LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

En nee,ik ben het nog steeds niet eens met de stelling dat aan kwaliteit een hoger prijskaartje hangt gezien de ervaring die een goede kennis kortgeleden heeft gehad met zo'n peperdure kliniek.
Die maakten met al hun dure apparatuur en zg expertise een "vergissinkje" dat de hond een driekwart jaar extra revalidatie en de eigenaren meer dan €3000,- extra dierenartskosten heeft gekost.

duur vergissinkje zeg, ben het ook met je eens , dat hoe hoger het prijskaartje, dat het echt niet beter is.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik heb al eerder geschreven over de marktwerking huisdierenpolis/tarieven dierenartsen en het belang dat dierenartsen kunnen hebben bij het laten afsluiten van een polis door hun klanten. Ik las vandaag nog even een artikel in de Telegraaf, blz 212. Deze journalist heeft een gedegen onderzoek gedaan naar eea en wat mij betreft de kwestie heel goed verwoord. Ik blijf ook van mening dat de tarieven van dierenartsen opgedreven zullen worden door het afsluiten van polissen die dan ook weer in prijs zullen stijgen.

cassandra108
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2011 18:40

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door cassandra108 »

Het lijkt me logisch dat een praktijk waar alle (dure) apparatuur aanwezig is, hogere prijzen hanteert, dan een kleine praktijk die alleen maar prikt en bij andere problemen duurstuurt. Het is dan eigen keus naar welke praktijk je met je huisdier gaat. Ook kan je kiezen of je voor de jaarlijks prik naar een "kleine" praktijk gaat en bij problemen naar b.v. een dierenziekenhuis. Ook hebben veel dierenartspraktijken een website waar de richtprijzen op vermeld staan, zodat je de kosten vooraf kunt inschatten.
Voordeel van een goed geoutilleerde praktijk is dat je daadwerkelijk meteen geholpen kan worden bij grotere problemen (wat kosten voor doorsturen naar een ander uitspaart) en dat dergelijke praktijken vaak een 24-uurs dienst hebben.
Dat kwaliteit betaald moet worden is dan een logisch gevolg en is het alleen maar fijn als je van die extra's geen gebruik hoeft te maken.
Echter, ook in zo'n duurdere praktijk, hoort overlegd te worden wat de mogelijkheden ter bestrijding van het probleem kunnen zijn. De keus ligt dan m.i. bij de eigenaar. Wij komen bij zo'n zgn. duurdere praktijk en bij onze probleemhond (wat gezondheid betreft) wordt altijd eerst overlegd, terwijl de prijzen minimaal hoger zijn dan bij de zgn. goedkopere praktijken, terwijl er ook zaterdags-opening is tegen normale tarieven. Daarbuiten gelden uiteraard weekend-tarieven.
Gewoon even internetten of informeren en je vindt de praktijk die bij je (of bij jouw portemonaie) past.
En bij spoed is het toch alleen maar belangrijk dat je huisdier zo snel mogelijk geholpen gaat worden? Na de (financiele) schrik heb je dan de vreugde van een geholpen dier.
Wel speelt de behandelingskeuze echt wel mee of je wel of niet verzekerd bent.
Onze vraag naar de prijs van een operatieve behandeling, werd beantwoord met de vraag: bent u verzekerd?
Zo ja, dan geven wij de duurste (en beste) narcose-soort (en nog meer betere dingen) en als u niet verzekerd bent dan gaat het vanaf E..... en kunt u kiezen voor enz. enz. Dus bij verzekering wordt gewoon automatisch de duurste behandeling gegeven en wordt er niet beknibbelt op onderdelen van de behandeling, waar je als zelf-betalende klant wel een keuze uit kunt maken.
Terecht of onterecht laat ik hierbij in het midden.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Onze vraag naar de prijs van een operatieve behandeling, werd beantwoord met de vraag: bent u verzekerd?
Zo ja, dan geven wij de duurste (en beste) narcose-soort (en nog meer betere dingen) en als u niet verzekerd bent dan gaat het vanaf E..... en kunt u kiezen voor enz. enz.
Wat een onzin. Mensen die de praktijk bezoeken, betalen genoeg geld. Er dient altijd de beste zorg te zijn. Uit uw woorden kan worden opgemaakt dat er dus verschillende soorten zorg zijn en dat de kwaliteit bespreekbaar is? Of moet ik concluderen dat de ''onverzekerde'' klant niet naar behoren wordt geholpen om zo druk om een verzekering te nemen, uit te oefenen? Geld is geld: via de verzekering of uit de portemonnaie van de klant. Overigens is mij nog nooit een keuze geboden?? mbt een behandeling en wordt mijn portemonnaie aardig geleegd bij een bezoek aan de dierenarts. Aan uw verhaal te horen zit u zelf in deze branche. Het is duidelijk dat dierenartsen een systeem aan het opzetten zijn waarbij iedere diereneigenaar verzekerd is. Op deze wijze kunnen de prijzen kunstmatig opgeschroefd worden en is deze branche verzekerd van constante inkomsten (premies) ongeacht de uitgaven/kostenposten. Zoals ik al eerder zei: het artikel in de Telegraaf van vandaag, staat op blz 212, omschrijft heel goed hoe deze marktwerking in stand wordt gehouden en dat men helaas ook vraagtekens moet zetten bij de integriteit van dierenartsen.

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dame41 »

Wat ik alleen wel heeeel vervelend vind van de dierenverzekeringen is dat je je hond of kat maar kan verzekeren als ie een pup/kitten tot ongeveer 5 jaar. Ik heb 4 katten waarvan ik er drie niet meer kan verzekeren. Toch jammer.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door lostlovey »

dame41 schreef:Wat ik alleen wel heeeel vervelend vind van de dierenverzekeringen is dat je je hond of kat maar kan verzekeren als ie een pup/kitten tot ongeveer 5 jaar. Ik heb 4 katten waarvan ik er drie niet meer kan verzekeren. Toch jammer.
Bij mijn weten is dat bij Proteq niet het geval. De premie is gewoon hoger bij wat oudere dieren maar heb net geprobeerd een kat van 30 jaar te verzekeren en dat lijkt gewoon te kunnen. In de voorwaarden staat ook niets over uitsluitingen door leeftijd.

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door babs2 »

dame41 schreef:Wat ik alleen wel heeeel vervelend vind van de dierenverzekeringen is dat je je hond of kat maar kan verzekeren als ie een pup/kitten tot ongeveer 5 jaar. Ik heb 4 katten waarvan ik er drie niet meer kan verzekeren. Toch jammer.
Kan wel hoor! Ik heb vorig jaar mijn hond van tien jaar nog kunnen verzekeren bij Proteq.

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dame41 »

Dank jullie wel, ga het toch eens proberen

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Ninc »

Ik ga per december overstappen naar Petplan met mijn 15 jarige kat.
Het enige wat ze vragen is een verklaring van de DA dat onze kat gezond is.

(de eerste maand ben je niet verzekerd nog en als ik het in december in laat gaan valt onze kat dan nog onder Proteq t/m december :) )

Weeg je opties af, maar verzekeren van een oudere kat kan dus zeker!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vandaag dierenarts bezocht, hond moest de jaarlijke enting hebben, dit jaar de grote + de kennelkuch druppel, 65 euro.


Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boertje van buuten schreef:Kassa!

Klopt dat was inderdaad kassa zeg, schrok er van.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Chocomelk,

Kan ik mij goed voorstellen. Is een behoorlijk bedrag. Schrok er ook van. Hoeveel betaalde jij vorig jaar?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boertje van buuten schreef:Chocomelk,

Kan ik mij goed voorstellen. Is een behoorlijk bedrag. Schrok er ook van. Hoeveel betaalde jij vorig jaar?
Uhh ik dacht zo onder de 50 euro, maar ene jaar heb ze de grote enting nodig die duurder is dan het jaar erop......dus kweet niet.
Maar is nu eenmaal zo, zal er niet door wegblijven of daardoor mijn hond niet laten enten.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Nee, je moet je hond wel laten enten. Als hij ziek wordt door een virus ben je duurder uit. Bij ons in de regio Friesland/ Groningen betaal je ongeveer euro 46,00. Dus dat scheelt best vandaar ook dat ik Kassa riep! Wel goed dat je de hond laat enten! Je bent er weer een jaartje van af.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door lostlovey »

Toevallig vorige week met een van mijn katten naar de dierenarts geweest, deze kat is 9 jaar oud, is verzekerd en hier zit zijn jaarlijkse seniorencheck bij.
Kostenplaatje zonder verzekering:
Consult: 35
Enting katten-/niesziekte: 19,05
Afname bloed/materiaal: 26,75
Onderzoek suiker/nier/lever/eiwit: 50,85
Totaal: 131,65

Kostenplaatje met verzekering:
Consult: 6,65
Enting katten-/niesziekte: 19,05
Afname bloed/materiaal: 5,08
Onderzoek suiker/nier/lever/eiwit: 9,66
Totaal: 40,44

Ik betaal voor hem rond de 163 premie per jaar. En dit was/is niet het enige bezoek dit jaar.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door snepke »

Ik ben eind mei met mijn kat geweest(niet verzekerd)
Enting katten/niesziekte is gelijk helemaal onderzocht 29,95

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Ik ben eind mei met mijn kat geweest(niet verzekerd)
Enting katten/niesziekte is gelijk helemaal onderzocht 29,95
Ik ga altijd met de honden en de kat naar een dementerende arts en die geeft
voor een enting altijd vijf euro toe.

sas van der veer
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2011 02:20

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door sas van der veer »

Bij mijn weten is dat bij Proteq niet het geval. De premie is gewoon hoger bij wat oudere dieren maar heb net geprobeerd een kat van 30 jaar te verzekeren en dat lijkt gewoon te kunnen. In de voorwaarden staat ook niets over uitsluitingen door leeftijd.
:lol: :lol: :lol: :lol:
bij mijn weten worden katten helemaal niet zo oud.
mijn oudste kat werd ruim 21 jaar das best oud
en nee ik heb altijd veel dieren gehad en nog maar er valt zoveel buiten de verzekering..bijv sterilisatie castratie en soms worden pech poezen ook uitgesloten, gelukkig kreeg ik van de dieren arts wel met enig regelmaat korting
op bijv sterilisatie omdat ik veel dieren opving/een thuis bood[van hond tot eend tot egel en blauwe kanarie samen met de poezedames!
dit jaar deed de diernbescherming geen actie meer dus ik dacht nou ja dan maar een keer een andere dierenarts die wat goedkoper is; Nou bij de dames merkte ik wel een groot verschil in pijn soort hechting, herstelperiode antibiotica
en algeheel welzijn, NOOIT meer goedkoop! bij de katers merkte ik weinig veschil, maar ja das een kleinere operatie en die verschillen zijn marginaal.

Maar misschien blijft het lonen om te vragen wat het kost ik heb afegelopen jaareens kritisch navraag gedaan: Wat blijkt doorvagen loont kan je zomaar tientjes schelen![wat fijn is als je veel dieren hebt]

WBT weekeind tarief Ik had een poes Sien een echte pechpoes en die vond ik
belaagd! door teken er was geen poes meer te zien ze zaten overal; mond, neus, ogen en alle andere plekjes waar normaal of haar of een neusje of voetzolen te zien zouden zijn. In volledige paniek dierenarts gebeld, die bleef kalm, waarschuwde me wel voor het weekeindtarief, maar rekende van de 3 uur maar de 1/2 toen ze mijn belaagde poes zag! we zijn 3 uur bezig geweest Sien van teken te ontdoen daarna kreeg poes een infuus, antibiotica, vitamine krachtvoer via sonde en de totale kosten waren 75 euro! kijk zo kan het ook!

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik betaal voor hem rond de 163 premie per jaar. En dit was/is niet het enige bezoek dit jaar.
En als je nou niet naar de dierenarts had gehoeven?? Vergeet niet dat de verzekering een extra stimulans is om naar een dierenarts te gaan, ook voor kleine onschuldige dingetjes. Zo werkt dat:oh ik ben toch verzekerd, dan ga ik maar voor de zekerheid. Ik vind 163 euro overigens een pittig bedrag.
Maar misschien blijft het lonen om te vragen wat het kost ik heb afegelopen jaareens kritisch navraag gedaan: Wat blijkt doorvagen loont kan je zomaar tientjes schelen![wat fijn is als je veel dieren hebt]
Helemaal mee eens!
we zijn 3 uur bezig geweest Sien van teken te ontdoen daarna kreeg poes een infuus, antibiotica, vitamine krachtvoer via sonde en de totale kosten waren 75 euro! kijk zo kan het ook!
Dat is idd netjes hoor! Dus het kan zeker wel!

Gesloten