LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Dat kun je nu wel makkelijk zeggen als het hele topic er niet meer staat.
De vraag is maar of dat ook inderdaad zo is, aangezien er minimaal 10 berichten na mijn laatste post zijn geplaatst.

En ik zal echt niet ontkennen dat ik berichten heb geplaatst waarin ik mijn mening duidelijk heb gemaakt. En dat ik een andere mening heb dan de meesten in dat topic, wel, daar kan ik niets aan doen.

En dan nog wat: in geen enkele reactie heb ik mensen uitgescholden of bedreigd. En ik heb altijd mijn mening onderbouwd.

Dat kun je van velen hier niet zeggen.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

In tegenstelling tot échte directwriters is er echter bij HM een heel leger van mensen op de been om ons hun polissen in de maag te splitsen*.

Dat zijn zeker allemaal filantropen?

Ik had toch begrepen dat jullie die lieden beloven dat ze snel stinkend rijk kunnen worden als ze maar hard genoeg werken (lees: genoeg zieltjes kunnen winnen).
En wie betaalt dat:
Juist.... de klant!!!
Jannie,
Zjefke heeft alleen les 1 van de cursus gevolgd ‘ en direct writer werkt goedkoper doordat ze geen tussenpersoon hoeven te betalen’. Behalve dan dat je al het werk wat de tussenpersoon normaal doet nu zelf moet doen. Maar dat begrijpt Zjef nog niet helemaal. Dat komt wel, als hij zich eens wat meer zou verdiepen in de verzekeringswereld.

Het eerste en beste telefoonnummer dat ik tegenkom op de site is het klantenservicenummer, en dat ga ik natuurlijk proberen.
Wat blijkt, ik krijg een heel vriendelijke mijnheer van HM aan de lijn.
Ook het hoofdkantoor in Geldermalsen krijg ik gewoon aan de lijn.
Verder heeft elke klant netjes de gegevens van de tussenpersoonen en alle relevante telefoonnummers van de maatschappij, en
die heb ik ook bij mijn polis gekregen, die krijg ik ook netjes aan de lijn
Je keert het onderzoek om. Ik heb de tussenpersonen op de site opgezocht. Vervolgens heb ik ze in de telefoongids, gouden gids, KvK register, klachteninstituut enz. proberen te vinden.
Verder zie ik je niet meer schrijven dat HM niet aangesloten is, en probeer je nu weer wijs te maken dat de tussenpersonen niet zijn aangesloten.
Ik schrijf dat niet meer omdat ik nog steeds wacht op jouw mooie bewijs van inschrijving. Maar uit het feit dat ik die nog steeds niet heb mogen verwelkomen ga ik ervan uit dat je die ook wel niet zult hebben.
Kun je me even het verband tussen deze 2 uitleggen ??
Er is ook geen enkele adviseur van HM die ook maar ooit
een overlijdingsrisicoverzekering heeft laten stopzetten.
We hebben het over een spaarprodukt ter info met een extra dekking !!!
Tja dat zijn jouw woorden. Ik probeer je alleen uit te leggen dat het nogal onzinnig is om een overlijdensrisicoverzekering van € 15.000,-- te verkopen als iemand een hypotheek van € 400.000,-- heeft, met een 100% dekkende overlijdensrisicoverzekering. Maar als je dat niet begrijpt kan ik dat wel begrijpen. In België zijn de huizen nou eenmaal niet zo duur.
Wat heb je aan € 15.000,-- als je partner er niet meer is? De hypotheek aflossen? Nee. Begrafenis regelen? Ja. Maar de kans dat je partner doodgaat na afloop van de verzekering is ietwat groter. Gederfde inkomsten regelen? Dan had er beter een erfrente afgesloten kunnen worden.
De Munchener Ruck is voor 95% eigenaar van HM.
Dus de relatie is RABO- Interpolis en ING-NN.
Dus die verkondiging neem je maar voor je eigen rekenig maar die is nergens op gebaseerd.
HM is onderdeel van ERGO. ERGO is voor 95% dochter van Munich Re.
AH is onderdeel van Ahold. AHOLD is voor 55% eigenaar van Schuitema. C1000 is onderdeel van Schuitema.
Maar dat wist je waarschijnlijk niet. Niet meer voor je beurt praten he, maar eerst je huiswerk doen!
Quote:
Overigens blijkt wel uit je bericht dat je de berichtgeving rond Twin Towers erg slecht volgt.


Ja, je hebt inside informatie of niet

Wel vreemd, dat Munich Re aan de dochtermaatschappij verkondigd dat ze hebben uitgekeerd terwijl er nog een rechtzaak loopt of het nou 1 of 2 gebeurtenissen zijn.
Als je Allianz bedoelt, daar zou ik geen zaken met doen !!
Allianz is nl voor 15% aandeelhouder van de Munchener Ruck, en daarmee dus rechtstreeks verbonden met Hamburg Mannheimer.
NIET AAN BEGINNEN !!!!
Ik heb persoonlijk een hekel aan de OHRA. Maar dat weerhoud mij er niet van zaken te doen met Delta Lloyd. Weer een uitspraak die kant noch wal raakt.
Rechtstreeks verbonden? Nou, inderdaad zeg. 15% van de aandelen van Munich Re zijn in handen van Allianz. Munich Re bezit weer 95% van de aandelen van ERGO en ERGO is weer eigenaar van HM.

Nou, heb ik de proef op de som genomen en alle tussenpersonen vermeld op de HMI site, op de site van het Klachteninstituut opgezocht.
Het is inderdaad een beetje verwarrend, maar ik kan toch 9 a 10 van de 13 personen zo vinden. Dus ik verwacht de rest ook wel te vinden.
Het is duidelijk dat er 2 lijsten met tussenpersonen circuleren. Op de officiele HM site staan een x aantal kantoren vermeld. Door kantoren die op één adres zijn gevestigd weg te strepen blijven er maar een paar over. En lang geen 13. Maar de tussenpersonen zullen ook wel geheim zijn, net als de inschrijving van de MAATSCHAPPIJ HM bij het klachteninstituut.

Uit het feit dat je (samen met al je al gevlogen vrienden) altijd de vraag omtrent de verkoopstructuur hebt ontlopen zegt alweer genoeg.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 16 Dec 2002 18:15 door Meisje


--------------------------------------------------------------------------------

Hee Jungle Jim,

Misschien dat je mij wel kunt bevredigen?
Na deze gebeurtenis gaat ze nu verder door het leven als een Echte Meisje. :D :lol: en heeft ze gelukkig meer verstand van verzekeren gekregen.

Jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Het is onbeschrijflijk laag om op vrijdagavond, als je weet dat de redactie niks weghaalt voor maandagochtend, zulke opmerkingen op dit forum te plaatsen.

Het is onbeschrijflijk laag om opmerkingen die elders zijn geplaatst, uit hun verband gerukt op deze topic te plaatsen.

Het is pnbeschrijflijk laag om, wanneer je niet meer op argumenten kunt winnen, op de man/vrouw te gaan spelen.

Het laat voor de zoveelste keer zien hoe onbeschrijflijk laag de medewerkers van Hamburg Mannheimer zijn! En dan onder de dappere naam: Gast!

Je kunt jezelf beter 'Lafbek' noemen!

Maar ga zo maar door, hoor. Dan kan iedereen lezen hoe laag jullie zijn.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Zo je doet zo je ontmoet.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Jannieheetik kan iedereen zijn. Laat je naam even registreren.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

nee!

fout!


Er is maar één jannieheetik, en dat ben ik!

verder misschien ook nog iets zinnigs te melden, meneer de Gast? Of blijft het bij onzinnig gebeuzel wat niets met de discussie hier van doen heeft?

Blaf...

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Blaf... »

Dat Simon en consorten zoveel tijd hebben voor zoiets, het lijken wel beroeps of gewoon werkloze lieden die niets anders te doen hebben.
Nog opmerkingen hebben van wij zijn netjes maar is dat wel zo ?
EM bv. My ass en opmerking van dit getuigd van een Stalin achtige houding en van simon: ben je echt zo stom.

Mensen van niveau schrijven niet zo zou ik zeggen maar ja ik steek ook weleens hand in eigen boezem maar daar gaat het mij niet om. Elke vorm van Piramide achtige verkoop ben ik tegen ( andere Forum ) maar hier lijkt het op ( beide partijen ) gewoon hun zin willen hebben als kleine kinderen . Partijen gebruiken argumenten heen en weer die meer lijken op rancune tegen elkaar en getuigd van geen klasse op hoog niveau. Ferme taal wordt alleen gebruikt bij onmacht tegen elkaar. Stop er toch lekker hiermee. Begin een rechtzaak of zo achter gesloten deuren. Gooi het niveau eindelijk omhoog :!:

Vr groet
een mindere taal beheerser

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

snapt iemand iets van wat hierboven staat?

whiskey? Jenever? Het is pas tien voor half elf, for god's sake!

:?

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Hallo Blaf,
Het verschil tussen u en de anderen is, dat u zich beperkt tot uit pure interesse lezen en vervolgens ongefundeerde kritiek levert, terwijl de aangehaalden al gedurende zeer lange tijd hun kennis geheel belangeloos aan derden ter beschikking stellen.

Een bijdrage van uw hand heb ik op dit forum nog nooit mogen lezen.

Het leven bestaat uit iets meer dan alleen werk (en inkomen), althans wat mij betreft.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Zjefke,

Je hebt het contant maar over 'Wij' (HM) tegen de 'concurrent' (de rest). Heb je je nou nooit eens afgevraagd waarom de concurrent jullie o zo mooie Zekerheidsplan dan nooit eens heeft afgekeken?
Als het zo'n mooi concept is, waarom is HM dan nog de enige aanbieder?

Om het voor één keer uit de wereld te helpen: HM is absoluut geen concurrent van mijn werkgever. We hebben op dit moment welgeteld één klant die een HM polis heeft afgesloten.

wies

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door wies »

Simon, Echte meisje, Jannie

Wat doen jullie eigenlijk? Ik sta telkens weer te kijken van jullie kennis en informatie. Jullie zijn volgens mij geen gewone bezoekers op dit forum. Alle inbreng getuigt van inzicht en zelfs meer dan een normale intelligentie.

Ik bedoel hier verder niets mee, ik ben alleen maar nieuwsgierig. :?:

Blaf...

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Blaf... »

:idea: Simon: Weet je wat ik nu zo leuk vind is dat ik nog steeds van Zjef z'n I-mail niet heb.

HMI

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door HMI »

Als volgens jullie HMI dan van die oplichters zijn waarom willen dan steeds meer bedrijven met Hamburg-Mannheimer samen werken? (waaronder ook grote bedrijven)

Herstel werken reeds al samen met HMI.

b.v. NIEUWE HOLLANDSE LIOYD , BOUWFONDS , ING , LONDEN , ENZ ENZ.

Als zij dan echt zo slecht zijn als jullie beweren waarom gaan deze bedrijven dan in zee met HMI.

m.v.g.

iemand die zeer geïnteresseerd raakt om dit werk te gaan doen.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Blaf, als je daar net zo lang op kunt wachten als ik op mijn offerte... overigens staat op www.laatjenietnaaienl.nl zijn e-mail adres.

Aan HMI: ik heb geen idee waarom de door jou aangehaalde bedrijven met HM samenwerken. Waaruit bestaat deze samenwerking? Bedoel je een samenwerking met HM, of met ERGO? of wellicht met Munich Re? Het is voor sommigen nl. lastig dochter-en moederorganisaties te onderscheiden.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

:D
@ WIES:
WOW, da's nog eens wakker worden! tnx!

Simon en Echte Meisje zijn werkzaam in de verzekeringsbranche (maar dan bij integere, onafhankelijke bedrijven) en ik ben gewoon een soort Don Quichotte die iets tegen MLM heeft. Huisvrouw annex flex-werker.
HM heeft een prijs op mijn hoofd gezet nadat ik een (bescheiden) duit in het discussie-zakje had gedaan op LJNN en sinds dat moment voel ik me erg betrokken bij deze topic....

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

en wie's Wies?
:?:

:?:

wies

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door wies »

Hoi Jannie,

Ik ben gewoon iemand die af en toe het forum bezoekt. Bepaalde namen vallen je dan al snel op. Zeker als de informatie die gegeven wordt meer dan deskundig blijkt te zijn. Ik heb namelijk zelf totaal geen inzicht in de materie die door jullie behandeld wordt. Ik sta dus echt perplex, en vind dit zeker niet gewoon. De manier waarop een en ander gebracht wordt deed me vermoeden dat het niet eens om gewone verzekeringsmensen ging, maar eerder om hoger geschoolde mensen die hun mening ventileren.

Ik ben gewoon Wies Jannie en zou me verder in deze discussie niet eens kunnen mengen. Daar heb ik de achtergrond niet voor. Goed dat er mensen zijn die beter op de hoogte zijn. Ik zou me dus ook laten vangen.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Er wordt weer van alles geroepen op het moment, en verzand in een welles-nietes spelletje.
Dus wordt het tijd om de zaken nog eens objectief te bekijken.
Voordat iemand zaken doet met een maatschappij moet hij zich een aantal dingen afvragen.

1. Voldoet die maatschappij aan de wet.
2. Is het een maatschappij die zijn verplichtingen ten alle tijden na kan
komen ?
3. Heeft die maatschappij wel produkten, die andere maatschappijen
niet kunnen leveren.

We zijn nog steeds bij punt 1 bezig.
Er wordt vanaf het begin beweert dat wij niet bij de KVK ingeschreven staan. Dat is dus onwaar gebleken.
Er wordt beweert dat wij niet bij de SER geregistreerd staan.
Ook dit is niet waar gebleken, al worden dan in tweede instantie weer uitvluchten verzonnen dat iedereen dit kan krijgen.
Wij staan ook geregistreert bij de PVK.
Wij zijn aangesloten bij het Klachteninstituut, al wordt dat nog sputterend
ontkent, en moet ik met bewijzen komen. Omgekeerde wereld is dat volgens mij.
Wij onderschrijven de GIDI.

Dus totdat het tegendeel feitelijk bewezen is, zo gaat dat nu eenmaal in onze rechtsstaat, voldoen we volledig aan de wettelijke eisen

Jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Hoezo omgekeerde wereld?

Volgens de site van het klachteninstituut staat HM niet ingeschreven als dusdanig. U beweert dat u, ondanks dat dit niet op de site staat, wel als maatschappij staat ingeschreven, maar als het op bewijzen aankomt, laat u het weer afweten. Dat is op zijn zachtst uitgedrukt 'vreemd'.

En inmiddels heeft zich weer een van uw medewerkers van zijn beste kant laten zien, zoals u zelf heeft kunnen lezen...
Dit keer niet gericht tegen mij, maar tegen Echte Meisje.

Dat was dus de vierde keer, en nee, ik kan u daar inderdaad niet persoonlijk aansprakelijk voor stellen. Ik kan daar ook HM niet verantwoordelijk voor stellen. Ik kan alleen wel constateren dat de doorsnee HM-er fatsoen blijkbaar niet hoog in het vaandel heeft staan.

Verder vind ik het teleurstellend dat u een beroep doet op de rechten van onze rechtsstaat, terwijl uw maatschappij tegelijkertijd alle mazen heeft weten te vinden om toch dmv van colportage verzekeringen aan de man te brengen, zonder dat daarop de Nederlandse colportagewet daarop van toepassing is.
Of je houdt je aan de Nederlandse wet, of je legt die naast je neer.
Maar alleen de krenten eruit halen en het brood weggooien is een beetje hypocriet, vind u zelf ook niet?

Gesloten