LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Je hebt gewonnen en ze willen bankbeslag leggen,dat kan toch niet,Ze zijn niet goed snik.Dat is vragen om moeilijkheden,maar ja van die 2 kun je alles verwachten.Prettige vakantie rene en je niet druk maken

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

ik maak me daar ook niet druk om ik hoop alleen dat ze het proberen dan hangen ze echt goed

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Toch zal je raar opkijken, als je tijdens je vacantie denkt te pinnen en blijkt dat je pas hebkokkeerd is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

De banken mogen daar niet aan meewerken er is geen vonnis,en deurwaarders die dit doen,kunnen uit hun ambt gezet worden door de tuchtrechter.
Mensen dit is toch niet normaal dat incassoburo's maar kunnen doen wat ze willen,ze helpen mensen de vernieling in ,en het intereseert ze geen barst,het is ikke ikke en de rest kan stikke
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 20:07, 3 keer totaal gewijzigd.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »


sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Snepke,

http://www.rechtspraak.nl/NR/rdonlyres/ ... kanton.pdf


Dit is een checklist v.w.b. de aan u uitgereikte dagvaarding.

vr.gr.
sterkearm

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Snepke,

http://www.rechtspraak.nl/media/Rolzitting.wmv

Dit betreft een film (6 min.) die met Windows Media Player is te bekijken.

vr. gr.

sterkearm

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

bedankt,weer wat wijzer.GR snepke

giermono
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2009 14:35

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door giermono »

Een dagvaarding krijg je niet vd Rechtbank, maar vd Deurwaarder.
Ik heb ook een probleem met Van Es Incasso.
Ik heb volgens hun, 2 maanden geen waternota betaald aan Evides.
Ik heb wel het bewijs dat ik betaald heb, maar kon niet reageren op de dagvaarding, omdat een huisgenoot, deze in ontvangst had genomen en niet aan mij heeft gegeven. Dus ben ik bij verstek, veroordeeld,
terwijl ik het bewijs heb, dat ik betaald heb.
Dus nu een na-vordering van € 315 voor een bedrag van € 27, dat betaald is.
De deurwaarder is in dienst van het Incassobureau, ze spelen onder
1 hoedje, je kan nergens meer terecht om je recht te halen, willekeur.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je recht had je natuurlijk wel kunnen halen. De enige die je er op kan aanzien, is die huisgenoot. Gezellig persoon die zulke belangrijke post achterhoudt :0

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik sluit me bij gravedigger aan.

Ik zou eens gaan onderzoeken of je die huisgenoot aansprakelijk kan stellen. Dit is natuurlijk te zot voor woorden.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

En je kunt tot vier weken na het moment waarop je bekend bent geworden met het vonnis in verzet gaan. Zie hier voor meer info.

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door chanti68 »

ook ik heb een vordering lopen bij lindorff
dat betreft een oude schuld aan wehkamp
de schuld aan wehkamp bedroeg rond de 1500 gulden jawel gulden en is ook meegegaan de schuldsanering in
nu na het faillisement bedraagt de schuld aan wehkamp ineens 4200 euro
ja nu euro's
een betalingsregeling met lindorff getroffen van 92,- per maand
ik kreeg een overzicht van wat ik tot nu toe betaald had en wat zag ik tot mijn schrik ????
van die 92,- los ik er maar 27,- af de rest is rente
ik gebeld om te vragen of dat wel klopte en kreeg als reactie dat dat klopte omdat wehkamp zoveel rente vraagt
op deze zei ik ook dan ben ik tot aan mijn dood aan het betalen
reactie ach mevrouw u word toch wel ouder als 60 hoop ik ?
gevolg als ik 80 ben is de schuld nog niet afgelost :(

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dan valt er ook alleen maat een schuld te erven van je 8)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mar42 »

Wat heeft de schuldsanering dan gedaan met die schuld??
Ik dacht als je uit de schuldsanering komt je overal vanaf bent, en je dan weer met een schone lij kunt beginnen :?

maar als ik jouw verhaal zo lees, ben je dus nog steeds nergens vanaf, hoe kan dit dan??
Is er wat fout gegaan bij de schuldhulpsanering, en waarom ben je nu ook nog eens persoonlijk failliet verklaard. Wie heeft dat persoonlijke failliesement aangevraagd en waarom??

Wellicht geeft de antwoorden op deze vraag enige duidelijkheid, om je advies te kunnen geven. Ik snap best dat dat een lang verhaal zou worden, maar probeer dan in grovve lijnen iets neer te zetten.

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door chanti68 »

hoi hoi

ja dat vraag ik mij dus ook af :(
wij hadden eerst een bewindvoerder die zijn werk niet goed deed er zijn toen ook verschillende gezinnen nog erger gedupeerd geraakt door hem
hij is toen nog op tv geweest en heeft in de kranten gestaan maar is toen met de noorderzon vertrokken
toen kregen wij een bewindvoerder / curator die bij een advokatenkantoor zat wat failliet ging
vervolgens weer een nieuwe curator
aan het einde van de schuldsanering was er dus niet voldoende afgelost
we hadden ongeveer een bedrag van 12000,- staan waar 3600,- is verdeeld over de schuldeisers de rest was kosten / salaris voor de bewindvoerder zelf

de bewindvoerder heeft vervolgens zonder onze medeweten faillisement aangevraagt
dat heeft een jaar geduurd
in de tussentijd deed de bewindvoerder niets tot wij van schuldeisers moesten horen dat het faillisement was stopgezet en dat we dus de schulden zelf weer moesten betalen
ik heb vervolgens de bewindvoerder gebeld en gevraagt wat de stand van zaken was en of ik een overzicht kon krijgen van wat voor openstaande schulden ik dan nog had ?
deze zei mij dat ik dan maar contact op moest nemen met de rechtbank waarop de rechtbank mij terug verwees naar de bewindvoerder dat deze mij de papieren al een jaar eerder had moeten toesturen

dus bij deze mensen pas A.U.B op met een schuldsanering aan te vragen
ik ben van 14000,- nu naar de bijna 42000,- gegaan en kom er nooit meer van af :(

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Ik dacht dat schuldsanering mensen uit de schulden hielp,maar schijnbaar komen ze na de schuldsanering weer met rekeningen op de proppen,dat las ik bij moeder-van-3 ook al.
Als ze je toch niet helpen(schuldsanering)snap ik niet waarom ze dat schuldsanering noemen,je komt nog verder in de schuld
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door chanti68 »

precies

als ik dit ook had geweten had ik er nooit aan begonnen en was ik nu waaarschijnlijk al schulden vrij geweest
nu heb ik al jaren op een houtje kunnen bijten en dat is niet erg als je dan met een schone lei kunt beginnen
tenslotte moet je je schulden betalen dat is niet meer dan logisch
maar ik dacht toch dat als je aflost dat je dan minder schuld krijgt op een gegeven moment
bij mij is het meer dan verdriedubbeld

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mar42 »

Als ik jou was zou ik me toch weer melden bij de rechtbank, want wat er met jou is gebeurd kan en mag gewoon niet. En leg daar de situatie uit.

Ben je opgeroepen voor je persoonlijke failliessements aanvraag??
En heb je van de rechtbank te horen gekregen dat je faillessement is opgeheven.

En anders zou ik als ik jou was naar juridisch loket gaan, en daar vragen naar een goede advocaat die je hierbij kan helpen.
Want wat er met jou is gebeurd is echt te zot voor woorden, vermeld dat de eerste bewindvoerder op tv is geweest en meerdere gezinnen gedupeerd heeft en dat hij met de noorderzon is vertrokken.

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door chanti68 »

nee ik ben niet opgeroepen voor het faillisement

we kregen een brief van onze toenmalige bewindvoerder dat hij faillisment had aan gevraagt
na maanden kregen wij dan uitspraak dat we in het faillisement zaten

we hebben daarna nooit meer iets gehoord ook niet na telefonisch contact te hebben gezocht

tot we ineens oude rekeningen in de bus kregen met incassokosten en alle rente met terugwerkende kracht ( wat dus minimaal 6 jaar is ) en wij dus de schuldeisers gingen bellen om te zeggen dat we in het faillisement zaten
we moesten toen horen van de schuldeisers dat het faillisement was opgeheven :?: al meer dan 6 maanden terug

daarop heb ik contact opgenomen met de curator en gevraagt hoe dat zat
de curator vertelde mij dat ik dat maar an de rechtbank moest vragen
ik de rechtbank gebeld en die vertelde mij dus dat ik bij mijn curator moest zijn en dat die mij allang op de hoogte hadden moeten brengen incl. de resterende open schulden lijst hadden moeten sturen

ik dus weer terug gebeld naar de curator en toen ik zei dat ik de rechtbank had gebeld zeiden ze oh ja tuurlijk u had die papieren allang toegestuurd moeten krijgen
had ze toen ook in 2 dagen in huis

Gesloten