Tenzij je kosten kunt besparen, bijvoorbeeld op bonussen.Simpel, dan gaan de commissies niet verder omhoog en de prijzen niet verder omlaag.
Dat heeft niets met pensioen te maken.Omdat ik weet hoe een pensioen zich opbouwt en omdat ik ook weet wat ik inmiddels verdien
Dat lijkt me nogal overdreven.15 Euro voor een kwartiertje werk?!
Is geen pensioen, zoals eerder vastgesteld.Ja, en ik weet dat ik mijn 'pensioen' opbouw onmiddelijk ontvang,
Ja daar heb je wat aan Stuur de cheque maar naar het hiernamaals? Of voor de nabestaanden? Zijn die dan net als bij Amway verplicht zich als verkoper in te schrijven?En ook dat mijn 'pensioen' doorloopt na mijn dood
Dat waag ik te betwijfelen, zie ook verderop.Maar dat goedkopere, daar zit hem nou net de truc. Dit marketingconcept is uiterst effectief en daardoor goedkoop.
Maar het gebeurt wel...Bovendien willen de meesten helemaal niet continue van provider wisselen
???? Hoezo jullie wel en KPN niet?en omdat wij een relatie met onze klanten opbouwen,
Dat sowieso Hoeveel procent van de aangesprokenen "twijfelen serieus"?Het gaat er bij jou moeilijk in dat ik mensen die serieus twijfelen aan het concept afraadt ermee te starten.
Ik heb niets met econometrist te maken, ook niet met zijn uitspraken. Maar ik lees al dat je het niet hard kunt maken.Huh, econometristje mag laster verspreiden zonder bewijs en als ik een opmerking maak tussen neus en lippen door, moet ik bewijs leveren?!
Marketing is nogal veelomvattend. Bij een goede onderneming is marketing geen aparte kostenpost, maar een integraal deel van de onderneming. Beslissingen op het gebied van prijzen, producten, distributie, personeel en reclame hebben allemaal te maken met marketing. Die kosten heeft Euphony net zo goed als ieder ander bedrijf.Zowel de KPN als T2 en vele andere traditionele bedrijven hebben enorme kosten naast marketing, zoals huisvesting en personeelskosten etc.
Je kunt niet de huisvestingskosten van KPN nu met die van Euphony nu vergelijken. KPN heeft aanzienlijk meer klanten en daardoor veel meer personeel nodig om alles in goede banen te leiden en daarmee dus kantoorruimte. Euphony heeft minder huisvestingskosten omdat ze klein zijn. Dit geldt ook voor personeel. Bij Euphony moet je de uitgekeerde bonussen als personeelskosten rekenen. Daarnaast worden veel marketing- en distributiekosten overgeheveld naar de verkopers.
Ter vergelijk:
omzet KPN: 13 miljard - winst: 2,7 miljard (20%)
omzet Euphony: 72 miljoen - winst: 3 miljoen (4%)
Tussen die twee bedrijven gaan vergelijken op zaken als huisvestingskosten lijkt me niet erg reeel. Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld kijken hoe de kosten liggen ten opzichte van de omzet. Het rendement van KPN is trouwens ook veel beter zoals je ziet.
Salaris/omzet KPN: 1,7/13 x 100% = 13,1%
Bonus/omzet Euphony: 12/72 x 100% = 16,6%
De salariskosten ten opzichte van de omzet van Euphony zijn dus hoger dan die van KPN (wat uiteraard niet betekent dat KPN slechter betaalt).
Kortom, wat is er dan zo efficient aan een systeem waarbij 10 mensen boven je betaald worden voor een verkoop waar ze niets mee te maken hebben?