Pagina 19 van 22
Re: Durion
Geplaatst: 22 mar 2005 13:59
door Sire
Mensen,
ik kan niet veel zeggen omdat ik zelf voor het callcenter van dureion werk. Wat ik wel weet is dat je heel goed na moet denken voor je over stapt. Vor sommige kalnten kan het echt voordeliger zijn, voor naderen echter weer niet. Het is jammer dat Durion daar geen duidelijkhied over geeft. Ik kan verhalen vertellen, waar de redactie van radar op zit te wachten. mensen let op wat je doet, er zitten veel haken en ogen aan.
En ja, ik zou er weg moeten gan. Maar helaas heb ik geen ander werk.
Re: Durion
Geplaatst: 22 mar 2005 19:08
door Gast
En aan je spelling te zien zul je dat ook niet gauw vinden....
Re: Durion
Geplaatst: 22 mar 2005 21:31
door Pauller
hmm vandaag begonnen op een callcentre voor durion.. eens voor de grap ingetypt op google en dan krijg je alleen maar dit soort sites.. had er al niet zo'n goed gevoel over, hou er nu maar gelijk weer mee op
Re: Durion
Geplaatst: 24 mar 2005 11:58
door piet122
Noteer niet alleen de datum dat u belt met Durion, EBC of Evolta, maar ook de naam van de medewerker. Verder kan het idd helpen collectief actie te ondernemen, maar pas op het kan ook veel energie kosten met weinig resultaat.
Voor iedereen: Stuur bij opzegging een aangetekende brief en bewaar het bewijs!!!!!! Wordt er niet binnen korte tijd gereageerd zet dan de automatische incasso via de bank stop.
Laat geen ander energie bedrijf de opzegging voor u regelen, want dan kunt u de reactie verwachten: U bent verplicht persoonlijk op te zeggen.
(essent biedt dit aan)
Lees ook goed de voorwaarden! Deze kunnen u beschermen.
Re: Durion
Geplaatst: 25 mar 2005 13:30
door dick koster
door durion gebeld ze wisten mij te vertellen dat ik mijn energie van de cogas krijg.als ik mij bij hun zou aanmelden dan werd mijn energie rekening goedkoper .terwijl cogas gewoon als mijn leverancier en energienota adres bleef bestaan.ik heb geantwoord als er in de leverantie niets veranderd ikvan deze duriontruck niets moest hebben en dat ik de cogas zou waarschuwen met welke praktijken ze nu weer te maken kregen dit heb ik gedaan en erklonk een diepe zucht
Re: Durion
Geplaatst: 26 mar 2005 18:40
door labie
Durion had bij mijn moeder ook zonder vragen het omgezet mijn moeder gezegd dat ze dat niet wilde
het was okee ze zou het geld terugkrijgen
dus mijn moeder de automatische incasso stopgezet
kreeg ze een dreigbrief als ze niet betaalde zou het naar een deurwaarder toe gaan
mijn moeder informatie gevraagd bij consementebond
die zeiden dat mijn moeder het toch maar moest betalen want de kosten van de deurwaarder zou ze niet terugkrijgen
ze wacht nou al van oktober op haar geld weet iemand of mijn moeder er ook een incassobureau naar toe kan sturen
want iedere keer als ze belt zeggen ze dat ze ermee bezig zijn
Re: Durion
Geplaatst: 29 mar 2005 22:06
door Durion medewerkster
Nou mensen. Ik werk bij een callcenter voor de Durion. En ik heb verder niks met dat bedrijf te maken ik krijg gewoon betaald. Maar wij smeren mensen echt niks aan wat ze zelf niet willen. En we zeggen niet dat we samen werken met de huidige stroomleverancier. We zeggen dat we de stroom leveren via het netwerk van de huidige netwerkbeheerder, en dat is ook zo.
Re: Durion
Geplaatst: 30 mar 2005 19:29
door Fransh
Ik kreeg vandaag een rekening van 419 euro. 14 mnd geleden telefonisch akkoord gegaan voor 7 euro per mnd, blijkt dat ze zo'n 30 euro per mnd duurder zijn. Wat moet je daar dan mee?
Re: Durion
Geplaatst: 30 mar 2005 21:19
door Gast
je die fantastische verhalen van tig procent korting weer voor de geest halen en je dan geweldig genomen voelen....
Re: Durion
Geplaatst: 30 mar 2005 22:20
door Fransh
Misschien collectief een advocaat in de arm nemen????
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 07:36
door lammert
Frans
Heb je je verbruik dan niet in de gaten gehouden?
Als je dat doet kom je nooit voor verrassingen te staan.
Je kunt dit bijvoorbeeld ook op de site van RWE bijhouden
Hou je zelf ook nog in de gaten hoe je verbruik verloopt ten opzichte van je te verwachten verbruik. Ik doe dit al jaren!
http://www.rwe.nl/generator.php/97/97
Neemt niet weg dat dit stelletje boeven alleen er op uit is om jou centen in hun portemonnee te krijgen, dus blijf wakker!
Succes
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 07:47
door fransh
Lammert, daar gaat het niet om. Durion biedt mij "goedkope" groene stroom voor 7 euro per maand, moet ik dan de meter in de gaten houden? (Bij mijn reguliere stroomverstrekker krijg ik notabene geld terug na een jaar) en dan na 14 maanden zeggen ze dat ik 48 euro moest betalen. Gaan ze het achterstallige bedrag in één keer automatisch afschrijven, ik dacht het niet. Alles laten blokeren van Durion! Ik ga het gevecht wel aan, niet geschoten is altijd mis. Het zijn criminelen.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 07:52
door lammert
Boeven accoord, maar je betaald (wel minder) voor je gebruik
dus als je voor 7 euro wordt ingeschat en je verbruikt voor 37 euro, kun je ze alleen aanrekenen dat ze je te laat een afrekening sturen ( helaas). Ik heb intussen ervaring
Kijk maar eens op mijn site onder de kop van energiebedrijf.com
http://www.dse.nl/~lammert/
Dan zie je welke moeite je moet doen om het fort van Durion/Evolta/Energiebedrijf.com omver te halen.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 10:24
door fransh
Wat een verhaal zeg Lammert. Maar als zo'n bedrijf als Durion groene stroom aanbiedt weten ze ook wel dat een normaal mens meer verbruikt dan 7 euro. Over inschattingen of voorschotten is nooit gesproken en een contract, waar ze mee schermen, heb ik ook nooit gezien. Het ging mij gewoon 7 euro per maand meer kosten. Dus bij de maandelijkse afschrijving van NUON kwam maar 7 euro "goedkope" groene stroom. Zo is het mij uitgelegd.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 13:20
door lammert
Ja Frans, ze hebben je mooi een oor aangenaait, en helaas kun je ze weinig maken. Er zit niets anders op dan te betalen, en intussen zo spoedig mogelijk overstappen naar iemand anders.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 13:52
door fransh
Nou zeg maar twee oren, Lammert. Betalen doe ik zéker niet, tenminste niet zonder slag of stoot!!
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 20:04
door Ovide
Vandaag voor het eerst met energiebedrijf.com/durion in aanraking gekomen.
Er lag een brief van essent op de mat met de mededeling dat wij helaas ons energiecontract hadden omgezet
. Door het callcenter van essent doorverwezen naar het callcenter van energiebedrijf.com/durion. Daar waren wij niet bekend en volgens de (overigens zeer correcte) dame aan de telefoon was er dus ook geen sprake van een contract.
Wij hebben nooit telefoon of post gehad van Durion en kunnen mijns inziens dus ook geen overeenkomst zijn aangegaan...Wel bleken de vorige bewoners bekend te zijn bij Durion.
Vervelend, maar goed, volgens die mevrouw zou alles in orde komen, ze kon de fout niet verklaren. Ze kon overigens niet het hele computersysteem raadplegen
.
Weer terug gebeld naar Essent. Opnieuw aansluiten betekent een nieuw contract afsluiten. De jaarrekening komt nu sowieso naar ons toe vanwege de 'afsluiting'. Zijn we niet blij mee, want we hebben de laatste afrekening in september gehad en moeten nu dus op een voorschot van zeven maanden de hele winterse gasrekening betalen. Nou ja, we zien dat ook wel weer.
Ik had in ieder geval vanmiddag nog de indruk dat het wel goed zou komen.
Nu ik deze topic heb gelezen slaat de schrik me pas echt om het hart. We kunnen niets anders doen dan afwachten, maar het kan zo toch niet? Als ik het goed begrijp kan ik het beste meteen aangifte doen bij de politie als er geld wordt afgeschreven en uiteraard het zaakje storneren. Bovendien moet ik dan een aangetekende brief sturen naar Durion. Wat een zooitje, lang leve de vrije energiemarkt! Ik heb nog maar bar weinig positieve dingen over dit laatste gehoord....
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 20:25
door Gast
Allemaal aangifte doen dat zal ze leren...........volgens de nederlandse wet heet dat diefstal en dat mag nog steeds niet.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 20:36
door Gast
Vergeet niet ook de kosten van die aangetekende brief op dat tuig te verhalen.
En als er een incassobureau aan te pas komt: geef die de wind van voren.
Re: Durion
Geplaatst: 31 mar 2005 20:39
door Gast
Als je op grond van een voorschot van 7 maanden de hele winterse gasrekening moet betalen, betekent dat toch dat de eerstvolgende jaarafrekening een forse teruggave te zien geeft? Eis daarbij wel de rente op, als het tenminste een bedrag is dat de moeite waard is.