LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
liek2808
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door liek2808 »

Ook onze PS3 - 60G leest geen disk's meer. We hebben hem al geformateerd en de nieuwste update's erop gezet maar dat mocht niet baten.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Liek: dan behoor jij nu ook tot de "gelukkigen". Ik ben mijn PS3 60Gb 2 maanden kwijt geweest. Kreeg een andere (gereviseerde) terug en deze vertoonde mankementen, welke ik eerder met mijn eigen PS3 niet gehad had. Inmiddels ligt dit exemplaar ook weer bij het repair center van Sony. Ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren. Het is gewoon te triest voor woorden, maar je hebt gewoon te weinig macht om ook maar iets tegen Sony te beginnen. Het liefst zou ik nu het volledige aankoopbedrag terug krijgen en ook mijn games en extra's tegen aanschafprijs willen inleveren bij Sony om vervolgens te kappen met de PS3. Maar ja, dat behoort ook niet tot de opties, vrees ik. Daarbij ben ik dan wel weer erg benieuwd naar de PS3 versie van Tekken... Het zou een aardige geste van Sony zijn om een tegoedbon voor dit spel mee te sturen, als pleister op de wonde...

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

Bixxem


Geplaatst op 22 Sep 2008 14:42 door Bixxem


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
YevoG


Geplaatst op 06 Sep 2008 12:48 door YevoG

He Bixxem je komt me niet echt geloofwaardig over.

Leg mij ook maar eens uit waarom jij wel binnen no time je ps3 terug hebt en de rest hier niet!!

Er kunnen ook mensen van de bedrijven zelf comments sturen ik heb het idee dat jij er 1 van bent.


Gast, kom op zeg. Wat denk je nu zelf? Er is ook nog een leven buiten een Playstation 3. Wellicht dat Sony zich mateloos irriteert aan personen zoals jij die voor iedere scheet bellen met de vraag hoe het met hun Playstation 3 gesteld is op de reparatieafdeling.

Ik ben op deze site terechtgekomen na wat 'gegoogle' omdat mijn PS3 overleden was. Hier las ik dat diverse mensen al weken en weken op hun apparaat zitten te wachten. Mijn apparaat had ik na exact 2 weken terug. Voor anderen kan dat een lichtpuntje betekenen in de zin van een snellere afhandeling van hun reparatie. Toen ik destijds contact opnam met de RMA afdeling werd ook mij verteld dat er normaliter een periode van 3 weken (15 werkdagen) voor staat, echter nu zou het langer duren. Het tegendeel bleek dus waar. Na 2 weken (10 werkdagen) had ik hem dus terug.

Jij bent zeker ook zo'n persoon die na 3 weken zonder PS3 helemaal in zak en as zit en wel even juridische stappen gaat ondernemen tegen Sony? Nou, toon lef en doe het! Mij een beetje afschilderen als faker, tsss.

Overigens kan ik je zo 2 screenshots laten zien van de betreffende mailtjes, maar eigenlijk heb ik gewoon geen zin om tijd te steken in mensen zoals jij.
BIXXEM
effe een recall:

vraag 1:
Leg mij ook maar eens uit waarom jij wel binnen no time je ps3 terug hebt en de rest hier niet!!
hier heb je geen antwoord op gegeven!
mijn punt blijft nog steeds!!

nu mijn antwoorden en vragen op jouw vragen:
Gast, kom op zeg. Wat denk je nu zelf? Er is ook nog een leven buiten een Playstation 3.

Ik vraag me even af wat dit met mijn vraag te maken heeft?!!
kan hier niet echt veel mee!!
Wellicht dat Sony zich mateloos irriteert aan personen zoals jij die voor iedere scheet bellen met de vraag hoe het met hun Playstation 3 gesteld is op de reparatieafdeling.
Wellicht weet jij dat beter als mij denk, zie hieronder:
yevog: Er kunnen ook mensen van de bedrijven zelf comments sturen ik heb het idee dat jij er 1 van bent.
en even nog iets ik heb een xbox360 en een wii die het gewoon doen
dus nee hellaas ik kan me niet vinden in jouw gedachte(gang) ook wil ik je even duidelijk maken dat ik me voor de rest niet druk maak al duurt het
even maar mijn probleem los ik langs een andere weg op niet via sony
ik wil graag mijn eigen ps3 behouden! maar als je mijn comment in eerdere pagina's had gelezen was je hiervan op de hoogte.
Ik ben op deze site terechtgekomen na wat 'gegoogle' omdat mijn PS3 overleden was. Hier
oh... is je ps3 overleden?
mmm..
Nou, dan ook eens een positieve ervaring vanuit hier. PS3 (40 gig) begon steeds meer kuren te vertonen en op 13 augustus vond ik het welletjes.
ik had het idee dat je ps3 alleen kuren vertoonde
Voor anderen kan dat een lichtpuntje betekenen in de zin van een snellere afhandeling van hun reparatie
ik hoop het maar ik kijk naar feiten, plus ik heb alle pagina's hier gelezen. Waar is het lichtpuntje voor docneet
want die is al een tijdje op dit forum.
oja Bixxem ik heb een 60gig ps3! niet 40gig! even tussen door
Jij bent zeker ook zo'n persoon die na 3 weken zonder PS3 helemaal in zak en as zit en wel even juridische stappen gaat ondernemen tegen Sony? Nou, toon lef en doe het! Mij een beetje afschilderen als faker, tsss.
mmm..binnen 3 weken al juridische stappen nemen??! Welke idioot doet dat? Met welke mensen ga jij om?? :?
wellicht is het interresant om even de comments van wimprezawrx
te lezen.
Begin gerust bij pagina 1 maar als je niet zo een lezer bent hier een link:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15
Overigens kan ik je zo 2 screenshots laten zien van de betreffende mailtjes, maar eigenlijk heb ik gewoon geen zin om tijd te steken in mensen zoals jij.
Hier zijn we het eindelijk met elkaar eens, zo denk ik namelijk precies over jou!!!
plus in de tijd die je besteed had aan dit bericht had je 2 screenshots toe kunnen voegen ja...
net als dat andere bewijs

He D_e_x_t_e_r
Sorry hoor, maar ik moet Bixxem wel gelijk geven. Ik heb mijn nwe PS3 vandaag binnen gehad. Het betreft een splinter nieuwe PS3 wat ik binnen heb gehad. Hij werkt perfect!!! (Tot zover ) Ik heb de PS3 niet in zn orginele doos ontvangen terwijl ik hem wel met zn orginele doos verstuurd heb. Dus mijn advies is dan ook aan Derano om de orginele verpakking niet mee te sturen. PS3 in een doos doen, heb zelf de doos volgepropt met kranten. En weg dr mee. Je krgt die PS3 toch niet meer terug.
Maar ik vindt het klasse van SONY, 05-09-08 verstuurd en 22-09-08 ontvangen. Zo hoort het ook!!

PS: Ik heb in die 2 weken geen contact gehad met SONY.
zo hoort het zeker! Daarom staan er veel berichten op deze site!!
Waarom heeft docneet geen andere?!
en jij wel dezelfde vraag die ik stelde aan Bixxem
Leg mij ook maar eens uit waarom jij wel binnen no time je ps3 terug hebt en de rest hier niet!!
ook wil ik je nog even melden dat je alleen een gereviseerde met nieuw
omhulzel krijgt dit is een feit dit had je al kunnen lezen en ook aan de telefoon kunnen vernemen van de helpdesk.
Kijk ook na +/- 2 weken je PS3 terug. Netjes. Ga hier niet uit mijn nek zitten lullen..
Mijn antwoord op deze comment mag je raden
Heb je overigens een compleet nieuwe ontvangen? Bij de mijne zijn een aantal onderdelen vervangen waaronder de laser/lens en de kappen. Maakt me verder ook niet uit want hij werkt weer naar behoren. Dat is het voornaamste..
niet nieuw gereviseerd zeg maar 2de hands.
als je daar genoegen mee neemt is het oke maar gebruik het woord nieuw niet s.v.p. dat geeft zo een vertekend beeld


Wat mijn wensen zijn is heel simpel ik wil mijn ps3 versturen vervolgens wachten, al duurt het 3maanden Bixxem!
maar wel wachten op mijn eigen ps3 die ik dan retour gezonden krijg 1. is het logisch 2. dan weet ik de reperatie geschiedenis van mijn ps3 3. ik weet hoe netjes ik mijn ps3 behandel voor duurzaamheid, je moet je afvragen hoe dit met je gereviseerde is verlopen!
Als je je auto naar de garage brengt is het ook gebruikelijk dat wanneer je je auto ophaalt je wel met je eigen auto terug krijgt!.
Klink dit een beetje logisch voor jouw of is het te moeilijk, verwarrend!
docneet heeft een gereviseerde en die is al weer stuk!
wat hoe kan dat nu sony test ze toch mmm.. apart dus dat is onmogelijk zoals ik mijn gesprek heb gehad met de helpdesk

Bixxem ik moest even reageren aangezien je zo fel en onbeleefd reageerd op enkelt 3 regels
met 1 regel waar ik mijn mening geef 2de regel een vraag gebaseerd op feiten en lezen van pagina's 3. Ook een feit dat dit regelmatig gebeurt met mijn vermoeden over jouw.
He Bixxem je komt me niet echt geloofwaardig over.

Leg mij ook maar eens uit waarom jij wel binnen no time je ps3 terug hebt en de rest hier niet!!

Er kunnen ook mensen van de bedrijven zelf comments sturen ik heb het idee dat jij er 1 van bent.
Naar jouw reactie is het nog duidelijke geworden vooral naar de onzinnige dingen die je spuwd en dat je voor de mensen bij sony gaat denken. Dit alles had niets te maken net de 3 regels die ik aan je besteed had!
Je had anders kunnen reageren dat zegt mij heel veel.
(je had het bijv. ook kunnen reageren met 3 regels of niet reageren)

en als ik het fout zou hebben wat ik betwijfel moeten ze jouw in iedergeval aannemen jij past zeker in hun malifide service
het is zelf zo dat het me niet eens meer uitmaakt of je een faker bent of niet na jouw bericht en na dit nog even te lezen
Als dat zo is heb ik 0.0 kritiek op de rma-service.
vind ik je gewoon arrogant en niet denkt aan de andere gedupeerde maar enkelt aan je zelf!!

dit is wat ik je even wilde zeggen en voor de rest heb jou niets meer te melden ook niet meer na eventueele vervolg reacties.

en succes in je verdere leven DWAAS

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

Fabel


Geplaatst op 22 Sep 2008 17:27 door Fabel


--------------------------------------------------------------------------------

gaat Radar (of mr. Meurders van de concullega's) ooit hier eens tijd in steken?
Het is me toch een waardeloos apparaat en schandalige service...
hahaha dat is tenminste duidelijke taal :D
ik vraag het me ook af Fabel het duurt nu wel al een hele tijd.

gr. YevoG


D_e_x_t_e_r
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2008 11:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door D_e_x_t_e_r »

YevoG,

Je kan bellen met SCE RMA Support Center,
Nederland : 0031 (0) 495-574817, en hier vragen waarom andere mensen binnen no-time hun PS3 terug hebben en jij niet. Hahahahaha. Ik ga vanavond lekker aan de ps3, he Bixxem kom jij ook online?

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

D_e_x_t_e_r


Geplaatst op 22 Sep 2008 16:49 door D_e_x_t_e_r


--------------------------------------------------------------------------------

Sorry hoor, maar ik moet Bixxem wel gelijk geven. Ik heb mijn nwe PS3 vandaag binnen gehad. Het betreft een splinter nieuwe PS3 wat ik binnen heb gehad. Hij werkt perfect!!! (Tot zover ) Ik heb de PS3 niet in zn orginele doos ontvangen terwijl ik hem wel met zn orginele doos verstuurd heb. Dus mijn advies is dan ook aan Derano om de orginele verpakking niet mee te sturen. PS3 in een doos doen, heb zelf de doos volgepropt met kranten. En weg dr mee. Je krgt die PS3 toch niet meer terug.
Maar ik vindt het klasse van SONY, 05-09-08 verstuurd en 22-09-08 ontvangen. Zo hoort het ook!!

PS: Ik heb in die 2 weken geen contact gehad met SONY.

Naar boven
HE D_e_x_t_e_r
ik wilde jou niet afvallen hoor ik wilde je alleen bewust maken van de gedupeerde om je heen.
Maar ik heb geen zin op herhaling en had niets tegen je
maar.. na je bericht

D_e_x_t_e_r


Geplaatst op 25 Sep 2008 08:55 door D_e_x_t_e_r


--------------------------------------------------------------------------------
YevoG,

Je kan bellen met SCE RMA Support Center,
Nederland : 0031 (0) 495-574817, en hier vragen waarom andere mensen binnen no-time hun PS3 terug hebben en jij niet. Hahahahaha. Ik ga vanavond lekker aan de ps3, he Bixxem kom jij ook online?
1. heb ik al eens gebeld met de helpdesk
2.heb ik de vraag toen ook gesteld
tijdens mijn gesprek net als vele ander vragen en kreeg antwoorden van jouw niveau dexter
met andere worden had er niets aan.
Nederland : 0031 (0) 495-574817, en hier vragen waarom andere mensen binnen no-time hun PS3 terug hebben en jij niet.
kijk ik snap het allemaal wel hoor het is jammer voor jouw dat jij niet over het niveau beschikt om te begrijpen dat dit een vraag naar jouw is om na te denken, waarom jij wel zo speciaal bent, ze jouw wel een speciale service geven en allen andere niet.
Plus dat je zo dom bent om nieuw te gebruiken bij het krijgen van een gereviseerde ps3(2e hands, eigendom van iemand anders)
Maar goed het is heel stom van mij jouw iets duidelijk te maken jij bent net als Bixxem een persoon zonder verstand! nutteloos

hoe oud ben je eigenlijk 11?
hint: ow ja deze ook niet beantwoorden word op een manier bedoelt


3. hieronder:

denk ik er nu bij jouw net zo over als Bixxem (zie eerder comment naar Bixxem)

en wat dan ook nog even wil vragen is :

wil je bij Bixxem in zijn kontje?
Sorry hoor, maar ik moet Bixxem wel gelijk geven.
en de aanvulling op mijn vraag
Hahahahaha. Ik ga vanavond lekker aan de ps3, he Bixxem kom jij ook online?
misschien moeten jullie gewoon lekker even afspreken samen en elkaar verkennen jongens.

kortom D_e_x_t_e_r
ik heb zeker begrip voor humor alleen die van jouw is niet echt gepast na mijn bericht aan Bixxem.

dus ook voor jouw
dit is wat ik je even wilde zeggen en voor de rest heb jou niets meer te melden ook niet meer na eventueele vervolg reacties.

en succes in je verdere leven DWAAS
verspilling van tijd

Bixxem
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2008 18:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bixxem »

YevoG

Vooruit, ik zal je nog één keer van repliek dienen. Mensen met een bord voor hun kop, waarvan jij een uitermate geschikt voorbeeld bent, zouden er op de eerste plaats goed aan doen een retourje basisschool aan te schaffen. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt, om over de grammaticale fouten en interpunctie in je posts nog maar te zwijgen. Leesbaar is het allerminst.

Leg mij ook maar eens uit waarom jij wel binnen no time je ps3 terug hebt en de rest hier niet!!
Met schreeuwerig gedrag kom je bij mij niet ver. Als je op normale toon een vraag stelt, voorzie ik je met alle geduld en eerlijkheid van een antwoord. Gezien de formulering van je 'eis' zou ik er niet op in moeten gaan. Echter, omdat dit de laatste ronde is dat ik jou als individu überhaupt een antwoord verschaf maak ik een uitzondering;

Ik heb werkelijk geen idee. Op dit forum heb ik de informatie vergaard welke van belang is voor de afwikkeling van de reparatie. Tussen verzending en ontvangst van het apparaat zat een periode van exact 10 werkdagen. Dit betreft een feit. Een feit waarop ik geen invloed kan uitoefenen aangezien ik niet werkzaam ben bij Sony. Uitleg is in deze dan ook niet mogelijk.

Ik vraag me even af wat dit met mijn vraag te maken heeft?!!
kan hier niet echt veel mee!!

Uit je post(s) valt af te lezen dat je het jezelf nogal aantrekt dat mensen, een niet nader te benoemen periode, in afwachting zijn van hun apparaat. Dit doe je op een dusdanige manier dat je op mij overkomt als een 'azijnzeiker'. Met een cynische ondertoon probeerde ik je duidelijk te maken dat het leven aspecten biedt die van groter belang zijn dan een defecte Playstation 3. Wellicht kun je er in tweede instantie wat mee, nu ik je nadere uitleg heb gegeven.

Dan nu even een rijtje quotes van je:
Quote:
Wellicht dat Sony zich mateloos irriteert aan personen zoals jij die voor iedere scheet bellen met de vraag hoe het met hun Playstation 3 gesteld is op de reparatieafdeling.

Wellicht weet jij dat beter als mij denk, zie hieronder:

Quote:
yevog: Er kunnen ook mensen van de bedrijven zelf comments sturen ik heb het idee dat jij er 1 van bent.

en even nog iets ik heb een xbox360 en een wii die het gewoon doen
dus nee hellaas ik kan me niet vinden in jouw gedachte(gang) ook wil ik je even duidelijk maken dat ik me voor de rest niet druk maak al duurt het
even maar mijn probleem los ik langs een andere weg op niet via sony
ik wil graag mijn eigen ps3 behouden! maar als je mijn comment in eerdere pagina's had gelezen was je hiervan op de hoogte.
De connectie die je zelf legt tussen jouw posts is mij geheel onduidelijk. Wat is de link tussen iemand die op onwaarheid berustende posts plaatst en iemand die voor elk wissewasje contact opneemt met Sony?
Buiten het feit dat het; helaas, dan ik (Iets is groter/beter DAN en net zo goed ALS) en gedachtengang moet zijn vraag ik me af wat je beweegredenen zijn verdachtmakingen te plaatsen bij mijn eerdere post. Als je aan mijn integriteit twijfelt kun je dat oplossen door op een vriendelijke wijze te communiceren ipv een dwingende.

oh... is je ps3 overleden?
mmm..

Correct. Kennelijk is je intelligentie niet toereikend om te begrijpen dat het woord 'overleden' in deze context gebruikt werd als zijnde 'kapot geraakt' of 'defect'. Vandaar dat ik deze woorden expliciet vermeld.

ik had het idee dat je ps3 alleen kuren vertoonde
Kuren die de werking van het apparaat op een dusdanige manier deden beïnvloeden dat het niet naar behoren functioneerde. Reden genoeg het apparaat ter reparatie aan te bieden, nietwaar?

Overigens interesseert het met net zoveel als jij als persoon, dat je in het bezit bent van een Xbox 360 en een Wii. Laat deze overbodige informatie in het vervolg achterwege.

ik hoop het maar ik kijk naar feiten, plus ik heb alle pagina's hier gelezen. Waar is het lichtpuntje voor docneet
want die is al een tijdje op dit forum.
oja Bixxem ik heb een 60gig ps3! niet 40gig! even tussen door

Ik ben geen heelmeester, dus waar het lichtpuntje voor 'docneet' zit kan ik hem helaas niet vertellen. Na alle ellende, welke leesbaar was op dit forum, wilde ik graag mijn positieve ervaring van de Sony RMA-service delen met de normale mensen die actief zijn op dit forum. Deze ervaring zou een kentering (zoek dat maar op in het woordenboek) in de snelheid van afhandelen kunnen betekenen voor mensen die in afwachting zijn van hun apparaat.

mmm..binnen 3 weken al juridische stappen nemen??! Welke idioot doet dat? Met welke mensen ga jij om??
wellicht is het interresant om even de comments van wimprezawrx
te lezen.

Sinds wanneer heeft een vraag direct betrekking op de leefomgeving van de vraagsteller?

'mmm' 'mmm' Heb je nog meer van zulk soort uitspraken op je repertoire?

Hier zijn we het eindelijk met elkaar eens, zo denk ik namelijk precies over jou!!!
plus in de tijd die je besteed had aan dit bericht had je 2 screenshots toe kunnen voegen ja...
net als dat andere bewijs

Kennelijk denk je er toch anders over gezien de tijd die je in je post gestoken hebt. Maar goed, dat terzijde. En vergeet niet, een vriendelijk verzoek doet wonderen. Daarom plaats ik vooralsnog geen screenshots.

Mijn antwoord op deze comment mag je raden
Dit is een kans voor open doel, daartoe laat ik me niet verleiden. Dat zou te makkelijk zijn..

niet nieuw gereviseerd zeg maar 2de hands.
als je daar genoegen mee neemt is het oke maar gebruik het woord nieuw niet s.v.p. dat geeft zo een vertekend beeld

Voor een analfabeet is het vrij lastig onderscheid te maken tussen 2 zaken. Enerzijds vraag ik een persoon of hij/zij een nieuw (lees ongebruikt) apparaat heeft ontvangen. Anderzijds vermeld ik dat de mijne niet nieuw is, maar een exemplaar waarbij een aantal onderdelen zijn vervangen.
Het blijft moeilijk, maar hopelijk steek je er toch iets van op.
Wat mijn wensen zijn is heel simpel ik wil mijn ps3 versturen vervolgens wachten, al duurt het 3maanden Bixxem!
maar wel wachten op mijn eigen ps3 die ik dan retour gezonden krijg 1. is het logisch 2. dan weet ik de reperatie geschiedenis van mijn ps3 3. ik weet hoe netjes ik mijn ps3 behandel voor duurzaamheid, je moet je afvragen hoe dit met je gereviseerde is verlopen!
Als je je auto naar de garage brengt is het ook gebruikelijk dat wanneer je je auto ophaalt je wel met je eigen auto terug krijgt!.
Klink dit een beetje logisch voor jouw of is het te moeilijk, verwarrend!
docneet heeft een gereviseerde en die is al weer stuk!
wat hoe kan dat nu sony test ze toch mmm.. apart dus dat is onmogelijk zoals ik mijn gesprek heb gehad met de helpdesk
Typ dit onsamenhangende stuk nog eens over. Op deze manier kan ik hier niets mee. Overzicht is de sleutel tot een prettig leesbaar stuk tekst.. Ik spreek met je af dat ik een eerlijk antwoord geef als je het even opnieuw typt.
vind ik je gewoon arrogant en niet denkt aan de andere gedupeerde maar enkelt aan je zelf!!

dit is wat ik je even wilde zeggen en voor de rest heb jou niets meer te melden ook niet meer na eventueele vervolg reacties.

en succes in je verdere leven DWAAS
HAHAHAHAHAHAHA!! Om dit stukje moet ik toch even smakelijk lachen. Gekrenkt persoontje dat je bent. Mij van arrogantie beschuldigen terwijl je jezelf direct in de aanvalshouding posteert door mij als faker te bestempelen!

Over een aantal jaren als je de poep uit mijn toiletpot aan het schrobben bent kom ik je persoonlijk nog een keer uitlachen..

Geniet tot die tijd nog maar van je misselijkmakende houding.





@ D_e_x_t_e_r

Zeker, ben vanavond waarschijnlijk weer eventjes online!

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Jammer dat er onderling zulke onenigheid ontstaat op dit forum. Ik ben hier niet om per se Sony af te vallen. Mijn hele huis staat vol met Sony apparatuur welke het over het algemeen heel naar behoren functioneert (ik heb zelfs nog een werkende klokradio van zo'n ruim 25 jaar oud). Zo ook mijn 1e Playstation (tegenwoordig als One beschreven).
Maar de PS3 gaf er dus redelijk snel de brui aan (na het installeren van een update). En ik lees nu her en der op internet dat het toch een softwarematig probleem zou zijn. Daarom extra zuur dat ik hierdoor mijn weinig gebruikte en verder nog in sublieme staat verkerende PS3 60Gb kwijt ben geraakt. Ik kreeg weliswaar een nieuw (gereviseerd) exemplaar, maar deze vertoonde al zeer snel kuren, welke ik met mijn eigen PS3 nooit heb gehad. De oplossing van Sony om een gereviseerd apparaat te retourneren is weliswaar legitiem, gezien hun eigen voorwaarden, maar als klant ben ik er niet blij mee. Ook ben ik niet blij met het feit dat alles erg lang duurt. Ik vind het zonde van de (dure) spellen die nu ongebruikt in de kast blijven liggen.
Het zou Sony sieren als ze hun manco's toegaven en een echte oplossing zouden bieden, bijvoorbeeld: een nieuwe PS3 80Gb + een gratis PS2 (zodat ik ook mijn PS2 spellen kan blijven spelen, welke wel op de 60Gb versie draaien, maar niet op de 80Gb) + een multimediacard reader met programmatuur om mijn foto's via mijn PS3 op tv te kunnen blijven bekijken (net zoals dat nu met de PS3 60Gb kan). Of natuurlijk een fonkelnieuwe PS3 60Gb, maar die schijnen niet meer gefabriceerd te worden (waarom eigenlijk niet???).
Ondertussen nog steeds geen teken van Sony over een ophande zijnde oplossing. Ik heb ze in ieder niet gebeld of gemaild, maar begin dit toch sterk te overwegen.

Dr.X
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2008 08:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dr.X »

Na bijna een jaar zonder problemen las mijn PS/3 60 GB geen enkele game of DVD meer.
Gisteren de nieuwe of gereviseerd PS/3 opgehaald en vol verwachting thuis weer geinstalleerd.
Helaas, toch te vroeg gejuigd. Deze PS/3 doet helemaal niets.
Een paar piepjes en alleen een rood knipperend ledje :(
En nu maar weer afwachten hoe lang deze 'reparatie' gaat duren

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Heb gisteren per mail vernomen dat mijn 2e gereviseerde 60Gb exemplaar onderweg is. Ben benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden zonder kuren...

marije25
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 17:33

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door marije25 »

hallo, ik heb op 23-03-2007 een Playstation 3 60 GB gekocht waar voor we hardt hebben gespaart.
een paar weken geleden wou ik een spel gaan doen toen pakte die de disk niet meer,heb toen medere spellen geprobeert pakte die ook niet.
toen we hem geformateerd en een systeem update gedaan,hij doet het nu nog steeds niet.

is er iemand die meschien weet wat ik moet doen,want dit vind ik erg zonde van mijn spaargeld etc,we hebben nu 8 ps3 spellen van gemiddelt 60 euro per stuk dat is ruim 500 aan spellen,we balen der nu erg van dat we nu niks meer kunnen spelen op onze ps3.

en zo te zien ben ik niet de enige,welkom bij de club zeg ik dan maar tegen mezelf :cry:

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Beste Marije25: ik vrees dat je in contact moet treden met het support center van Sony. Mogelijk dat je de schuld bij Sony kunt leggen, anders heb je problemen met de garantietermijn. Evt. kan je de consumentenbond inschakelen als je er lid van bent.

tukkernnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 17:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door tukkernnn »

Jah, ook ik ben de dupe van dit probleem.

Na 1,5 jaar leest ook mijn ps3 geen enkele gamedisc meer.. het betreft de 60 gb versie.
Ik heb direct Sony gebeld en ook mij is verteld een harde reset, van zo'n 3 uur, uit te voeren. Helaas wou dit niet helpen.

Nu heb ik vandaag weer gebeld, eerst werd ik goed geholpen, maar toen ze naar de datum van aankoop vroegen werd het minder.
De ps3 viel buiten de garantieperiode van maar 1 jaar, en dat terwijl er zo veel klachen over dit probleem zijn!
Er werd mij verteld dat ze best coulant waren, maar na even gewacht te hebben, werd mij gezegd dat ik maar liefst een kleine TWEEHONDERD!!! euro moest betalen voor een reparatie.

Ik heb dus gewoon een apparaat van (incl. spellen) ongeveer 1000 euro gekocht, wat kapot gaat zonder dat ik er ook maar iets aan kan doen.
Hij is niet gevallen, hij staat al voor lange tijd op de zelfde plek, en gaat van de één op de andere dag simpelweg kapot.

Ik vind het werkelijk waar schandalig!! Hopelijk reageren er nog vele meer met dit probleem, en kan Radar hier iets aan doen.

Mvg Tukker.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Tukker, misschien moet je een brief/ mail schrijven met verwijzing naar dit forum. Ik heb inmiddels mijn 3e(!) PS3 60Gb en had met de eerste hetzelfde probleem als jij, alleen viel het bij mij nog wel binnen het jaar garantie. Ik ben het huidige apparaat aan het testen en hoop dat deze het wel goed doet/ blijft doen. Of je gaat terug naar de leverancier en spreekt hem aan op het feit dat hij geen deugdelijke waar heeft geleverd. Het consumentenrecht is immers van toepassing en daarin staat dat een leverancier een deugdelijk apparaat heeft te leveren, Zo niet, dan is deze gehouden aan het (mee)betalen van een eventuele reparatie. Immers een gameconsole hoort beduidend langer mee te gaan dan slechts 1 jaar. Een termijn van tenmiste 3 jaar tot 5 jaar zou redelijk zijn. De leverancier dient dan naar rato bij te dragen aan de reparatiekosten.

Dr.X
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2008 08:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dr.X »

Mijn problemen zijn (voorlopig) opgelost.
60 GB PS3 omgeruild voor een nieuwe 80GB PS3
En nu maar hopen dat deze het langer volhoud

desjaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 11:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door desjaak »

Ook mijn PS3 40gb leest helemaal geen disk meer en dat na 5 weken!!!
Een automatische verlenging van de garantie naar 3 jaar zou terecht wezen!

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Ik mag het vooralsnog afkloppen. Mijn 3e PS3 60Gb lijkt het te blijven doen. Maar ik heb hem nog geen 2 weken, dus het blijft even afwachten. Ik ben het eens met de eis om de garantie standaard te verlengen naar 3 jaar. Immers, ik las hier ook al berichten van mensen bij wie de PS3 na iets meer dan 1 jaar er mee stopte. Je hebt dan wel garantie volgens het consumentenrecht, maar het valt niet mee om dat recht ook op te eisen.

Bouli
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bouli »

Weer een gedupeerde erbij met het disc probleem.
Ik heb vorig jaar oktober een ps3 60GB gekocht en gisteren las deze geen discs meer, net fifa 09 gekocht en leest op de 1 op andere dag zonder foutmelding geen discs meer.
gelukkig was het nog 10 dagen voordat de garantie afliep!! dus ik ga deze morgen naar sony sturen en hopen dat ik deze z.s.m terug krijg.
Het is eigenlijk te zot voor woorden als ik zie hoeveel gedupeerde er zijn dat sony niets maar dan ook niets hier aan doet.

@RADAR: staat er nu nog niets in de planning om sony hiermee te confronteren ??

off topic: Wie weet wat voor merk blu-ray lezer erin zit?

gloudiesaurus
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 22:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door gloudiesaurus »

Ik heb nog altijd mijn ps3 niet terug, nu na ruim 3 maanden... Twee weken gebeld en toen werd ik wel vriendelijk geholpen. Sony zou het probleem oplossen en binnen een paar dagen met een oplossing komen...

Nu na 2 weken nog altijd niets gehoord! Eerder beloofden ze mijn PS3 zeker voor september terug te sturen maar ook dat is niet gebeurd. Kortom men laat de klant maar wachten, beloofd van alles, maar maakt helemaal niets waar

bedankt Sony!

Ik weet wel dat mijn volgende Console geen SONY console wordt!

Gesloten