LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:@trebelski, zou je de link kunnen geven waar de citaten te vinden zijn? Dat maakt de beweringen verifieerbaar.
Ik denk dat de quotes van de wikipediapagina over MLM komen..

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL, ik heb alle filmpjes van Tim Sales bekeken. En viel jou iets op in zijn fimpjes? Namelijk dat hij wel leuk praat maar nergens bewijs levert? En dat hij regelmatig feiten zijn eigen voordeel gebruikt?

Bijvoorbeeld die dat de mensen die het eerste instappen, dan wel aan de top staan het meeste verdienen. En vervolgens haalt hij het voorbeeld van een eigenaar van een bedrijf aan. Wat hij echter vergat te melden was dat de persoon die een bedrijf opricht er ook meer tijd insteekt, maar afgezien daarvan een groot financieel risico mee loopt. Iets wat een gewone werknemer niet doet. Waarmee dus zijn complete vergelijking al mank gaat.

Geniaal vond ik zijn stelling dat er in de mlm niemand faalt, maar dat mensen stoppen. En het werd pas echt hilarisch toen hij zijn eigen golf ervaring als vergelijking nam. Een regelrechte dijenkletser. Probeert hij daarmee aan te geven dat de beste manier om te starten in mlm jezelf hoog inkopen is?
Maar het ging om falen in de mlm. Niemand faalt namelijk in de mlm. Mensen stoppen gewoon (te vroeg), aldus onze Tim. Waar hij echter heel erg stil blijft is waarom mensen stoppen, en hoelang iemand het zou moeten proberen. En als iemand te weinig resultaat boekt, hoe je dan wel de juiste begeleiding kan krijgen.
Trekken we de woorden van de goede man echter wat verder door dan zegt hijs (impliciet weliswaar) dat iedereen die maar lang genoeg doorgaat in de mlm zal slagen. Ook hier weer zonder bewijs.

Ik zal je op weg helpen, ik heb nog een leestip voor je. Rich Dad, Poor Dad, van Robert Kiyosaki. Doet het goed in mlm kringen.

@Niels2010, sorry, foutje, ik heb het aangepast. Ik bedoelde uiteraard niet jou.
Laatst gewijzigd door kuklos op 04 jun 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

kuklos schreef:Niels2010, ik heb alle filmpjes van Tim Sales bekeken.
Ik ook, maar was dit betoog niet aan MLMvoorstanderNL gericht? Hij richtte zich tot jou met betrekking tot de filmpjes van Tim Sales.
kuklos schreef:En viel jou iets op in zijn fimpjes? Namelijk dat hij wel leuk praat maar nergens bewijs levert?
Dat sowieso en daar komt dan nog eens bij dat sommige redeneringen totaal geen hout snijden. Bijvoorbeeld als hij het heeft over de stelling 'degene die het eerst instappen verdienen het meeste - of al - het geld en dan beweert dat in elke andere vorm van zakendoen dit het geval is, maar dat is natuurlijk onzin. Toegegeven, bij de meeste bedrijven verdienen de eigenaren het meeste (al hoeft dat al niet zo te zijn), maar voor de werknemers die aangenomen worden maakt de volgorde toch niet per se uit? Stel: een bedrijf huurt in 2007 een schoonmaker in en in 2009 een bedrijfsjurist, denk je dan echt dat die schoonmaker meer verdient?

Daarnaast 'haalt hij de meeste stellingen onderuit' door te stellen dat die wel afkomstig moeten zijn van mensen die zelf gefaald hebben in netwerkmarketing. Als dat al zo zou zijn, dan is dat nog niet voldoende grond om een stelling af te wijzen. Dat ze zelf 'gefaald' hebben, wil niet zeggen dat ze ongelijk hebben.
kuklos schreef:En dat hij regelmatig feiten zijn eigen voordeel gebruikt?
Hij voert ook vreemdsoortige bronnen aan - als hij al bronnen heeft.
kuklos schreef:Geniaal vond ik zijn stelling dat er in de mlm niemand faalt, maar dat mensen stoppen. En het werd pas echt hilarisch toen hij zijn eigen golf ervaring als vergelijking nam. Een regelrechte dijenkletser. Probeert hij daarmee aan te geven dat de beste manier om te starten in mlm jezelf hoog inkopen is?
Ja, hij zou inderdaad beter humorist kunnen worden ofzo..
kuklos schreef:Ik zal je op weg helpen, ik heb nog een leestip voor je. Rich Dad, Poor Dad, van Robert Kiyosaki. Doet het goed in mlm kringen.
Dat is toch zeker niet gericht aan mij, kuklos? Ik heb weinig behoefte dat boek te lezen (en ben er bekend mee - gezien ook een eerdere discussie daarover met Antileugens, remember?). Heb stukjes gelezen, en het is niet echt informatief ofzo. Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien ;)

MLMvoorstanderNL

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Dit boek hebben we in ons bezit.

Die vragen van jou kan ik wel beantwoorden hoor.. Maar dan ga je weer roepen dat ik geen bewijs lever.. Je kan hem ook mailen.

Ik vind het niet zo raar wat hij zegt: Hij steld dat alles waaraan je begint gewoon tijd nodig heeft om wat te worden. Mensen falen niet zozeer met datgeen wat men doet, men stopt met proberen.

Waarom stopt men met MLM?

Net als met andere dingen is er 1 rede sowieso: Het is niet wat ze ervan verwacht hadden. 2. Omgaan met tegenslagen wordt te pijnlijk. 3. Ze zijn ongeduldig

Hoelang moet iemand doorgaan voordat het lekker gaat opleveren. Ga maar uit van in het ergste geval 3 jaar, gemiddeld 2 en als het echt goed gaat na 1 jaar.

Maar niet binnen 3 weken.
Probeert hij daarmee aan te geven dat de beste manier om te starten in mlm jezelf hoog inkopen is?
Nee, is dat mogelijk in de golfwereld? Je hoger inkopen? Ik geen idee maar ik snap niet dat je dat zo interpreteert.

Er zijn genoeg bewijzen dat als je maar lang genoeg doorgaat in MLM je succes kan behalen. Die bewijzen zijn namelijk de mensen die het succes al hebben. In het hoofdkantoor van ACN heb je een hele muur met mensen die in een bepaalde positie de top zijn, ask them!

Wat ik dan weer HI LA RISCH vind is dat je geen commentaar hebt op zijn filmpje waarin hij verteld welke bron van een verhaal het meest geloofwaardig is ;)

MLMvoorstanderNL

Dat sowieso en daar komt dan nog eens bij dat sommige redeneringen totaal geen hout snijden. Bijvoorbeeld als hij het heeft over de stelling 'degene die het eerst instappen verdienen het meeste - of al - het geld en dan beweert dat in elke andere vorm van zakendoen dit het geval is, maar dat is natuurlijk onzin. Toegegeven, bij de meeste bedrijven verdienen de eigenaren het meeste (al hoeft dat al niet zo te zijn), maar voor de werknemers die aangenomen worden maakt de volgorde toch niet per se uit? Stel: een bedrijf huurt in 2007 een schoonmaker in en in 2009 een bedrijfsjurist, denk je dan echt dat die schoonmaker meer verdient?
Dit is niet zo inderdaad en dan heb je gelijk maar weer even een positief verschil met MLM aan het licht gebracht want daar is het wel zo..

Ik hoor jullie niet over zijn bewering dat iemand die later is ingestapt zelfs meer kan verdienen dan iemand die eerder is ingestapt in MLM. Omdat persoon A minder hard werkt dan persoon B is die laatste gewoon meer gaan verdienen.

Maar in de traditionele markt als je daar bijvoorbeeld nu een rij school gaat beginnen en er zijn al 4 rijscholen in je regio waarvan er 1 25 jaar ervaring heeft (Unique selling point) dan is het moeilijker om in de markt te komen, zeg niet dat het onmogelijk is maar er gaan nogal wat bedrijven op de fles jaarlijks ;)

Geen last van in MLM

MLMvoorstanderNL

Kansberekeningen hebben NIKS met MLM te maken want het draait om PRESTATIE.

Ik poker, en daar kan je wel kansberekeningen gebruiken in de zin van hoevaak welke kaarten er op tafel komen.

In roulette kan je ook kansberekenigen maken want dit heeft niks met inzet en prestatie te maken.

Laat ik nou niet meer zien dat iemand hier nog zegt dat 'de kans dat' blablabla

gelul :)

MLMvoorstanderNL

Als ik advies wil over hoe ik het beste een biefstuk kan bakken dan vraag ik dit aan:

A: De groenteboer
B: De tandarts
C: De politie
D: een chefkok
E: Anders:

:P

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Als ik advies wil over hoe ik het beste een biefstuk kan bakken dan vraag ik dit aan:

:P
Ik kom later nog wel terug op deze post en je andere posts. Doch, eerst stel je dat Clinton mlm endorsed, en nu zeg je ineens dat je aan hem geen advies moet vragen. Wat is het nu? Wie weet het meest over biefstuk bakken, een chefkok of Bill Clinton?

MLMvoorstanderNL

Nee Kuklos, JIJ was diegene die stelde dat iemand die niet aan MLM doet dus niet betrouwbaar is. niet ik ;)

Je verdraaid nu expres de boel omdat ik je nu heb betrapt op een uitspraak waarmee jij je eigen geloofwaardigheid omzeep helpt. Dus nu ga je tof lopen doen.. leuk he? Wat moet jij hoog opgeleid zijn zeg ;)

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

kuklos schreef:@trebelski, zou je de link kunnen geven waar de citaten te vinden zijn? Dat maakt de beweringen verifieerbaar.
Sorry, vergeten :oops:
Maar niels2010 plaatste hem gelukkig.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Edit= zinloos.
Laatst gewijzigd door trebelski op 06 jun 2011 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:
Niels2010 schreef:Dat sowieso en daar komt dan nog eens bij dat sommige redeneringen totaal geen hout snijden. Bijvoorbeeld als hij het heeft over de stelling 'degene die het eerst instappen verdienen het meeste - of al - het geld en dan beweert dat in elke andere vorm van zakendoen dit het geval is, maar dat is natuurlijk onzin. Toegegeven, bij de meeste bedrijven verdienen de eigenaren het meeste (al hoeft dat al niet zo te zijn), maar voor de werknemers die aangenomen worden maakt de volgorde toch niet per se uit? Stel: een bedrijf huurt in 2007 een schoonmaker in en in 2009 een bedrijfsjurist, denk je dan echt dat die schoonmaker meer verdient?
Dit is niet zo inderdaad en dan heb je gelijk maar weer even een positief verschil met MLM aan het licht gebracht want daar is het wel zo..
Wat is daar wel zo? Dat degene die het eerste binnenkomt wél het meeste verdient? Tim Sales - jouw idool ;) - beweert het tegenovergestelde hoor.. Ik doe hier een poging zijn stelling dat dit (negatieve aspect) in normale bedrijfsleven wel zo is, te nuanceren..
MLMvoorstanderNL schreef:Ik hoor jullie niet over zijn bewering dat iemand die later is ingestapt zelfs meer kan verdienen dan iemand die eerder is ingestapt in MLM. Omdat persoon A minder hard werkt dan persoon B is die laatste gewoon meer gaan verdienen.
Dan heb je het bovenstaande niet goed gelezen.. Komt nog eens bij dat opnieuw hier weer een mogelijkheid aan wordt gestipt, maar niet wordt verteld in hoeveel gevallen dat ook daadwerkelijk gebeurd. Daarnaast geef ik hierboven aan dat dit in de meeste normale bedrijven ook mogelijk is: degene die het beste werk levert krijgt de promotie (met bijpassend salaris), niet degene die er al het langst werkt (de schoonmaker).
MLMvoorstanderNL schreef:Maar in de traditionele markt als je daar bijvoorbeeld nu een rij school gaat beginnen en er zijn al 4 rijscholen in je regio waarvan er 1 25 jaar ervaring heeft (Unique selling point) dan is het moeilijker om in de markt te komen, zeg niet dat het onmogelijk is maar er gaan nogal wat bedrijven op de fles jaarlijks ;)
Wat een vreemde manier van gevolgtrekking heb jij toch. Bovendien ondersteun je je boude stellingen weer geenszins met feitelijke of plausibele onderbouwingen.
MLMvoorstanderNL schreef:Geen last van in MLM
Waarvan heb je geen last in MLM? Waarom niet?
MLMvoorstanderNL schreef:Kansberekeningen hebben NIKS met MLM te maken want het draait om PRESTATIE.
Waar zie jij hier in vredesnaam kansberekeningen?
MLMvoorstanderNL schreef:Laat ik nou niet meer zien dat iemand hier nog zegt dat 'de kans dat' blablabla
Wat ga je dan doen?
MLMvoorstanderNL schreef:Als ik advies wil over hoe ik het beste een biefstuk kan bakken dan vraag ik dit aan:

Of ‘F: De president van de Verenigde Staten’? Of ‘G: een varkensboer’ (vgl. Trump, Buffet, etc. - wel rijk, maar niet met MLM geworden).

Daar komt dan nog eens bij dat de vraag hoe je een biefstuk bakt, te weinig overeenkomsten heeft met de vraag die hier centraal staat, namelijk: is MLM een ‘goede opportunity’?.

Een betere vraag zou daarom hier bijvoorbeeld zijn: als ik advies wil over de winstgevendheid van het verkopen van biefstukken, dan vraag ik dit aan:

A. De groenteboer
B. De tandarts
C. De politie
D. Een chefkok
E. De groothandel waarvan men de biefstukken in zal moeten kopen
F. De buurman die ook biefstukken verkoopt en er geld aan verdient als ik dit ook ga doen
G. Een bedrijfseconoom (met inzicht in de vleesmarkt)
H. Een hooggeklasseerde werknemer van de groothandel waarvan men de biefstukken in moet kopen die een commissie krijgt over de ingekochte biefstukken en daarom in youtubefilmpjes vertelt dat het in- en verkopen van biefstukken heel winstgevend is..

MLMvoorstanderNL

gehackt?

Wat ben je ineens spraakzaam..

Erg vervelend dat het niet is gelukt voor je, echter kan dit niet aan het systeem liggen. Maar aan andere zaken, Amway heb ik ook gedaan en ben daarmee gestopt omdat het mij niet lag, Ik heb helemaal niks met de meeste van de producten en kon er dus niet enthousiast over worden. Nu doe ik iets wat me beter ligt en werk ik met producten die mijn interesse wel wekken.

Amway is meer iets voor vrouwen (vanwege de cosmetica o.a. )

Ik geloof je oprecht en denk niet dat je liegt. Maar ik verzeker je dat als je in een MLM bedrijf stapt die werken met producten waar je enthousiast van kan worden en die je tevreden stellen dat dit makkelijker 'werkt'

MLMvoorstanderNL

Wat is daar wel zo? Dat degene die het eerste binnenkomt wél het meeste verdient? Tim Sales - jouw idool - beweert het tegenovergestelde hoor.. Ik doe hier een poging zijn stelling dat dit (negatieve aspect) in normale bedrijfsleven wel zo is, te nuanceren..
Nee, dat diegene die later begint meer kan verdienen.

MLMvoorstanderNL

Geen last van in MLM

Jeetje ik hou niet van mezelf te herhalen erg vermoeiend, lees dan de vraag van Kuklos waar ik op antwoorde.

In de traditionele markt heb je last van concurrentie in die zin dat als er al veel spelers op de markt zijn het erg lastig is om nog een stukje van de markt te pakken als je nieuw binnenkomt.

Dit heb je veel minder met MLM. En dan heb ik het over MLM'ers hebben onderling minder concurrentie van mekaar. Je doet immers zaken met bekende en iedereen heeft genoeg bekende om elkaar niet in de weg te zitten.

Niels2010

Geen last van in MLM

Jeetje ik hou niet van mezelf te herhalen erg vermoeiend, lees dan de vraag van Kuklos waar ik op antwoorde.

In de traditionele markt heb je last van concurrentie in die zin dat als er al veel spelers op de markt zijn het erg lastig is om nog een stukje van de markt te pakken als je nieuw binnenkomt.

Dit heb je veel minder met MLM. En dan heb ik het over MLM'ers hebben onderling minder concurrentie van mekaar. Je doet immers zaken met bekende en iedereen heeft genoeg bekende om elkaar niet in de weg te zitten.
Dat komt omdat je telkens te kort schiet in je uitleg. Je hebt geen last van concurrentie in MLM? Waar baseer je dat nou toch in vredesnaam op? Eerder zijn er hier op het forum cijfers voorbijgekomen over hoeveel (unieke) bekenden iedereen gemiddeld heeft. Dat ontkracht jouw stelling meteen, hoor.

Daarnaast is het bij traditioneel zakendoen zo dat er vaak franchiserestricties zijn, waardoor iedereen een bepaald verzorgingsgebied toebedeeld krijgt. Veel minder concurrentie dan in MLM (in theorie).
Wat is daar wel zo? Dat degene die het eerste binnenkomt wél het meeste verdient? Tim Sales - jouw idool - beweert het tegenovergestelde hoor.. Ik doe hier een poging zijn stelling dat dit (negatieve aspect) in normale bedrijfsleven wel zo is, te nuanceren..
Nee, dat diegene die later begint meer kan verdienen.
Zoals gezegd, dat zal in MLM best zo zijn, maar ik geef in mijn betoog aan dat dit in een traditioneel bedrijf óók zo kan zijn!! Daarmee is het hele verhaal van Tim Sales onzinnig.

MLMvoorstanderNL

Ja JIJ weet dat het OOK zo is en ik weet dit ook Niels, maar dat is puur een respons tegen mensen die roepen dat je in MLM niets verdiend als je te laat binnenkomt.

Ik denk niet dat hij het heeft over promotie maken maar hij vergelijkt gewoon 2 mensen die op hetzelfde niveau werken.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:Ja JIJ weet dat het OOK zo is en ik weet dit ook Niels, maar dat is puur een respons tegen mensen die roepen dat je in MLM niets verdiend als je te laat binnenkomt.

Ik denk niet dat hij het heeft over promotie maken maar hij vergelijkt gewoon 2 mensen die op hetzelfde niveau werken.
Daarom hoeft hij dan nog niet te liegen over een andere vorm van bedrijfsvoering, toch?

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Nee Kuklos, JIJ was diegene die stelde dat iemand die niet aan MLM doet dus niet betrouwbaar is. niet ik ;)
Laat maar zien in welk ik bericht ik dit zeg. En dan ook de precieze tekst aangeven waar ik dit zeg.
MLMvoorstanderNL schreef:Je verdraaid nu expres de boel omdat ik je nu heb betrapt op een uitspraak waarmee jij je eigen geloofwaardigheid omzeep helpt. Dus nu ga je tof lopen doen.. leuk he? Wat moet jij hoog opgeleid zijn zeg ;)
Wil je het over mlm hebben of over mijn opleidingsniveau?

Maar ik verwacht in elk geval het precieze stuk tekst waarin ik stel dat iemand die niet aan mlm doet niet betrouwbaar is.

Niels2010

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Nee Kuklos, JIJ was diegene die stelde dat iemand die niet aan MLM doet dus niet betrouwbaar is. niet ik ;)
Laat maar zien in welk ik bericht ik dit zeg. En dan ook de precieze tekst aangeven waar ik dit zeg.
MLMvoorstanderNL schreef:Je verdraaid nu expres de boel omdat ik je nu heb betrapt op een uitspraak waarmee jij je eigen geloofwaardigheid omzeep helpt. Dus nu ga je tof lopen doen.. leuk he? Wat moet jij hoog opgeleid zijn zeg ;)
Wil je het over mlm hebben of over mijn opleidingsniveau?

Maar ik verwacht in elk geval het precieze stuk tekst waarin ik stel dat iemand die niet aan mlm doet niet betrouwbaar is.
Hij zal dat stukje wel bedoelen waarin je aangaf dat Clinton, Trump, etc. zelf geen MLM gaan doen en je hen daarom niet als bron zou willen aanhalen..

MLMvoorstanderNL vergeet hier even dat de mensen die hier reageren NIET betaald krijgen als mensen geen lid worden, waar dat andersom wel het geval is..

Gesloten