LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Alleenstaande vaders zijn uitgesloten?
Oeps foutje van mij normaal schrijf ik achter moeder / vader.
Had dus /vader achter het woordje moeder moeten staan.


Geen probleem als zou verdwijnen maar dan ook andere zaken in 1 keer erbij pakken. Tarieven KDV lager zodat voor ieder werkend persoon beschikbaar is.
Huizenprijzen lager, belasting op inkoemn FORS omlaag, terug naar ziekenfonds danwel particuliere verzekering, dat GVdommse k.t kwartje van KOK eens terug.......moet ik doorgaan?
Huizenprijzen lager, mee eens.
Belasting op inkomen FORS omloog, mee eens.
Terug naar het ziekenfonds/particuliere verzekering, mee eens.
Kwartje van Kok terug, mee eens.


Kinderbijslag had ik ook al aangegeven dat deze inkomensafhaneklijk moet worden, ik heb hem niet nodig, koppel aan belasting aangifte zodat je ( hopelijk ) weet wat de lagere inkomens zijn en verhoog het zelfs.
Mee eens.

Deze hele discussie is 180 gr gedraaid en is nu gekomen op een scheldpartij ( ja ook door mij ) diverse aannames en insinuaties vooral door leden welek hierom bekend staan en op 3/4 in een topic breken om te stoken.
Heb hier niet gescholden hoor.

Want oh oh oh toen ik enkele gegevens gad brak de pleuri...s uit.
Valt wel mee Teun, denk dat het er mee om ging dat jou kinderen 4 dagen per week naar de KDV gaan, maar dat is wat ik denk dat het daar om ging.

Dis afschaffen voor de hogere inkomens prima, maar dan ook andere zaken meenemen.

Ok of niet?

Super ok

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb niks met vrouwen die zonodig moeten werken omdat ze geen zin hebben om de hele dag thuis met de kids te zitten, en vervolgens de maatschappij voor de opvang laten betalen.

Wil je zo graag werken dan ook zelf de opvang dokken.

Uitzonderingen alleenstaande ouders.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Ik heb niks met vrouwen die zonodig moeten werken omdat ze geen zin hebben om de hele dag thuis met de kids te zitten, en vervolgens de maatschappij voor de opvang laten betalen.

Wil je zo graag werken dan ook zelf de opvang dokken.

Uitzonderingen alleenstaande ouders.
Volledig mee eens.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ciske, en sephora30 (het meelopertje)

waarom wordt je kind(eren) naar een dagopvang brengen als dumpen gezien?
ik snap dat niet helemaal.

het is toch ook in het belang van je kind(eren)?
zo worden ze al een beetje voorbereid voor als ze straks naar school moeten, ze worden socialer, ze leren delen, ze leren met anderen omgaan, enz. enz.

wil je je kinderen dit allemaal onthouden?

er zijn redenen genoeg te bedenken.
straks moeten ze toch ook verplicht naar school? ga je ze dan ook thuis houden?
ga jij ze alles leren?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:@ciske, en sephora30 (het meelopertje)

waarom wordt je kind(eren) naar een dagopvang brengen als dumpen gezien?
ik snap dat niet helemaal.

het is toch ook in het belang van je kind(eren)?
zo worden ze al een beetje voorbereid voor als ze straks naar school moeten, ze worden socialer, ze leren delen, ze leren met anderen omgaan, enz. enz.

wil je je kinderen dit allemaal onthouden?

er zijn redenen genoeg te bedenken.
straks moeten ze toch ook verplicht naar school? ga je ze dan ook thuis houden?
ga jij ze alles leren?
renegade, in jouw geval is het voor een stukje rust voor je vrouw, dat ligt wel effe anders.

ik vind sephora geen meeloper en mezelf ook niet , ben het volledig met sephora eens , je begint aan kinderen dus hoezo in een kinderopvang stoppen?
thuis kan je kinderen ook ontvangen , doen zoveel mensen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Ik heb niks met vrouwen die zonodig moeten werken omdat ze geen zin hebben om de hele dag thuis met de kids te zitten, en vervolgens de maatschappij voor de opvang laten betalen.

Wil je zo graag werken dan ook zelf de opvang dokken.

Uitzonderingen alleenstaande ouders.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maximum aantal uren opvang per maand
Ouders mogen over maximaal 230 opvanguren per maand tegemoetkoming aanvragen bij de Belastingdienst.

Maximum prijs per uur 2011
Het Rijk hanteert een maximum uurprijs. Voor 2011 is de maximum uurprijs voor opvang in het kinderdagverblijf vastgesteld op € 6,36 en voor buitenschoolse opvang € 5,93 en gastouderopvang € 5,09 per uur.

bron: http://www.kinderopvang.net/ouders/kosten.html


230 uur per maand nog wel. :shock:
Wordt dus gesubsidieerd dat een kind meer als een volledige werkweek (40 uur) naar de KDV kan. :shock:

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:

Alleenstaande vaders zijn uitgesloten?
Oeps foutje van mij normaal schrijf ik achter moeder / vader.
Had dus /vader achter het woordje moeder moeten staan.


Geen probleem als zou verdwijnen maar dan ook andere zaken in 1 keer erbij pakken. Tarieven KDV lager zodat voor ieder werkend persoon beschikbaar is.
Huizenprijzen lager, belasting op inkoemn FORS omlaag, terug naar ziekenfonds danwel particuliere verzekering, dat GVdommse k.t kwartje van KOK eens terug.......moet ik doorgaan?
Huizenprijzen lager, mee eens.
Belasting op inkomen FORS omloog, mee eens.
Terug naar het ziekenfonds/particuliere verzekering, mee eens.
Kwartje van Kok terug, mee eens.


Kinderbijslag had ik ook al aangegeven dat deze inkomensafhaneklijk moet worden, ik heb hem niet nodig, koppel aan belasting aangifte zodat je ( hopelijk ) weet wat de lagere inkomens zijn en verhoog het zelfs.
Mee eens.

Deze hele discussie is 180 gr gedraaid en is nu gekomen op een scheldpartij ( ja ook door mij ) diverse aannames en insinuaties vooral door leden welek hierom bekend staan en op 3/4 in een topic breken om te stoken.
Heb hier niet gescholden hoor.

Want oh oh oh toen ik enkele gegevens gad brak de pleuri...s uit.
Valt wel mee Teun, denk dat het er mee om ging dat jou kinderen 4 dagen per week naar de KDV gaan, maar dat is wat ik denk dat het daar om ging.

Dis afschaffen voor de hogere inkomens prima, maar dan ook andere zaken meenemen.

Ok of niet?

Super ok

Hoppa op 1 lijn.....zo kan het dus ook.

2de gaat in okt naar KDV maar begrijp nog steeds de ophef niet hierover. Een kiest ervoor om thuis te blijven, ander om paar dagen bij oma en opas en ik bij KDV.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Hoppa op 1 lijn.....zo kan het dus ook.

2de gaat in okt naar KDV maar begrijp nog steeds de ophef niet hierover. Een kiest ervoor om thuis te blijven, ander om paar dagen bij oma en opas en ik bij KDV.
Kan en mag toch ook, maar wil niet zeggen dat het een ander daar mee
eens hoeft te zijn.
KDV is absoluut geen voorkeur bij mij, kind staat boven carierre maar dat is mijn mening.
Kind staat boven inkomen van moeder als moeder de mogelijkheid heeft tot thuisblijven als vader inkomsten heeft.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:

Hoppa op 1 lijn.....zo kan het dus ook.

2de gaat in okt naar KDV maar begrijp nog steeds de ophef niet hierover. Een kiest ervoor om thuis te blijven, ander om paar dagen bij oma en opas en ik bij KDV.
Kan en mag toch ook, maar wil niet zeggen dat het een ander daar mee
eens hoeft te zijn.
KDV is absoluut geen voorkeur bij mij, kind staat boven carierre maar dat is mijn mening.
Kind staat boven inkomen van moeder als moeder de mogelijkheid heeft tot thuisblijven als vader inkomsten heeft.
Dat zijn andere bewoordingen als enkele pagina's terug. Het ging van graaiers naar profiteurs, tot dumpen van kinderen in KDV, das geen mening meer hebben das als een jehova getuige het woord verkondigen.

Jij geeft nu jouw mening dat het niet jouw voorkeur heeft, prima toch niks mis mee. Maar onze voorkeur is anders, toch ook prima?

Heb reeds aangegeven hoe het naar mijn mening zou moeten qua vergoedingen en jij bent mee eens.....nou op naar de politiek dan en er door heen gooien.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:[

Dat zijn andere bewoordingen als enkele pagina's terug. Het ging van graaiers naar profiteurs, tot dumpen van kinderen in KDV, das geen mening meer hebben das als een jehova getuige het woord verkondigen.
.
Je kan het draaien zoals je wilt, als een ander de mening heeft van dumpen dan is het weer iets van jehova's ? moet niet gekker worden met jou :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:Maximum aantal uren opvang per maand
Ouders mogen over maximaal 230 opvanguren per maand tegemoetkoming aanvragen bij de Belastingdienst.

Maximum prijs per uur 2011
Het Rijk hanteert een maximum uurprijs. Voor 2011 is de maximum uurprijs voor opvang in het kinderdagverblijf vastgesteld op € 6,36 en voor buitenschoolse opvang € 5,93 en gastouderopvang € 5,09 per uur.

bron: http://www.kinderopvang.net/ouders/kosten.html


230 uur per maand nog wel. :shock:
Wordt dus gesubsidieerd dat een kind meer als een volledige werkweek (40 uur) naar de KDV kan. :shock:
Inderdaad een volledige werkweek mits deze tussen 0700 en 1900 valt.
Ik betaal dus ook voor 12 uur per dag terwijl ik gemiddeld 8 uur gebruik.

Ik ben ook VOOR het aantal uur dat je brengt, vakanties moet ik gewoon betalen.....tis niet allemaal rozengeur en maneschijn.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

renegade, in jouw geval is het voor een stukje rust voor je vrouw, dat ligt wel effe anders.

ik vind sephora geen meeloper en mezelf ook niet , ben het volledig met sephora eens , je begint aan kinderen dus hoezo in een kinderopvang stoppen?
thuis kan je kinderen ook ontvangen , doen zoveel mensen.
ik denk dat we het, indien mijn dochtertje gezond was, ook gedaan hadden denk ik.

het is vind ik ook een goede voorbereiding op de komende schooljaren.
dit is iets dat kun je een kind thuis niet leren.

natuurlijk, de opvangregeling is er dus maak ik er ook gebruik van.
als het er niet was geweest had ik er voor gezorgd dat ik het zelf kon betalen.
al is het moeilijk met mijn inkomen.

je doet er toch alles aan om het je kinderen zo goed mogelijk te maken?

waarom teun zo aanvallen? alleen omdat hij geld heeft? hij zal er heel hard voor gewerkt hebben, misschien wel vele malen harder dan menigeen hier.
hij maakt er ook geen geheim van.
hij heeft er zijn redenen voor, en dat is zijn mening.
hij wil zijn kinderen later een zorgeloos leven geven en doet daar alles voor.

ik wou dat meer mensen zo deden.
je krijgt kind(eren) en je wilt er zo goed mogelijk voor zorgen.
ik vind dat hij dit zeker doet.
ik heb daar respect voor, ik kan dat op dit moment niet.

en dat hij ook gebruik maakt van de regelingen en dat hij daar ook recht op heeft, wat is daar mis mee?
kan hij het helpen dat hij er recht op heeft? nee toch?
de regering is zo dom om dit zo te regelen.
val dan niet de persoon aan maar de regering.

ik heb persoonlijk meer aan betere regels en regelingen voor de zorg.
maar nee, dit moest zo nodig anders en minder.
van mij mogen ze dit terugdraaien naar die €34 p/m, toen werd er veel meer vergoed en kwamen mensen niet in de schulden.

de zorg voor mijn dochtertje kost mij ondanks de vergoedingen een kleine €4000 per jaar.
is veel geld wat ik eigenlijk niet heb.
maar heb het voor mijn dochtertje over, al moet ik een jaar in het ronald mcdonald huis zitten.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

renegade66 schreef:
renegade, in jouw geval is het voor een stukje rust voor je vrouw, dat ligt wel effe anders.

ik vind sephora geen meeloper en mezelf ook niet , ben het volledig met sephora eens , je begint aan kinderen dus hoezo in een kinderopvang stoppen?
thuis kan je kinderen ook ontvangen , doen zoveel mensen.
ik denk dat we het, indien mijn dochtertje gezond was, ook gedaan hadden denk ik.

het is vind ik ook een goede voorbereiding op de komende schooljaren.
dit is iets dat kun je een kind thuis niet leren.

natuurlijk, de opvangregeling is er dus maak ik er ook gebruik van.
als het er niet was geweest had ik er voor gezorgd dat ik het zelf kon betalen.
al is het moeilijk met mijn inkomen.

je doet er toch alles aan om het je kinderen zo goed mogelijk te maken?

waarom teun zo aanvallen? alleen omdat hij geld heeft? hij zal er heel hard voor gewerkt hebben, misschien wel vele malen harder dan menigeen hier.
hij maakt er ook geen geheim van.
hij heeft er zijn redenen voor, en dat is zijn mening.
hij wil zijn kinderen later een zorgeloos leven geven en doet daar alles voor.

ik wou dat meer mensen zo deden.
je krijgt kind(eren) en je wilt er zo goed mogelijk voor zorgen.
ik vind dat hij dit zeker doet.
ik heb daar respect voor, ik kan dat op dit moment niet.

en dat hij ook gebruik maakt van de regelingen en dat hij daar ook recht op heeft, wat is daar mis mee?
kan hij het helpen dat hij er recht op heeft? nee toch?
de regering is zo dom om dit zo te regelen.
val dan niet de persoon aan maar de regering.

ik heb persoonlijk meer aan betere regels en regelingen voor de zorg.
maar nee, dit moest zo nodig anders en minder.
van mij mogen ze dit terugdraaien naar die €34 p/m, toen werd er veel meer vergoed en kwamen mensen niet in de schulden.

de zorg voor mijn dochtertje kost mij ondanks de vergoedingen een kleine €4000 per jaar.
is veel geld wat ik eigenlijk niet heb.
maar heb het voor mijn dochtertje over, al moet ik een jaar in het ronald mcdonald huis zitten.

Kan alleeen maar zeggen.....respect...... :!: Heb in de stro..t gezeten eruit gekomen maar nooit met ziektes oid te maken gehad......gezondheid gaat toch wel boven alles.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Inderdaad een volledige werkweek mits deze tussen 0700 en 1900 valt.
Ik betaal dus ook voor 12 uur per dag terwijl ik gemiddeld 8 uur gebruik.

Ik ben ook VOOR het aantal uur dat je brengt, vakanties moet ik gewoon betalen.....tis niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Je wil toch niet zeggen dat ieder voor een volledige dag moet betalen
op een KDV als je bijvoorbeeld je kindje pas om 8.30 brengt.
(geen idee hoor, daarom vraag ik je het)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

renegade , bepaalde dingen ken je een kind ook zonder KVD aanleren.
Ik blijf van mening dat een moeder er hoort te zijn, sommige gevallen is dat anders maar niet doelbewust, maar hoeveel iemand in de maand krijgt...dat zal mij een worst zijn.

Je bent moeder of je geeft het uit handen.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:
Inderdaad een volledige werkweek mits deze tussen 0700 en 1900 valt.
Ik betaal dus ook voor 12 uur per dag terwijl ik gemiddeld 8 uur gebruik.

Ik ben ook VOOR het aantal uur dat je brengt, vakanties moet ik gewoon betalen.....tis niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Je wil toch niet zeggen dat ieder voor een volledige dag moet betalen
op een KDV als je bijvoorbeeld je kindje pas om 8.30 brengt.
(geen idee hoor, daarom vraag ik je het)

Yep, bij vele KDV is dat zo, weet niet of bij alle is. Weet wel dat bv Purmerend een KDV het presteerd dat kids hun eigen fruit moeten meenemen.
Algemeen is zo, of hele dagen of halve dagen afnemen en betalen tijdens vakanties, ziektes van kind etc etc etc.

Vorig jaar is onze kleine paar weken in buitenland gebleven ( opa en oma buitenland ) maar wij moesten gewoon volledig betalen.

Opzich niet vreemd want anders weet het KDV niet wat ze morgen aan inkomsten hebben en moeten ze wellicht personeel naar huis sturen omdat teveel zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Dat zijn andere bewoordingen als enkele pagina's terug. Het ging van graaiers naar profiteurs, tot dumpen van kinderen in KDV, das geen mening meer hebben das als een jehova getuige het woord verkondigen.

Jij geeft nu jouw mening dat het niet jouw voorkeur heeft, prima toch niks mis mee. Maar onze voorkeur is anders, toch ook prima?

Heb reeds aangegeven hoe het naar mijn mening zou moeten qua vergoedingen en jij bent mee eens.....nou op naar de politiek dan en er door heen gooien.
De politiek....laat me niet lachen Teun, die ziet ons al aankomen.
De politiek heeft in mijn ogen schi*t aan de mensen hier in Nederland en lachen
ons hard uit.

Jehova getuige.....pff alsjeblieft zeg, laten we dat maar achterwege. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Yep, bij vele KDV is dat zo, weet niet of bij alle is. Weet wel dat bv Purmerend een KDV het presteerd dat kids hun eigen fruit moeten meenemen.
Algemeen is zo, of hele dagen of halve dagen afnemen en betalen tijdens vakanties, ziektes van kind etc etc etc.

Vorig jaar is onze kleine paar weken in buitenland gebleven ( opa en oma buitenland ) maar wij moesten gewoon volledig betalen.

Opzich niet vreemd want anders weet het KDV niet wat ze morgen aan inkomsten hebben en moeten ze wellicht personeel naar huis sturen omdat teveel zijn.
Bij ziekte oke dat er door betaald moet worden dat kan je niet vantevoren weten, maar een vakantie door betalen is absurd, dat zou je tijdig aan kunnen geven (toch?) en daar kan het KDV dan al tijdig rekening mee houden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door sephora30 »

renegade66 schreef:@ciske, en sephora30 (het meelopertje)

waarom wordt je kind(eren) naar een dagopvang brengen als dumpen gezien?
ik snap dat niet helemaal.

het is toch ook in het belang van je kind(eren)?
zo worden ze al een beetje voorbereid voor als ze straks naar school moeten, ze worden socialer, ze leren delen, ze leren met anderen omgaan, enz. enz.

wil je je kinderen dit allemaal onthouden?

er zijn redenen genoeg te bedenken.
straks moeten ze toch ook verplicht naar school? ga je ze dan ook thuis houden?
ga jij ze alles leren?

Mijn oudste gaat naar 4 Havo, is een leuke slimme sociale meid met genoeg vrienden, en quess what.................lekker tot haar 5e bij mams thuis gebleven.
Tenzij je je kids in een kelder opsluit is basisschool vroeg genoeg.

Gesloten