeken op het internet en zie nu al de verhalen over de ondoorzichtige praktijken van C&B. Inmiddels is er een brief van de deurwaarder gekomen met € 47,60 aan kosten, totaal nu € 79,23. Dit alles omdat er geprobeerd is en app te kopen van € 0,79 die niet kon worden afgeschreven. Ik snap niet dat een bedrijf als Cannock Chase en Appel werken met dit soort bedrijven, die het voor de consument heel ondoorzichtig maken. Zelfs voor een volwassen persoon!

Gesloten