LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

@ Jolijn: Ziet er leuk uit dat Janbibejan voor wie dat wat is. Er staat inderdaad dat je over je klanten verkoop commissie krijgt. Werd er ook gezegt dat je dit krijgt over de verkoop van mensen die je inwerkt? Zo nee, dan is het net geen MLM.

MLMvoorstanderNL

Misschien een goeie tip: Lees het boek; Network Marketing for Dummies. Die for dummies boeken gaan altijd over allerlei onderwerpen dus mag je dan aannemen dat ze onafhankelijk en niet bevooroordeeld zijn? Ik vind van wel.

Eerlijk gezegd heb ik dit boek zelf nog niet gelezen maar ik ga hem misschien aanschaffen binnenkort via Bol.com

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Misschien een goeie tip: Lees het boek; Network Marketing for Dummies.
Eerlijk gezegd heb ik dit boek zelf nog niet gelezen
Dus je raad ons aan een boek te gaan lezen wat je zelf nog niet gelezen hebt, en dus ook geen kennis hebt van de inhoud.
Het boek is onder andere geschreven door Zig Ziglar en nee deze man is niet onafhankelijk. Maar eerlijk is eerlijk, de man die beleggen voor dummies schreef is ook niet onafhankelijk. Een onafhankelijk auteur is niet noodzakelijkerwijs een garantie voor een goed boek, en een afhankelijk auteur is niet noodzakelijkerwijs ee garantie voor een partijdig en slecht boek.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Goed voorbeeld is Asos Harsin en deze jongen is op zijn 19de begonnen en is nu TC. Ga hem maar vragen stellen Kuklos en Brokkel.
Zeg, jij komt hier toch ons vertellen dat mlm anders is dan normaal werken? Dan dien jij ook onze vragen te beantwoorden.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik wilde alleeen aangeven dat na die lange tijd er nog steeds mensen zijn die Amway niet kennen.
Waarom zeg je dan steeds dat Amway al ruim 20 jaar bestaat als jij weet dat het al veel langer bestaat? Amway bestaat al 70 jaar. Hoeveel bedrijven die al 70 jaar bestaan, en die aan consumenten verkopen en niet bekend zijn bij het grote publiek ken jij?
Toch wel een aanwijzing dat mlm niet zo effectief is.
MLMvoorstanderNL schreef:Maar wees niet bang jou verhalen bestonden al langer..
Klopt, dat noem je kritisch denken. Gelukkig dat dit geen nieuwe kunst is en mensen dit al veel langer doen.
MLMvoorstanderNL schreef:Verder is niemnd te hoog opgeleid of heeft niemand een te hoog inkomen.
Denk daar nog maar eens over na. Als jij me zou benaderen en me vertelt dat je er je baan mee kan opzeggen en dat dat jou ook al gelukt is, en ik je vervolgens vraag hoeveel jij verdient, en dat blijkt nogal wat lager te liggen dan mijn salaris, dan is gelijk je hele argument verdwenen.
Het aantal mensen wat mij kan overtuigen met mijn hogere inkomen is vele malen kleiner naarmate mijn inkomen hoger is.

MLMvoorstanderNL

Hij weet er vast meer van. en hij verdient misschien ook een peopie meer dan jij

Hij is de nummer 1 van Nederland op dit moment, is zijn positie bedoel ik en qua productie. Als hij elke maand het plafond aan bonussen raakt is dat 27.000 ;)

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Hij weet er vast meer van. en hij verdient misschien ook een peopie meer dan jij
Leuk voor hem als hij meer verdient dan ik. Maar je mist het punt weer eens. Hij komt hier niet om ons iets te vertellen over mlm. Jij wel, dus jij dient de vragen hier te beantwoorden.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MLMvoorstanderNL schreef:Hij weet er vast meer van. en hij verdient misschien ook een peopie meer dan jij

Hij is de nummer 1 van Nederland op dit moment, is zijn positie bedoel ik en qua productie. Als hij elke maand het plafond aan bonussen raakt is dat 27.000 ;)
Jou inkomen is nog niet zo hoog. :wink:
En er blijven altijd mensen die meer verdienen dan een ander.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Toepasselijke naam heeft die vent van die filmpjes :lol: Tim Sales.

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:Misschien een goeie tip: Lees het boek; Network Marketing for Dummies.
Vanwaar toch die arrogantie? Omdat wij niet bereid zijn ons geld in een systeem te investeren waarvan de werking op zijn best 'ter discussie staat', zijn we ineens dummies?
kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Eerlijk gezegd heb ik dit boek zelf nog niet gelezen
Dus je raad ons aan een boek te gaan lezen wat je zelf nog niet gelezen hebt, en dus ook geen kennis hebt van de inhoud.
Dat is inderdaad ook wel weer bijzonder. Wellicht komt dat omdat MLMvoorstanderNL geen dummy is? ;)
kuklos schreef:Het boek is onder andere geschreven door Zig Ziglar en nee deze man is niet onafhankelijk. Maar eerlijk is eerlijk, de man die beleggen voor dummies schreef is ook niet onafhankelijk.
Ik denk ook niet dat het noodzakelijk is dat de auteur van een boek onafhankelijk is, ware het niet dat je dan natuurlijk wel kritisch naar zijn/haar stellingen moet kijken (maar dat hoor je natuurlijk altijd te doen).
Die tweede stelling kun je natuurlijk niet waarmaken als je niet weet wat Kuklos verdient..

Daar komt nog eens bij dat je voorbeeld weer compleet betekenisloos is. Jij plaatst in dit topic zelf MLM en traditioneel werken in een comparatief perspectief - denk je dat wij geen 'traditionele werker' kunnen vinden die meer verdient dan deze MLM-er?

En vooruit, dan hebben we een ACN-er gevonden die aardig verdient. Dat is dus mogelijk. Dat staat hier ook niet ter discussie. Ik heb nog nooit iemand hier zien beweren dat er niemand is die wat verdient met MLM.. Opnieuw geldt hier: één zwaluw maakt nog geen zomer. Hoeveel zijn er die wat verdienen? En hoeveel moeite is hiervoor nodig?
Jolijn schreef:Toepasselijke naam heeft die vent van die filmpjes: Tim Sales
Haha ja dat viel mij ook al op..

Chocomelk

Ken 2 mensen die met Amway gewerkt hebben, nou nou nou wat een 'drammers' worden die mensen, altijd en eeuwig het 'gezeik' over die producten, gezellig als je daar gewoon op visite komt of hen bij jou.
Ze zijn er beiden niet rijk door geworden, 1 heeft het een jaar of 10 gedaan de ander 2 jaar.

Mijn ervaring is met zulke mensen dat als je daar komt dat inkomen/geld bovenaan staat en de rest wordt vergeten.

Nee geef mij dan maar gewoon een vast inkomen, niet hoeven te 'scoren' en s'avonds niet met je hoofd bij het werk te hoeven zijn.

MLMvoorstanderNL

Niels, ik heb die titel niet bedacht.. heb zelf ook boeken van die series... heeft niks met arrogantie te maken.

Verder staat er denk ik in dat boek dezelfde informatie als in andere boeken over MLM, deze is gewoon vertaald uit het Engels.

Er staat hier inderdaad ook niet ter discussie of MLM werkt, want dat doet het wel.

Dit topic was bedoelt om een beetje proberen weer te geven wat de verschillen qua werken zijn. De voordelen en de nadelen (nouja de dingen waar je rekening mee moet houden)

MLMvoorstanderNL

President Clinton Endorses Network Marketing & Direct Selling

Hij noemt een paar feiten, en aan het einde wat cijfers voor de liefhebber

Chocomelk

MLMvoorstanderNL schreef:President Clinton Endorses Network Marketing & Direct Selling

Hij noemt een paar feiten, en aan het einde wat cijfers voor de liefhebber
Er zullen inderdaad mensen zijn die een flinke slag hebben geslagen, ieder zijn eigen ding MLM.
Jij promoot hier in mijn ogen MLM maar echt antwoorden geven op vragen kan je hier niet als ik zo eens het topic doorlees.
Als het zo geweldig zou zijn zou ieder mens daar wel werken. :wink:

MLMvoorstanderNL

Het is nou eenmaal niet voor iedereen chocomelk,

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Het is nou eenmaal niet voor iedereen chocomelk,
Laat me raden, het is enkel geschikt voor hen die erin geloven en er voor willen gaan. Ongeacht hoe slecht de kans ook is, als je maart bereid bent je kop in het zand te steken en blind door te willen gaan, alleen dan is mlm geschikt voor je?

Chocomelk

MLMvoorstanderNL schreef:Het is nou eenmaal niet voor iedereen chocomelk,
Je kunt het dus een beetje vergelijken met een geloof.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

ER zijn via google best wel wat namen bekend van grote zakenmensen die MLM zien zitten. Echter niet om distributeur te worden maar dan om een MLM bedrijf op te zetten want goedkopere arbeidskrachten krijg hij/zij nergens.
Vrijwel altijd opereren MLM-deelnemers volledig op een freelancebasis, wat inhoudt dat niemand in een arbeidsrechtelijke dienstbetrekking staat tot het moederbedrijf, de fabrikant of leverancier. De deelnemers zijn dus zelfstandige ondernemers en geen werknemers van het bedrijf. De top van de onderneming draagt geen (juridische) verantwoording voor de lagere niveaus.
De bazen lopen dus geen enkel risico en vullen hun zakken met de inbreng van 95% of meer ( volgens personen die Pro-MLM zijn ) afvallers. Wat dan overblijft zijn een aantal gasten die dicht bij de bron zaten en de rest verdiend er vrijwel niets mee. Vooral omdat zodra je het full time gaat doen je ingeschreven dient te zijn bij de KVK en alle sociale lasten en premies voor je eigen rekening komen.De verhaaltjes over dat je er gewoon in moet geloven dat als jij jezelf als doel stelt over 5 jaar met ( vervroegt?) pensioen te gaan het ook gebeurd laat ik maar voor wat het is, je mag dat namelijk best geloven maar onthou wel dat geloof niet de kosten betaald. :mrgreen:
Ondanks dit onderscheid bestaat er hevige kritiek op Multi-Level Marketing. Vaak vindt werving plaats op bijeenkomsten waarbij de deelnemer van tevoren niets te horen krijgt ("Ik weet wat gaafs, kom je dan-en-dan naar de die-en-die plaats in Nederland?"). Daar wordt vaak onterecht de indruk gewekt dat je er snel rijk mee kunt worden, en dat je, wanneer je genoeg anderen hebt aangeworven, niets meer hoeft te doen. Veel deelnemers komen er bedrogen uit, hoewel anderen beweren dat je er wel hard voor moet werken en niet iedereen dat doet. Ook wordt wel eens over het hoofd gezien dat een eigen bedrijf veel verplichtingen kent en dat het vaak betekent dat er in de weekends en avonden moet worden doorgewerkt. In veel gevallen ontstaat de structurele winst pas na zes tot twaalf maanden of meer, en behalen slechts een paar geluksvogels inkomens van 3500 euro per maand of meer

kuklos

@trebelski, zou je de link kunnen geven waar de citaten te vinden zijn? Dat maakt de beweringen verifieerbaar.

MLMvoorstanderNL

Kuklos: Als je die 3 filmpjes had gekeken van die Tim Sales dan zou je nu moeten weten dat 'kans berekeningen' er NIKS mee te maken hebben maar het gaat om prestatie.

Jij vergelijkt het ook met de kans dat je de lotto wint en zels daar heeft hij het over, totaal iets anders en niet te vergelijken.

En je zou dat filmpje eens moeten kijken van 'wie verteld de waarheid' dan zou je weten hoe betrouwbaar je bent... jij bent auteur type 1. Ik ben nu type 4 maar straks type 3

Gesloten