LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
brokkel

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door brokkel »

10. De meeste mensen begrijpen dat als je wilt ondernemen, dat je moet investeren. Als je een McDonalds wilt starten zul je minimaal €1,5mln neer moeten tellen. Als je €1,5mln op tafel kunt leggen, heb je al bewezen dat je weet wat ondernemen is. Als je €500 voor mlm op tafel moet leggen, heb je nog niets bewezen.
Deze urban-mythe over McDonalds wil ik toch even een beetje ontkrachten.
Je hebt helemaal geen 1,5 miljoen nodig. De investering wordt per pand geschat op circa 650.000 euro (totale investering) waarvan jij tussen de 25% en 40% aan eigen geld moet inbrengen. Dit betekend dus dat jij ongeveer tussen de 175.000 en 300.000 aan "eigen" geld nodig hebt om de duurste vorm van franchise (mcdonalds staat vanwege zijn succes heel hoog als het gaat om eigen investering) te kunnen beginnen. Je kan ook 1,5 miljoen moeten investeren (extreem dure locatie zoals centrum Amsterdam) maar dat is niet gebruikelijk en ook daar geldt dat je tussen de 25% en 40% zelf moet investeren dus ongeveer 375.000 en 700.000 en geen 1,5 miljoen.
Je kan ook 500 investeren in MLM maar je krijgt daarvoor alleen een hoop gebakken lucht kado. Als je gebakken lucht kan verkopen (en sommige kunnen dat) dan kan je ervan leven. De meeste kunnen dit niet en hebben of een echt eerlijk product of service nodig of hebben gewoon geen ondernemersskills en haken gedesillusioneerd af. Dit in tegenstelling tot de meeste (let wel, ook hier zijn een paar zeer twijfelachtige tussen) franchiseformules simpelweg omdat bij franchise vaak wordt gekeken naar meer dan die investering alleen. Want het succes van een franchise is gebaseerd op het succes concept en het slagen van de franchiseondernemingen. Een belangrijk onderdeel van franchise is de bescherming van de markt tegen collega-franchisenemers. Dit heb ik o.a. gezien bij een franchise als Kaldi.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Inderdaad. op franchise basis is er sprake van protectie.
Bij Mlm niet, iedereen kan meedoen.
Het kenmerk van een piramidespel.
Zodoende zit iedereen in dezelfde vijver te vissen.

Dat hele betoog is ook, zoals gewoonlijk, uit de duim gezogen>> iemand die 1.5 miljoen euro heeft wel bewezen dat hij weet wat ondernemen is... :?:
An me hoela, dat geld kan wel afkomstig zijn van een erfenis, loterijen en of het criminele circuit, of misschien wel geleend.

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:@ Niels

Op kritische vragen reageer ik altijd fatsoenlijk.
Maar zelden correct; negen van de tien keer gaat u over heel iets anders praten, zoals ook hier.
HW007 schreef:De zogenaamd kritische vragen zijn of retorisch of al eerder in fatsoenlijke taal beantwoord. [...] Zolang je fatsoenlijke taal gebrukt, geen dingen vraagt die je al weet en geen laster uit, reageer ik wel.
Dus klaarblijkelijk heb ik mij schuldig gemaakt aan onfatsoenlijk taalgebuik, het vragen naar de bekende weg en lasterlijke uitspraken, want u hebt nog steeds niet op die vragen gereageerd. Toont u mij dan eens aan waar ik dat doe, wat tot dan bent u het (ironisch genoeg) die zich schuldig maakt aan laster, door niet te onderbouwen waar ik mij lasterlijk uit zou laten, maar het wel te beweren.

seconds-out

Niels2010 schreef:
Dus klaarblijkelijk heb ik mij schuldig gemaakt aan onfatsoenlijk taalgebuik, het vragen naar de bekende weg en lasterlijke uitspraken, want u hebt nog steeds niet op die vragen gereageerd. Toont u mij dan eens aan waar ik dat doe, wat tot dan bent u het (ironisch genoeg) die zich schuldig maakt aan laster, door niet te onderbouwen waar ik mij lasterlijk uit zou laten, maar het wel te beweren.
Zal het even samenvatten voor je. :D
Mlm is een piramidespel, het is een doorschuifsysteem om goederen van a naar b te transporteren, waarbij de verkoop allang niet meer prioriteit heeft.

Daarom dit topic ook>> zodra er geen nieuwe onnozelen instappen, loopt het systeem dood, het topic en vooral de naam van het topic is uitsluitend bedoeld om vers bloed aan te trekken.

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

Niels2010 schreef:@ Newmikey:

erg sterke analyse van hoe MLM de onderlaag van de samenleving en hun drang naar een volwaardige maatschappelijke status lijkt uit te buiten.

MLM draait ondernemerschap om. Traditioneel gezien wordt men ondernemer als men ergens heel goed in is en men daardoor een bepaald gedeelte van de markt eigenhandig kan benutten. MLM biedt mensen de kans om ondernemer te worden, omdat geen enkel bedrijf hen in loondienst wil nemen, als gevolg van bijvoorbeeld een gebrekkig opleidingsniveau.

MLM-bedrijven weten dondersgoed dat veel mensen graag net zo rijk zouden zijn als ondernemers als Bill Gates en Donald Trump. En ze weten ook dat de echte allerrijksten ondernemers zijn. Om dus maar te zorgen dat zoveel mogelijk mensen hun zuurverdiende spaarcentjes bij hen komen brengen, spiegelen MLM-bedrijven het zo voor, dat zonder enige moeite, zonder enig verstand van de producten/diensten, zonder enig verstand van bedrijfsvoering en vanuit het comfort van je eigen huis 'ondernemer' kunt worden; want dat is de enige weg naar rijkdom. Dat de mensen die hieraan meedoen geen verstand hebben van ondernemerschap, blijkt dáár al uit. Ze denken dat ondernemers slapend rijk worden, omdat ze zelf in hun loondienstbaantje zien dat de directeur in een grotere auto rijdt dan zij doen, terwijl 'zij al het werk doen'. Ze vergeten even dat de directeur alles regelt en dag en nacht bezig is om te zorgen dat alles vlekkeloos verloopt en daarmee een enorme verantwoordelijkheid draagt. Deze mensen denken ook vaak dat zij allemaal zo het baantje van de directeur over zouden kunnen nemen, want 'die zit toch maar een beetje de hele dag achter een bureau'. Dat deze man/vrouw (nee, Jacky, wij discrimineren niet) competenties heeft en handelingen uitvoert waar zij nog nooit van gehoord hebben en met geen mogelijkheid van de wereld kunnen begrijpen, vergeten ze voor het gemak maar even.

Kortom: MLM-bedrijven melken de 'onderlaag' van de samenleving uit door het hen voor te stellen dat ze als ondernemer slapend rijk kunnen worden, terwijl dat a) pertinent onwaar is en b) het gros van de mensen ongeschikt is om een succesvolle ondernemer te zijn.
Als ik het over reageren van mijzelf naar anderen toe heb, dan bedoel ik jou daar niet mee. Wat ik hier in jouw citaat lees is dat jij wel helder en objectief over zaken kunt praten. Ik reageer dan ook wel op jouw reacties, waar ik dat bij anderen bewust niet meer doe.

HW007

@ Brokkel.

Jammer dat je McDonalds met in jouw geval 7 ton startkapitaal en strikte McDonalds regels vergelijkt met €500 en volgens jou "gebakken lucht".

Uit eigen ondervinding heb ik binnen een enkele maand mijn eigen investering van destijds €350 dubbel terug verdiend. Dus 100% winst in één maand.

Dat vind ik rendement. Dat ik me niet voor 7 ton in de schulden hoef te steken vind ik voor mijzelf uitstekend. Dat anderen dat veiliger vinden als methode om wat op te bouwen, vind ik ook prima. Concurrentie bescherming heb ik niet nodig. Ik weet zelf wat ik waard ben, en voorlopig is mijn markt nog lang niet verzadigd.

seconds-out

HW007 schreef:
Uit eigen ondervinding heb ik binnen een enkele maand mijn eigen investering van destijds €350 dubbel terug verdiend. Dus 100% winst in één maand.
Ja joh? :lol:
100 % winst in 1 maand?
Kan je dan mooi gebruiken om je schulden uit je vorige faillesement terug te betalen. :mrgreen:

HW007

@ Brokkel

Waarom zou je bescherming moeten hebben tegen concurrentie ? Wat is daarvan het voordeel ?

Bescherming kopen kost namelijk geld/investering.

brokkel

@HW007, we hadden al vast gesteld dat elke markt beperkt is. Dus is er voor elke markt maar plaats voor een beperkt aantal distributeurs. Door de markt te beschermen tegen in ieder geval collega's ga je niet concurreren tegen mensen die exact hetzelfde product verkopen als jij. Dan blijven alleen nog je echte concurrenten over en van die probeer je zoveel marktaandeel af te snoepen als enigzins mogelijk of wenselijk is. Ik probeer zoveel marktaandeel te krijgen dat ik een goede boterham verdien, jij probeert (jouw kreten in acht nemend) de gehele markt te beheersen (wetende dat dit praktisch onmogelijk is) of in ieder geval zo'n groot mogelijk deel.

Ik heb de vraag ook in een andere draad gesteld en hier komt hij nog een keer.
Is het aantal lagen in een MLM beperkt of kan een MLM oneindig lagen blijven genereren?
Is het beperkt, hoeveel lagen zijn er dan mogelijk en in welke laag bevindt jij je.
Is het onbeperkt verklaar dit dan eens hoe dit kan in een beperkte markt.

HW007

De vraag om bescherming geeft direct het resultaat dan andere belangstellenden om wat voor reden ook, gediscrimineerd worden in hun mogelijheden om ook te kunnen ondernemen.

De vrije markt geeft iedereen de kans om naar eigen capaciteit succes te behalen, of te stranden.

Iedereen heeft dus de kans. Beschermingen en subsidies geven een scheve verhouding waardoor je crisis juist in de hand werkt, in plaats van de markt zichzelf te laten reguleren.

MLM.

Bij MLM reguleert de markt zichzelf. Net als bij niet MLM is de een wel succesvol en de ander niet. Als 2 sim verkopers per se hetzelfde flatgebouw als klant willen is de markt inderdaad beperkt. Als ze hun markt als de hele Benelux zien is hun markt vrijwel onbeperkt. Elk jaar komen er meer toepassingen bij en de huidige gebruikers (andere providers/aanbieders van diensten en producten) zullen overwegen over te stappen als de aanbiedingen gunstiger zijn. De gemiddelde volwassen Nederlander heeft meer dan 1 telefoonlijn, vast of mobiel. Dus markt genoeg. Niet alle MLM-ers willen de hemel in groeien. Velen vinden het wel genoeg als ze wat extra's verdienen. Anderen willen fulltime aan de slag en zijn succesvol.

De wiskundige beperkingen van een team...5x5x5x5x5etc komt in de praktijk niet voor. Wat wel zo is, dat als je NIET start, er ook nooit een team zal groeien. Ook zal er geen mond op mond reclame ontstaan als je niet start met diensten/producten aanbieden. De mogelijkheden voor die WIL, zijn er dus in MLM wel degelijk. Niemand MOET, want iedere MLM-er is zelfstandig en maakt gebruik van hul[p en coaching indien gewenst.

brokkel

Wauw, nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien.

Hoe kom je in hemelsnaam met Franchise en subsidie tot beperking van de vrije markt.

Het enige wat gedaan wordt door de franchiseonderneming is dat elke ondernemer binnen het concept een gedegen kans heeft.
Je mag als ondernemer als je niet binnen dat franchiseconcept aan de slag kan binnen jouw regio gewoon een concurrerend concept starten en dat bevorderd juist de vrije marktwerking (meer keuze in verschillende merken).

In jouw voorbeeld van het flatgebouw geef je gelijk het falen van MLM aan, want dat is wat er gebeurt waardoor merendeel dus gedoemd is te falen want ze moeten die flat niet alleen als klant binnen zien te krijgen maar ook nog eens nieuwe downline in die flat gaan werven die ook weer klanten in die flat moeten gaan weven die downline moeten gaan werven die klanten etc, etc, etc....

Dus als het merendeel moet falen is het systeem fout. Klaar.

En zelfs als je de benelux (of zelfs de gehele wereld) neemt is het nog steeds niet onbeperkt want je kan dan daar wel mogelijk klanten vinden maar distributeurs uit de benelux kunnen dan ook klanten uit jouw markt pikken en blijft de algehele markt en het maximaal aantal lagen dus exact hetzelfde.
Waarbij je ook nog eens moet rekenen op het feit dat bv. het veel chauvinistischere Wallonië wel klanten zal halen in Vlaanderen, Luxemburg en Nederland terwijl jij veel minder kans hebt om daar klanten te vinden.
Het constant uitbreiden van pakketten en markten is noodzakelijk voor MLM omdat zij anders geen groei meer zullen hebben en hierdoor geen nieuwe ABO's, Distributeurs, consultants meer zullen aantrekken en een sluimerend bestaan zullen gaan krijgen. Zie als voorbeeld Amway in de UK (die wel jaarlijks de verdiensten moeten publiceren) waar het aantal deelnemers de laatste jaren is gestagneerd en de verdieners zelfs met 50% is afgenomen (in 2007 waren er nog 98 mensen die meer dan 7000 pond per jaar verdienden en in 2009 waren dit er nog maar 50).

seconds-out

HW007 schreef:
De wiskundige beperkingen van een team...5x5x5x5x5etc komt in de praktijk niet voor. Wat wel zo is, dat als je NIET start, er ook nooit een team zal groeien. Ook zal er geen mond op mond reclame ontstaan als je niet start met diensten/producten aanbieden. De mogelijkheden voor die WIL, zijn er dus in MLM wel degelijk. Niemand MOET, want iedere MLM-er is zelfstandig en maakt gebruik van hul[p en coaching indien gewenst.
???
Huh? De wiskundige beperkingen van een team 5x5x5x5ect komt in de praktijk niet voor.
Snap er geen hol van, snap je zelf wel wat je zegt? Of ben je weer op je imponeer-toer. Wat dacht je? Ik maak wat moeilijke zinnetjes, staat wel interessant en iedereen staat dan ook met een mond vol tanden? :mrgreen:
Bovendien leidt zulke prietpraat weer mooi af van de hoofdzaak.

Vervolgens kom je weer met de geniale vondst dat als je niks begint het ook niks kan worden...geweldig.. :D ik ken er ook nog eentje voor de sport >>als je wilt winnen moet je scoren.

Blijf jij maar stug volhouden dat bij Mlm iedereen een kans heeft.
Geloof je trouwens zelf dat iemand uit Luxemburg iets gaat bestellen bij een Mlmer?
Man, laat je nakijken!
Dan nog die opmerking dat niemand MOET ( nee, dat zou er nog bij moeten komen :twisted: ) En waarom MOET er niemand?
Omdat ze ondersteuning krijgen! Daar lusten de honden toch geen brood van!

btw...die ondersteuning is zogenaamd volop aanwezig..waarom zouden ze zelf niet dan die zooi verkopen?

HW007

@ Brokkel

1. Alles wat niet in staat is op eigen kracht te draaien is géén vrije markt.

2. Nergens zeg ik dat het werkt doordat anderen falen. Iedereen heeft de kans, wat niet zo is bij concurrentie bescherming. Bij concurrentie bescherming hebben alleen de bevoordeelden de kans om ook maar te mogen beginnen (de rijken bijvoorbeeld, of de intelligenten met een gelikt bedrijfsplan).

3. Als je mijn reacties als onzin betitelt, zie ik het nut niet om op jouw teksten verder te reageren. Dus bevestig svp dat ik onzin schrijf, dan scheelt dat voor mij weer een hoop lees en schrijfwerk.

brokkel

Je schrijft inderdaad weer onzin.

Elke markt waar je je vrij in kan vestigen is een vrije markt. Merkbescherming is iets anders als marktbescherming. Als er een McDonalds in jou plaats zit mag jij nog steeds een hamburgertent openen. Het enige wat niet mag is die tent McDonalds noemen. Daarvoor heb je toestemming nodig van McDonalds en het staat hun vrij om dit te weigeren. Dus Franchise is geen beperking van de vrije markt alleen merknaam-bescherming en een marketing-strategie.
Subsidie is geen beperking om een bedrijf in die betreffende markt te openen.
Het enige wat je kan stellen bij subsidie is dat de bedrijfstak blijkbaar niet gezond genoeg is om zoveel bedrijven te onderhouden. Het is dus een ongezonde bedrijfstak.
Wat is dan wel een voorbeeld van geen vrije markt. Openbaar vervoer, je mag namelijk niet een eigen openbaar vervoersbedrijf openen in elke willekeurige plaats. Dan is de markt niet vrij. Dus wat je schrijft is onzin.

Jij zegt dat iedereen een kans heeft maar jij weet ook dat de markt beperkt is. Dus op een bepaald moment moeten mensen gaan falen. Simpelweg op het moment dat er meer distributeurs zijn dan de markt kan onderhouden net als in elke andere markt. Dus tenzij de distributie op een gezonde manier wordt gereguleerd is het evident dat het falen noodzakelijk is. Door de mensen te laten geloven dat het hun eigen schuld is, hun inzet is niet goed genoeg, beperkt het bedrijf de imago-schade. In werkelijkheid is het systeem dat dit falen veroorzaakt. Ik heb tenminste nog steeds geen enkel bewijs gezien dat dit niet zo is.

HW007

Falen en onzin.

Je doet net of in MLM falende mensen noodzakelijk zijn voor de succesvollen in MLM.

Buiten MLM, falen ondernemers en werknemers, doordat anderen succesvoller zijn.

Dus wees net zo kritisch over andere marketring vormen als je tegenover MLM doet. Doe je dat niet, dan vertel je volgens mij de halve waarheid.

Jozef2011

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

HW007 schreef:Falen en onzin.

Je doet net of in MLM falende mensen noodzakelijk zijn voor de succesvollen in MLM.
Je doet net alsof bij MLM geen nieuwe rep's nodig zijn terwijl dit bij vrijwel alle MLM organisaties een groot deel van de omzet vormt. Om dit te verdoezelen zegt men dan dat je geen bonus krijgt over het daadwerkelijk aanbrengen van nieuwe "volgelingen" maar tegelijkertijd krijg je vaak wel een bonus voor het vormen van een team "onder" jezelf, zeg maar: een nieuwe piramide.. Je begint in level 1 en zodra je 2 mensen onder je hebt ga je naar level 2 en zodra de twee mensen onder je weer ieder twee mensen "gevonden" hebben ga je naar level 3. Je ontvangt vaak ook een bonus als dit, bijvoorbeeld in 30 dagen lukt. Er zit dus vaak een grote druk op het verwerven van nieuwe rep's. Tuurlijk is het idee en het praatje dat al deze geworven mensen succesvol mogen worden en kunnen zijn maar dat staat natuurlijk in schril contrast met de realiteit. Hoe meer mensen geworven worden hoe hoger de bonus.. Dat zegt toch genoeg..
HW007 schreef:Buiten MLM, falen ondernemers en werknemers, doordat anderen succesvoller zijn.
Werknemers falen niet omdat andere succesvoller zijn. Werknemers worden aangenomen voor een specifieke taak binnen een organisatie. Iemand die als administratief medewerker wordt aangenomen krijgt niet bij een sollicitatiegesprek te horen dat als hij/zij maar hard genoeg werkt en zich coachable opstelt zij binnen onbepaalde tijd op de stoel zit van de directeur. Hij/zij wordt aangenomen als administratief medewerker, krijgt daarvoor een vast salaris en zal in de loop der jaren trainingen en cursussen kunnen krijgen om verder te groeien in de organisatie. Falen is hier totaal ongepast en irrelevant. Misschien wel goed om even bij stil te staan. De administratief medewerker ontvangt vanaf dag 1 salaris (wat in ieder geval hoger is dan het gemiddelde MLM inkomen wereldwijd) en de administratief medewerker hoeft niets te investeren buiten de uren die overeengekomen zijn en nogmaals.. Een bedrijf zal nooit het soort gouden bergen beloven zoals de gemiddelde MLM organisatie dat doet.
HW007 schreef:Dus wees net zo kritisch over andere marketring vormen als je tegenover MLM doet. Doe je dat niet, dan vertel je volgens mij de halve waarheid.
Bezien alle complete en pertinente onzin teksten die jij hier post in dit onderwerp maar ook bij alle andere MLM-gerelateerde onderwerpen kan ik zo de ruwe inschatting maken dat jijzelf het beeld op de realiteit bent verloren. Derhalve is een stuk waarheidsvinding niet aan jou besteedt. Je leeft volgens mij in een zelf gecreëerde waarheid..

HW007

Hallo Jozef,

1. MLM waarmee ik werk krijgt géén bonus over aanbrengen van teamleden, maar slechts bonus over daadwerkelijk gerealiseerde omzet. Je kunt bedrijfsmatig slechts beloning betalen uit omzet, en niet uit het niets. Het puur inschrijven van mensen kost alleen maar tijd en moeite en levert niets op, dus geen bonussen over inschrijven. Om voor beloning in aanmerlking te komen, is dit slechts van toepassing over actieve (omzet genererende) teamleden.

Als ik 100 mensen werf en die zetten niets om, ontvang ik nihil aan bonus. Niet-actiev e teamleden kunnen bij de MLM waar ik mee werk niet eens nieuwe teamleden inschrijven. Ze kunnen zelf geen omzet realiseren en zijn daardoor ook niet geschikt om mensen in hun mogelijke downline te coachen. Dat is de situatie en niet anders, zoals jij stelt.

2. Werknemers die aangenomen worden, zijn door de werkgever geselecteerd aan de hand van hun CV en één of 2 gesprekken. Voor elke aangenomen werknemer zijn 100+ sollicitanten afgezezen. Bij MLM mogen alle 101 belangstellenden het proberen en krijgen ze daarin ondersteuning. Wat ze op hun CV of vlotte babbel scoren, kunnen ze niet bij de personeelschef, maar in de practijk bewijzen. Wellicht vallen er 100 af, maar ze hebben daarvoor de kans gekregen en over hun omzet provisie ontvangen. MLM stuurt ze niet weg, ze gaan zelf weg. MLM leidt geen schade door de foute keus van werknemer, en de misgelopen kans door de verkeerde niet te hebben aangenomen.

3. Aangaande WAARHEID. Ik denk dat iedereen binnen zijn eigen waarheid leeft. Dat de massa een gemiddelde waarheid heeft, geen voor die groep een gemiddelde voldoening.

4. Uit jouw conclusies, begrijp ik dat je een foute weergave neerzet van wat MLM is. Jouw waarheid is dus voor jou ok. Succes ermee. Mijn MLM werkt duidelijk anders, en ik ben blij dat ik met MLM gestart ben.

seconds-out

HW007 schreef:Hallo Jozef,

1. MLM waarmee ik werk krijgt géén bonus over aanbrengen van teamleden, maar slechts bonus over daadwerkelijk gerealiseerde omzet.

Als ik 100 mensen werf en die zetten niets om, ontvang ik nihil aan bonus.
Ach, je noemt het een bonus.
Whatever, het zijn DE kenmerken van een piramidespel>>>de nieuwkomers moeten jouw "bonus" betalen.
En ja, je krijgt je bonus pas als die ander wat verkocht heeft.... Joh, dat we vooral niet gaan denken dat je ook centjes krijgt over alleen maar de inschrijvingen.. :lol:

Vanzelfsprekend WEL met ondersteuning... :lol: Ik denk dat er heel veel "ondersteuners" zijn en heel weinig "verkopers".
Niet dat ze zelf een nieuw klantenbestand willen of zoeken..NEUH, liever moeizaam een nieuweling ondersteunen en hem de "verkoop gunnen".
Gelukkig hebben de ondersteuners nog inkomsten uit de "bonussen".
Uiteraard geheel betaald door de onnozele instappers.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

MLM leidt geen schade door de foute keus van werknemer, en de misgelopen kans door de verkeerde niet te hebben aangenomen
Ben wel benieuwd wat deze misgelopen kans precies inhoudt ...... :mrgreen:

HW007

Als een werkgever uit 100 sollicitanten één keus maakt, adhv de sollicitatie procedure is dat slechts een kleine mogelijkheid om de beste van die 100 te selecteren.

Hij kiest de persoon die het beste solliciteerde, niet de persoon die het beste zou funtioneren.

Een werknemer kan leren te solliciteren. Werken op de werkplek is wat anders.

De werkgever mist die kans om de beste werknemer te krijgen als werknemers in de praktijk niet mogen laten zien wat ze kunnen. De werkgever moet op papieren en praatjes afgaan, en het beste ervan hopen.

Maar veel mensen vinden dit systeem ok. Éénmaal je best doen en altijd een vast dienstverband.

Gesloten