LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mikel20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikel20 »

Hallo els

Dit vind ik ook echt zo kwalijk dat dit gebeurt. Als je mij aan de telefoon krijgt maak ik die mensen bewust dat ze hun stroom voortaan van ons krijgen en dus de nieuwe leverancier worden!

En acties als een stroomstoring betreur ik heel erg.

De NEM heeft overigens ook zeer veel tevreden aansluitingen, dat is het laatste wat ik nog even wil meegeven.

Mvgr

hieden
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 15:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hieden »

VOOR PROEFJE

een hele goede middag u spreekt met ....... van de NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ

ik spreek met de meneer/mevrouw ...

oke dat is dan mooi want ik bel u even voor het volgende meneer/mevrouw

want u zit nu bij de (essent/delta/eneco/nuon/eon/rendo)?
dan heb ik goed nieuws voor u want dan kan u vanaf volgende maand een lagere rekening hebben

heeft u misschien een momentje van u tijd ( meestal hangen ze op of zeggen ze botweg nee en niet eens gedag haha daar moet ik meestal wel om laggen of zeggen ze ja hoor )

nou ik zou het even kort voor u uitleggen mevrouw

wij van de nerderlandse energie maatschappij hebben een unieke aanbieding voor u

u gaat de inkoops prijs voor u stroom en gas betalen

en gaat daar maarliefst 0% ( doe eff voorbeeld) besparen op het verbruik van uw energie

reden hier voor is dat wij gebruik maken van de service en kwaliteit van uw huidige netwerkbeheerder dus daar blijft u ook gewoon klant bij ( meeste mensen snappen dit niet dat is ook duidelijk te merken aan de berichten hier haha ) als u dan bijv storing heeft of iets kan u altijd kontakt opnemen met uw huidige netwerkbeheerder bijv. essent

de nederlandse energie maatschappij word alleen uw leverancier, waar u niks van merkt want stroom is gewoon stroom alleen u energie rekening gaat een fors stuk dalen .

hallo iedereen :D

wat toevallid ik werk bij 1 van de calcenters van Nederlandse energie maatschappij en ik wou even duidelijk maken

wat : the voice zegt dat is idd geen doen van zaken daar ben ik het helemaal mee eens ik heb collega's en die doen het wel soms op een misleidende manier ik daar in tegen ben altijd heel duidelijk en als mensen dingen vragen geef ik gewoon antwoord en als ik het niet weet vraag ik het aan mijn baas

en ik vraag altijd of mensen een momentje van hun tijd hebben maar sommige dingen die mensen hier zeggen kunnen niet eens

the voice log gaat naar iemand die de voicelog afkeurt of goed keurt en dat is ons pas in de wet gelegd dat wij dit moeten doen

en in the voice log vragen mijn collega's en ik duidelijk in de bijna 1e laatste regel : van

u bent zich daarvan bewust dat u overstapt op een andere leverancier

en als diegene daar ja opzegt dan is dat goed ..., want wat ik al zij dese voicelog gaat naar het afkeurings of goedkeurings proces en word daar gecheckt , en word daar goedgekeurd of afgekeurd als mensen gewoon niet luisteren wat andere mensen tegen hun zeggen en gewoon maar dom weg overal ja op zeggen dan is dat hun eigen fout en zowieso voor de voicelog moet je altijd je rekeningnummer geven ter controle en als je dat doet dan ga je ook mee akkoord met de voicelog want het moet na de gegevens duidelijk gemaakt worden dat er een voicelog komt voor de gemaakte afspraken en mensen moeten daar een duidelijke JA nee of akkoord op zeggen ...., dus mensen luister naar mijn collega's aan de telefoon en als u dat niet doet en idd overal ja op zegt dan is dat wel een beetje dom en als u het niet verstaat vraag dan of ze wat langzamer willen praten daar zullen ze vast geen problemen mee hebben

want als er idd er overheen word gepraat dan word deze voice log door de overheid afgekeurt

maar ik geef ook toe hoe sommige van mijn collega's het doen niet op de goeie manier is

als u nog ergens vragen op heb over de Nem vraag het gerust ik kan informatie geven

JPJS
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2008 16:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door JPJS »

Op de volgende link http://www.xs4all.nl/~schenk/pep.mp3 kun je de voicelog van het gesprek met mijn moeder horen. Luister daar eens naar en laat weten wat je ervan vindt.

Mijn mening erover hoor je later (ik wil jullie niet beïnvloeden)

NB: privégegevens hebben we verdraaid. Hopelijk hebben jullie hier begrip voor[/url]

hieden
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 15:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hieden »

ja ik vind deze voicelog niet egt geslaagd als mensen vragen gaan stellen in mijn voicelog dan beeindig ik ze gelijk maar mevrouw snapt wel waar het over gaat en se snapt het ook met de 7 werkdagen

Els Geuzebroek
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Els Geuzebroek »

Bedankt voor het verwijzen naar de voicelog, JPJS.

Vergeleken bij de manier waaarop ik steeds word benaderd is dit natuurlijk een toonbeeld van helderheid en beleefdheid. Dat komt natuurlijk omdat je moeder erop inging. Als je in niet mis te verstane woorden aangeeft dat je niets met de NEM te maken wil hebben, haalt het personeel hele andere strategieën uit de kast.

Wat de log betref: natuurlijk wel suggestieve vraagstelling ['u begrijpt dat u van energieleverancier verandert he mevrouw'] en geen gelegenheid om te overdenken wat de vraag precies inhoudt, je moet onmiddellijk 'ja' zeggen. Ook vind ik het een tamelijk intimiderende toon. Uiteindelijk is het geen geringe beslissing. Er wordt je iets in de maag gesplitst op basis van een reclametelefoontje. Verder walst de dame aan de telefoon dwars over de vragen van de vrouw heen, alsof ze niet wil dat zij er goed over nadenkt.

Ik neem aan dat dit allemaal volgens de regels is, en alleen al hierom moet volgens mij dit systeem van telefonische contracten worden opgeheven. Je wordt in een kort telefoongesprek gemanipuleerd om een contract aan te gaan op basis van een rooskleurig reclameverhaal, en vervolgens moet je maar zien dat je zo snel de informatie bij elkaar vindt om te controleren of het kortingsverhaal klopt en of je geen boete moet betalen als je contract bij je huidige leverancier niet zomaar mag worden opgezegd. Alleen al dat laatste mag ook wel vermeld worden tijdens zo'n telefonisch gesprek.

JPJS
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2008 16:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door JPJS »

Even laten zien dat de NEM in elk geval niet goedkoper in de electriciteitstarieven is dan ENECO:

pakketvoorwaarden:
driejarig contract
ecostroom

Eneco vraagt per KWH 20,05 piektarief en de NEM vraagt 20,33 per KWH

kortom: uiteindelijk betaal je dus meer want de NEM vergoedt maximaal 12 maanden het verschil maal twee. bij een contractperiode van drie jaar ben je dus duurder uit.

Maar dat is nog niet alles. Het vastrecht bij ENECO is €1,67 per maand (incl BTW). Oeps, bij de NEM is dit €6,99 per maand (incl BTW). Met een contractperiode van 36 maanden (= drie jaar) betaal je dus €191,52 meer aan vastrecht. wie is hier nu goedkoper???? Of ben ik nu dom????

Volgens mij is ENECO ook niet dom en volgens mij verdient de baas van ENECO best een behoorlijk salaris en ze verkopen de stroom NIET tegen inkoopsprijs. Dus, als ik het allemaal goed snap koopt ENECO vééééél slimmer hun electriciteit in. Da's pas slim! De goedkoopste zijn en toch nog winst maken. Met die winst kunnen ze in elk geval wel goed informatiemateriaal aan potentiële klanten geven (zomaar, voor niets! En niet eerst contract en dan pas informatie)

Nu weet ik wel dat ENECO van de drie alternatieve bedrijven die de NEM op hun website aanbied de goedkoopste is, maar dan nog. Dus als je al over zou willen stappen naar een driejarig ecostroomcontract ga dan naar ENECO. Ik ben klant van ENECO en weet wat hun tarieven waren en zijn (oja, ze zijn helemaal niet in prijs gestegen, dus al helemaal niet met 16% in één jaar). Het is al laat, maar morgen ga ik kijken of ik een vergelijkbare berekening voor ESSENT en NUON kan maken. Resultaat volgt.

carolien100
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2008 14:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carolien100 »

Nederlandse energie maatschappij moet zich aan gedragscodes houden. Dat staat ook op hun website.
Gedragscode EnergieNed staat het volgende in:
artikel 1.5. Bij verkoopgesprekken wordt geen misbruik gemaakt van de onervarenheid en/of kwetsbaarheid (als gevolg van leeftijd en/of kennis van de nederlandse taal) van de consument.
Dus als personen boven de 70 jaar telefonisch een contract aangegaan zijn volgens NEM, gaan zij tegen hun eigen gedragscode in.
Dus emailen en faxen naar NEM als je vader of moeder boven de 70 is en een contract aan is gegaan.

peteribmc
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2008 18:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peteribmc »

Ook mijn dochter is door deze zeer, zeer, zeer zuidelijk nederlands sprekende mensen via de telefoon benaderd.,
Zij heeft de persoon te woord gestaan en zou een informatiepakket toegezonden krijgen.
Ze krijgt dus gewoon een aanzegging van een overeenkomst, zonder dat er ook maar een handtekening is gezet. Dit riekt weer naar de zoveelste slecht nederlands sprekende telefoonterreur. Of deze personen weten niet wat ze verstaan.
Als de NEM ofzo belt, zeg dan: momentje alstublieft en leg de telefoon in de hondenmand ofzo.
Binnen no time is de vebinding verbroken. Je kunt ook hardhorend zijn: "Watte???" "Heuh". Een minuutje is voldoende. Dit werkt bij alle telefoonterreur. Gegarandeerd!
Wat ook werkt is: Zelf vragen gaan stellen: "Hebt u al gegeten?" "Eet u meer dan 1x vlees in de week"?"Heeft u deze week al sex gehad?" En ga zo maar door. Dan heb je er zelf ook nog lol aan. Maar geef NOOIT bank of gironummers. De goede instellingen vragen dat nl nooit!!!!!!

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterrre »

dom dom dommer en nog dommer voel ik me nu ik er in ben getrapt

helaas voor mij zit ik nu ook de komende 3 jaar aan de NEM vast...

en de reden dat ik me belazerd voel
is het feit dat ze je bellen, klink allemaal helemaal leuk en op dat moment denk je niet na over het feit dat ze zeggen dat je 6,99 pm aan vastrecht betaald op dat moment is het enige wat voorbij flits ach dat zal wel zo ongeveer hetzelfde zijn als wat ik nu betaal....
nee doordat ze zovaak herhalen dat je echt veel goedkoper uit bent en dat willen we toch allemaal? je bent een dief van je eigen portomonee
als je het niet doet.. en GOEDGELOVIGE SUL dat ik er ben ben er gewoon ingestonken

en nu.. nu ik eraan vast zit
zie ik dat ik bij oxxio maar 23,00 aan vastrecht voor een heel jaar betaal terwijl ik bij hun dus 12x 6,99 moet gaan betalen
IK GA DUS zowiezo 61,00 meer per jaar betalen!!!! dus niks goedkoper uit!!!!
buiten het feit om wat ik nog extra ga betalen aan electriciteit en gas
want ik had het bij Oxxio helemaal niet slecht ik betaalde daar nog minder dan de tarieven die nu op hun website staan

DUS IK BEN ER MET MIJN EIGEN STOMME DOMME SCHULD INGESTONKEN
en baal echt als een stekker ik ben te goed gelovig geweest
dat ik daadwerkelijk goedkoper uit zou zijn... stom stom stom stom

vind echt dat de termijn om van zoiets af te komen langer moet zijn dan 7 dagen!!!! dit is echt te gek voor woorden!!! minimaal 2 maanden of zoiets....

Ik mis mijn oude vertrouwde goedkope OXXIO nu al
:cry: als ze me nu zouden bellen om terug te komen als klant grijp ik die met 2 handen aan!!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Als je het contract nu opzegt dan betaal je per product een boete van 125,=, dus samen 250,= aan de NEM.

Blijf je bij de NEM dan betaal je per jaar voor hun E+G energie producten samen: 167,76 aan vastrecht. Dat is over drie jaar gerekend een totaal bedrag aan alléén vastrechtkosten voor beide producten: 503,28

Vastrecht E+G Oxxio over 1 jaar: 47,70. Dat is over een periode van drie jaar gerekend een totaal bedrag aan vastrecht voor beide producten: 143,10


Je bent goedkoper uit als je nu meteen je contract bij de NEM afkoopt. Sterker nog, dan verdien je er zelfs op!
Ik wist het wel! Wegwezen bij de NEM en wel héél snel. Blijft u, dan bent u een dief van uw eigen portemonnaie.
Zelf Oxxio bellen en u daar weer aanmelden als u van hun geleverd wilt krijgen. U bent vrij om te gaan en staan waar u wilt. Die boete daar kiest u dan bewust zelf voor. Maar kan, zoals de rekensom laat zien, prima uit!

kwaliteit_voor_Consument
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2008 08:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kwaliteit_voor_Consument »

Helaas ben ik een 4 maanden geleden ook overstag gegaan door het aanbod van NEM te accepteren. Je wordt als klant niet serieus genomen. Zo'n SLECHTE klantenservice heb ik nog NOOIT meegemaakt.

Ik probeer nu al een maand een reactie te krijgen op een ingediende klacht. En die klacht is heel simpel, namelijk m'n voorschotbedrag halveren conform mijn verbruik. Ik heb inmiddels twee keer een formulier (in de afgelopen 3 mndn vandaar dat ik ben overgegaan naar de klachtenbalie...) ingevuld met oude en huidige meterstanden waarmee de NEM mij vraagt aan te tonen wat het voorschotbedrag dan wel moet zijn. Maar die nemen ze klaarblijkelijk niet in behandeling aangezien ze dan de helft minder krijgen per maand. Bellen heeft geen zin, kost een hoop geld en je krijgt een mevrouw aan de telefoon die of onaardig/kortaf is of geen antwoord op de vraag weet. Ik maak me nu al zorgen over of mijn opzegbrief wel in behandeling wordt genomen...

Heeft iemand hier ervaring mee of advies?

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterrre »

ik dacht dat je voor gas en electra 6,99 betaalde maar

maar dat is dus per product????????????? Shine??

en die boete die je moet betalen is dat per contract?
ik ben een contract aangegaan voor gas en electra
dus dat is op 1 contract

ik ga morgen toch nog eens bellen

ik word echt GEK

Miek4josh
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Miek4josh »

Ik heb bij deze maatschappij gezeten,NIET DOEN,ik heb een afrekening gehad van 1400 euro,deze klopt van geen kant.
Nu overgegaan naar greenchoice,maar ook daar een afrekening gehad van 1100 euro,waar het fout gaat ik heb geen idee,maar ben zelfs minder gaan stoken en ben opgaan letten op douche gedrag.
Er klopt niks van

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Praatje »

Mijn verhaal:
Gebeld door NEM. Aardige man, klonk goed allemaal. Ik deel mijn woning met meerdere mensen, dus ik zei aan de telefoon dat het niet aan mij alleen was om deze beslissing te nemen. Vervolgens wel ja gezegd op alle vragen. Pakket met info binnengekregen. Inmiddels dit forum gelezen en vandaag (1 week na telefoontje en 5 dagen na brief - inclusief weekend dus dan kom je qua werkdagen mooi binnen de afmeldingstermijn uit) per mail én brief geannuleerd en expliciet om bevestiging van afmelden gevraagd.

Nu maar afwachten en er het beste van hopen :P Ik ben erg geschrokken van al jullie verhalen en ik hoop van harte dat mijn annulering goed verloopt. Want ik zou niet alleen mezelf, maar 9 andere mensen erbij opzadelen met die hoge rekeningen!

Update:
net een medewerker telefonisch gesproken...
Ze zei dat de 7 dagentermijn gaat om 7 WERKdagen geteld vanaf de datum boven de brief (bij mij 11-6). Ik ben dus ruim op tijd. Mijn brief is verstuurd met garantiepost dus hij wordt zeker morgen bezorgd. Ik zou een bevestiging krijgen dat het is afgehandeld. Ik had gebeld met de vraag of ik dat hele pakket ook terug moest sturen, maar dat was niet nodig zei ze. Sommige dingen waar in het begin van dit topic over geklaagd zijn, zijn dus al veranderd.

Bedankt voor het lezen en ik houd jullie op de hoogte

Angelique D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2008 18:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Angelique D. »

Ik ben net gebeld door NEM, dit kreeg ik via mijn partner door. En m'n partner gaf hun "sprookjes"verhalen al aan mij door. Omdat ik in het verleden ook al ingetuind was word ik zeer sceptisch op dit verhaal.

Ik was er dan wederom bijna ingetuind mits ik niet tijdens het gesprek op internet keek. En ik zag al jullie commentaren. Ook had ik al mijn rekeningnummer gegeven. Dus ging die opname "lopen". Ze kwam bij de vraag of ik akkoord ging met de overeenkomst die wij hadden!!!! Overeenkomst, nee zei ik die ben ik nog niet aangegaan. Eerst wil ik het op zwart op wit. Ja zei ze daar kom ik later op. Niets later, zei ik. Ze begon te stotteren want dat antwoord stond zeker niet op haar papiertje die ze zo vlot voorlas. Dus ze verbond mij door aan haar manager.

En ja hoor hele mooie verhaaltjes, over dat ze positief staan op Radar. Ze waren in de uitzending geweest en er was daar 1 klacht. Nou zei ik toen tegen hem: je komt pas in Radar als er meer aan de hand is dan maar 1 klacht!!!!!!

Maar het is vrijblijvend, bleeft hij er maar op hameren. Nou mensen, iets is pas vrijblijvend als ik het in mijn brievenbus ziet zonder dat ik mijn rekeningnummer moet geven.

Hij zei het voor mijn bestwil. Mijn bestwil is inderdaad zo goedkoop mogelijk uit te zijn met welk product dan ook. Maar ik wil daar zelf over beslissen.

Mijn gesprek heeft uiteindelijk een half uur geduurd maar helaas voor heb ik heb maar besloten om het af te laten doen. Ook omdat ik tijdens het gesprek alle commentaren hier had gelezen. Dan maar duurkoop via de NUON dan achteraf nog duurder uit te komen met NEM.
Hij vond dat ik dan niet zo slim bent om niet in zijn mooie verhaaltjes te geloven. Ik zei nog, geloof is voor de dommen en ik geloof nergens in, alleen in mijn eigen kwaliteiten. (hier bedoel ik niets persoonlijk mee)

En trouwens je ziet niet meteen resultaat, daar zou je dus theoretisch een jaar voor moeten uitzingen bij NEM voordat je echt weet of je goedkoper uitbent.

Dit is voor mij tevens de laatste keer dat ik zo'n vragenlijst invul.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

:D :D
De NEM is wel héél druk bezig met werven.
En alweer word ik, enkele maanden later door hun gebeld......

- Spreek ik met (..) ?
Antw: Spreekt u mee
- Ik zie dat u geleverd kriijgt door,........even kijken,.......Essent!
Antw: Nee, dan bent u slecht geinformeerd. (zat bij Essent maar inmiddels sinds 6 maanden bij een andere levernacier. Essent is wel mijn netbeheerder. Ach is het NEM gokje wel waard nietwaar)
- Mag ik weten bij welke leverancier u dan zit?
Antw: Nee, dat gaat u niets aan. (ik ga hun geen info geven waarmee zij niets te maken hebben, laat staan hun systeem/gegevens kunnen updaten)
Maar ik begrijp dat u wilt dat ik me bij u ga aansluiten. Spaar u de moeite ik ben dik tevreden met mijn huidige leverancier en heb geen interesse.
- Oh,..oh,.... dan zal ik u niet langer lastig vallen.
Einde gesprek.

Kijk, zo kan het ook. Gewoon meteen duidelijk taal spreken naar de andere partij met behoud van fatsoen.
Benieuwd wanneer de NEM mij weer belt met exact dezelfde riedel....
"Ik zie dat u bij Essent zit"........blabla. Om je een deuk te lachen.

forumlidelianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door forumlidelianne »

Allereerst, gelukkig dat dit forum bestaat!

Ook wij zijn vanmorgen gebeld door deze maatschappij. Mijn moeder nam op en ik luisterde mee. In de loop van het gesprek, toen er om geboortedaum werd gevraagd gingen bij mij alarmbellen rinkelen en ik vertrouwde het niet. Mijn moeder werd nog een tijd aan de lijn gehouden, en ik besefte me intussen dat ik op TV eens iets gezien heb over deze maatschappij. Ik was te laat met mijn moeder duidelijk te maken niets aan te nemen.
Direct na het telefoontje heb ik deze thread gelezen, kost even tijd maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik ben nu bezig met de brief die wij zo dadelijk direkt aangetekend met handtekening retour gaan opsturen.
Ik hoop dat dit afdoende zal zijn, na alle vreselijke verhalen hier.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

PS. ik heb ook het advies opgevolgd dezelfde brief per e-mail te sturen, naar alledrie de gegeven e-mailadressen van Preihoofd.
Echter, het adres [email protected]
krijg ik de mail van terug
Laatst gewijzigd door forumlidelianne op 17 jun 2008 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

erikjager
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door erikjager »

Goedemiddag,

Gisteren ook gebeld door de NEM, klonk allemaal erg interessant, dus wat doe je dan (met je domme kop) juist... Stuurt u maar wat informatie toe...

Vervolgens de NEM even gegoogled en schrok me wezenloos.... Vanmorgen meteen mijn eigen energiemaatschappij gebeld met de mededeling dat ik absoluut niet van plan ben om over te stappen en de vraag of ze hier een notitie van willen maken in het systeem. Vervolgens een mail en aangetekende brief verstuurd naar de NEM:

Geachte heer, mevrouw,

Gisteravond (17 juni 2008) ben ik door één van uw callcentre medewerkers gebeld in verband met een aanbod voor de overstap van Nuon naar uw maatschappij. Tijdens dit gesprek is mij gemeld dat ik voordeliger gebruik kon maken van uw energie, dat er qua facturatie niets zal veranderen en dat ik vrijblijvend, via de post of mail een informatiepakket zou ontvangen. Tijdens dit gesprek is de naam NUON meerdere malen in relatie gebracht met uw onderneming. In dit informtiepakket heb ik ingestemd.

Vervolgens heb ik op het internet mij verder verdiept in uw bedrijf. via www.trosradar.nl heb ik hier ontdekt dat ik, in tegenstelling tot een informatiepakket, een telefonische aanmelding zal ontvangen waarbij ik binnen 7 dagen schriftelijk moet melden indien ik hier niet mee akkoord ga. Via deze weg wil ik u, volgens de richtlijnen "Wet Koop op Afstand" melden dat ik geen gebruik wens te maken van uw diensten / producten. U hoeft mij geen informatiepakket toe te sturen. Indien u dit echter alsnog doet, zal ik deze per direct retour afzenden. De NUON heb ik reeds telefonisch ingelicht. Ik verzoek u vriendelijk om een bevestiging te versturen van deze opzegging. Hierbij mijn gegevens:
....

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,



Leek me nog niet voldoende, dus ook nog maar de klantenservice gebeld. Deze meldde dat het 'systeem' het niet toelaat om het pakket niet te bezorgen, deze komt er dus zowiezo aan. Eerder kan ik niet reageren op het aanbod. Gezegd tegen de telefoniste dat dit zonde van de tijd is en dat ze hierdoor onnodig kosten maken. Waarom kan dit niet gewoon tegen gehouden worden??

Later nog even met het hoofdkantoor gebeld om mijn beklag te doen over alles: 010-2406120. Hier kreeg ik een dame aan de lijn die mij weer wilde verwijzen naar het callcentre.... zzzz... Verteld hoe de vork in de steel zit en zij meldde mij dat ik,. door middel van de brief, zowiezo geen lidmaatschap aanga en dat ik het pakket gewoon mag weggooien.... Ga ik dus maar niet vanuit en gaat gewoon retour afzender...

Wat een gedonder om één telefoontje! Maar ga ervan uit dat het op deze manier opgelost is. Post retour en meteen een aangetekende brief / mail verstuurd.

Oh ja, zit je er toch aan vast, dan kun je er misschien toch nog onderuit, zie: http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... ge=2&pp=20

Veel succes anderen die er ook intrappen. Ik gooi in ieder geval bij al die callcentres zo de haak erop.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mylo1 »

Word ook al 2 weken lastig gevallen door de NEM...en gisteren door Oxxio ,op naam van mijn vriend?
De telefoon staat op mijn naam en ik ben de hoofdbewoner..het contract met Nuon loopt ook op mijn naam..nu vraag ik je?

Ik zeg gelijk GEEN BELANGSTELLING en leg gelijk neer!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Ik weet niet of dat wel zal helpen want bij die instanties wordt je (ik in ieder geval wel) van het kastje naar de muur gestuurd: Nee mevrouw, u moet niet hier zijn maar u kunt beter contact opnemen met ....
Bel je naar met ... krijg je precies hetzelfde te horen!

Ook de instantie die een onderzoek had uitgevoerd inzake 'mogelijke' onterechte 'switches' kwam met de melding 'dat het daarmee enorm meeviel .......' De onterechte switch gebeurde sporadisch ...

Nou vraag ik je! :evil: :evil: :evil: :evil:

En niet alleen bij de NEM maar ook bij andere maatschappijen (kijk maar eens bij het Tros Radar Forum onder Pretium Telecom!) Van hetzelfde laken een pak!

Het begint vaak vooral bij oude mensen die er in trappen en dan mogen hun kinderen het maar weer oplossen (en dat doen wij kinderen natuurlijk graag voor onze ouders) maar niet met dit zinloze gestuur van aangetekende brieven etc! :x :x :x :x :x

Gesloten