LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Ja natuurlijk Rosalie. Stel je eens voor als jou geld niet meer binnenkomt?

Geeske

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Geeske »

Daar heb je ook wel weer gelijk in onsmoeske. En als jij het inderdaad zo kunt oplossen,prima toch?

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Voor de een na laatste gast: heeft niks met geld te maken, of is dat het enige wat jou bezighoudt?

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben blij dat mijn eigen man een stuk ruimdenkender is.
Wat nou de man. De vrouw én de man behoren dit soort beslissingen samen te maken. Omdat de man kostwinner is houdt dit niet in dat hij de beslissingen neemt. Sommige vrouwen [helaas te weinig] hebben die regie [voor een groot deel] zelf in handen!
Eén van de problemen tegenwoordig is dat een thuisblijvende moeder al een uitzondering is terwijl zij het beter voor elkaar hebben dan vele anderen.
Wie wil er nou niet meer tijd met zijn kinderen doorbrengen?

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Met ruimdenkend bedoel ik: mijn man vindt dat ik moet doen wat ik zelf wil. Hij moedigt het wel aan dat ik werk, omdat hij weet dat ik doodongelukkig wordt als ik fulltime huisvrouw ben. Dat heb ik vier jaar geprobeerd. Overigens heeft onze dochter meer aan een gelukkige moeder die een paar dagen in de week werkt dan een stuk chagrijn dat 24 uur per dag 7 dagen in de week thuis is.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Wie wil er nou niet meer tijd met zijn kinderen doorbrengen?
Naast alle mooie beredeneringen waarmee je alleen jezelf voor de gek houdt blijft bovenstaande vraag nog open. Kennelijk stel je jezelf boven je eigen kinderen. Het is maar waar je je prioriteiten legt!

Geeske

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Geeske »

Nu Rosalie. Geld heeft mij gelukkig nog nooit bezig gehouden. Ik bedoelde er ook eigenlijk mee van, zou je man ook nog zo ruimdenkend zijn als hij het alleen moet verdienen?

Ik ben zelf al wat ouder en ben gaan werken toen de kids naar school gingen en ben mij er wel degelijk van bewust dat wij NU leukere dingen kunnen doen, nu ik ook werk.

En ik denk toch wel, als je dat gewent bent, laat je dat niet zo gauw vallen al die extraatjes. Zelfs niet als er kinderen komen, heb ik het idee.

Maargoed, als jij zo denkt gelukkig te zijn en het kan in jou ogen, wie ben ik dan? Een bemoeial? Dat zou ik niet willen! Ik ken je niet eens! Dus, laat ik het hier maar bij. :wink:

Rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Rosalie »

Voor de laatste gast die reageerde op mij: Mijn dochter gaat naar school en ze gaat een paar uur in de week naar de buitenschoolse opvang. Daar zit ik niet mee, nee. Ik houd niemand voor de gek en ik breng genoeg tijd met mijn dochter door om die paar uur geen probreem te laten zijn. Niet voor haar en niet voor mij. Ik heb geen idee wat je bedoelt met de opmerking dat ik mezelf boven mijn kinderen stel...

munneke1
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2005 21:14

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door munneke1 »

:oops: :cry: :roll: :idea:
ook kunnen de moeders hun kinderen niet meer bij Oma onderbrengen omdat men wil dat mensen in het vervolg rekenschap afleggen als men van diensten door particulieren gebruik maken

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Uit het nieuws:
ROTTERDAM - Stichting kinderdagverblijf Rotterdam Noord is verantwoordelijk voor de dood van een meisje van zes maanden in augustus 2003. De rechtbank oordeelde maandag dat de stichting een boete moet betalen van 20.000 euro, waarvan 15.000 euro voorwaardelijk.
Blijkt het dumpen ook nog gevaarlijk te zijn!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Het spelen bij huis kan ook heel gevaarlijk zijn, als ze plotseling de straat oversteken.
Dit vind ik een opmerking die nergens op slaat. Overal gebeuren ongelukken, zelfs in ziekenhuizen dus zou ik me maar nooit laten opereren.!

rosalie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door rosalie »

Slaat inderdaad helemaal nergens op! Naar verhouding gebeuren er veel meer ongelukken met kinderen thuis dan bij de kinderopvang.

miekie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door miekie »

Weet je ik ben 1 van die moeders die door omstandigheden in de bijstand zit, door mijn werkgever er uitgegooit omdat ik in echtscheiding lig en een kleine heb waardoor ik niet meer flexibel genoeg was. Een omgangsregeling waar mijn dochtertje van 9 maanden totaal nog niet aan kan wennen, waardoor individueel gezien naar haar het belangrijk is dat ze heel goed word opgevangen, aangezien haar vader nog niet mee wil werken aan een verbeterde omgangsregeling, wat beter is voor haar, waardoor ik ook mogelijkheid heb om werk te zoeken. Ze kan heel moeilijk omschakelen en behoeft na een weekendje bij haar vader heel veel aandacht. Door de nieuwe wet werken bijstand ben je tegenwoordig verplicht je kind te "dumpen" omdat ze je uit de bijstand willen hebben. Ik heb geen mogelijkheid om haar ergens anders te brengen zoals bv bij oma. Dus ik moet wel gebruik maken van de kinderopvang. Ik wil wel werken maar ik heb op dit moment geen mogelijkheid en overal waar je solliciteerd nee mevrouw we zijn al voorzien. Met andere woorden je hebt een kleine onder de 5 jaar die nog niet op school zit, daardoor ben je al snel niet flexibel genoeg. Ben nu maar vrijwilligerswerk gaan doen om zo een beetje onder de mensen te zijn als mijn dochtertje een dagje naar haar vader is. Dit vrijwilligerswerk is wel zo dat als het niet uitkomt kan ik mijn dochtertje gezellig meenemen. Goed geregeld toch. Alleen nog een betaalde baan of een rijke vent zodat ik een particuliere oppas kan regelen als er een ellende lange wachtlijst is bij het kinderdagverblijf. Vaak kan je je zelf ook aanmelden bij een gastouderbureau als je niet wilt dat je kind naar een kinderdagopvang gaat. Dit word nu ook voor een deel vergoed door de belastingdienst.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is zelf gastouder worden een oplossing. Je kunt dan zelf voor je kind zorgen en nog geld verdienen ook!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

'Speelgoed en bedjes in kinderopvang slecht'In veel kinderdagverblijven en peuterspeelzalen is de kwaliteit van speeltoestellen, boxen en kinderbedjes ver onder de maat. Dat concludeert de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA).
Speelgoed:
De VWA onderzocht 310 speeltoestellen op 149 locaties voor baby's en peuters. In ruim 40% van de gevallen bleek het speelgoed niet te voldoen. Volgens de VWA ontstaat hierdoor het gevaar voor beknelling of verstikking. Van de bedjes en boxen voldeed zeker 20% niet.
Kinderbed:
Aanleiding voor de steekproeven waren twee dodelijke ongevallen in 2003 en 2004 in een kinderbed. Ook kwam vorig jaar ook een kind om het leven door een ongeluk met een speeltoestel.
Nederland wordt wakker!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Naar verhouding gebeuren er veel meer ongelukken met kinderen thuis dan bij de kinderopvang.
Wishful thinking!?

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Nee feiten, maar iemand met een vooringenomen standpunt en een bord voor zijn kop wil daar toch niet aan.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Beter een bord voor m'n kop dan het 'dumpen' van eigen kinderen goed praten om het geweten te sussen. Welterusten!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Correctie. Geen bord maar een heel servies voor je kop.
Jouw kinderen gaan dus ook niet naar school? En hoe lang wou je ze thuishouden? Een jaartje of achtien? Worden ze lekker zelfstandig van.

Volgens mij ben je zelf als kind gedumpt (terecht zou ik in dit geval zeggen) en reageer je hier je trauma's af. Als je voor je kinderen ook zo'n voorbeeld bent waar het respect voor een ander afstraalt (NOT) vrees ik voor hun gedragingen in de toekomst.

Jij ook weltrusten.


Gesloten