ArneLH schreef:@iniminie1979: met een dergelijk bericht treedt aan de zijde van Ticketloket direct verzuim in (art. 6:83 sub c BW). Daardoor heb je vanaf de datum van dat bericht recht op wettelijke rente (art. 6:119 BW) en vergoeding van de kosten die je maakt ter verkrijging van voldoening buiten rechte ex art. 6:96 BW (buitengerechtelijke kosten). Ik zou dus hen dus e-mail dat je vervangende schadevergoeding wilt (ipv. de tickets dus), de rente en een vergoeding van buitengerechtelijke kosten (15% over de eerste €2500, maar tenminste €40 excl. BTW).
Het verzuim eindigt op het moment dat je vervangende schadevergoeding eist, omdat de schuldenaar hiermee een nieuwe verbintenis krijgt. Persoonlijk zou hier gaan voor ontbinding, omdat het geen duurovereenkomst betreft, TS er geen belang bij heeft om de eigen prestatie te verrichten, het gaat om een hoofdverplichting en ontbinding ook gerechtvaardigd is.
Verzuim van de nieuwe verbintenis treedt direct bij omzetting in (Brunner & De Jong. Verbintenissenrecht algemeen
, 2004, p. 179), het betreft dus nauwelijks meer dan een theoretisch verschil met ontbinding.
Het is allemaal goed bedoeld die wettelijke termen ,maar we hebben met een bedrijf te maken ,waarbij je nog maar moet Zien of je zo en zo je centen nog terug krijgt,zie zoveel topics..dus al die wettelijke termen mooi,maar dit is een grote zwendel......kan geen wetboek tegen op...helaas
rozemarijntje schreef:Het is allemaal goed bedoeld die wettelijke termen ,maar we hebben met een bedrijf te maken ,waarbij je nog maar moet Zien of je zo en zo je centen nog terug krijgt,zie zoveel topics..dus al die wettelijke termen mooi,maar dit is een grote zwendel......kan geen wetboek tegen op...helaas
Je centen terugkrijgen proberen de meeste mensen door met 'ik wil mijn geld terug' een beroep te doen op de redelijkheid van de verkoper. Het lijkt mij dat het wel zinvol is om dit een invulling te geven met rechtsgronden waar je later eventueel nog iets aan hebt.
Mijn dochter willen verrassen met een concert van haar favoriete groep, Doe Maar. Helaas kwam ik er een beetje laat achter dat je dan niet bij Ticketloket moet bestellen. Geen concert dus ... en of ik mijn geld terug krijg ... Ticketloket vindt, volgens haar site, dat binnen 30 dagen terugbetalen snel is. Ticketloket is tegenwoordig onderdeel van DES (dutch entertainment services), ook een verdacht bedrijf dus. En Ticketloket meldde dat ik nog kaarten kon krijgen via Ticketmaster.nl Daar heb ik dan uiteraard alle vertrouwen in
Verschrikkelijk: Diana Krall in Carre waar ik sinds februari kaarten voor dacht te hebben keihard door de neus geboord. Zo 237,75 euro weg. Wordt dit ticketloket-tuig nog achterna gezeten of hoe lopen de zaken nu?
lijten schreef:Verschrikkelijk: Diana Krall in Carre waar ik sinds februari kaarten voor dacht te hebben keihard door de neus geboord. Zo 237,75 euro weg. Wordt dit ticketloket-tuig nog achterna gezeten of hoe lopen de zaken nu?
Welnee, de praktijk leert dat bijvoorbeeld de http://www.consumentenautoriteit.nl/ niet optreedt tegen dit soort malafide bedrijven. Gedoogland Nederland.
ik wil een rechtzaak starten en beslagleggen op rekeningen. aangetekende brieven naar Kamer van Koophandeladres en adres in Franeker keren terug vanwege afwezigheid aangeklaagde. wie heeft prive- of zakelijke adres en wil dit kenbaar maken? alvast dank en groet
verhaal schreef:ik wil een rechtzaak starten en beslagleggen op rekeningen. aangetekende brieven naar Kamer van Koophandeladres en adres in Franeker keren terug vanwege afwezigheid aangeklaagde. wie heeft prive- of zakelijke adres en wil dit kenbaar maken? alvast dank en groet
Er is een adres waar veel van deze Ltd/CV constructies van Quaedvlieg zitten: 15 Alexandra Corniche Hyt, Kent CT 21 5 RW, VK (van de Ltd) en Labadistendyk 4, 8637VJ Wiuwert, het vestigingsadres van de CV en ex art. 1:14 BW van de Ltd. Overigens zie ik geen probleem is het terugkomen van de aangetekende brieven, rechtszaken beginnen immers in beginsel met een dagvaarding in Nederland.
Maandag 2 kaarten gekocht, las daarna pas de negatieve opmerkingen over dit bedrijf. 2 nette mailtjes gestuurd maar niets. Later een aangetekende mail verstuurd en ik krijg nu pas mijn geld terug. Ze konden het inderdaad niet zeker weten of ik kaarten zou krijgen. Terwijl dat wel zo lijkt. Ze maken dus misbruik van iemands enthousiasme voor een persoon of wat dan ook. In sommige gevallen moet je dus even hard zijn om je geld terug te krijgen. Maar het is dus wel mogelijk! Oplichters zijn 4alltickets.nl!!
Sterre12 schreef:Maandag 2 kaarten gekocht, las daarna pas de negatieve opmerkingen over dit bedrijf. 2 nette mailtjes gestuurd maar niets. Later een aangetekende mail verstuurd en ik krijg nu pas mijn geld terug. Ze konden het inderdaad niet zeker weten of ik kaarten zou krijgen. Terwijl dat wel zo lijkt. Ze maken dus misbruik van iemands enthousiasme voor een persoon of wat dan ook. In sommige gevallen moet je dus even hard zijn om je geld terug te krijgen. Maar het is dus wel mogelijk! Oplichters zijn 4alltickets.nl!!
Beste mede gedupeerde. Het volgende : de mannen achter ticketloket moet u hebben. deze mannen zijn letterlijk en figuurlijk aan elkaar verbonden. tickets wel betaald maar niet geleverd. Politie en justitie doet er niets aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2013 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst, noemen persoonsgegevens.