LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Het is zover er is een bijeenkomst georganiseerd op 7 juni 2009 in Lelystad. Je kan op de site www.DSBramp.nl lezen waarom de bijeenkomst georganiseert is en je inschrijven.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Even over de bijeenkomst een stukje informatie.
Er is besloen dat er geen pers mag komen, deze bijeenkomst is alleen voor de gedupeerden en om eens met elkaar te praten en ervaringen te bespreken.

Erica Verdegaal
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2008 09:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Erica Verdegaal »

Het meest shockerend vind ik Dirk Scheringa's optreden op televisie: vaderlijk, geduldig, onschuldig glimlachend en vertrouwenwekkend. Meer hierover in mijn NRC-column "Wolf zoekt schaapskleren". Zie http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009 ... apskleren/

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Kom allen naar de gedupeerden dag 7 juni, kijk op www.dsbramp.nl

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

FJ Goetheer.
Deze DSB Afaire sleept ook al jaren hoor.
En juist wachten...als we dat blijven doen..dan kunnen we wachten tot we een ons wegen..Ze lachen zich rot..en blijven ons uitmelken.We moeten iets ondernemen..zodat de witteboordencriminelen het lachen vergaat.
Daar zijn de gedupeerden van DSB mee bezig..het heft in eigen hand..en op alle mogelijke manieren vechten tegen deze criminelen.
We moeten het zelf doen..van de Overheid hoeven we blijkbaar niets te verwachten!
Mattie

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door roos24 »

Wij hebben sinds een paar maanden onze hypotheek overgesloten naar de DSB. PRIMA...nog onderhandeld over de rente...en voor 10 jaar vast gezet. Dus.....PRIMA bank, voorwaarden nalezen, niets mis mee....en ondertekenen. Maar het klopt wat ik gelezen heb...de fouten liggen allemaal bij mensen die al leningen hebben, of er nog 1 bij willen, tja...het houd een keer op in de portomonnee......Wat is er tegenwoordig mis met sparen....eerst sparen...en dan kun je het pas kopen, dan heb je geen leningen nodig waardoor de meeste mensen mee in de problemen komen.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Sinds een paar maanden roos24?
Sinds de doorbraak in de DSB affaire door de gedupeerden?
Sinds ze voorwaarden hebben aangepast onder druk van gedupeerden.AFM..Media?

Fijn voor jou..maar waar zou je dat aan te danken hebben..die fijne deal met DSB??
Mattie

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Een paar maanden hahahaha wat een lol he, en al die mensen die door de DSB in de ellende zitten. Mens denk toch eens normaal na en lees deberichten toch eens goed.

nou, dat was het weer leugens, leugens, leugens ze blijven maar doorgaan met liegen.
Wanneer houdt dat nu eens op, en met mensen aan de rand van de afgrond te brengen.
Soms vraag ik me wel eens af, waar doen we het allemaal voor.
En dan komt er zo een schoft weer met leugens en dan weet ik het weer.
Ik ben de leugens zo vrezelijk zat dat is echt met geen pen te beschrijven, en als er weer eens iemand liegt dan schietik soms uit mijn slof.
Eigenlijk is het toch heel verdrietig dat deze parasieten het leven zo moeilijk maken.
je werkt je een ongeluk voor een goed leven en dan kom je dit tegen en hoop dat het je leven makkelijker maakt, het is immers allemaal toch al duur genoeg.
Vervolgens moet je er dan achter komen dat je belazerd, bedonderd en voorgelogen bent.
Als je dan opkomt voor je recht wordt je weer belogen, wat voor een land leven we in, ooit dacht ik Nederland maar nu weet ik het zeker we leven in leugenland.
We meoten de borden met nederland gaan vervangen want dit is ons Nederland niet meer.
Zelfs een Bakellende noemt de grootste schoft van dit stuk grond, ' een goede ondernemer" dus als je mensen besteeld ben je een goede ondernemer?
Ik dacht altijd dat wij in een rechtvaardig land leefden maar ik weet het nu zeker niets is hier rechtvaardig.
Als een Minister president zo praat over iemand die half Nederland naar de schuldsanering helpt, waar zijn we dan nog mee bezig.
En weet je, nu weet ik het weer als er niemand is die ons helpt dan moeten we het zelf maar doen en al dit soort schoften naar de afgrond brengen waar ze ons hebben neergezet.
Wij gaan bij de rand vandaan en brengen hun erheen, hoe? Wij zijn met meer en als wij de hadnen ineen slaan dan redden wij het zeker van de parasieten.
Voor elke parasiet is een tegengif dat gaan wij vinden SAMEN.Nu BlijNu Blij

Nokkie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2009 23:00

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nokkie22 »

Ik heb zelf voor DSB gewerkt en kan je vertellen dat het "addertje" wat betreft de hypotheken in de koopsompolissen zit..

Het grootste probleem ligt mijns inziens niet eens zo zeer bij de hypotheken, maar meer bij de consumptieve kredieten.
Hierbij word namelijk de rente regelmatig verhoogd. Wil een klant dan vervolgens de rente graag lager zien, moet deze een bedrag van minimaal 1500 euro bijlenen.

Stel nou dat je bijvoorbeeld een doorlopend krediet hebt van 10.000,- en je hebt deze "prachtige" rente van 5,6%. Dan word deze langzaam verhoogd (nouja langzaam.. Dit gebeurd willekeurig en stijgt dus absoluut niet mee met de euribor en gemiddeld is dit ongeveer een stijging van 1,2% op jaarbasis).
Vervolgens word de rente verhoogd en moeten klanten dus 1500 euro bijlenen als ze deze willen verlagen. Vervolgens zou de rente dan weer gaan stijgen en moeten klanten om de rente te verlagen, wederom 1500 euro bijlenen. Zo komen de meeste mensen dus nooit van hun "financiering" af..

Leen dus nooooooit geld.. En als het dan echt nodig is, ga dan naar je eigen bank, de rente zou hoger liggen in eerste instantie, maar uiteindelijk ben je bij je eigen bank echt beter af omdat deze rente vaak gelijk blijft of zelfs lager word.
Dit zou bij DSB nooit gebeuren.

Toen ik erachter kwam hoe het bij DSB in zijn werk ging en zag hoe de rente totaal willekeurig steeg (bij de een sneller dan bij de ander), heb ik uiteraard zelf een beetje research gedaan en kwam erachter dat bij de klanten met het laagste inkomen, de rente het snelst steeg.
Soms zelfs met 2% op jaarbasis of meer.
Toen me duidelijk werd hoe het allemaal in zijn werk ging, ben ik tegen het beleid gaan trappen en werd ik bestempeld als lastig en uiteraard ontslagen.
Niet dat dit voor mij een probleem was. Denk dat iedereen die momenteel bij dsb werkt en weet hoe het in elkaar zit, met een schuldgevoel rondloopt. Behalve dan de oh zo betrouwbare account managers, die krijgen immers hun bonussen per getekende koopsom.
Heb een geheimhoudingsverklaring getekend, maar vind dat dit verhaal wel eens verteld mag worden.
Dit om jullie inzichtelijk te maken hoe het in zijn werk gaat bij DSB.

Ik denk dat deze wereld beter af zou zijn als alle banken zouden vallen.
Of als ze perse deze economie willen laten draaien, banken geen winstoogmerk mogen hebben.
Geld bestaat immers uit schuld.!

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Okee mensen wie heeft er genoeg dynamiet om deze banken op te blazen , en mag ik dan aub de knoppen indrukken.

Ik ben er helemaal klaar mee met het financiele beleid in de bananenreplubliek Nederland

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Dan krijg je ruzie met mij..want ik wil graag die knoppen indrukken!
Ik had nog een sprankje hoop voor Nederland..Maar duidelijk..wij zijn overgeleverd aan een smerige corrupte bende!
Want Banken Wouter vind het allemaal best!
Mattie

jurmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:57

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door jurmen »

Waar moet ik een klacht indienen over get afsluitend van hoge verzekeringen.

Groetjes

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Jurmen.
Koopsompolissen? Bij DSB?
Beetje meer info.
Je kunt kijken bij www.dsbramp.nl voor hulp en info.
Daar ook links naar hulporganisaties..AFM etc
Groeten Mattie

jurmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:57

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door jurmen »

harstikke bedankt voor de link

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Jurmen.
Graag gedaan :wink:
Groeten Mattie

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Nog 5 dagen dan is het zover. Van DSBramp is een bijeenkomst georganiseerd voor en door DSB gedupeerden. Op deze bijeenkomst zal NOVA aanwezig zijn en zij zouden graag wat mensen willen interviewen. Als NOVA dit doet is het de waarheid en worden wij gedupeerden niet meer als een stelletje zielige leugenaars gezien maar eindelijk voor vol aangezien.
Komt allen en meld je aan voor de bijeenkomst.
SAMEN ZIJN WE STERK EN DAT ZULLEN EN KUNNEN WE BEWIJZEN.
Meld je aan op www.dsbramp.nl

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Piet »

‘Scheringa moet weg bij DSB’

Zo begint het artikel in De Pers van 23 juni 2009-06-26
Bedrijfsonderzoeker gaat DSB Bank aanpakken.
De DSB Bank van Dirk Scheringa heeft er een nieuwe vijand bij: bedrijfsonderzoeker Pieter Lakeman, bekend van de collectieve claim van beleggers tegen Deloitte en ex-Ahold-bestuurder Michiel Meurs. Deze activist heeft zich als adviseur gevoegd bij de Stichting Hypotheekleed, die namens DSB-gedupeerden werkt aan een collectieve schadevergoeding.

We gaan aantonen dat DSB stelselmatig de fout in is gegaan met verboden koppelverkoop’, zegt Lakeman. Hij noemt de handelswijze van DSB ‘volstrekt ontoelaatbaar’ en ernstig genoeg voor het indienen van een collectieve schadeclaim.

Volgens Lakeman gaat het om een enorm schadebedrag. ‘Als je kijkt naar het marktaandeel van DSB en het gemiddelde bedrag aan verzekeringen per klant gaat het minimaal om 1 miljard euro. Dan laat ik de schade veroorzaakt door de overkreditering nog achterwege.’

Na bestudering van de jaarrekeningen van DSB is de bedrijfsonderzoeker tot de conclusie gekomen dat DSB een pure ‘provisiejager’ is. ‘DSB maakt geen winst met zijn bankbedrijf, dat is zelfs verliesgevend. Alle winst komt voort uit de verkoop van die koopsomverzekeringen. Zonder de provisie daarop heeft DSB eigenlijk geen bestaansrecht.’

‘Als DSB de verkoop van de onrechtmatig verkochte polissen zou terugdraaien, dan wordt hun eigen vermogen zéér negatief. Daarom is het van belang dat Scheringa daar als bestuurder vertrekt.’ De voorzitter van voetbalclub AZ is naast eigenaar ook bestuursvoorzitter van zijn bank.

‘Maar vrijwillig zal dat vertrek niet zijn’, vermoedt de onderzoeker. ‘Daarom gaan wij van DNB eisen dat Scheringa wordt vervangen, omdat hij niet voldoet aan de morele vereisten die DNB van bankbestuurders vraagt. Ik denk dat ze hier uiteindelijk ook gehoor aan zullen geven.’
Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.depers.nl/economie/316700/Sc ... j-DSB.html

De claim die gaat komen van Hypotheekleed met hulp van Pieter Lakeman wordt geschat op een bedrag van tussen de één en twee miljard euro.
Dat is voor alle gedupeerden en niet alleen voor de tot nu toe 700 gedupeerden van Hypotheekleed zoals gesuggereerd wordt.
Gezien het eigen kapitaal van DSB zou dit de doodsteek voor DSB worden, ook al zou er slechts een gedeelte worden toegewezen.
Hiermee komt direct de vraag: staat mijn spaargeld nog wel veilig bij DSB!!!
We weten inmiddels allemaal wat de waarde van het woord Garantie is in de financiële wereld.
Icesave is een woord wat we niet snel zullen vergeten.
Dus wat gebeurt er met je spaargeld als DSB veroordeeld wordt door de AFM en de rechter?
Is het dan nog wel verstandig om je spaargeld op een DSB rekening te laten staan of te zetten zodat dit eventueel gebruikt kan worden om de schadeclaim van te betalen en dan praat ik nog niet eens over het failliet gaan van DSB.

Groeten,
Piet

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

We weten inmiddels allemaal wat de waarde van het woord Garantie is in de financiële wereld.
Icesave is een woord wat we niet snel zullen vergeten
Precies, Icesave viel om en de Nederlandse staat garandeerde de tegoeden.
Dus wat gebeurt er met je spaargeld als DSB veroordeeld wordt door de AFM en de rechter?
Is het dan nog wel verstandig om je spaargeld op een DSB rekening te laten staan
Ja hoor, DSB valt volledig onder het NEDERLANDSE garantiestelsel, dus dat spaargeld ben je echt niet kwijt.

Sorry Piet, in het verleden heb je goede dingen gedaan maar dit is nu echt een heel dom verhaal van je.

De claim die gaat komen van Hypotheekleed met hulp van Pieter Lakeman wordt geschat op een bedrag van tussen de één en twee miljard euro.
Tja, die Pieter is al tientallen jaren actief en heeft soms goeie dingen ontdekt, maar in het algemeen blaast hij wat te hoog van de toren. Wedden dat hij die 2 miljard NOOIT gaat incasseren?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Piet »

wo 17 jun 2009, 13:15 Korten dreigt bij 20 pensioenfondsen AMSTERDAM (ANP) - Ongeveer twintig Nederlandse pensioenfondsen hebben aan De Nederlandsche Bank (DNB) kenbaar gemaakt mogelijk pensioenuitkeringen te gaan korten. DNB meldde dat woensdag in zijn kwartaalbericht, op basis van ontvangen zogenoemde herstelplannen van pensioenfondsen.

“Circa 20 fondsen zien zich vooralsnog genoodzaakt tot korten over te gaan”, aldus DNB. Een woordvoerder lichtte toe dat het gaat om “kleinere fondsen met een beperkt aantal deelnemers”. Meer wil de toezichthouder er niet over kwijt. Wanneer pensioenen eventueel verlaagd worden en op welke manier, is daarom niet duidelijk.
Hoezo garantie??
Wie garandeert garantie??

Wat is de garantie dat je pensioen veilig is bij bovenstande 20 pensioenfondsen.

Garantie is betrekkelijk in noodsituaties.
Nood breekt wet.
Ook al zou er een gedeelte van de claim op DSB worden toegewezen, dan nog is er te weinig kapitaal bij DSB om dit te kunnen betalen.
DSB gedupeerden wordt vaak voorgehouden dat ze beter hadden moeten lezen, kijken, opletten, informeren.
Bij deze...

U kunt veilig gaan slapen aldus onze regering in 1939.

Groeten,
Piet

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

dan nog is er te weinig kapitaal bij DSB om dit te kunnen betalen.
Nou en? De staat garandeert spaartegoeden tot 100.000 per persoon.
Wat is de garantie dat je pensioen veilig is bij bovenstande 20 pensioenfondsen.
Heeft er niks mee te maken, er is geen garantie van de staat op pensioenfondsen.
U kunt veilig gaan slapen aldus onze regering in 1939.
Tja, dat ZOU Colijn gezegd hebben aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog. Helaas Piet, het is een broodje-aap verhaal.

1. Colijn was geen premier meer aan de vooravond van WOII
2. Colijn deed die uitspraak op 11 maart 1936.

Helaas Piet, je weet dus niks over de garantieregeling op banktegoeden, je denkt ten onrechte dat er een garantie is op pensioentegoeden, en je probeert te doen alsof je wat weet van geschiedenis en ook daar sla je de plank mis.

Zoals ik al zei: je hebt veel goed werk gedaan, maar het is niet slim om nu van alles te roepen over dingen waar je totaal geen verstand van hebt.

Gesloten