LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Neeeeeeee!!!
krijgen we straks te horen ,binnen kort te koop op dit forum :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees elders dat dat komt door het toedienen van antibiotica.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
30 apr 2020 12:43
ZeerPrivé schreef:
30 apr 2020 00:26
Maar artsen (en virologen enz) zijn tot nu toe overal om verwonderd, want geen van allen hebben zij kennis van Covid 19. De ene dag ontdekken of denken ze dit en de andere dag weer wat anders. Om tureluurs van te worden.
Nou vandaag weer in de krant :
bijna alle patiënten die moesten worden beademd of overleden hadden een duidelijk tekort aan VIT K.
VIT K helpt om de gevolgen van ontstekingen tegen te gaan en helpt bij bloedstolling.
VIT K activeert eiwitten die belangrijk zijn voor gezonde bloedvaten en mogelijk ook voor gezonde longen.
Tegen de tijd dat we alles weten over Covid-19 komt er misschien wel weer een ander onbekend virus.
Maar goed , ik ben blij met al die wetenschappers die hun stinkende best doen.

Moederslink, wetenschappers verrichten jaar in jaar uit, dag in dag uit wetenschappelijk onderzoek. Maar de doorsnee burger krijgt tijdens het verloop van het onderzoek daarover niets te horen. Dat gebeurt pas als de eindresultaten bekend zijn en gepubliceerd worden.

En om te voorkomen dat mensen nu blind en zonder zich bewust te zijn van de eventuele consequenties, aan de vitamine K gaan:

Vervolgonderzoek nodig
De onderzoekers hebben een belangrijke stap gezet naar begrijpen wat het coronavirus kan aanrichten, doordat zij een verband aantoonden tussen slechte prognose en vitamine K tekort. Toch kan er nu nog niet gezegd worden of de inname van vitamine K een gunstig effect heeft bij patiënten met COVID-19. Dit zal op korte termijn worden onderzocht in een klinische studie in CWZ en Maastricht Universitair Medisch Centrum+.

https://www.cwz.nl/over-cwz/nieuws-en-p ... itamine-k/

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ondertussen gaat het in Zweden, volgens sommigen het lichtend voorbeeld van hoe het moet, toch ook niet zo glorieus. De teller staat op 2462 overledenen, 24 per 100.000 inwoners.

De stand in Nederland is 4518, 26 per 100.000. Guttegut, wat doen ze het in Zweden toch goed.

In Noorwegen, waar de autoriteiten er volgens diezelfde sommigen er niets van begrepen hadden, staat de teller op 207 overledenen, 4 per 100.000.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Die cijfers hebben eigenlijk pas zin wanneer je ernaast een lijstje zou hebben hoe één en ander zich had ontwikkeld in datzelfde gebied met hele strenge maatregelen en eentje met de situatie zonder maatregelen.

Helaas, dat gaat dan weer niet.

witte angora
Berichten: 31941
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
30 apr 2020 11:31
Kees als ik je vraag om die spullen alleen via je eigen website te verkopen is dat ook verboden?
Waarschijnlijk wel. Ik heb jouw bericht niet bekeken, maar mijn bericht met een verwijzing naar Silvia Millecam is dus wél gemeld. Wat ook te verwachten was. Kees is van mening dat hij mensen mag vergiftigen, moet allemaal kunnen nietwaar, maar als je er iets van tegengas geeft dan probeert hij de moderator zover te krijgen dat je een ban krijgt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

24:4? Hebben beide landen, Zweden en Noorwegen wel dezelfde manier van tellen?

Doen ze alleen bewezen Covid19besmette of alleen de vermoedelijk met normale griep overleden er ook maar bij?

Gelijke landen naast elkaar maar andere manier van tellen komt gewoon voor.
Ik denk dat totale aantal doden opgeven betrouwbaarste is ongeacht oorzaak.

Dan zijn Chloor gebruikers op advies D. T. in USA ook gelijk meegenomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees zal bang zijn dat zijn kwakzalvers website schade oploopt. Dus hij moet dit wel melden. Hij krijgt tenslotte geen geld voor zijn contactberoep van de regering.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Gezellig. Dezelfde opgekropte agressie hier als we vanmorgen in het ziekenhuis voor de ingang zagen. 't is een echte afspiegeling van de maatschappij hier :wink:
angel1978 schreef:
30 apr 2020 10:42
Duitsland gaat maatregelen zeker tot en met 10 mei verlengen
In Duitsland worden de coronamaatregelen in ieder geval met een week verlengd tot en met 10 mei en misschien nog wel langer, zo zegt het Duitse hoofd van de kanselarij Helge Braun op de Duitse televisie. Tegelijkertijd wordt er wel gekeken hoe de maatregelen verder versoepeld kunnen worden. Daar wordt woensdag een besluit over genomen.
Zo 'duidelijk' gaan andere landen dus om met de maatregelen en de versoepeling hiervan.
De argumentatie ontbreekt: er wordt iedere keer 14 dagen gewacht om de effecten van de nieuwste maatregelen (laatste: mondkapjesplicht in combinatie met meer openbaar leven) af te wachten. In Nederland gaat dit per 3 weken.
Persconferentie van het RKI vanmorgen om 10 uur: het reproductiegetal is weer gedaald, nu 0,76. Vorige week was er testcapaciteit voor 880.000 test, er zijn 487.000 tests afgenomen. Nu het merkwaardige: je zou verwachten, dat waar meer getest wordt, ook meer positief geteste personen worden ontdekt en dat is niet het geval. Interpretatie van het RKI: het virus heeft zich minder verspreid dan gedacht of al op de weg terug.
Via 'Het Laatste Nieuws' uit België: Kinderen net zo besmettelijk als volwassenen volgens Duits onderzoek.

Lady1234 schreef:
30 apr 2020 13:03
Ik lees elders dat dat komt door het toedienen van antibiotica.
Bedoel je, dat door het gebruik van antibiotica een tekort aan vitamine K ontstaat?

Komkommertijd schreef:
30 apr 2020 11:59
Van de Minister van Justitie moet elke Belg en dus ook Nederbelg Naaien! Niet met een buurvrouw, maar mondkapjes zelf maken! Vanaf 4 mei verplicht en ik twijfel tussen de Fleece sjaal dragen, uit wasbaar en naai vrij, of lingerie van dochter, vanaf €1,29 te koop bij de Action of ga ik naar Zeeman? Er is geen verplicht model vastgesteld dus alles hier mag echt alles.... Of gaan vele met Carnaval maskers de straat op? En ik moet dan kiezen tussen voor Aap lopen of als playboy Konijn? Wat denkt Nederland hier nu van? Groetjes ,,,tijd.
Erger, Komkommertijd: fleece sjaal is goed, maar zelfgemaakt masker nog beter. Je kunt de lingerie van je buurvrouw recycleren. Totdat de officiële maskers in ruime mate voorhanden zijn, mag je met alles mond en neus bedekken.

angel1978 schreef:
30 apr 2020 11:10
Het OMT vind zelf overigens ook dat er meer partijen aan tafel moeten komen, nu de 1e fase voorbij is: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/n ... ~a0e95334/
Beetje ondergesneeuwd, maar wel een prettig signaal. Hopelijk niet direct alle raden, organisaties en stichtingen aan tafel, een paar mensen met sociaal-wetenschappelijke achtergrond zijn al voldoende.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit op de site van het Voedingscentrum.

Volwassenen die langdurig antibiotica gebruiken kunnen ook vitamine K-tekorten krijgen, met mogelijk een vertraagde bloedstolling tot gevolg. Antibiotica kunnen darmbacteriën vernietigen, die helpen bij de aanmaak van vitamine K.

En lees deze eerder gegeven link.

https://www.cwz.nl/over-cwz/nieuws-en-p ... itamine-k/

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je en gezien. Alweer een raadsel opgelost. :)

Tekorten hebben we niet meer, omdat we al tijden aan de vitamine-/mineralenpillen zitten, op doktersadvies.

Nijogeth
Berichten: 10507
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
30 apr 2020 13:19
Ondertussen gaat het in Zweden, volgens sommigen het lichtend voorbeeld van hoe het moet, toch ook niet zo glorieus. De teller staat op 2462 overledenen, 24 per 100.000 inwoners.

De stand in Nederland is 4518, 26 per 100.000. Guttegut, wat doen ze het in Zweden toch goed.

In Noorwegen, waar de autoriteiten er volgens diezelfde sommigen er niets van begrepen hadden, staat de teller op 207 overledenen, 4 per 100.000.
Moeilijk oordelen zonder de cijfers over de economie, werkeloosheid, faillissementen, geestelijke gezondheid erbij. Feit is wel dat Zweden het op alle vlakken beter doet dan Nederland.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
30 apr 2020 08:00
Het is misschien een stomme gedachte, maar als medicijn en vaccin op zich laten wachten, zou er nu dan juist niet meer ingezet moeten worden op voorlichting en preventie van overgewicht en begeleiding van degenen die overgewicht hebben? Mocht er bijvoorbeeld in het najaar weer een opleving komen, dan zou daar toch winst mee geboekt kunnen worden?
Ik vind dat zeker geen stomme gedachte hoor :wink: .
Al pagina.s terug schreef ik al dat er een omdenken moet gaan plaatsvinden.
Nog méér inzetten op een gezonde levensstijl kan m.i alleen maar winst opleveren, voor de kortere termijn en zeker op de lange termijn.
Hopelijk wordt Nederland een vd " blue zones " , maar dat zal wel een utopie zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Laatst gewijzigd door Jablan op 30 apr 2020 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
30 apr 2020 15:13
Moeilijk oordelen zonder de cijfers over de economie, werkeloosheid, faillissementen, geestelijke gezondheid erbij. Feit is wel dat Zweden het op alle vlakken beter doet dan Nederland.
Ach, ik herinner me enthousiaste verhalen hier op het forum over lichte maatregelen, volle terrassen en nauwelijks slachtoffers in Zweden. Inmiddels is het aantal slachtoffers flink opgelopen.
In dit bericht geeft CNN diverse cijfers en verklaringen, en stelt vast dat er nú aanzienlijk meer doden zijn dan in de andere Noordse landen. Het sluit af met de opmerking dat het nog maanden gaat duren voor duidelijk is of de Zweedse benadering gewerkt heeft.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

moederslink schreef:
30 apr 2020 15:32
Ik vind dat zeker geen stomme gedachte hoor :wink: .
Al pagina.s terug schreef ik al dat er een omdenken moet gaan plaatsvinden.
Nog méér inzetten op een gezonde levensstijl kan m.i alleen maar winst opleveren, voor de kortere termijn en zeker op de lange termijn.
Hopelijk wordt Nederland een vd " blue zones " , maar dat zal wel een utopie zijn.

Ik ben er toch een beetje bang voor dat de regering dit teveel inbreuk op de privacy vindt.

Maar goed, momenteel wordt toch niet echt ingezet op mensen te laten afvallen en gezonder te laten leven, maagverkleiningen zijn big business voor de ziekenhuizen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
30 apr 2020 15:13
Erthanax schreef:
30 apr 2020 13:19
Ondertussen gaat het in Zweden, volgens sommigen het lichtend voorbeeld van hoe het moet, toch ook niet zo glorieus. De teller staat op 2462 overledenen, 24 per 100.000 inwoners.

De stand in Nederland is 4518, 26 per 100.000. Guttegut, wat doen ze het in Zweden toch goed.

In Noorwegen, waar de autoriteiten er volgens diezelfde sommigen er niets van begrepen hadden, staat de teller op 207 overledenen, 4 per 100.000.
Moeilijk oordelen zonder de cijfers over de economie, werkeloosheid, faillissementen, geestelijke gezondheid erbij. Feit is wel dat Zweden het op alle vlakken beter doet dan Nederland.
Feit? Welk feit? Vergeten de feiten erbij te geven dan?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
30 apr 2020 15:38
Alstublieft: Overgewicht, rijksoverheid.nl

Ja, dat is allemaal heel leuk op papier, maar hoe gaat dat in de praktijk werken?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
30 apr 2020 15:50
Jablan schreef:
30 apr 2020 15:38
Alstublieft: Overgewicht, rijksoverheid.nl

Ja, dat is allemaal heel leuk op papier, maar hoe gaat dat in de praktijk werken?
Hoe had je dat 'in de praktijk' wel gezien dan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat Zweden ons nog wel inhaalt wat betreft aantallen doden. USA en VK laten zien wat er gebeurt als je het niet op tijd ernstig neemt. Dan zijn er nog die andere landen die hun aantallen geheim weten te houden zoals bijvoorbeeld Noord Korea, Rusland, Belarus.

Gesloten