LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door student26 »

Simpel, dan gaan de commissies niet verder omhoog en de prijzen niet verder omlaag.
Tenzij je kosten kunt besparen, bijvoorbeeld op bonussen.
Omdat ik weet hoe een pensioen zich opbouwt en omdat ik ook weet wat ik inmiddels verdien
Dat heeft niets met pensioen te maken.
15 Euro voor een kwartiertje werk?!
Dat lijkt me nogal overdreven.
Ja, en ik weet dat ik mijn 'pensioen' opbouw onmiddelijk ontvang,
Is geen pensioen, zoals eerder vastgesteld.
En ook dat mijn 'pensioen' doorloopt na mijn dood
Ja daar heb je wat aan ;-) Stuur de cheque maar naar het hiernamaals? ;-) Of voor de nabestaanden? Zijn die dan net als bij Amway verplicht zich als verkoper in te schrijven?
Maar dat goedkopere, daar zit hem nou net de truc. Dit marketingconcept is uiterst effectief en daardoor goedkoop.
Dat waag ik te betwijfelen, zie ook verderop.
Bovendien willen de meesten helemaal niet continue van provider wisselen
Maar het gebeurt wel...
en omdat wij een relatie met onze klanten opbouwen,
???? Hoezo jullie wel en KPN niet?
Het gaat er bij jou moeilijk in dat ik mensen die serieus twijfelen aan het concept afraadt ermee te starten.
Dat sowieso :) Hoeveel procent van de aangesprokenen "twijfelen serieus"?
Huh, econometristje mag laster verspreiden zonder bewijs en als ik een opmerking maak tussen neus en lippen door, moet ik bewijs leveren?!
Ik heb niets met econometrist te maken, ook niet met zijn uitspraken. Maar ik lees al dat je het niet hard kunt maken.
Zowel de KPN als T2 en vele andere traditionele bedrijven hebben enorme kosten naast marketing, zoals huisvesting en personeelskosten etc.
Marketing is nogal veelomvattend. Bij een goede onderneming is marketing geen aparte kostenpost, maar een integraal deel van de onderneming. Beslissingen op het gebied van prijzen, producten, distributie, personeel en reclame hebben allemaal te maken met marketing. Die kosten heeft Euphony net zo goed als ieder ander bedrijf.

Je kunt niet de huisvestingskosten van KPN nu met die van Euphony nu vergelijken. KPN heeft aanzienlijk meer klanten en daardoor veel meer personeel nodig om alles in goede banen te leiden en daarmee dus kantoorruimte. Euphony heeft minder huisvestingskosten omdat ze klein zijn. Dit geldt ook voor personeel. Bij Euphony moet je de uitgekeerde bonussen als personeelskosten rekenen. Daarnaast worden veel marketing- en distributiekosten overgeheveld naar de verkopers.

Ter vergelijk:

omzet KPN: 13 miljard - winst: 2,7 miljard (20%)
omzet Euphony: 72 miljoen - winst: 3 miljoen (4%)

Tussen die twee bedrijven gaan vergelijken op zaken als huisvestingskosten lijkt me niet erg reeel. Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld kijken hoe de kosten liggen ten opzichte van de omzet. Het rendement van KPN is trouwens ook veel beter zoals je ziet.

Salaris/omzet KPN: 1,7/13 x 100% = 13,1%
Bonus/omzet Euphony: 12/72 x 100% = 16,6%

De salariskosten ten opzichte van de omzet van Euphony zijn dus hoger dan die van KPN (wat uiteraard niet betekent dat KPN slechter betaalt).

Kortom, wat is er dan zo efficient aan een systeem waarbij 10 mensen boven je betaald worden voor een verkoop waar ze niets mee te maken hebben?

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

En je snapt toch wel dat ik hem alleen een koekje van eigen deeg serveer?!
Nou en wat is econometristje hiervan ondersteboven zeg; We bazuinen rond dat hij geen belasting betaalt, dat zal hem leren!! Zie je wel dat MLM werkt?! Lekker on-topic, ook al zou je gelijk hebben. Nee, zie mijn knietjes eens trillen!!
Dat vergeet je voor het gemak even en daarom zal een netwerkbedrijf altijd goedkoper kunnen werken.
Wat een flauwekul! Met de inkoop van jullie belminuutjes betaal je aan al die gebouwen en netwerken en mensen netjes mee. Of dacht je soms dat je inkoopsprijs onder kostprijs was? Dat hele Euphony is niks anders dan een deel van de verkooporganisatie van KPN, Vodafone, Telfort, Orange en nog een (toch?). Zonder eigen produkt, zonder eigen mogelijkheden, niks noppes nada. En kwetsbaar, ook; Straks komt er een andere club die exact dezelfde tarieven hanteert en hoppa, weg is de helft van het marktaandeel. Of de telefoonmaatschappijen verlagen zelf hun tarieven en hoppa, weg marge. Maar dat maakt niet uit, dure mensen waar je vanaf moet zijn er toch niet, je begint gewoon een handeltje in weer een ander staffelproduktje en je vindt wel weer nieuwe mannetjes en vrouwtjes die op eigen risico en investering voor je aan de slag gaan. Kosten betaalt iedereen lekker zelf en pas als er wat verdiend wordt geef je er een percentage van weg. Eigenlijk best wel slimme jongens, waar jij voor werkt....

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Ik ken econometrist en hij is dezelfde persoon als Slim.Ondanks dat ik niets met mlm heb,vind ik het een rare bezigheid van hem om hier te posten.Hij heeft dit n.l verteld,maar ook dat hij zichzelf slachtoffer van mlm vindt.Ik ken hem via via.Het zit hem dwars dat hij geen succes behaalt heeft met mlm, ondanks dat hij het een tijd geleden helemaal zag zitten.
Ha, nu wordt het echt grappig hier.
Slachtoffer van MLM? Helemaal zag zitten? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Neen, ik ben nog nooit in MLM gestapt want ik gebruik mijn gezond verstand. En ik kan geen reden bedenken waarom ik iemand anders zou zijn op dit forum of daarbuiten.

Econometrist

Nee, IK was erin gestapt en het is me niet gelukt. Rare jongens die mlm-ers.....

bruintje beer

Ongelezen bericht door bruintje beer »

Tenslotte ontvang jij die bedragen enkel ende alleen ALS DE KLANT KLANT BLIJFT. En DAT is wel de grootste onzekerheid die er is...
student 26. ik weet niet waar jij werkt maar ook de inkomsten bij jou bedrijf zijn komen bij de klant vandaan. Als deze weg loopt en er komen geen nieuwe sta je binnen de kortse keren op straat. (kijk maar eens in de krant voornamelijk de grote bedrijven. voorbeeld? KONMAR daar gaan heel veel arbeidsplaatsen weg)dus die onzekerheid bestaat in ieder bedrijf. Weet hoeveel ontslagen er zijn gevallen door het Ahold schandaal? " De man met de pet" is daar wel weer de dupe van. maar daar hoor ik jou niet over.(kennelijk in jou ogen heeeeeel normaal!!??!!
(dit zijn toch in jou ogen ook losers daar ze voor een habbekrats werken bij dit soort bedrijven en eigenlijk niets anders kunnen?)Pensioen? als je 65 bent mag jij van je pensioen gaan genieten een MLM er laat zijn bedrijf gewoon door groeien LET WEL de MLMers die het goed doen kunnen het fulltime gaan doen , een ieder die niet of weinig succesvol zijn moeten het zien als een extra inkomen naast hun gewone werk (en hebbendus gewoon pensioen. Daarnaast wil ik je erop wijzen dat je als zelfstandige ook geen pensioen opbouwd maar dat je daarvoor een belastings aftrek hebt die je per jaar kan opvoeren als kostenpost waarover je geen belasting betaald.
Dat de belastingdienst een MLM er ziet als een ondernemer vindt jij niet logisch of normaal, maar misschien zul je toch je beeld van MLM eens moeten bijstellen daar instanties dit ook doen.Misschien...................is het toch dat er iets goeds aan kleeft maar wat jij (nog) niet kan bevatten. Door mensen zoals jij (met oogkleppen op ) zijn er nog altijd oorlogen over geloof. ook zij kunnen het niet verkroppen dat mensen anders denken dan wat zij doen en geloven.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

student 26. ik weet niet waar jij werkt maar ook de inkomsten bij jou bedrijf zijn komen bij de klant vandaan. Als deze weg loopt en er komen geen nieuwe sta je binnen de kortse keren op straat.
Dat heb ik ook nooit ergens ontkend. Daar ging dit deel van de discussie ook helemaal niet over. Het ging over het pensioen. Mijn inkomen NU wordt natuurlijk opgebracht door de klanten van het bedrijf waar ik werk, net als de uitgekeerde bonussen bij MLM ondernemingen. Het verschil zit hem in de pensioenuitkeringen. Als Betweter met pensioen gaat (voor zover daar al sprake van kan zijn), zijn zijn inkomsten afhankelijk van de vraag of de klanten van zijn netwerk klant blijven of niet. Aangezien we het hebben over behoorlijk lange termijn brengt dat wel erg grote onzekerheden met zich mee. Als een klant naar een ander bedrijf gaat, ontvangt Betweter geen inkomsten meer over die klant (en dus geen "pensioen" zoals hij het noemt).
kijk maar eens in de krant voornamelijk de grote bedrijven. voorbeeld? KONMAR daar gaan heel veel arbeidsplaatsen weg
Dit is met name een gevolg van de prijzenoorlog in de supermarktbranche, is toch niet helemaal hetzelfde.
Weet hoeveel ontslagen er zijn gevallen door het Ahold schandaal? " De man met de pet" is daar wel weer de dupe van.
Het lijkt mij niet dat daardoor ontslagen zijn gevallen. Hier was sprake van boekhoudkundige fraude, dat heeft in het algemeen niet echt te maken met ontslagen.
kennelijk in jou ogen heeeeeel normaal!!??!!
Het merendeel hangt samen met de conjunctuurbeweging. Dit is inderdaad heel normaal in een ontwikkelde economie.
dit zijn toch in jou ogen ook losers daar ze voor een habbekrats werken bij dit soort bedrijven en eigenlijk niets anders kunnen?
Blijkbaar begrijp je niet wat ik bedoel als ik "loser" gebruik. Ten eerste is dit niet een term die IK gebruik, iemand met een laag inkomen is zeker geen loser maar heeft blijkbaar in economisch opzicht mindere kwaliteiten of heeft domweg pech gehad in zijn leven. De ethische kant van dit verhaal is een politieke discussie waar ik nu geen behoefte aan heb.

Ten tweede is de betekenis van de term afkomstig uit de MLM wereld, namelijk iemand die het geprobeerd heeft, maar die het niet gelukt is er iets van te maken. Zij worden door de huidige MLM'ers bestempeld als "losers", zij hebben het aan zichzelf te danken. Ik schrijf het dan ook altijd (en ga nou niet zitten zoeken of ik het ergens vergeten ben) tussen aanhalingstekens, omdat het niet iets is wat IK vind.
Pensioen? als je 65 bent mag jij van je pensioen gaan genieten
Ik hoop die leeftijd te bereiken ja.
een MLM er laat zijn bedrijf gewoon door groeien
Dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan. Als hij NIETS meer doet is de kans groot dat zijn netwerk uitdooft (klanten die overstappen, abonnement opzeggen, sterven, weet ik veel wat). Een groot deel van de verkopers in zijn netwerk zullen zo'n beetje dezelfde leeftijd hebben (ik mag uitgaan van een normale verdeling van de leeftijden neem ik aan?) dus die stoppen wellicht ook met actieve werving. Ook zullen er verkopers gewoon stoppen om welke reden dan ook. Dat betekent dus dat als hij niets doet, zijn inkomsten steeds lager zullen worden.

Natuurlijk is dit op te vangen, maar slechts op 1 manier: door blijven gaan. De vraag is dan natuurlijk in hoeverre hij kan genieten van zijn "pensioen"...
een ieder die niet of weinig succesvol zijn moeten het zien als een extra inkomen naast hun gewone werk (en hebbendus gewoon pensioen.
Dat hoor je me ook niet ontkennen. Het ging dan ook over fulltime MLM'ers.
Daarnaast wil ik je erop wijzen dat je als zelfstandige ook geen pensioen opbouwd maar dat je daarvoor een belastings aftrek hebt die je per jaar kan opvoeren als kostenpost waarover je geen belasting betaald.
En die dus (boekhoudkundig) gereserveerd of gespaard wordt. Hoeveel MLM'ers houden een volledige boekhouding bij en doen dit ook daadwerkelijk, geld opzij zetten voor een pensioen?
Dat de belastingdienst een MLM er ziet als een ondernemer vindt jij niet logisch of normaal, maar misschien zul je toch je beeld van MLM eens moeten bijstellen daar instanties dit ook doen.
Ik vind het op zijn minst zeer vreemd dat de belastingdienst daar zo mee omgaat. Dit omdat er in feite geen sprake is van bijvoorbeeld investeringen, mogelijkheden om de hoogte van de inkomsten en het grootste deel van de uitgaven te bepalen, ondernemersrisico (behalve op het gebied van klantentrouw en dergelijken), enzovoorts. Er wordt ook geen boekhouding, facturatie enz bijgehouden.

Zoals in een andere thread al vastgesteld zijn andere instanties niet ondubbelzinnig positief over MLM.

Verder hangt mijn mening over MLM niet samen met die van bepaalde instanties. Abortus is in Nederland legaal, terwijl veel mensen hier tegen zijn. Betekent dit dan dat al die mensen hun mening moeten aanpassen?
Door mensen zoals jij (met oogkleppen op ) zijn er nog altijd oorlogen over geloof. ook zij kunnen het niet verkroppen dat mensen anders denken dan wat zij doen en geloven.
Het staat iedereen vrij te doen en te geloven wat zij willen. MITS zij daarmee geen anderen schaden. Zoals ik in die andere thread ook al meldde is dat juist hetgeen waar ik bij MLM moeite mee heb.

Econometrist

Pensioen? als je 65 bent mag jij van je pensioen gaan genieten een MLM er laat zijn bedrijf gewoon door groeien
Voorop gesteld dat Euphony op die dag nog bestaat. Als om wat voor reden dan ook de marge wegvalt in de tarieven voor grootinkoop en eindgebruiker van belminuten/tikken/kilowatturen is op slag het hele bestaansrecht van die toko down the drain. Klanten verwijderen hun cps en bellen vrolijk verder, draaien de verwarming vrolijk open en krijgen de rekening weer van hun eigen energiebedrijf, en de consultants met hun 'onafhankelijke eigen bedrijf'... weg direkte inkomsten, weg indirekte inkomsten, weg pensioen. Het zal je gebeuren op je 64 3/4e, net nadat de aow is afgeschaft....

Bart2002

Ongelezen bericht door Bart2002 »

Student26 en Econometrist (en veel anderen),
Ik heb zo veel bewondering voor jullie ongehoorde
uithoudingsvermogen in de strijd tegen deze idioten.
Ik heb de hele tread vanavond voor het eerst gelezen;
het zijn plausibele argumenten versus een load of bollocks
(ook wel weer knap hoe iemand dat kan verzinnen en daar
in volharden). Nou ja, ga zo door. Keep up the good work.
Leuk leeswerk in ieder geval!

Vr. gr.
Bart

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

@Bart2002

you aint seen nothing yet!

ga eens naar www.gratisbellen.com.
Daar staat Euphony op. Open daar eens de links van de andere adverteerders die ook een groot blok hebben en verbaas je!
Vooral dat World wide shopping gevaldinges!

Daar trappen mensen in!

Kan jij je dat voorstellen?

(en als je de site hebt gezien, weet je ook dat al die bedrijven minimaal aan elkaar zijn gerelateerd, als het al niet één pot nat is)

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

Nou jannie, je laat duidelijk zien goed geinformeerd te zijn :lol: :lol: :lol:
En wat betreft pensioen; die discussie ging erover dat het passieve inkomen MEER is te VERGELIJKEN met een pensioen dan met een salaris, NIET dat het hetzelfde is.
Het grootste verschil zit hem erin dat je van het MLM 'pensioen' direkt kunt genieten, niet pas over 10talle jaren.
Overigens loopt het inkomen wel degelijk op als je er niets meer aan doet, mits je eerst een goede organisatie opbouwt. Ik ken mensen die in een jaar tijd, na eerst een jaar hard gewerkt te hebben, nu inkomen zagen verVIJFvoudigen, terwijl ze er in dat jaar niks aan deden (wedden dat ze dat niet geloven, net als ze niet geloven zullen dat mijn jaarinkomen gisteren met 4000 Euro is gestegen?! Ben benieuwd wanneer er eentje de naam O. Thomas neemt :wink: )
Om het samen te vatten:

Bij MLM praten we NIET over een salaris
Bij MLM is ook geen sprake van een pensioen
MLM is voor de meesten een bijverdienste
Bij het juiste MLM programma verwerf je op eenvoudige wijze een extra inkomen ZONDER misbruik te maken van je vrienden en familie, terwijl je op hetzelfde moment een passief inkomen opbouwt dat ook inderdaad PASSIEF is.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Betweter,

Ondanks je gelijk, lijkt het mij beter om te stoppen met het verdedigen van MLM.Je schiet er niets mee op, en dat studentje & economedingesfiguur voer je alleen maar. Ze zullen het wel afdruipen noemen ofzo, maar hou de eer aan jezelf.Julie zullen nooit op een lijn komen en dat is zonde van de tijd.Ik begrijp dat het moeilijk is om tegen het theorie-verhaal je mond te houden, maar het is wel beter.
Succes.

Enne, econometrist, ga je het nu via Bartje2002 jezelf een schouderklopje geven?? Ronduit zielig....

Ik ga weer aan het werk, want ik hoor net op de radio dat er 500.000werklozen zijn.

betweter

Beste Gast,

De enige reden dat ik met deze discussie meedoe, is omdat ik dit wel een grappige discussie vind en ook omdat ik er zelf het een en ander van leer. Als je nl. je redenen om met een MLM actief te zijn moet uitleggen aan een ander, kunnen er nl. twee dingen gebeuren:
Of je komt tot de conclusie dat de ander gelijk heeft (en dan heb je de keuze je kop in het zand te steken of te accepteren dat de ander gelijk heeft)
Of het word je nog veel duidelijker dat je goed bezig bent en waarom.

Vandaar :wink:

Econometrist

Ik ken mensen die in een jaar tijd, na eerst een jaar hard gewerkt te hebben, nu inkomen zagen verVIJFvoudigen, terwijl ze er in dat jaar niks aan deden (wedden dat ze dat niet geloven, net als ze niet geloven zullen dat mijn jaarinkomen gisteren met 4000 Euro is gestegen?! Ben benieuwd wanneer er eentje de naam O. Thomas neemt )
Ik geloof je natuurlijk wel hoor, want dat soort dingen hoor je wel vaker. Tsjonge, vervijfvoudigd, mijn baas ziet me al aankomen bij ons volgende functioneringsgesprek. En jouw inkomen gisteren ook alweer +4000. Ik geloof het natuurlijk wel hoor, maar ben je niet bang dat de anderen zullen zeggen 'daar heb je weer zo'n oncontroleerbaar verhaal van een kennis van een kennis van...'? Of dat ze zich zullen afvragen hoe je dat nou weet van die 4000 euro, omdat je immers nog niet weet hoeveel die nieuw geworven klanten (2500 of zo? niet gek in 1 dag...) het komend jaar gaan bellen? En denk je niet dat student, die graag feitelijke onderbouwing van cijfers ziet, ook wel met lastige vragen komt? Nou, maar ik geloof je natuurlijk wel hoor, echt wel, echt wel, echt wel!!

Econometrist

economedingesfiguur
Ja het blijft een moeilijk woord voor functioneel analfabeten. Probeer het eens met copy/paste.
Enne, econometrist, ga je het nu via Bartje2002 jezelf een schouderklopje geven?? Ronduit zielig....
Dat is meer de werkwijze van de mlm-ers zoals al meerdere keren gebleken is, hè? Maar dat is inherent aan de discussietechniek van het stampvoetend weglopen en zeggen dat je hier geen tijd meer wilt besteden maar later toch je weer niet in kunnen houden en onder een andere naam weer opduiken. Had jij al een nieuwe in gedachten? 'Gast' is toch een beetje saai, vind je zelf ook niet? Blij dat je inmiddels ook tot de conclusie gekomen bent dat het inderdaad wel erg zielig is.
Maar weet je wat nog zieliger is? Iedereen er maar van beschuldigen nadat je er zelf mee door de mand gevallen bent. Op Jannie na geloof ik, ben ik inmiddels iedereen al wel een keer geweest. Niet dat ik uitspraken heb gezien die ik niet zelf ook op mijn conto zou willen nemen, maar een complete dagtaak van dit forum maken is me nu ook weer een beetje teveel overdreven.
Tot ziens, meneer 'Gast'.

betweter

Frappant he, dat zowel slim als econometrist na mijn opmerking ineens allebei weer aanwezig zijn. Ach, eenmaal een leugenaar, altijd een leugenaar: Het enige stukje in econometrist dat klopt is econoMetrISt :wink:
't Is een zielige persoon die je gewoon links moet laten liggen. Of zou hij denk dat ik nu, naast mrtelecom, ook gast ben? Tja, waandenkbeelden, pathologische leugenaar, het kan niet op!
Geef mij student26 maar: We zijn het niet met elkaar eens, maar die liegt in elk geval niet.

Econometrist

Frappant he, dat zowel slim als econometrist na mijn opmerking ineens allebei weer aanwezig zijn.
Ik mis weer iets; Slim heb ik al weer even niet gezien, en ik ben niet weggeweest. Is niet iedereen na jouw opmerking hier een keer geweest? Nou ja, ik begrijp ook wel weer hoe merkwaardig irrealistische denkwijzen zich een weg in jouw grijze massa weten te vinden.
Het enige stukje in econometrist dat klopt is econoMetrISt
Werkelijk briljant gevonden!! De literaire schoonheid hiervan verraadt een diepgewortelde taalkundige creativiteit...

Slim

dat zowel slim als econometrist na mijn opmerking ineens allebei weer aanwezig zijn
En je blijft het proberen.....
Ik heb de indruk dat je jezelf nogal belangrijk en interessant vindt. Is dit alles wat je nog kunt zeggen nadat je argumenten op zijn? Zeg dan niks en blijf weg als je niet tegen je verlies kunt!

Of probeer het nog eens op forum.werk.nl :lol: :lol: :lol: :shock:

betweter

Ja, daar huppelt slim/econometrist/warchief ook al rond. Lastig hoor, die verschillende persoonlijkheden van.......bij te houden.

Slim

Ja, daar huppelt slim/econometrist/warchief ook al rond. Lastig hoor, die verschillende persoonlijkheden van.......bij te houden.
Gek hoor, dat je nu ineens wel weet waarover Warchief het op forum.werk.nl heeft. Het licht gezien?

Econometrist

Ojee, 2 posts in 2 minuten. Dat maakt ons zeker niet alleen dezelfde, maar ook nog Alzheimer-patiënt neem ik aan...?

Gesloten