Ik heb geen brieven ontvangen, ben inmiddels ook verhuisd, dus die ga ik ook nooit zien. Strekking blijft hetzelfde als de mail en daarover wordt ook gezegd: radiostilte, niet op reageren. Dagvaarden doen ze toch niet.
Saldodipje doet er zo veel mogelijk aan ye dreigen om zo ongeinde bedragen alsnog hun kant op te krijgen.
@Sacredfour hoopt al tijden een kans te krijgen in verweer te gaan bij een daadwerkelijke dagvaarding, maar die heeft nooit iemand gezien.
Maar dat betekend dat ze nu wel jou nieuwe adres hebben (aangezien je bent verhuisd) om jou opnieuw te benaderen ?
Nee, heb nooit post gehad en als ik dat zou hebben gekregen is dat op het oude adres. Telefoonnummer en mail zijn ongewijzigd, dus op die manier kunnen ze het blijven proberen
Oh gelukkig maar ik denk al, komen ze al zo makkelijk aan een nieuw adres.
Ik denk dat ze gewoon blijven proberen. Volgensmij krijgen sommige mensen zelfs jaren later na stilte weer nieuwe mailtjes enzo. Of als ze alles al betaald hadden alsnog weer moesten betalen.
Ik geloof er maar in dat ze niets aandurven juridisch gezien omdat ze weten dat ze niks hebben om te winnen.
Heb jij werkelijk een dagvaarding ontvangen of alleen een dreiging met de laatste stap tot dagvaarding? Indien dat eerste, voor welk gerecht ben je gedaagd? Ook raar dat ze dan DebtCo inschakelen als ze nog iets hebben lopen via Kerremans.
Dat vond ik dus ook raar!
Ik kreeg in augustus een email met een dagvaarding van kerremans. Of in ieder geval dat ik werd gedagvaard ofzo.
Nu blijkt het een kopie te zijn die meerdere hadden ontvangen dus ik denk wel dat het ergens niet helemaal zuiver is.
Daarna heb ik niets meer ontvangen daarover of van kerremans. Toen kwam Debtco langs met email en een brief thuis. Daarna alleen nog email gehad van debto dat er betaald moest worden en dat opeens mijn leen bedrag was vehoofd met wel 1000 euro meer. En dat ik dus al 600 had betaald wat niet zo is. Of ze hebben die 600 boete er gewoon ingedrukt maar zo werkt het zeker niet haha.
Het word 1 grote puinhoop..
Een dagvaarding zelf moet altijd per post worden opgestuurd. Wat Kerremans deed per mail is dreigen dat als je niet binnen x aantal dagen zou betalen, hij over zou gaan tot dagvaarden, maar dat is exact wat ze niet doen.
Dat blijkt ook wel, want vervolgens komt de volgende waarmee SD in zee is gegaan om de hoek om te dreigen, DebtCo dus.
Ze hopen dat er mensen breken op het moment dat ze dreigen. Alleen bij de eerste dreiging had ik zoiets van: hoe ver gaat dit komen? Bij ieder ander bureau wat daarna volgde, heb ik geen enkele seconde het idee gehad dat ze iets zouden ondernemen.
Heb jij werkelijk een dagvaarding ontvangen of alleen een dreiging met de laatste stap tot dagvaarding? Indien dat eerste, voor welk gerecht ben je gedaagd? Ook raar dat ze dan DebtCo inschakelen als ze nog iets hebben lopen via Kerremans.
Dat vond ik dus ook raar!
Ik kreeg in augustus een email met een dagvaarding van kerremans. Of in ieder geval dat ik werd gedagvaard ofzo.
Nu blijkt het een kopie te zijn die meerdere hadden ontvangen dus ik denk wel dat het ergens niet helemaal zuiver is.
Daarna heb ik niets meer ontvangen daarover of van kerremans. Toen kwam Debtco langs met email en een brief thuis. Daarna alleen nog email gehad van debto dat er betaald moest worden en dat opeens mijn leen bedrag was vehoofd met wel 1000 euro meer. En dat ik dus al 600 had betaald wat niet zo is. Of ze hebben die 600 boete er gewoon ingedrukt maar zo werkt het zeker niet haha.
Het word 1 grote puinhoop..
Een dagvaarding zelf moet altijd per post worden opgestuurd. Wat Kerremans deed per mail is dreigen dat als je niet binnen x aantal dagen zou betalen, hij over zou gaan tot dagvaarden, maar dat is exact wat ze niet doen.
Dat blijkt ook wel, want vervolgens komt de volgende waarmee SD in zee is gegaan om de hoek om te dreigen, DebtCo dus.
Ze hopen dat er mensen breken op het moment dat ze dreigen. Alleen bij de eerste dreiging had ik zoiets van: hoe ver gaat dit komen? Bij ieder ander bureau wat daarna volgde, heb ik geen enkele seconde het idee gehad dat ze iets zouden ondernemen.
Ja precies. Ik dacht alleen toen bij debtco ergens van oh dit zit in Nederland ook bij kvk en sinds september 2024 dus pas een jaar. Zouden ze hiermee meer kunnen bereiken. Ook na de brief per post. Maar dat is nu een ruime tijd geleden en na de mailtjes veranderd er helemaal niets.
En anders zullen we het wel zien.
Ik verwacht er weinig van
Laat maar weten als je nog bijzondere verhalen van ze krijgt
Zolang de oorspronkelijke lening niet is terugbetaald loopt de wettelijke rente door. Om de zoveel tijd de verjaring stuiten met een brief en uiteindelijk jaren later dagvaarden wegens ongerechtvaardigde verrijking incl die wettelijke rente.
Zolang de oorspronkelijke lening niet is terugbetaald loopt de wettelijke rente door. Om de zoveel tijd de verjaring stuiten met een brief en uiteindelijk jaren later dagvaarden wegens ongerechtvaardigde verrijking incl die wettelijke rente.
Is maar net hoe je het bekijkt. Die verrijking hebben ze zichzelf ook toegekend, dus dan kan er op dezelfde grond, waarop er nu niet door @Sacredfour kan worden geprocedeerd omdat ze niet dagvaarden, ook met terugwerkende kracht recht worden behaald door degene die jarenlang onterecht teveel rente/boetes zijn betaald.
Ik snap wat je zegt, maar iets waar ze nu niet sterk genoeg in staan, lijkt me over jaren, waar jij op doelt dat ze dan mogelijk wel degelijk gaan dagvaarden, niet veranderen aangezien het recht van toen geldig was.
Is maar net hoe je het bekijkt. Die verrijking hebben ze zichzelf ook toegekend, dus dan kan er op dezelfde grond, waarop er nu niet door @Sacredfour kan worden geprocedeerd omdat ze niet dagvaarden, ook met terugwerkende kracht recht worden behaald door degene die jarenlang onterecht teveel rente/boetes zijn betaald.
Ik snap wat je zegt, maar iets waar ze nu niet sterk genoeg in staan, lijkt me over jaren, waar jij op doelt dat ze dan mogelijk wel degelijk gaan dagvaarden, niet veranderen aangezien het recht van toen geldig was.
Die ongerechtvaardigde verrijking is gewoon een juridisch feit, dat is niet iets "wat ze zichzelf toekennen".
Het recht wat ze nu hebben, hebben ze straks ook. Die vordering zal dan, inclusief wettelijke rente als daarop aanspraak is gemaakt, natuurlijk gewoon toegewezen worden. Dat zie je nu ook al gebeuren in de jurisprudentie.
Die ongerechtvaardigde verrijking is gewoon een juridisch feit, dat is niet iets "wat ze zichzelf toekennen".
Het recht wat ze nu hebben, hebben ze straks ook. Die vordering zal dan, inclusief wettelijke rente als daarop aanspraak is gemaakt, natuurlijk gewoon toegewezen worden. Dat zie je nu ook al gebeuren in de jurisprudentie.
Net zoals het gewoon wordt toegewezen dat zij in strijd handelen met de regels aangaande de maximaal toe te passen rente, de betaalde bedragen aan rente hoger is dan het huidige leenbedrag en ze daarom nu niet dagvaarden. Wat is de beweegreden dat over 5-10 jaar wel te doen..
Zolang hun business model draait (en ik neem daan dat ze genoeg verdienen aan mensen die dit forum niet lezen en elke keer gewoon de aanvullende kosten betalen aangezien ze nog actief zijn op de NL markt met Saldodipje) is het niet in hun belang een inhoudelijke uitspraak te krijgen. Vorderingen welke niet betaald worden blijven stuiten, terwijl wettelijke rente doorloopt.
En zodra hun verdienmodel niet meer rendabel is (bv door de hopelijk aankomende wetswijzigingen) kunnen ze alsnog een oordeel vragen. Worst case krijgen ze alsnog het geleende geld met rente terug*
* tenzij een beroep op verrekening is gedaan met eerder betaalde kosten en de rechter dit honoreert
Ik lees anderen die al langer geleden bericht hebben gehad van DebtCo, zij nog een update van de afloop?
Na mijn brief heb ik nog een email gehad met als titel :" vervolgstappen" maar er stond geen enkel 'vervolgstap' in maar eigenlijk dezelfde inhoud als de brief die ik kreeg. Met de hoofdsom etc.
Wel stond verderop in de mail een hoger leen bedrag dan ik werkelijk had geleend, maar dat ik ook al meer dan 600 euro zou hebben afgelost daarvan. Dit terwijl mij in de brief juist werd gezegd dat ik nog niets heb afgelost.
Het word steeds anders en meer vaag.
Alsnog reageer ik nergens op.
Heb jij nog bijzondere stukken ontvangen?
Inmiddels ook een brief ontvangen én nog een mail. In de brief stond een hoger geleend bedrag, zelfde als bij jou. Wel klopt het bedrag wat open staat.
Ik lees anderen die al langer geleden bericht hebben gehad van DebtCo, zij nog een update van de afloop?
Na mijn brief heb ik nog een email gehad met als titel :" vervolgstappen" maar er stond geen enkel 'vervolgstap' in maar eigenlijk dezelfde inhoud als de brief die ik kreeg. Met de hoofdsom etc.
Wel stond verderop in de mail een hoger leen bedrag dan ik werkelijk had geleend, maar dat ik ook al meer dan 600 euro zou hebben afgelost daarvan. Dit terwijl mij in de brief juist werd gezegd dat ik nog niets heb afgelost.
Inmiddels ook een brief ontvangen én nog een mail. In de brief stond een hoger geleend bedrag, zelfde als bij jou. Wel klopt het bedrag wat open staat.
Heb jij nog iets gehoord? Of anderen?
Eerder deze week een mail gehad, vervolgstappen, exact dezelfde mail.
Heb jij nog iets gehoord? Of anderen?
Nee tot nu niets meer ontvangen maar er zit wel vaker een maand tussen.
Ik blijf verbazen dat mensen hier zolang mee bezig willen blijven, kost ook alleen maar tijd (en dus geld), je blijft er mentaal mee bezig.
Ik kan er echt niet bij dat mensen niet gewoon de overeenkomst ontbinden, de hoofdsom terugbetalen en afstand nemen van de situatie en het verder afsluiten om door te gaan met hun leven, in plaats van mee te blijven met dit soort kat en muis spelletjes van bijvoorbeeld Sacred om maar niet te betalen waarbij je potentieel aan het einde van de rit alsnog het hele bedrag kan ophoesten.
Mijn verbazing begint al bij het concept van een kortlopende, mini lening waarvoor een garantsteller noodzakelijk is.
Als een familielid, vriend(in) of een goede kennis mij vraagt garant te staan voor een mini lening van 250 euro of minder, dan zou ik gewoon zelf dat bedrag uitlenen i.p.v. het hele circus van een kortlopende, mini lening in te gaan.
Is de situatie zo dat niemand meer wil lenen omdat er al teveel van familie en/of vrienden geleend is en er problemen waren met de terug betaling, dan zie ik niet hoe een mini lening de lener überhaupt nog helpt. De financiële problemen zijn dan zeer waarschijnlijk al zodanig groot, dat de problemen met een extra mini lening alleen maar groter worden. Dan ligt een schuldhulpverlening traject meer voor de hand.
Ik snap het zo lang je de kosten van eerdere leningen wilt verrekenen met de hoofdsom van de lopende lening.
Ook in die gevallen hoef je er helemaal geen energie meer in te steken nadat je een beroep op verrekening hebt gedaan (en een eventueel restant hebt betaald).
Ik blijf verbazen dat mensen hier zolang mee bezig willen blijven, kost ook alleen maar tijd (en dus geld), je blijft er mentaal mee bezig.
Ik kan er echt niet bij dat mensen niet gewoon de overeenkomst ontbinden, de hoofdsom terugbetalen en afstand nemen van de situatie en het verder afsluiten om door te gaan met hun leven.....
Zo te lezen heb jij nooit een saldodipje. Door jou genoemde optie is niet voor iedereen een optie.
Juist degenen die wél een saldodipje hebben, zij bij uitstek degenen die geen gebruik van deze dienst zouden moeten maken.
En dat is makkelijk gezegd, voor mensen die er zelf geen gebruik van hoeven te maken.
De dienst is juist in de markt gezet voor deze doelgroep, die van maand tot maand leeft.