Pagina 18 van 24
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 09:28
door mikedh
Nogmaals, wij hebben een sterk gelijkende keuken samengesteld. Als je een Dacia besteld, dan moet je bij aflevering niet verwachten een Mercedes te krijgen!
We zijn er voor ons eigen gevoel duidelijk bij geholpen. Wij weten wat we bij Vendoplan besteld hadden en wat we nu bij Bruynzeel krijgen. Wij hebben een zeer goede deal bij Bruynzeel en alle negativiteit van de keukenspecialisten hier neemt dat gevoel niet weg. Nogmaals, hulde aan de wijze waarop Bruynzeel ons geholpen heeft.
Voor ons rest: succes voor alle andere gedupeerden, mag iedereen geholpen zijn met de mogelijkheden die Bruynzeel, curator en/of CBW bieden.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 09:40
door Ruudje8
@16again: Juist! Je snapt me!
@Kuchegirl/Pfff: Overal waarvoor je tekent en een partij kan het niet leveren zoals afgesproken dan kun je d'r onderuit en absoluut je geld WEL terug krijgen!
Ik kan het weten want heb dit eerder meegemaakt! Heb 3 jaar geleden voor m'n bedrijf 6 laptops besteld en deze moesten aan bepaalde systeemeisen voldoen, voor dat ze geleverd werden werd mij al duidelijk gemaakt dat de geleverde laptops niet de laptops waren zoals afgesproken (langzamer en ander merk). Dus ik wou onder de overeenkomst af en ergens anders wel die laptops bestellen. Ze wouden me het geld niet terug geven en ik moest die andere laptops maar nemen! Heb het via m'n advocaat aangevochten en m'n geld terug gekregen aangezien elke verkopende partij dat verplicht is bij het niet na kunnen komen van gemaakte afspraken!
Duidelijker kan niet lijkt me!
En dat heb ik ook al eerder geprobeerd uit te leggen maar je hebt een overeenkomst afgesloten met Vendoplan, die gaat failliet en vervolgens neemt Bruynzeel dat contract over. als Bruynzeel niet kan lever zoals afgesproken (of Vendoplan als die nog had bestaan) dan kan de overeenkomst ontbonden worden! Ik ga d'r dinsdag heen en wil dat gevecht wel aangaan met Bruynzeel!!
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 09:54
door zelfstandigste
Wij hebben een zeer goede deal bij Bruynzeel en alle negativiteit van de keukenspecialisten hier neemt dat gevoel niet weg. Nogmaals, hulde aan de wijze waarop Bruynzeel ons geholpen heeft.
Dat is dan gelukkig voor u, echter zijn het niet de specialisten die in dit geval terughoudend zijn, lees de reacties van amanda2312, Emgee, TW16, spidy, ilse30 enz.. daar hoeven wij (specialisten) weinig aan toe te voegen om een negatieve klank te laten horen.
1 zwaluw maakt nog geen zomer.............
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 09:55
door ilse30
Dit is nogmaals zojuist bevestigd door een medewerken van de consumentenlijn:
Je hebt niet getekend voor een Bruynzeel keuken, ook al bieden ze je een schitterend mooie, gelijkwaardige keuken aan, blijft het feit staan dat het NIET de keuken is die je besteld hebt. Je kan dus akkoord gaan als het een keuken is die naar je zin is, maar als je alsnog wilt ontbinden heeft Bruynzeel de plicht jou het aanbetaalde bedrag terug te betalen. Zo simpel is het, dat Bruynzeel dat niet wil is een ander verhaal! Advies: laat je niet intimideren maar blijf wijzen op je recht als consument en wijs ze op hun plichten.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 11:16
door Ruudje8
Zo komen we d'r wel eens!
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 12:10
door zelfstandigste
@ ilse30,
U heeft helemaal gelijk.
Echter in dit land is gelijk hebben niet verwant aan het gelijk krijgen!?
Daar zijn genoeg verwarrende regels en bepalingen voor; helaas.
Of............u bent jaren verder voordat u in het gelijk gesteld wordt.
Maar hopen dat iedereen een tevreden gevoel aan de oplossing overhoud.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 12:14
door Ruudje8
@zelfstandigste:
Maar over dit gedoe staat het duidelijk in de wet beschreven dus er is niks aan de hand! Als ze niet kunnen leveren is het contractbreuk..
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 13:23
door zaankanter
Je hebt niet getekend voor een Bruynzeel keuken, ook al bieden ze je een schitterend mooie, gelijkwaardige keuken aan, blijft het feit staan dat het NIET de keuken is die je besteld hebt. Je kan dus akkoord gaan als het een keuken is die naar je zin is, maar als je alsnog wilt ontbinden heeft Bruynzeel de plicht jou het aanbetaalde bedrag terug te betalen. Zo simpel is het, dat Bruynzeel dat niet wil is een ander verhaal! Advies: laat je niet intimideren maar blijf wijzen op je recht als consument en wijs ze op hun plichten.
Zou hier niet al mijn geld op inzetten.
Zolang een winkel (in dit geval Bruynzeel) een klant voldoende alternatieven aanbied sta je volgens mij niet zo sterk meer.
ARTIKEL 15 - Conformiteit en garantie
De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst
bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik
voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen
niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging,
ontbinding en/of prijsvermindering.
Of dit ook hier van toepassing is.
Ik zou dat eerst goed nakijken als ik jou was.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 13:52
door Ruudje8
Moeilijke zaak dit....... heb zelf een dure keuken besteld met alles d'r op, d'r in en d'r aan! Qua kwaliteit erg goed hout/MDF en natuursteen enzo... maar als ze straks met een alternatieve keuken en die heeft zachtboard deurtjes ipv MDF doe ik het dus mooi niet! wil geen rommel in m'n huis hebben!
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 14:38
door Hanneke5
Wij hebben zelf gebeld naar Bruynzeel voor een afspraak, omdat we weing thuis zijn op het moment. Dit was geen probleem. Ook waren ze aan de telefoon erg vriendelijk.. Ik hoop dat ze dat straks in het echt ook zijn! Wij hebben 25 oktober een afspraak in Groningen.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 16:44
door Emgee
@ Zaankanter, Kuchegirl en al die anderen die denken dat je geen geld van Bruynzeel terug kunt krijgen.
Even ervan uitgaande dat Bruynzeel inderdaad de koopovereenkomst heeft overgenomen, want daar lijkt het wel op gezien de diverse toezeggingen die Bruynzeel aan verschillende personen heeft gedaan.
De gesloten overeenkomst met Vendoplan/Bruynzeel is een zogenaamde wederkerige overeenkomst (6:261 BW). In artikel 6:265 lid 1 staat dat iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van de verbintenis (het leveren van de bestelde keuken) de andere partij (wij dus) de bevoegdheid geeft om de overeenkomst te ontbinden. De enige uitzondering hierop is wanneer de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. Dit laatste lijkt mij nu duidelijk niet het geval, want het gaat hier om een compleet andere keuken.
Vervolgens is in art. 6:271 BW dat ontbinding de partijen bevrijdt van de daardoor getroffen verbintenissen en ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaanmaking van de reeds door hen ontvangen prestaties (= de aanbetaling)
Zie aldus hierboven de wettelijke grondslag op basis waarvan je recht hebt op ontbinding en retour ontvangen van de aanbetaling. Wat ze dus ook mogen beweren je hebt recht op je aanbetaling! En natuurlijk zal Bruynzeel zoveel mogelijk doen om de aanbetaling niet te hoeven terug betalen. Geef ze eens ongelijk, want de gemiddeld consument trapt er in.
Een voorbeeld van bovenstaande is de aanvullende verzekering die je kan afsluiten wanneer je bijvoorbeeld een TV koopt. Meestal wordt deze verzekering gepresenteerd als een aanvullende garantieverzekering. Wettelijk heb je namelijk recht op een jaar en dit kun je dan nog eens verlengen met een X aantal jaar. Dit is volstrekte oplichterij. Wanneer jij een Philips TV koopt van € 2000 dan maag je van dit product verwachten dat hij toch zeker drie jaar meegaat (waarschijnlijk zelfs langer, maar ik ben geen expert). Wanneer je TV dan vervolgens na 1,5 jaar stuk gaat heb je nog altijd recht op herstel of vervanging van de tv ook al is de garantie zogenaamd afgelopen (art 7:17 BW).
Kortom wat Ruudje8 en zo nog een aantal anderen zegt is juist. Hopelijk hoeft geen van ons het tot een rechtzaak te laten komen zoals Ruudje8 heeft moeten doen. Wie weet valt het allemaal reuze mee
@ zelfstandigste: negatief ben ik (nog) niet over Bruynzeel, het is alleen momenteel onduidelijk hoe alles nu zit.
@ zaankanter: het artikel 15 wat in je post staat, waar komt dat vandaan?
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 17:10
door TW16
Beste mensen,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik moet even voorop stellen dat wij dus niet zomaar zijn weggelopen uit de winkel en geaccepteerd hebben dat we de aanbetaling niet zouden terugkrijgen.
Wij hebben aangegeven schriftelijk Bruynzeel te benaderen voor teruggave van onze aanbetaling.
Ook hebben we inmiddels contact gehad met juridische zaken van o.m. VEH. Die gaven aan dat we de volgende opeenlopende acties het beste kunnen ondernemen:
1. Opvragen bij de curator onder welke voorwaarden Bruynzeel Vendoplan heeft overgenomen;
2. Afhankelijk van deze voorwaarden onze tegenpartij COLLECTIEF schriftelijk aansprakelijk stellen voor teruggave van onze aanbetalingen. Het liefste via iemand met een rechtsbijstandsverzekering of lid van de consumentenbond.
Mocht iemand ons hierin ondersteunen hoor ik het graag, zodat we aan de slag kunnen!
Uiteraard hoop ik dat iederen er uit komt met Bruynzeel, net zoals mikedh!
Groet,
TW16
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 17:24
door legoleek
1. Opvragen bij de curator onder welke voorwaarden Bruynzeel Vendoplan heeft overgenomen;
da's mischien wel de slimste opmerking in vergelijk met wat er de afgelopen 2 pagina's wordt verkondigd door eenieder.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 17:36
door Rinda
@mikedh; gefeliciteerd!
Als je tevreden bent, laat ze maar zeuren!
Ik hoop dat wanneer ik een afspraak heb, ook zo tevreden naar buiten kom.
Laten we eerlijk zijn, ik ben allang blij, dat ik mijn centen niet allemaal kwijt ben!!!![/b]
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 17:47
door mikedh
Rinda en TW16, dank! Jullie zijn de eerste hier die zo reageren ...
Naast het feit dat wij een gelijkende keuken hebben, was ook het financiële punt voor ons erg belangrijk. Zonder problemen werd het openstaande overgenomen op de overeenkomst. Wij hopen dat iedereen
Jullie ook veel succes, en Rinda, als je niet gebeld wordt en het wachten zat bent, gewoon even bellen met het nummer in de Bruynzeel-brief. Wij konden de volgende dag al terecht.
EN TW16, we hopen dat jullie toch eruit komen!
Na wat controle van de overeenkomst en de offerte van Vendoplan toch nog wat vragen vandaag telefonisch afgehandeld met Bruynzeel en weer zeer netjes en adequaat geholpen.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 17:54
door Rinda
@mikedh: waar hadden jullie een afspraak?
Want inderdaad, ben zeer benieuwd, en het wachten al wel een beetje beu....
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 18:15
door Ruudje8
@legoleek en TW16:
1. Opvragen bij de curator onder welke voorwaarden Bruynzeel Vendoplan heeft overgenomen;
Ze hebben alles overgenomen, zowel rechten al plichten.. Heb ik vanmiddag nog bevestigd gekregen van de Curator via de mail en laatst al telefonisch via het CBW die ook door de curator daarvan op de hoogte zijn gebracht!
Zo heb je alweer 2 slimme berichten op 1 pagina!! toch???
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 19:13
door Hanneke5
@Mikedh,
Gefeliciteerd idd! Dat is goed nieuws! Ik hoop dat het voor ons (en iedereen) zo positief wordt!
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 20:03
door rayke
Nou niet met z'n alleen je aanbetalingen terug gaan halen bij bruynzeel anders hebben ze daar straks ook last van een kredietcrisis.
Re: VENDOPLAN keukens
Geplaatst: 15 okt 2008 20:26
door Ruudje8
Haha! Inderdaad! nou heb er het volste vertrouwen in dat ze me wel goed gaan helpen. en zoniet dan zien we dat dinsdag wel weer!!