LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

Het was wel een pekinees?
Are you sure?
stamboompje bij?
nouja, ook zonder, sorry, die hebben echt een platte kop hoor. En dat neusje, wat erg belangrijk is voor een hond, is toch echt bijna niet aanwezig.
De uitpuilende oogjes, je kan het ontkennen....maar een pekinees met een lange snuit en echte oogjes, .............dat is dan geen pekinees.
Misschien bij Ger gekocht, en die zei:" dit hier is een pekinees menner/mevrouw de hondenkenner."

wat wel zo kan zijn, is dat je pekinees het je nooit verteld heeft...........

Als woord en geschrift je niets zegt, waar wil je het dan vandaan halen?
Van een kenner? Nou, die kenner heeft het dus uit een boekje............
bastaardlover (komt dat misschien omdat je zelf ook een bastaard bent?), onze Pekingees was er eentje met stamboom en ik weet echt wel hoe een Pekingees eruit ziet.
Jammer genoeg voor jou, had onze hond dus absoluut geen gezondheidsklachten.
Dus geen problemen met ademhalen, geen problemen met zijn ogen en ook geen problemen met zijn rug en ook geen problemen met zijn knieen.
Zijn broertje trouwens ook niet.

Ik weet dus uit ervaring dat het niet klopt.
Tuurlijk kan het een keer voorkomen, maar dat kan bij iedere hond.
Jou bastaard (vraag me nog steeds af of je het dan over je hond of je kind hebt) kan ook een hersentumor hebben, of wat dan ook, maar dan betekent dat ook niet dat iedere bastaard dat krijgt.
Dus iets verder kijken dan je neus lang is (ik weet het, is lastig wanneer je zo'n gok zoals jij hebt).

Gast

Beste annemarietje,

Wanneer je het eens bent met iemand op een forum...of niet.........wil dat verder niet zo veel zeggen.
Maar sorry....ik ken je niet.
Spijt me geweldig, heb ik je in het verleden ooit gekwetst????
Waar ik mijn kennis vandaan haal?
Bedoel je mijn kennissenkring of de kennis... :lol:
zoals ik en andere gasten al schreven, dat kun je op serieuze sites en echte boeken lezen.

Maar eigenlijk vraag ik me af, wat je nu wil?
Beweren dat een pekinees wel een hond is?
Jahoor, geef ik toe.
ik vind het alleen een van de weinige rassen die er eigenlijk niet mogen zijn, maar eens flink gefokt zijn, toen ze in de mode waren.
De tijd met de wijde pijpen.
Voor jouw tijd?
goude tijden voor de oh zo diervriendelijke fokker.

Annemarie.........het valt wel op....dat je het niet over Gert mag hebben...............woon jij in de weebosserweg????????Toevallig???? :wink:

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

dat was ik dus hier boven.
en voor gast van 14.51, sjongejonge..........
:shock:

Gast

Wat is er bastaardkind, is de waarheid te hard voor je?
Dat jij nu graag een mislukte hond wilt hebben is jouw probleem, niet die van mij.
En nee, wij hebben onze hond niet uit de tijd van de wijde pijpen.
(al zijn de wijde pijpen om de zoveel jaar terug gekomen in de mode, maar dat zal een alternatieveling zoals jij niet weten, jij loopt waarschijnlijk in vuilniszakken gehuld)

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

Weet je wat een bastaard is?
en dat ik bastaardjes erg leuk vind, wil echt niet zeggen dat ik tegen rashonden ben.
absoluut niet.
Maar daarvoor moet je enkele pagina'tjes terug.

Maar uh...........
Wat is nu de waarheid beste gast?
Ik geloof dat ik totaal de linhk mis! :idea:
Zal wel aan mij liggen.....bastaardprobleem misschien....maar je bent ook ontzettend moeilijk te volgen.
Wat is een mislukte hond?
Hoe ik er bij loop, wil je niet weten, maar doet hier eigenlijk niet terzake.....of wel? :?:

Gast

Alles wat tegenwoordig gefokt wordt krijgt de benaming Hond. Er zijn de afgelopen jaaaaaren -tig rassen bijgekomen, de mooiste rasnamen worden verzonnen.
Uiteindelijk zijn het allemaal bastaardjes waarmee doorgefokt wordt. Geen wonder dat er zulke lelijke "rashonden" rondlopen.

de voor-voor-voor-voor-voor-voor-ouders waren nog dusdanig herkenbaar als een ras, nu moet je gaan raden waar zo'n beest op lijkt.
De vuilnisbakkie's bestaan niet meer, ze heten tegenwoordig Boomers, Labradoodles en bichon frise.

Gast

bastaardkind :roll: wat origineel zeg :roll:

maar even tussen ons, het is niet erg dat jullie het opnemen voor de zogenaamde ''honden''.
dat is te begrijpen als je zelf zo'n ras hebt gehad.
verder mag je ook wel stappen ondernemen tegen de catalogus, bladen, en diverse boeken waar de beschrijving van de pekingees in staat als Jij vindt dat het niet zo is, misschien hebben al die andere dan wel gelogen zeg :P :roll:

Gast

Nee bastaardje, dat doet inderdaad niet terzake.
We weten allang dat jij op een bezem rondvliegt.
Het gaat erom dat jij denkt als enige verstand te hebben van honden, omdat jij toevallig bastaardjes leuk vind (of beter gezegt geen geld hebt voor een rashond en daarom alleen maar uit jaloezie reageerd op alles wat rashond is) en denkt dat je andere daarom mag gaan beledigen.
Wanneer iemand dat echter terug doet bij je, vind je het opeens niet meer leuk.
Raar, terwijl dat toch jouw manier van communiseren is.

Gast

Zelfs in de gloednieuwe pas uitgekomen hondenencyclopedie staat dat
een pekingees korte wandelingen nodig heeft (kortademig)
Dat je met regelmaat de ogen moet controleren op eventuele beginnende ontstekingen.
Dat er bij de pekingees regelmatig keizersneden voorkomen kan je ook als wassenneus afwimpelen, maar als er geschreven is dat daardoor vaker een keizersnee is dan bij een normaal ras, dan geloof ik dat eerder dan dat ik jou geloof.

Gast

Waarom zou je trouwens veel geld neer leggen voor een knorrepot?
Of voor een waggelend gedrochtje op 4 pootjes?
Ik heb 2 rashonden, normale echte rashonden, niet van die doorgefokte wrakken, en 1 kruising.
Is dat een probleem?

sjoukje

Ongelezen bericht door sjoukje »

Vreemd, volgens mij is hier maar een persoon die nogal snel op de kast zit en zeer beledigend is.

Advies voor jou, begin deze topic eens wat bladzijdes terug.
dan weet je waar het over gaat, gast!

Niet om geld........
Wel is het zo dat jij met je ras de broodfok en handel in stand houdt, maar dat zul je wel ontkennen.
verder denk ik dat er niemand jaloers op jou zal zijn.............

Gast

En voor die echte rashonden heb ik echt geen 1000-den euro's betaald hoor :roll:

Gast

RAS=BRAS!!!!!!!!!!

Gast

Het is en blijft een kwestie van aanvaarden dat er ''rassen'' zijn die niet echt ''honds'' zijn.

Gast

Waarom zou je trouwens veel geld neer leggen voor een knorrepot?
Of voor een waggelend gedrochtje op 4 pootjes?
Ik heb 2 rashonden, normale echte rashonden, niet van die doorgefokte wrakken, en 1 kruising.
Is dat een probleem?
Ook wij hadden een normale echte rashond (meerdere zelfs)
Dus geen knorrepot.
Onze Peningees had ook geen moeite met afstanden lopen (zoals iemand nu probeert te beweren) en in zijn hele leven geen 1 onstoken oog gehad.
Het hoeft dus niet.
Niet iedere Pekingees is doorgefokt.
Er zijn ook fokkers die goed voor zijn dieren is.

Gast

het staat bij de rasbeschrijving... simpel.
maar goed, niet elke hond hoeft de kwaal te krijgen die genoemd is.

Gast

Jij hebt het over een beschrijving, ik heb het over ervaring uit de praktijk.
Iedere hond kan zeer makkelijk een oogonsteking krijgen of ademhalingsproblemen.
Bijna iedere hond zie je zomers hijgen en met zijn tong uit zijn bek hangen, rashonden en bastaards.
De een wat meer dan de ander.
Onze hond had er het minder dan de gemiddelde hond.

Wanneer drie babytjes huiduitslag krijgen, komt er dan ook meteen in het zwangersschapsboek voor aankomende ouders te staan dat babytjes huiduitslag krijgen?

sjoukje

Ongelezen bericht door sjoukje »

nee muts. en dat is het hem nou net!

Zoiets wordt pas beschreven wanneer het erg vaak voorkomt!........................................................snap!
Ik wil best geloven dat jou pekinees geen klachten had.
Maar ben niet zo naief om te zeggen dat dat normaal is. Het is al erg genoeg.Het is je van harte gegund, daar gaat het niet over, maar de meeste vergaat het toch echt anders.
waarschijnlijk zit jij nog in de ontkenningsfase.
geef niks.
Schud maar hard nee.
En lees die site eens die hier wordt geadviseerd enkele paginas terug, over: niet kopen.

w.h.w.t

Ongelezen bericht door w.h.w.t »

Wij hebben een west highland white terrier met stamboom
Wat vinden jullie daarvan :?:

Gesloten