LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
max100
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2007 20:35

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door max100 »

Helaas kan ik de hierboven genoemde klacht van hart
onderstrepen. Ik woon in regio Rotterdam.
Twee jaar lang zonder problemen gebruik gemaakt van Speedlinq, maar de afgelopen 1,5 maanden is de verbinding DRAMATISCH slecht. Overdag gaat het wel, maar nagenoeg alle avonden is er geen of een erg langzame verbinding. Ook in het weekend is het dramatisch. Speedlinq helpdesk is niet te bereiken door enorme wachttijden. Ik wordt op deze manier gedwongen van provider te wisselen.

Angeles
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:59

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Angeles »

[/i][/b]Speedlinq hel!!

Ik was vorige jaar opzoek naar een internet provider die wat goed koper zou zijn dan het net, via breedband.nl de aanbieding van speedlinq onder ogen gekregen, het was te mooi om waar te zijn (dacht ik)!
En inderdaad goedkoop werd duur koop, vlot internetten werd met moeite verbinding krijgen en maanden lang afgezonder van telefonisch contact.
Ja ik was incommunicado van de buitenwereld, bellen naar mijn moeder in het buitenland en vrienden ging niet meer.
wanhopig belde ik de helpdesk voor hulp (natuurlijk via buren en vrienden) na veel bellen werd er een nieuwe modum gestuurd, maar zonder beter resutaat.
ik alweer naar de deskhulp bellen en na een aantal hoge telefoonrekening van mijn vrienden schrok ik me ter plette en besloot ik om alleen te schrijven.
in december 2006 een brief geschreven met mijn klachten en geattendeerd dat ik stappen zal nemen om het contract op te zeggen. eind januari kreeg ik een brief met een bedrag die ik moest betalen en de meededeling dat alles goed zal komen.
ik heb betaald en dach zo meten zal ik een brief ontvangen waarop staat dat ik alweer kan internetten en mijn moeder kan bellen.
Maar nee vanaf februari tot voor kort geen bericht en nu wordt er een incassobureau ingeschakkeld om te incasseren al die maanden die ik niet heb betaald (maar ik heb geen enkele diensten gehad vanaf januari2007!!) en bovendien heb ik inmiddels een andere provider die wel aan zijn beloften houd!!

WIE KAN MIJN VERLOSSEN VAN DE HEL DIE SPEEDLINQ HEET!!!!

christina45
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2007 10:57

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door christina45 »

Mijn Speedlinq gaat inmiddels weer beter :)
Ik hoop dat de snelheid op de drukkere uren ook nog wat omhoog gaat dan ben ik weer tevreden.

Tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden over Speedlinq en in de afgelopen 1,5 jaar heb ik weinig problemen gehad met mijn internetverbinding.

Tja bellen via internet is vragen om problemen als ik zo de diverse fora zie dus bellen doe ik gewoon via de KPN en niet via VOIP :wink:

ramon00
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2007 15:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door ramon00 »

ik ben sinds februari 2007 verhuisd naar mn huidige adres. ik had in mn oude woning internet van speedlinq en dat was altijd zonder problemen.
TOTDAT ik ging verhuizen. ik had mn verhuizing doorgegeven en tot zover ook nog niks aan de hand. NA EEN WEEK OF 3A4. nog geen internet, ik bel ze op. idd 0,70 eurocent per minuut. na een half uur doorverbonden en in de wacht gezet te zijn. bleek er een probleem met de telefoonlijn in mijn woning. hun verzochten mij om contact op te nemen met kpn en het canvas nr op te vragen.

echter toen ik kpn belde zeiden ze mij nooit een canvas nr te geven.
ik belde weer met speedlinq en ze zeiden mij dat ze al 1000den klanten zo hebben geholpen en dat ze mij dat echt moesten geven. zo ging dat 2a3 keer. inclusief nodige wachttijden en doorverbinden.

speedlinq adviseerde mij toen een kpn abonnement te nemen om de problemen op te lossen. ik zag hier geen heil in. en zou er toch over nadenken. ik besloot het niet te doen en wou mn abonnement opzeggen. er werd mij toen vertelt dat intussen mijn abonnement al stilzwijgend was verlengt met 1 jaar.

in die zelfde week ( mijn contract was dus al met 1 jaar verlengt) kreeg ik een brief van speedlinq dat er niet kon worden ingeschoten op mijn lijn etc etc.

naar mijn idee hebben ze bewust gewacht met deze brief te versturen nadat mijn contract al was verlengt. zodat ik wel aan moest blijven als lid. maar dit ter zijde.

ik kon dus 2 dingen doen:
1 mijn contract afkopen twv360 euro
2 een kpn abonnement nemen

ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen omdat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet krijg.
intussen is alles geregeld maar ik vind het zo jammer dat het op deze manier heeft moeten gaan.
dit heeft dus in totaal een half jaar geduurt en heb een half jaar 30 euro p/m voor nix betaald.

tot slot kreeg ik 6 juni een brief binnen met de text

gefeliciteerd met je nieuwe woning
we zijn verheugd je te kunnen informeren dat je speedlinq aansluiting inmiddels is verhuisd! dit betekent dat je weer zorgeloos van je aansluiting gebruik kunt maken! ik dacht bij mezelf nu al :P

leonie432
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2007 15:01

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door leonie432 »

beste mensen,

de site van speedlinq doet het niet bij mij, hebben nog meer van jullie hetzelfde probleem? Ik wil erop omdat ik binnenkort ga verhuizen en dus mijn internet op wil zeggen of over laten zetten? Wie weet er een oplossing ipv die belachelijk dure klantenservice te bellen?

christina45
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2007 10:57

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door christina45 »

Bij mij werkt de site wel.

Opzeggen kan via het formulier op de site. Als je dan niet snel een bevestiging van hen krijgt kun je alsnog een aangetekende brief sturen bij voorkeur met een print screen van wat jij ingevuld hebt en de bevestigign dat het verstuurd was.
Maak met de knop Print Screen een copie van je beeldscherm en plak dat in een Worddoc of in een tekenprogramma en sla het op. Zo kun je later altijd copieën meesturen als bewijs.

Succes,
Christina

leonie432
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2007 15:01

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door leonie432 »

Oke hartstikke bedankt voor de tip!

groetjes leonie

Gesloten